TEPSIVÄ UNILÄÄKE

KOKEILE

Jos kärsit unihäiriöstä tässä hyvä neuvo.
Tämä on kyllä liian yksinkertainen ollakseen totta.tälle kyllä voi vaikka nauraa mutta kannattaa varmasta kokeilla.
Itse valvoin yössä 4t.aamulla tunnin nukuin ja ylös.
Tähään ei tule riipuvuutta paremminkin koko keho voi paremmin .
sydän ja vatsa toimii paremmin.
JA VARMASTI NUKUTTAA
Haluan tämän neuvon antaa tiedän miltätuntuu valvoa yöt.
TÄSSÄ SE NIMI ON D-VITAMIINITIPAT
joita annetaan vauvoille
onko meillä siitä pula?
minulla ainakin -uni tulee ja saan nukkua aamuun
jos saat avun anna palautetta.
hyviä rauhallisia unia sinulle.

9

1747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyösti.

      Ennen vanhaan koisasin viikonloppuisin 10-12 tuntiakin, mutta nyt ikä ja juodut viinat ovat tehneet sen, että vaikka kuukausia eläisin tosi terveellistä elämää kuntoiluineen, niin 3-5 tunnin päästä aina pöläyttää pystyyn, ja tuntee nahoissaan, että ei ole levännyt tarpeeksi.
      Sekös ottaa pannuun.
      Sitten iltapäivällä tai alkuillasta painaa maan alle, ja jos siihen saumaan erehtyy nukkumaan, niin yö on pilalla.
      Täytyypä kokeilla.
      Annostustasi ja aikaa et kertonut.
      D-vitamiinin kanssa pitää olla tarkkana, se kun on varastoituvaa, eli yliannostuksen vaara on olemassa.

    • Mölkky

      D-vitamiinia saapi auringosta tällä hetkellä eli onko tuo D-vitamiinitippa sitten jo liikaa?

    • vee-e

      kesällä ei. aika jännä kokemus unen ja d-vitamiinin välillä.
      kuulutko ihmisiin, jotka saavat ravinnosta niukasti d-vitamiinia ? entä ikä ?
      kuinka huomaa, että sydän toimii paremmin ?
      vatsa toimii varmasti paremmin, kun saa nukuttua kunnolla, hermo lepää.

      http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=3778423

    • Kyösti.

      Ostin vauvoille ja myös aikuisille tarkoitettuja Jekovit-tippoja, ja illalla sitä naamaan 3-5 tippaa, mutta herään edelleenkin 3-5 tunnin unesta käpehtimään tunniksi pariksi, ja taas nukuttaa tunnin parin verran. Epämukavaa pomppimista.

      • Kannttaa kokeilla muutama viikko, kerta-annos ei varmaan vielä tehoa. Suomalaiset näkevät aurinkoa 2 kk vuodessa, ja silloinkin kauheat suojakertoimet päällä. Jos käytät suojakertoimia vielä vähemmän D-vitamiinia pääsee imeytymään. Tätähän ei ole väestöstä tutkittu, mutta oletusarvoisesti suomalaset saavat liian vähän D-vitamiinia em. syistä. Toisin on asiat välimeren maissa jne.


      • Kyösti.
        Pirkko-Liisa kirjoitti:

        Kannttaa kokeilla muutama viikko, kerta-annos ei varmaan vielä tehoa. Suomalaiset näkevät aurinkoa 2 kk vuodessa, ja silloinkin kauheat suojakertoimet päällä. Jos käytät suojakertoimia vielä vähemmän D-vitamiinia pääsee imeytymään. Tätähän ei ole väestöstä tutkittu, mutta oletusarvoisesti suomalaset saavat liian vähän D-vitamiinia em. syistä. Toisin on asiat välimeren maissa jne.

        Aloittajan viestin innokkuudesta ajattelin, että heti tepsii. Olen vaan varovainen, ettei tule D-vitamiinia liikaa.
        Se on kyllä tutkittu asia, että valtaosa suomalaisista on jatkuvassa D-vitamiinivajeessa.
        Kiitos vastauksesta.


    • vaikutusta on

      USKON D-vitamiiniin
      kyllä auttaa eikä vielä tiedä ?autaako yleensä aivojen toimintaan.
      tarvitsevathan aivotkin ravinteita esim.D.tä
      kaikki varo arvot suositukset on omaaluokkaansa.
      eihän järkevät ihmiset niitä pullokaupalla juo terve harkinta mukana -voi pitää jonkun välipäivä .
      Vaikka ulkona joskus paistaa päivä .eihän se sisällä vaikuta -muuten kuin mielialaan.
      ja auringossa oleilu sekin on vaaralista.
      kumpi parempi?
      jos syö maitotaloustuotteita älyttömästi ehkä
      sitten riittää D-vitamiini.
      sivussa tulee kaiketi liikaa RASVAA.
      kala on yksi lähde -arvo sille.

      • Use of sunscreen/block of even SPF=8 cuts 95% of vitamin D production...

        Eli suojakerroin 8 blokkaa pois 95 % D-vitamiinituotannosta. Aika hurjaa! Ja kaupanhyllyt täynnä SPF 15-30, joista ei sitten jää senkään vertaa.


    • apu ---

      päätäni kiristi kummasti tuntui kuin halkeais .
      mikä avuksi - otin sitten reilusti kalamakasaöljyä jonku ajan päästä D-vitmiinia.
      siihen lpppui outo-olo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe