Onko enää normaalia, jos kuukautisvuotoni on niin runsasta, että tulee housujenkin läpi?:/
Koulussa nimittäin sattui aika ikävästi, kun tunnin päätyttyä tuolille jäi pieni punainen läiskä:/
Siskollanikin on kuulemma runsas vuoto, mutta onko tuo enää normaalia?
Koulussa nimittäin sattui aika ikävästi, kun tunnin päätyttyä tuolille jäi pieni punainen läiskä:/
Siskollanikin on kuulemma runsas vuoto, mutta onko tuo enää normaalia?
Vastaukset 8
Vanhimmat
Jos sinulla on isoin mahdollinen side, ja puolen tunnin päästä vuotaa housujen läpi, niin se on jo aika huolestuttavan runsasta.
Sen sijaan jos sinulla on mini-kokoinen tamponi, ja 5 tunnin jälkeen vuotaa läpi, niin se ei ole mitenkään epänormaalia.
Eli tarkennapa vähän, jos haluat vastauksia.
...on runsaat kuukautiset. Varsinkin 2. ja 3. päivänä lorisee niin ettei oo tosikaan. Pidän yösidettä päivälläkin. Yöt tosi hankalia, aina jostain pääsee falskaamaan ja tulee lakanapyykkiä. E-pillerit ei mulle käy, muuten söisin niitä rajoittamaan lorotusta. Nyt ei voi kun vaan kärsiä! Pakkohan sen kanssa on oppia elämään...
Jos tarvii täysin varma olla ettei suoja falskaa niin laitan oikein imukykyisen tamppoonin ja imukykyisen siteen. Eli tuplavarmistus!
Voit tietysti käydä esim. terkkarilla juttelemassa asiasta jos se mieltäsi painaa. Tai lääkärillä.
...meinaa noi e-pilsut ainakann mua. Mulla on hirveän runsas vuoto ja luulin pillerien hillitsevän sitä mutta päinvastoin!!! Vuoto lähes tuplaantui mutta kivut kyllä leveni melkoisesti
Jos käytät yösidettä ja noin puolen tunnin päästä tulee läpi,se on mielestäni huolestuttavaa.
Riippuu myös siitä mitä merkkiä ja kokoa käytät siteissä/tamppooneissa.
No on se aika normaalia....joskus sitä tulee paljon ja joskus sitä sitten tulee aika vähä...että en voi neuvoa oikein muuta että siihen pitäis vaan ostaa paksumpia siteitä...
tuolla toisella palstalla eräs nainen sai sellaisen neuvon lääkäriltä että heti kun kuukautiset alkavat niin mahdollisimman voimakasta ibuprofeeinia pitäis ottaa 2-3 vrk.Esim Ketoriini..en tiedä mihin perustuu.Itse aion kokeilla sitä seuraavíen menkkojen tull. pitäis vähentää vuotoa??
Oon ite kokenut ton aivan saman tilanteen koulussa kuin sä onneton. Mun kuukautiset oli ennen todella runsaat,mutta vähentyneet huomattavasti ajan mittaan. Suosittelen todella lämpimästi, että harkitset e-pillereiden käytön aloittamista. Mene juttelemaan asiasta vaikka koulun terkkarin kanssa. Helpotat huomattavasti elämääsi=).
Kiitos kaikille vastanneille:)
Tämänhetkisten menkkojeni vuoto oli onneksi melkeimpä puolet niukempi.
Jos runsas vuoto vielä jatkuu, niin käväisen varmaan terkkarin puheilla:)