Hermeliinin hankinta

Tossu

Olen hankkimassa nyt kesällä Hermeliinin.
Mitä mieltä olisitte siitä, että pitäisin tätä pupua ulkona myös talvisin? ( lämmitys olisi, matto olisi häkin päällä ja heinää paljon pohjalla ja kopissa )
Luulisin, että pupu voisi kasvattaa talvikarvan, kun tottuu olemaan ulkona. :>

Ja sitten vielä yksi asia.
Toivoisin tulevan pupuni väriksi semmoista, että se olisi valkoinen ja sillä olisi harmaat korvat.
Eikai tämä tunnu liikaa semmoiselta, että se väri olisi vaan se päätös ostoon, eikä luonteella olisi mitään väliä?

10

544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hermeliini_"R¤

Hermeliini ei ole sopiva ulkokaniksi ei oikeastaan mikään kani. ulkokanin elämä on yksinäistä ja masentavaa. kuvittele itsesi mökkiin metsän keskelle jossa joku käy heittämässä sulle ruoat ja juttelee sun kanssa pari minuuttia päivässä.. viihtyisitkö?

katso www.kanienkotikolo.urli.net
      -> rodut ja värit
      -> hankinta

• kanipööö

Hermeliini ei sovellu ulkokaniksi.
      Kesällä sitä toki voi pitää aitauksessa, mutta talvella kanin täytyy päästä sisälle lämpimään ja ihmisten seuraan.
      Muitakaan kääpiörotuja ei ulkokaniksi kannata ottaa.
      Ja jos ulkokanista haaveilet, täytyy kaneja ottaa ehdottomasti kaksi. Yksin on aika kurjaa ulkona kopperossa nyhjöttää. Kanin kanssa ei kuitenkaan tule tarpeeksi seurusteltua.
      Jos yhdestä kanista haaveilet, ja vielä hermeliinistä, niin sisäkanin joudut ottamaan.

• EI tule

samanl. talviturkkia kuin muille kaneile. Huomasin viimek. kun meillä oli kesän ajan kaverin hermu( itselä 5 omaa isompaa).Se alko olla kylmissään heti kun ilma viileni.Oli yöllä lähellä nollaa tai päivällä alle 10 ja tuuli. värjött kopissa ja tärisi.KUN otin syliin kaivautu takin sisään,eikä olis halunnu enää häkkiin( reilu 1,5 x 2 m. hyvä pesäkoppi.
      Siinäv pääsi taas omaan kotiin.

• Tossu

Sain vanhemmilta luvan, että saisin ottaa hermeliinin sisäkaniksi, kunhan vaan huolehdin siitä, että häkki on siisti jne.

Vastailkaapas tuohon mun toiseenkin kysymykseen. :>

• KaNIinini

On varmaan tuo väri mitä tarkoitat.Ven.soopon tummat korvat,nenä ja muistaakseni häntä.Onko jo tietty paikka mielesä.Noita kun ei saa niin helposti.JA HEI LUONTEELLA on väliä,ET varmasti viihdy pupun lanssa joka ei tykkää käsittelystä,on äksy,rimpuilee aina kun otat syliin.
      Varaudu siihen että,vaika pupu on pienenä suloinen,viihtyy sylissä "päiväuniaikaan,sitä se ei välttäm. aikuistuessaan ole.Vain harva kani makoilee sylissä pitkiä aikoja aikuistuttuaan.Meillä yksi viidestä on ollut sellainen"sohvaperuna".usein tuli sohvalle viereen köllöttämään.Monesti kani kyllä tykkää korvien silittelystä,tulee itse pyytämään sitä tulemalla lähelle,painaa pään alas.,jos yrität nostaa väistää.
      Monesti luullaan että kani on kuin sylikissa,viihtyy sylissä illatpitkät.
      Olethan varautunut YLIMÄÄRÄISEEN siivoukseen, kaveri EI välttämättä AINA juokse vessaan, papanoita voi tulla ympäri kotia.PIDÄTHÄN sitä vapaana VÄH. 3-4 t. JOKAPÄIVÄ. SE EI OLE HÄKKILINTU.ja tylsistyy hyvin nopeasti jos ei saa juosta vapaana.EIKÄ MUUTEN TULE KESYKANKIKSI JOS ON VAIN HÄKISSÄ.Muutama sähköjohto voi mennä poikki,jos vaatteita lojuu lattialla,niihin TULEE omituisia reikiä...Eli tavarat on pidettävä paikalaan.
      PIDÄTHÄN KANIA NIIN ETTÄ SEN ON HYVÄ* OLLA. Ei vaion häkissä.
      JA kun kyllästyt, "ehkä vuoden päästä,huolehdit sille HYVÄN KODIN. SE VOI ELÄÄ 10 v.

• Tossu

En sanonutkaan, ettei luonteella olisi väliä. Minähän sanoin, etten tarkoita sitä, ettei luonteella olisi mitään merkitystä. ( ? )

Meillä on ollut yhteensä 7 kania ( siis ollut joskus vuosien saatossa ja kuolleet vanhuuteen ), joten varmaankin osaan hoitaa pupuja oikein. :> Esteet ja hyvä ulkoilumahdollisuus löytyy. Minulla on myös valjaat pupulle, joiden väliin mahtuu hyvin kaksi aikuisen sormea. :>

• kokemusta on
        Tossu kirjoitti:

En sanonutkaan, ettei luonteella olisi väliä. Minähän sanoin, etten tarkoita sitä, ettei luonteella olisi mitään merkitystä. ( ? )

Meillä on ollut yhteensä 7 kania ( siis ollut joskus vuosien saatossa ja kuolleet vanhuuteen ), joten varmaankin osaan hoitaa pupuja oikein. :> Esteet ja hyvä ulkoilumahdollisuus löytyy. Minulla on myös valjaat pupulle, joiden väliin mahtuu hyvin kaksi aikuisen sormea. :>

Olen eri mieltä siitä etteikö hermua voisi pitää talven ulkona! Meidän hermuilla oli tosi hieno ja paksu talviturkki esim viime talvena kun oli oikein kylmä (pahimmillaan -25!)Ja hyvin pärjäsivät. (3 kpl eri häkeissä) Kopeissa kunnolla olkia ym pesämateriaaleja, niin pupu pysyy lämpimänä :) Leijonanharjas taas on niin ohutturkkinen että sen jouduin siirtämään talliin, missä oli pahimmillaan -2, koska se selvästi paleli kylmemmässä... Toki yksinäistä hermua en suosittele pitämään ulkona talven, tylsää sille tulee.. Jos niitä on useampi, niin harvoin kuitenkaan viihtyvät samassa häkissä, joten lämmön puolesta sillä ei paljon merkitystä... esim. Petkelkannan kanilasta saa noita venäläiskuvioisia hermuja.

• Hermun hankkija

Olisin hankkimassa hermun risteytystä ulos joten olisko neuvoja.
      Ja jos värinä sais valkosen jossa on harmaata.

• Tietoa.kaneista

Ulko kaneina pärjää isot ja jätti rodut.
      Jos ostat kanin OSTAT KAKSI! Sillä kani on laumaeläin ja se tarvitsee toisen kanin seuraa!

Petkelkannan kaninkasvatus on Urjalassa. 50-60€/kpl
      Urjalassa on toinenkin kasvattaja.
      Hänellä on risteytys kanin poikasia. Häneltä ostin kaksi valkoista kania harmain korvin. Häneltä löytyy erivärisiä kaneja.
      Hinta kaneilla 30€/kpl, minä sain 2 kani 50€, koska ostin kaksi. Kaksi kani maksaa hänellä 50-60€.

Hänen sähköpostinsa:
      [email protected]

• siirilydia

Valkonen jossa on harmaata, voi olla aika paljon muutakin ku vaan venäläiskuvioinen :P esim erilaiset viittakuviot/perhoset, väreissä sininen, chinchilla, luonnonsoopeli.. Jotkut voivat myös kavahtaa venäläisten punaisia silmiä, vaikka itse pidän kyllä venäläisiä hermuja todella kauniina. Jos jaksaa vaan etsiä niin eiköhän sopiva kani löydy. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      35
      3802
    2. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      98
      3414
    3. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      104
      3338
    4. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      77
      3138
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      70
      3070
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2805
    7. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2580
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

ja mikä huonoin?
      Ikävä
      69
      2483
    9. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      45
      2422
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      90
      2166
    Aihe