abs valo palaa

giselllal

Osaakohan kukaan auttaa, kun mulla on hyundai coupe merkkinen auto ja siinä syttyy aina välillä abs-valo itsekseen?
Miksiköhän näin.. siis missä voisi olla vika ja minkähän hintainen korj.?
Tästä asiasta oli huomautettu edellisellä katsastuskerralla edelliselle omistajalle..
Viime vuosi oli minulla katsastuksesta vapaa kun auto on 03.

7

2550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ///MPower

Näihin juttuihin ei kyllä amatöörit juuri mitään voi. Merkkihuollossa varmasti ilmaiseksi kertovat, että onko mitään riskiä auton käyttöön. Nykyautojen viat löytyvät yleensä, kun tietokone kytketään auton tiedonsiirtoliittimeen ja auto itse "juoruaa" omat vikansa. Eiköhän autollasi ole takuuta vielä vuosi? Eli ilmaista hupiahan se korjaus pitäisi olla...

• giselllal

Takuuta on vielä 1000km.. Siksipä tässä kyselenkin :)
        Käytin juuri 45 000km huollossa ja siellä ei ainakaan sanottu mitään, joskaan en itsekään maininnut viasta, myös jarrupalat vaihdettiin tässä yhteydessä.

Mutta kiitos sinulle :)

• llim.
        giselllal kirjoitti:

Takuuta on vielä 1000km.. Siksipä tässä kyselenkin :)
        Käytin juuri 45 000km huollossa ja siellä ei ainakaan sanottu mitään, joskaan en itsekään maininnut viasta, myös jarrupalat vaihdettiin tässä yhteydessä.

Mutta kiitos sinulle :)

silloin kun ei ole vikaa eli valo ei pala, sen löytäminen on vaikeaa, huollossakin.

mutta,
        voisiko apulainen, katsella,
        kun kosket/liikutat hieman liitoksia = sähköjohtoja jarrujen lähellä,
        samoin voi olla jarrunesteen korkeuden valvoja,
        siinäkin voi olla "pikku vikaa" tai johto löysällä.

mahtaisiko HELLÄSTI koskien löytää vikapaikkaa.

MUTTA
        jos joku katselee virrat päällä,
        varo ettei koske ja käynnistä,
        ettet jää auton yliajamaksi.
        > ota tämä tosissasi

• takuuta

Mikset korjauta takuuseen, ainakin se pitää kirjata sinne vikana ja jos paikallistaminen onnistuu vasta myöhemmin ja takuun "vanhettua", niin saavat korjata sen takuuseen, koska on takuuaikana tullut vika.

Takavuosina oli jokin selvitys, jossa todettiin pyöränantureissa tai niiden johdoissa ja liitoksissa olevan pääosa abs-vioista.

• turha sälä pois!

epäluotettavaksi osoittautuneessa elektroniikkaroskassa, mutta onhan se kiva Esson baarissa leuhkia, että minunpa autossa onkin ABS ynnä muuta "hienoa". No, itsepä huvisi maksat, takuuaikana sitä "vikaa" ei löydetä. Sitten jo uusitaankin osia varmuuden vuoksi parilla tuhannella eurolla per kerta... :)

• SK-Car
        turha sälä pois! kirjoitti:

epäluotettavaksi osoittautuneessa elektroniikkaroskassa, mutta onhan se kiva Esson baarissa leuhkia, että minunpa autossa onkin ABS ynnä muuta "hienoa". No, itsepä huvisi maksat, takuuaikana sitä "vikaa" ei löydetä. Sitten jo uusitaankin osia varmuuden vuoksi parilla tuhannella eurolla per kerta... :)

Siksi juuri viasta täytyy valittaa selkeästi jo takuuaikana ja katsoa että se kirjataan ylös työmääräykseen. Takuu ei lopu siihen tiettyyn päivään tai kilometriin jos korjaamo ei pysty sitä korjaamaan takuuaikana. Voi vaatia sitkeyttä mutta tulee kuitenkin halvemmaksi kuin kärsiä nahoissaan.
        Mitä sitten tulee ABS:n "turhuuteen" niin kysessä on lähinnä vanhan koulukunnan autoilijoiden vastarinta kehitystä vastaan. Kun ei ennekään ole tarvittu niin ei tarvita nytkään. Jos olisimme aina kuunnelleet näitä "tietäjiä" niin ajaisimme edelleen ilman ohjaustehostimia, synkronoituja vaihteistoja ja polttoaineen ruiskutusjärjestelmiä. Nämä systeemit kun ovat tosiautoilijalle vain helposti rikkoontuvia ja autoilua häiritseviä tarpeettomia leluja :)

• oli katsastuksesta vapaa?

jos auto on otettu käyttöön vuonna -03 auto piti katastaa viimme vuonna ja tämä vuosi -07 on katsastuksesta vapaa.Seuraava katsastus ensi vuonna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe