Ostin tammikuussa tdi octavian vuosimallia 2005,
ajettu 68000. Luovutuksessa tehtiin huolto, vaihdettiin öljyt ym. Nyt olen ajanut sen jälkeen
15000 km. Olen entisen autoni tapaan vilkuillut öljytikkua viikottain ja olen erittäin huolestunut, kun öljyraja ei ole laskeutunut kuin puoleen väliin
asteikolla. Entinen Toyota Avensis td, 2001,
aj. 210000km, kulutti öljyä 0,5l tuhannelle kilometrille. Toyota huollossa sanottiin, että
moottori ei voi toimia kunnolla, jos se ei vie sen verran öljyä.Onko sitten tässä octaviassa odotettavissa ennenaikainen konerikko, kun en saa konetta viemään enempää öljyä. Ei tässä neljän
pienen lapsen isänä olisi varaa ylimääräisiin remontteihin, kun autokin on velaksi.Kysyin skoda- huollosta, että onko tässä joku paikka tukossa, kun öljyä ei mene, niin ne nauroivat ja sanoivat:
antaa palaa vaan. Kaitpa ne huvittuneena odottaa
minun tuovan kohta autoni koneremonttiin.
Kertoisiko joku mikä neuvoksi.
hirvittää octavian öljynkulutus
13
4896
Vastaukset
- provo tuokin
mutta osalle moottoreistahan on ihan ok, että syövät öljyä. Esim. vanha 2.4l volkkarin dieselihän saattoi aivan hyvin viedä litrankin tonnille öljyä, ja se oli vielä ohjekirjan "kunnossa on" rajojen sisällä.
Mutta saahan tästä aiheen jos haluaa. Osalle koneista öljynsyönnin lisääntyminen hyvinkin on varoittava esimerkki. Yhtään tapausta en tiedä missä öljyn syömättömyys olisi huolestuttavaa. Paitsi tietysti jos öljy alkaa lisääntymään ja muuttumaan "majoneesiksi", mutta silloin on kyllä muitakin oireita havaittavissa. :) - Ocu II
Mulla Octavia 2.0TDi DSG. Juuri ensihuollosta tulleena voin sanoa, että 31.000 km matkalla öljynkulutus 1.0 L. Suurin osa siitä sisäänajon vuoksi. Eli kovin on pientä tuo öljynkulutus.
Tosin tunnettua on, että VAG-konsernin moottorit syövät öljyä... - ....
Sellaista polttomoottoria ei ole tässä maailmassa keksittykään, mikä ei söisi öljyä.
Yksi syö enemmän ja toinen vähemmän, vaikka molemmat ovat kunnossa.
Huolestu sitten, jos Sokota alkaa hörppimään litratolkulla tuhannelle. - minuakin
tuollainen kulutus. Kakkosautomme Pösön mittatikusta ei huomaa 15 tkm vaihtovälillä öljynkulutusta. Eipä sillä tosin ole ajettu kuin vähän reilut 300 tkm. Tekisin autoon koneremontin jos kulutus olisi yhtä suuri kuin sinulla.
- vikaa moottorissa
Polttoainetta pääsee öljytilaan huonontaen voiteluominaisuuksia. Vaihda vaan öljyt usein ettei leikkaa kiinni!
- polttoainetta
vikaa moottorissa kirjoitti:
Polttoainetta pääsee öljytilaan huonontaen voiteluominaisuuksia. Vaihda vaan öljyt usein ettei leikkaa kiinni!
öljyn seassa. Moottori kun on kunnossa niin ei häviä öljykään. Saattaa tietysti milli tai pari hävitäkin, ei kuitenkaan niin, että huomaisi.
Oli minulla 80-luvulla vanha Taunus joka vei rutkasti öljyä. Litra meni kymppitonnille kunnes siihen vaihdettiin venttiilivarren kumit.
- jumissa?
johtuisko siitä tuo Skodasi suuri öljynkulutus?
- jexu
Olen kuullut, että joku olisi öljyn vaihtuvuuden ylläpitämiseksi porannut 1,5mm reiän öljypohjaan,
kannattaisi varmaan sinun harkita em. toimenpidettä.
Itselläni ei ole sitä huolta, kun -04 Nissan Primerani 1,6
hörppii melkein litran ökää tonnille.- cicu
Ohhoh!
Kuulin ruotsalaiselta serkultani, että sopivassa suhteessa Dijon sinappi ja täysanaloginen oljy parantaa tuon ongelman. Sen jälkeen Skodillacin "huonohkoista" stereoista kuuluu jopa Yle-X radiokanava!
Tsemppiä! - jexu
No auttokos se reiän teko?
- iituli-tiituli
miul ku ol männy joku pahvi, jossa ol neljä kahen
nyrkin kokosta reikää, niin skota fellissiasta.
siit ol karannu jotku lämmön tasaus veet öljylöihi
sekkaa. sen jälkeen ku naapurin esko laitto uuven
pahvin, rupes feelis oikein juomaan öljyy.
pitäsköhä siunki kuatoo vihreetä vettä sinne moottorrii, jospa se sitte rupiais oikeesti sitä
öljyy juomaan. - hooo!
sääoot huumormiehii!!!!!,iloista octaavi-kesää
- Metsuri-Mertsi
Aikoinaan kun olin 70-luvulla savotassa Lieksassa,
silloisen takatuuppari skotan kone kävi siellä korvessa vaatimaan öljyn lisäystä. No eihän miulla
ollut muuta, kuin moottorisahan teräketjuöljyä
mukana. Pakkohan oli sitä laittaa koneeseen.
No sen jälkeen se skota rupes tarviimaan sitä öljyy
joka 300 kilometrin jälkeen. Jospa sinnäi kokkeilisit sitä konstii, niin öljyn kulumattomuus-
huolet häviäis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1622569Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait208701Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658