CAIRNS

-------

Onko kukaan käynyt Cairns nimisessä kaupungissa? Olisi kiva kuulla teidän kokemuksia paikasta. Itse olen lähdössä sinne pian kokonaiseksi kuukaudeksi, mutta kaupunki on minulle vielä tuntematon. (mitä nyt olen netissä surffaillut) Siellä on varmaan ihan mukavat säätkin, vaikka talvihan siellä on samaan aikaan kun meillä kesä.
kiitoksia vastauksista!

4

1274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reissaaja nr5

      Ei Cairnsissa ole varsinaista talvea, kun on niin subtrooppisella alueella. Kaupunki ei mielestäni ole kaksinen, mutta sen lähistöllä on upeita saaria ja lomarannikkoa. Osa seudun luonnosta on pilaantunut tolkuttoman metsänhakkuun seurauksena eroosion takia.

      Kannattaa lennellä sieltä ainakin Alice Springsiin ja Uluruun (Ayers Rockille) ja ehkä Hamilton Islandillekin.
      Jos haluaa halpoja lentoja, niin kannattaa etsiä pika pikaa Qantaksen punaisilta vuoroilta.

    • todella hyvin

      Tosin olin siellä vain viikon verran. Great barrier reef on tietysti ykköskohde, kannattaa lähteä snorklaamaan tai sukeltamaan, suosittelen Ocean Free-purjevenettä, erinomainen hinta-laatusuhde. Niitä retkiähän riutalle tehdään kymmeniä päivittäin joten valinnanvaraa riittää. Night market pitää ehdottomasti nähdä, siellä on vaikka mitä kivaa ostettavaa... Jos on extreme-henkinen, AJ Hackett bungy park kannattaa tsekata, hypätä joko bungy tai swing (joka on mun suosikkini). Lähistöllä on vaikka mitä paikkoja jonne voi tehdä päivän reissun ja tietoa niistä saa joka hotellista, hostellista tai turistiliikkeistä joita on keskusta pullollaan. Tekeminen ei varmasti lopu! Kaupunki on kooltaan sopiva, keskusta on aika tiiviisti yhdessä kasassa.

    • Mie vaav

      Aivan ihana paikka. Olin siellä syksyllä. Kannattaa myös käydä Pourt douglasissa joka on 40 km ylempänä! Siellä on aivan mahtava beachi ja muutenkin kiva rauhallinen paikka! Pääsispä sinne takasin!

    • minila

      Cairns on todella nätti paikka. Se on aika pieni, olin siellä itse vain 5 päivää ja se jo riitti. Todella hyvä ostoskeskus siellä on ja paikka on muutenkin mukava! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe