Eli olen vasta hankkimassa venettä, mutta hyvä tarjonta on noista Bella 440:sta, ja sellainen mielyttää. Millainen moottori sitten siihen? Varmaan suositus ois jotain 30-60hv. Itse haluaisin veneen kulkevan lujaa ja olenkin ehkä 60hv:n kannalla. Ja tarkoitus ois käyttää myös vesihiihtoon. Vanhoja moottoreitahan on tarjolla pilvinpimein edullisestikin. Oma pudjetti, (kun olen ensimmäistä venettäni hankkimassa) on aika tiukka tähän hätään, eli ei kovin uuteen ole varaa sitten millään. Onko merkki vikoja? Huonoja kokemuksia? ...Tai muita neuvoja, mitä pitäisi huomioida moottoria hankkiessa. Tietenkin pitää ottaa selville, minkä kokoisen moottorin saa/voi laittaa ja PITKÄ- vai LYHYTRIKINEN. (Bella440tl on todennäköisesti lyhytrikiselle moottorille)
Netissä tarjotaan paljon vanhoja moottoreita myyjien mukaan yleensä moitteettomassa kunnossa ja "huollettu" (mitä se sitten ikinä kunkin kohdalla tarkoittaa). Entä vanhat koneet -80-luvun alkupuolelta onko noin yleisesti ottaen yhden kesän vehkeitä, vai onko mahdollista saada vanha HYVÄ kone? entä merkit? ...Itse olen saanut YAMAHAsta hyvän kuvan, entä TOHATSU kuullostaa jo aika pahalta omasta mielestä (voin olla täysin väärässäkin).
Moottori Bella 440 TL:ään
11
6447
Vastaukset
- Juliustus
Böllö440tl kirjoitti:
Oikein hyviä vaihtoehtoja molemmat. Etenkin ensimmäinen, harmi vain kun oli jo menyt. Hinta haarukkakin on juuri oikea.
- Juliustus
...Niin alunperinhän kyselin kyseiseen Bella 440 TL:ään moottori tietoutta, mutta toki suosituksia myynnissä olevista Belloista tai vastaavista saa ja "pitää" laittaa jos vain tiedossa on.
KIITOS!- moca
Mikä on hinta haarukka?
- Juliustus
moca kirjoitti:
Mikä on hinta haarukka?
Kunnosta rippuu paljon, mitä olen valmis maksamaan. Noin yleisesti, hyvällä koneella varustettuna hyvä kuntoisesta Bella 440 TL:stä voisin maksaa ehkä n.3000euroa, moottorin kanssa. Ilman moottoria max.1500 euroa
- avoveneilijä
Tuo samainen vene on myös avovene versiona, joka on sitten paljon käytännöllisempi kun tuo tl versio. 60 heppanen 2-tahti on aika limiitillä mitä tuohon edes kannatta ajatella ja siihen iso teräspotkuri, niin kulkee. Parilla ukolla ihan ok vesihiihto vene (1 keulassa kuski niin helpommin nousee liukuun) Avo versio sitten käytöltään esim. kalastukseenkin tms. toimintaan parempi (enemmän ukkoja kyytiin)
- ex-bellisti
Minulla oli 3 kesää 450 TL ja siinä 70 betol yamaha, pitkärikisenä. Mielestäni oli ihan sopiva kone tuohon veneeseen, ehkä en kuitenkaan ensimmäiseksi veneeksi ja koneeksi sinulle suosittele noin isoa, jos ei mitään kokemusta veneilystä ole.Jos multa kysyy joku konetehoa niin minimi olisi 50 hv.
70:lla vesihiihto sujui leikiten, täyskaasua tarvitsi vain lähdössä. Potkurina oli 17" teräs, jolla kiersi 5900-6000 ja ~34-35 solmua eli kaikki kiekat irtosi.70 hv on samalla lohkolla kuin 60 hv yamahakin eli painoa ei tule lisää.- tatud
morjes! mulla on bella 440tl vm.87 ja haluisin isompaa konetta. onko hondan 75hp nelari liian raskas kone bellan perää? meneekö perä eellä pohjaa?
- Nimetön
olen kokeillut 65 heppaisella vanhalla(!) suzukilla ja sillä yksin(85kg) ajamalla sain 36 solmua, muttei paljon vauhti hiipunut vaikka lastia lisäsikin.
Ei ole mikään kovan kelin vene todellakaan, paitsi joillekkin rämäpäille ;)
Potkuri eikä trimmi ollut kohdallaan, joten voi saada kovemmankin vauhdin. Niitä saa paremmin tietävät neuvoa, kun keksit koneen siihen. - jake10
Kokeilin 30 heppasella ei toiminut laitoin nelikymmpisen ja menee ihan kivasti. 65 hp on aika paha bensarosvo mut jos vetää vaikka hiihtäjii niin sitten kyllä ainaskin tehot riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978