Kastroinnista toipuminen

Pipi

Mitenköhän on muilla haukut toipunut tuosta pienestä, ilkeästä operaatiosta?
Meidän tipsu poika leikattiin perjantaina ja vieläkään ei ole noussut neljälle tassulle. Välillä ottaa yhden tai kaksi askelta mutta sitten tippuu heti pyllylleen.
Nyt on kaksi yötä valvottu jo vallan...

Onko muilla ollut yhtä "mukavaa"?

7

8879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tursia

      Pistää miettimään, että onko siellä nyt enemmän kipua kuin pitäsi, vai jotain muuta...?

      Olen leikkauttanut kolme koiraa ja kaksi kissaa, ja ne kaikki ovat toipuneet ihan parissa päivässä. Yleensä ensimmäinen päivä on mennyt ihan vaan lääketokkuran pois nukkumiseen. Toisena päivänä ne ovat olleet jo liikkeellä, tosin yleensä aika nolo ilme nassulla, ehkä osaksi pienestä kivusta, osaksi päässä olevan pöntön takia.

      Mutta jalat ei ole mennyt alta keneltäkään. Ja yleensä ne ovat olleet iahn normaaleja jo paljon ennen tikkien poistoa.


      Saihan hauvanne kipulääkettä muutamaksi päiväksi?

      • Pipi

        Sai lääkettä kolmeksi päiväksi. Nyt illalla meni viimeinen...
        Lisäksi on antibiootti menossa koska on esinahan tulehduskin pikkuisella :(
        Lääkäri mietti että voi olla jonkinlaista "ahdistusta" että tekee ehkä kivusta pahemman mitä oikeasti on, mutta tuntuu kummalta kumminkin... Tänään otti pari kertaa pari, kolme askelta kun tuli tuttu lelu vastaan mutta siinä se sitten on ollutkin....

        Huomenna soitetaan lääkärille koska halusi tietää miten menee. Selvitellään sitten jos jotain on...


      • Markus
        Pipi kirjoitti:

        Sai lääkettä kolmeksi päiväksi. Nyt illalla meni viimeinen...
        Lisäksi on antibiootti menossa koska on esinahan tulehduskin pikkuisella :(
        Lääkäri mietti että voi olla jonkinlaista "ahdistusta" että tekee ehkä kivusta pahemman mitä oikeasti on, mutta tuntuu kummalta kumminkin... Tänään otti pari kertaa pari, kolme askelta kun tuli tuttu lelu vastaan mutta siinä se sitten on ollutkin....

        Huomenna soitetaan lääkärille koska halusi tietää miten menee. Selvitellään sitten jos jotain on...

        Soita lääkärille, mutta jos turvottaa tyhjiä pusseja, kylmällä vedellä huuhtelu auttaa.


      • Huiti
        Markus kirjoitti:

        Soita lääkärille, mutta jos turvottaa tyhjiä pusseja, kylmällä vedellä huuhtelu auttaa.

        leikattiin narttu viime elokuussa ja uros nyt tammikuussa. Ja molemmilla oli kauluri se ahdistuksen kohde etteivät voineet liikkua. Joten tekaisin housut molemmille ja piristyivät hetikohta. Vaikka uros mökötti selvästi pitempää, mutta liikku kuitenkin.


    • Toipilas

      ... meidän 12 vuotias (!) koiramme kastroitiin viime perjantaina (18.5.), ja jo samana iltana käytiin pisuilla ja kakitkin tuli! Samalla leikattiin myös anaaliadenooma ja patti selästä, eli tikkejä on jopa kolmessa eri paikassa! Kipuja ei ole koiramme valittanut yhtään. Kipulääkettä määrättiin 4-5 päiväksi ja antibiootti kuuri myös meneillään.
      Meillä siis ollaan ihan pirteitä ja hyvässä kunnossa, hyvä niin ja kiitos hyvän lääkärimme : ) !!!

    • Pipi

      Eilen illalla kanssa oli poika saanut kovan paniikin ja oli potkinut jollain konstilla kaulurin pois... Siihen sitten asenneltiin sellainen housu systeemin.
      Pikkuisen oli sentään jo parempaakin koska poitsu oli vähän jo nukkunutkin. Mutta oli myös paljon vain istunut, ja aamulla sama on jatkunut. Istuu...
      Yöllä oli myös tullut isot pissat, täysin istualtaan.
      Tänään illalla mennään taas käymään lääkärissä jos jotain selviäisi...

      • jkvgfolk

        kuulostaa huolestuttavalle minulla uroksella 5pv kastraatiosta takana ja el pikkusen jo käveltiin kotiin 2pv vähä tokkuras mut silti tarpeet tehny ym. nyt iha normaali koiruus ja kipulääke ja antibiootit viikoksi vähä päälle pojalle.käännyppä toisen el puoleen jos ottaisi asian vakavemmin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe