Moi! Voisko joku antaa vinkkejä koiran kynsien leikkaamiseen.Perhoskoirani ei tykkää yhtään toimenpiteestä,
vaikka mitä herkkuja syöttää.PIdänkö vain kiinni koiraa ja annan sen ulvoa ja
murista kun joku toinen leikkaa. Sitä on kyllä vähän hankala pitää kiinni kun se osaa kiermurrella jos miten päin.
Vai pitäsikö lähteä eläinlääkäriin kynsien takia. Onko siitä isokin haitta jos sillä on pitkät kynnet?
Neuvoja kaivataan ja kiitos vastaajille etukäteen.
Apua, koiran kynnet on pitkät!
6
458
Vastaukset
- Tytteli
Vie koira trimmajalle kerran kuukaudessa. Hinta Hämeenlinnassa 5 euroo. Kuuden kerran jälkeen minun koirani oli oppinut toimenpiteeseen ja pystyn tekemään sen nykyään itse. Trimmaajilla on ammatti otteet, toimenpide kävi nopeaan ja villikseni oppi, ettei se niin kamalaa olekkaan.
- roosa
Haittaa siitä kyllä on. KOira ei voi liikkua niinkuin rakenne edellyttää, jos kynnet ovat pitkät. Kynnet saattavat myös tarttua kaikiin juuriin ym. helposti ja revetä irti.
Kääräise koira kokonaan.tiukkaan otteeseen pyyheliinaan ja ota yksi tassu kerrallaan esille ja leikkaa. Toinen henkilö voi syöttää makupaloja leikkaamisen aikana. - Kynnenleikkaaja
Leikkaa itse vaan. Voit aluksi esim. leikata kynnen päivässä ja aina namia tai leikkiä palkaksi. Itse olen leikannut koirieni kynnet kerran viikossa pennusta asti.
Aluksi se on tietysti tajutonta huutoa ja tappelua mutta sitkeys palkitaan. Myöhemmin ei tarvinnut kun sanoa koiralle "kumoon" ja näyttää sormella maahan tai sohvalle niin siihen kellahti tassut ojossa. Nykyinen koirani seisoo kiltisti kun kynsiä leikkaa.
Kyllä koiran kuitenkin täytyy alistua omistajansa käsittelyyn.
Ei muuta kuin taistelemaan...
( niin, älä sitten leikkaa hermoon:) ) - Pojun omistaja
Meidän koiran kynnet leikattiin eläinlääkärissä, koska emme saaneet niitä itse leikatuksi. Eläinlääkärikin joutui nukuttamaan koiramme "leikkauksen" ajaksi!
Koiraa kannattaa lenkittää asfaltilla, jotta kynnet kuluvat!- seropin omistaja
Koiraa ei todellakaan kannata lenkittää asfaltilla koska se ei tee hyvää koiran tassujen kunnolle.Ne kuivuvat ja halkeilevat helposti.
Eikä oo mun keksintöä,ihan ammatti-ihmisen suusta kuultua.
Sitäpaitsi metsässä lenkkeileminenhän on paljon antoisampaa kuin karulla asfaltilla raappasu,ainakin koiran mielestä. - koiranomistaja
seropin omistaja kirjoitti:
Koiraa ei todellakaan kannata lenkittää asfaltilla koska se ei tee hyvää koiran tassujen kunnolle.Ne kuivuvat ja halkeilevat helposti.
Eikä oo mun keksintöä,ihan ammatti-ihmisen suusta kuultua.
Sitäpaitsi metsässä lenkkeileminenhän on paljon antoisampaa kuin karulla asfaltilla raappasu,ainakin koiran mielestä.Eli lyhyesti, seropin omistaja on aivan oikeassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511853
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121741Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va351507Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961198- 941195
- 841114
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta354992- 62869
- 49831
- 50816