Huijattiinko sinua autokaupassa??

Minä tuossa kaks ja puoli vuotta sitten vaihdoin autoa Ylivieskassa eräässä yksityisen yrittäjän AUTOLIIKKEESSÄ. Tinkaaminen meni pitkälle ja niinpä sovittiin tietyistä osista jotka vaihdan autoon mutta jotka T*** (nimikirjain ehkä vaihdettu, ehkä ei..) lupasi minulle maksaa. No, olen odotellut jo yli 2 vuotta joten voitaneen nämä rahat pitää menetettynä.. Oottako muut ollu yhtä tyhymiä ku mää että ootta luottanu autokauppiaaseen??

25

5945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liike

Kerro reilusti liikkeen nimi tiedoksi muillekin.

• tosiaankin

Teitkö kauppakirjaan merkinnät että osat vaihdetaan myyjän toimesta?
      Jos et tätä tehnyt voit unohtaa rahasi valitettavasti.
      Koskaaan ei pidä itse maksaa mitään mikä kuuluu autoliikkeen hommiin. Aina auutoliikkeelle lasku. Koskaan ei pidä maksaa itse korjauksia jo sitten ei ole sovittu vaikka että puolet hinnasta. Mutta siloinkin maksat vain sen puolet.
      Muuten, kannattaa olla kuluttajaasiamieheen yhteydessä voi kertoa onko mitään tietä millä voit saada manit vielä pois.
      Oppi ikä kaikki, joskus ne oppirahat menee. Mutta toivon parasta

• tuli mieleen

Miksi olet odottanut näin kauan, ja oletko tingannut liikkeeltä rahoja???????

• liikkeen nimi.

Kyllä rehellisyys maan perii.

• RONTTI-AIKA

Kaikenlaisia Rontteja sitä autokauppoja pitääkin.

• Kirveelletöitä
        RONTTI-AIKA kirjoitti:

Voi raato......

• Autokaupoissa huijattu
        RONTTI-AIKA kirjoitti:

Siellä on asian tuntevat myyjät. Moni tuttuni on käynyt siellä tekemässä autokaupat, eikä mitään valittamista. Sinne kauppaan kyllä uskallan mennä. Se on Ylivieskan suurin autokauppa. Sitä pystyn suosittelemaan itekkin. Olen huollattanut autoanikin siellä.

• autokaupoissa huijattu
        Autokaupoissa huijattu kirjoitti:

Siellä on asian tuntevat myyjät. Moni tuttuni on käynyt siellä tekemässä autokaupat, eikä mitään valittamista. Sinne kauppaan kyllä uskallan mennä. Se on Ylivieskan suurin autokauppa. Sitä pystyn suosittelemaan itekkin. Olen huollattanut autoanikin siellä.

Se, jossa toimittiin tökerösti, ne myyvät vain käytettyjä autoja.

• ruikuttaa

Täällä on aivan turha ruikuttaa, jos ei kehtaa edes liikkeen nimeä mainita. Olisi hyvä tietää muidenkin missä liikkeessä e.m. palvelua.

• autokaupassa..............

Kävin katsomassa kaksi ja puolivuotta sitten autoa eräässä yksityisen yrittäjän autoliikkeessä. Otin sen koeajolle. Tuo liike siis myy vain käytettyjä autoja.
      Kun palautin auton, myyjä sanoi, että perkele, sinä et voi sitä palauttaa, kun olet ostanut sen.
      Sillä oli jotku ihmeen oikeudet siirtää se auto mun nimiin. Lupasi ennen koeajoa, että se auto irtoaa 4800 euroon, mutta palautettuani hän väitti, että olisin muka tehnyt jo kaupat.

Rekisteriotteeseen minut oli merkitty haltijaksi ja kyseinen huijariautoliike rahoittajaksi ja kauppasummaksi oli merkitty 5900 euroa.
      Kauppakirjan mukaan olisin muka näyttänyt ajokorttia, jolla se sitten järjesti rahoituksen.
      Tämä ei pidä paikkaansa, Kyseinen huijari kysyi nimeäni, mukamas tarkistaakseen, voiko hän järjestää rahoitusta. Hän laittoikin hakemuksen samantien menemään.

Sanoin, etten oo missään vaiheessa sopinut kauppoja. Olenkin varoitellut muita ihmisiä ottamasta autoa koeajolle sieltä liikkeestä, ku koeajaja voidaan tietämättä siirtää sen auton haltijaksi.

Mulle tuli sitten yli tuhannen euron lasku kaupan purusta, jota en ollut koskaan edes tehnyt. Eräpäiväksi oli merkitty, että maksettava HETI!

Mukamas kauppiaan vastainen toiminta.
      Vein asian Oikeuteen tutkittavaksi jossa ilmeni, että kauppias oli toiminut väärin. Joka tapauksessa tuo kaikki paska tuli mulle maksamaan sata euroa.. oikeusapu kun ei ole ilmaista.

Kyseinen autoliike oli aikoinaan Ouluntien varressa, nykyään se on ratakadulla..

• Ilamn sitä et sitoudu

Mihinkään. Ja olit tosiaan allekirjoittanut osamaksu/kauppakirjan olet tosiaan vedätettävä.(Sorry ei pahalla) Mutta jos et puumerkkiä laittanut, et mitään ole ostanut. Pelkkä sotu tunnus ei riitä. Helppoo menee ihmiset pitäisi ottaa asioista selvää.

• autokaupoissa huijattu
        Ilamn sitä et sitoudu kirjoitti:

Mihinkään. Ja olit tosiaan allekirjoittanut osamaksu/kauppakirjan olet tosiaan vedätettävä.(Sorry ei pahalla) Mutta jos et puumerkkiä laittanut, et mitään ole ostanut. Pelkkä sotu tunnus ei riitä. Helppoo menee ihmiset pitäisi ottaa asioista selvää.

En ole kirjoittanut minkään valtakunnan allekirjoitusta, ku se on puhelimessa mahdotonta.
        Autokauppias faksas sen ns. kauppakirjan mulle samalla, ku laitto sen tonnin laskun. Kauppakirjassa oli merkattu vain, että olisin näyttänyt ajokortin, joka sekin on puhelimessa niin mahdotonta.

Juttelin erään toisen kauppiaan kans, miten se on voinut siirtää sen auton mun nimiin ilman allekirjoitustani. Hän sanoi, että "rehellisille" autokauppiaille myönnetään sellaiset oikeudet! Mun mielestä sellaisia oikeuksia ei sais antaa millekään kauppiaalle. Eihän rehellinenkään kauppias ole välttämättä aina rehellinen.

• Autokaupoissa huijattu
        Ilamn sitä et sitoudu kirjoitti:

Otin auton koeajolle. Kysyin lupaa, saanko käydä naapurikunnassa, niin selviää matka-ajo-ominaisuudet. Hän lupasi. No toisessa kunnassa oltuani kauppias soitti mulle ja sanoi, että se voi ottaa selvää, saisko se järjestymään rahoituksen. Sanoin, että en ota rahoituksella.
        Hän sanoi, että kannattaahan se silti selvittää, koska se olisi sulle kivuttomampi vaihtoehto, etkä tarvisi takaajia. Sitten se kysyi multa henkilötunnuksen. Tuossa vaiheessa se laittoikin rahoituksen vetämään ja siirsi auton mun nimiin.

Kirjeessä se sopersi sanasta sanaan näin "soitin sulle ja kysyin vielä teetkö kaupan sinä sanoit että kyllä joten siirsin auton sinun nimiin".

Mulla oli kuitenkin todistajia takanani liuta, jotka eivät kuulleet multa ainuttakaan kyllä sanaa eikä mitään sinnepäinkään. Taustalla kuulijat nimeenomaan painottivat mulle, että älä ota missään nimessä rahoituksella.

• Kauppa on laiton
        Autokaupoissa huijattu kirjoitti:

Otin auton koeajolle. Kysyin lupaa, saanko käydä naapurikunnassa, niin selviää matka-ajo-ominaisuudet. Hän lupasi. No toisessa kunnassa oltuani kauppias soitti mulle ja sanoi, että se voi ottaa selvää, saisko se järjestymään rahoituksen. Sanoin, että en ota rahoituksella.
        Hän sanoi, että kannattaahan se silti selvittää, koska se olisi sulle kivuttomampi vaihtoehto, etkä tarvisi takaajia. Sitten se kysyi multa henkilötunnuksen. Tuossa vaiheessa se laittoikin rahoituksen vetämään ja siirsi auton mun nimiin.

Kirjeessä se sopersi sanasta sanaan näin "soitin sulle ja kysyin vielä teetkö kaupan sinä sanoit että kyllä joten siirsin auton sinun nimiin".

Mulla oli kuitenkin todistajia takanani liuta, jotka eivät kuulleet multa ainuttakaan kyllä sanaa eikä mitään sinnepäinkään. Taustalla kuulijat nimeenomaan painottivat mulle, että älä ota missään nimessä rahoituksella.

Olisin vienyt ensin kuluttaja asiamiehelle, sitten käräjille jos ei muu auta. No paska nakki kuitenkin, nämä jobbarit onkin sellaisia K.sipäitä ettei niiden kanssa kannata liioin aisoida jos auton haluaa.

• autokaupoissa huijattu
        Kauppa on laiton kirjoitti:

Olisin vienyt ensin kuluttaja asiamiehelle, sitten käräjille jos ei muu auta. No paska nakki kuitenkin, nämä jobbarit onkin sellaisia K.sipäitä ettei niiden kanssa kannata liioin aisoida jos auton haluaa.

Ehkä tuo mun nimimerkki on joltain osin harhaanjohtava, koska vein asian kuluttaja-asiamiehelle ja sitten hain oikeusaputoimistosta oikeusapua.
        Eikä tuo ollut pelkästään jobbari, vaan sillä on ihan autoliike, jossa se myy käytettyjä autoja.

Oikeusaputoimistossa tutkinta kesti tolkuttoman kauan. Sinä aikana mulle ehti tulla autoverosta lasku ja siitä vielä rästilasku. Vakuutusyhtiöltäkin tuli laskuja. Oli laittanut siihen Pohjolan vakuutukset, vaikka itellä on ollut Turvassa.

Pitkän pitkän tutkinnan jälkeen vasta oikeusaputoimistosta tuli päätös, että kauppa ei ole sitova, koska kauppakirjassa ei ole allekirjoitusta. Ihmettelen, miksi tuollaisen tutkinta vie kuukausia. Ja vieläpä kaikesta tuosta piti maksaa.

Eli ns. huijaus tuli maksamaan mulle oikeusapuun tarvittavan rahasumman. Paska myyjä ja paska liike. En ikinä enää asioi siellä. Kierrän kaukaa koko liikkeen.

• Kierrän sen ja kaukaa!
        autokaupoissa huijattu kirjoitti:

Ehkä tuo mun nimimerkki on joltain osin harhaanjohtava, koska vein asian kuluttaja-asiamiehelle ja sitten hain oikeusaputoimistosta oikeusapua.
        Eikä tuo ollut pelkästään jobbari, vaan sillä on ihan autoliike, jossa se myy käytettyjä autoja.

Oikeusaputoimistossa tutkinta kesti tolkuttoman kauan. Sinä aikana mulle ehti tulla autoverosta lasku ja siitä vielä rästilasku. Vakuutusyhtiöltäkin tuli laskuja. Oli laittanut siihen Pohjolan vakuutukset, vaikka itellä on ollut Turvassa.

Pitkän pitkän tutkinnan jälkeen vasta oikeusaputoimistosta tuli päätös, että kauppa ei ole sitova, koska kauppakirjassa ei ole allekirjoitusta. Ihmettelen, miksi tuollaisen tutkinta vie kuukausia. Ja vieläpä kaikesta tuosta piti maksaa.

Eli ns. huijaus tuli maksamaan mulle oikeusapuun tarvittavan rahasumman. Paska myyjä ja paska liike. En ikinä enää asioi siellä. Kierrän kaukaa koko liikkeen.

Myyjä vaikutti hirveän lipevältä. Yritti kans siirtää väkisin autoa mun nimiin. Kuulin, että tuo kyseinen myyjä voi tehdä sellaista, joten osasin painottaa, ettei mene siirtämään ennen, kuin mahdollinen kauppakirja on allekirjoitettu.
        Sain palkkioksi kuulla olevani vittumainen asiakas jonka kans hän ei halua tehdä enää ikinä kauppaa.
        Jos en olisi tietänyt kyseisestä autokauppiaasta mitään, hän olisi siirtänyt sen auton mun nimiin.

• Kauppa perustuu aina petokseen..

• Gs1

lisään vielä et juu Ratakadulla tää liike on.

• Gs1

No juu voin todeta että minuakin huijattiin eräässä ylivieskan autoliikkeessä...
      liike osti autoni 28.5...ostin samalla liikkeestä itselleni toisen auton...
      Liikkeen piti lunastaa loppuvelka autostani ja rekisteröidä se liikkeen nimiin....niin kyllä tekikin..mutta vasta 27.6. Tätä ennen auto oli jo myyty kesäkuun puolessa välissä. Auton nykyinen omistaja ajelee sitten autolla joka on verojen takia ajokiellossa ja hehe.. minun pitäisi maksaa auton verot myös ajalta 28.5-27.6 vaikka auto on kauppakirjan mukaan autoliikkeen päivästä 28.5 alkaen. No viikon odotan viel...että tapahtuuko autoveroissa muutakuin koron nousua..sen jälkeen rikosilmoitus...ja ylivieskan paikallislehteen maininta tästä kyseisestä autoliikkeestä..Voisin vielä mainita myös että kun tämä auto oli autoliikkeen web sivuilla myynnissä...niin kilometrejä oli myös oudosti kadonnu noin 8000km...
      Tulee vain mieleen että onko joku muukin sattunu tämän autoliikkeen uhriksi..en voi tässä vielä paljastaa liikkeen nimeä..se ei varmaan ole sallittua...mutta kaikki aikanaan...

• Gs1

lisään vieläkin...
        En vain oikein ymmärrä miksi tämä liike käyttäytyy tällä tavalla....ei rekisteröi autoa 7 päivän sisällä omiin nimiin..ei maksa autoveroja..maksaa loppuvelan rahoitusyhtiöön kuukauden myöhässä...johtaja itse ei vastaa puhelimeen...ja eihän toi autovero kuukauden ajalta ole kuin vajaa 10-20 eguu...

aiheuttaa asiakkaalle ylimääräsiä puhelinkuluja..laittaa myyjänsä asialle kun ei itse uskalla..
        kaiken huippu on vielä se että liike kysyi voisinko minä maksaa sen autoveron jsoa he maksavat ens viikolla minun tilille sen...no en minä tollaseen luota...
        sitten myyjä tuumailee vielä...vaikka auto on ajokiellossa nii tuskin se uusi omistaja polisiin ratsiaan jää...sen verran iso on kuulemma se kaupunki missä auto nyt oleskelee...
        voe voe...nyt tää liike vain kusettaa väärää ihmistä...ku ei tää jää tähän..meen niin pitkälle tän asian kanssa että muutkin saavat tietää mikä tämä liike on...kyllä muillakin on oikeus saada tietää tämän liikkeen töppäilyistä...

• on huijattu
        Gs1 kirjoitti:

lisään vieläkin...
        En vain oikein ymmärrä miksi tämä liike käyttäytyy tällä tavalla....ei rekisteröi autoa 7 päivän sisällä omiin nimiin..ei maksa autoveroja..maksaa loppuvelan rahoitusyhtiöön kuukauden myöhässä...johtaja itse ei vastaa puhelimeen...ja eihän toi autovero kuukauden ajalta ole kuin vajaa 10-20 eguu...

aiheuttaa asiakkaalle ylimääräsiä puhelinkuluja..laittaa myyjänsä asialle kun ei itse uskalla..
        kaiken huippu on vielä se että liike kysyi voisinko minä maksaa sen autoveron jsoa he maksavat ens viikolla minun tilille sen...no en minä tollaseen luota...
        sitten myyjä tuumailee vielä...vaikka auto on ajokiellossa nii tuskin se uusi omistaja polisiin ratsiaan jää...sen verran iso on kuulemma se kaupunki missä auto nyt oleskelee...
        voe voe...nyt tää liike vain kusettaa väärää ihmistä...ku ei tää jää tähän..meen niin pitkälle tän asian kanssa että muutkin saavat tietää mikä tämä liike on...kyllä muillakin on oikeus saada tietää tämän liikkeen töppäilyistä...

joka kerta ku oon autokauppoja tehny.

• joutuin
        Gs1 kirjoitti:

lisään vieläkin...

Niin se liikkeen nimi.

• Et ole ainut

Semmosia ne hakalan veljekset ovat.

• ykas

joo huijattiin,asikas antoi,romun vaihdossa ja piti olla hyvä auto .etsillai,autoliikettä saa kusettaa,pitäis se olla vastuu yksityiselläkin kaupanteossa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2533
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2367
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1049
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      819
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      700
    8. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe