Rullatelasto????

Akki.H

Eli missä kelkoissa on rullatelasto? ja miksi niistä ei pidetä/mikä niissä ei toimi?
Ja saa tarjota rullatelastollisia kelkkoja, ostan mielellään edullisen, ja saisi mielellään olla toimivakin:D

8

4119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ockelbo

      Itselläni on työkelkkana Ockelbo 6000. Siinä on 60 cm:n rullatelasto. Olen todennut ko. telaston hyväksi, koska sillä voi ajaa vähälläkin lumella. Ei tarvitse voiteluun lunta.

      • Lynxhimies

        Aikaisemmin rullatelastoja käytettiin. Joskus 1980 paikkeilla alkoi voimakkaampi siirtyminen liukutelastoihin.
        Syyn liukutelastoihin siirtymiseen lienee niiden yksinkertaisempi rakenne. Vähemmän rullia ja niiden laakereita. Muoviliuku korvaa ne.
        Suuren joustoliikkeen ja varsinkin iskunvaimennuksen asentaminen rullatelastoon on vaikeaa.
        Liukutelastoon voidaan saada jopa 40cm joustoa. Rullatelastoon 10 cm.
        Liukutelastossa taas riittää joskus yksikin jousi ja iskunvaimennin koko telastoon.
        Rullatelaisessa olisi joka rullaan laitettava oma iskunvaimennin!

        Rullatelainen kulkee kuulemma kevyemmin noin 30-40 km/t nopeuteen asti, mutta suuremmilla nopeuksilla liuku alkaa toimia kevyemmin.

        Hitaaseen ajoon, kuormanvetoon, vähälle lumelle tai lumettomalle jäälle rullatela pelaa yleensä jopa paremmin, kuin liukutela. Eivätkä ole ýleensä kalliitakaan.


      • Akki.H
        Lynxhimies kirjoitti:

        Aikaisemmin rullatelastoja käytettiin. Joskus 1980 paikkeilla alkoi voimakkaampi siirtyminen liukutelastoihin.
        Syyn liukutelastoihin siirtymiseen lienee niiden yksinkertaisempi rakenne. Vähemmän rullia ja niiden laakereita. Muoviliuku korvaa ne.
        Suuren joustoliikkeen ja varsinkin iskunvaimennuksen asentaminen rullatelastoon on vaikeaa.
        Liukutelastoon voidaan saada jopa 40cm joustoa. Rullatelastoon 10 cm.
        Liukutelastossa taas riittää joskus yksikin jousi ja iskunvaimennin koko telastoon.
        Rullatelaisessa olisi joka rullaan laitettava oma iskunvaimennin!

        Rullatelainen kulkee kuulemma kevyemmin noin 30-40 km/t nopeuteen asti, mutta suuremmilla nopeuksilla liuku alkaa toimia kevyemmin.

        Hitaaseen ajoon, kuormanvetoon, vähälle lumelle tai lumettomalle jäälle rullatela pelaa yleensä jopa paremmin, kuin liukutela. Eivätkä ole ýleensä kalliitakaan.

        Kiitos tiedosta


      • Jutustelija1
        Lynxhimies kirjoitti:

        Aikaisemmin rullatelastoja käytettiin. Joskus 1980 paikkeilla alkoi voimakkaampi siirtyminen liukutelastoihin.
        Syyn liukutelastoihin siirtymiseen lienee niiden yksinkertaisempi rakenne. Vähemmän rullia ja niiden laakereita. Muoviliuku korvaa ne.
        Suuren joustoliikkeen ja varsinkin iskunvaimennuksen asentaminen rullatelastoon on vaikeaa.
        Liukutelastoon voidaan saada jopa 40cm joustoa. Rullatelastoon 10 cm.
        Liukutelastossa taas riittää joskus yksikin jousi ja iskunvaimennin koko telastoon.
        Rullatelaisessa olisi joka rullaan laitettava oma iskunvaimennin!

        Rullatelainen kulkee kuulemma kevyemmin noin 30-40 km/t nopeuteen asti, mutta suuremmilla nopeuksilla liuku alkaa toimia kevyemmin.

        Hitaaseen ajoon, kuormanvetoon, vähälle lumelle tai lumettomalle jäälle rullatela pelaa yleensä jopa paremmin, kuin liukutela. Eivätkä ole ýleensä kalliitakaan.

        Nyt on asiaa, hyvin ja selkeästi kerroit.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

        Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r


    • joopertti

      elanissa on rulla telasto

    • vcg

      Yamaha sm 340 (jenkeissä gs) myös rullatelasto.

    • turhiaosiaon

      on silkkaa liioittelua väittää että moottorikelkka tarvisi iskunvaimennusta. moottorikelkka on tasamaan kiitäjä, siis lumikiituri. jäällä missä ajetaan on tasaista ja metsässä taas ei ole nopeuksia kun tukkia ajetaan. rullatelasto on kaiken paras koska ei vaadi voiteluaineeksi lunta. kokeilkaa joskus poistaa iskarit kelkasta. huomaatte ettei ole mitään merkitystä ajoon.

      • Anonyymi

        Ok boomer


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      126
      5646
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      97
      4857
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      140
      4814
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      394
      2398
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      131
      2330
    6. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

      Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      2
      1997
    7. 112
      1903
    8. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      256
      1617
    9. 382
      1373
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      60
      1213
    Aihe