Rullatelasto????

Akki.H

Eli missä kelkoissa on rullatelasto? ja miksi niistä ei pidetä/mikä niissä ei toimi?
Ja saa tarjota rullatelastollisia kelkkoja, ostan mielellään edullisen, ja saisi mielellään olla toimivakin:D

8

4016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ockelbo

      Itselläni on työkelkkana Ockelbo 6000. Siinä on 60 cm:n rullatelasto. Olen todennut ko. telaston hyväksi, koska sillä voi ajaa vähälläkin lumella. Ei tarvitse voiteluun lunta.

      • Lynxhimies

        Aikaisemmin rullatelastoja käytettiin. Joskus 1980 paikkeilla alkoi voimakkaampi siirtyminen liukutelastoihin.
        Syyn liukutelastoihin siirtymiseen lienee niiden yksinkertaisempi rakenne. Vähemmän rullia ja niiden laakereita. Muoviliuku korvaa ne.
        Suuren joustoliikkeen ja varsinkin iskunvaimennuksen asentaminen rullatelastoon on vaikeaa.
        Liukutelastoon voidaan saada jopa 40cm joustoa. Rullatelastoon 10 cm.
        Liukutelastossa taas riittää joskus yksikin jousi ja iskunvaimennin koko telastoon.
        Rullatelaisessa olisi joka rullaan laitettava oma iskunvaimennin!

        Rullatelainen kulkee kuulemma kevyemmin noin 30-40 km/t nopeuteen asti, mutta suuremmilla nopeuksilla liuku alkaa toimia kevyemmin.

        Hitaaseen ajoon, kuormanvetoon, vähälle lumelle tai lumettomalle jäälle rullatela pelaa yleensä jopa paremmin, kuin liukutela. Eivätkä ole ýleensä kalliitakaan.


      • Akki.H
        Lynxhimies kirjoitti:

        Aikaisemmin rullatelastoja käytettiin. Joskus 1980 paikkeilla alkoi voimakkaampi siirtyminen liukutelastoihin.
        Syyn liukutelastoihin siirtymiseen lienee niiden yksinkertaisempi rakenne. Vähemmän rullia ja niiden laakereita. Muoviliuku korvaa ne.
        Suuren joustoliikkeen ja varsinkin iskunvaimennuksen asentaminen rullatelastoon on vaikeaa.
        Liukutelastoon voidaan saada jopa 40cm joustoa. Rullatelastoon 10 cm.
        Liukutelastossa taas riittää joskus yksikin jousi ja iskunvaimennin koko telastoon.
        Rullatelaisessa olisi joka rullaan laitettava oma iskunvaimennin!

        Rullatelainen kulkee kuulemma kevyemmin noin 30-40 km/t nopeuteen asti, mutta suuremmilla nopeuksilla liuku alkaa toimia kevyemmin.

        Hitaaseen ajoon, kuormanvetoon, vähälle lumelle tai lumettomalle jäälle rullatela pelaa yleensä jopa paremmin, kuin liukutela. Eivätkä ole ýleensä kalliitakaan.

        Kiitos tiedosta


      • Jutustelija1
        Lynxhimies kirjoitti:

        Aikaisemmin rullatelastoja käytettiin. Joskus 1980 paikkeilla alkoi voimakkaampi siirtyminen liukutelastoihin.
        Syyn liukutelastoihin siirtymiseen lienee niiden yksinkertaisempi rakenne. Vähemmän rullia ja niiden laakereita. Muoviliuku korvaa ne.
        Suuren joustoliikkeen ja varsinkin iskunvaimennuksen asentaminen rullatelastoon on vaikeaa.
        Liukutelastoon voidaan saada jopa 40cm joustoa. Rullatelastoon 10 cm.
        Liukutelastossa taas riittää joskus yksikin jousi ja iskunvaimennin koko telastoon.
        Rullatelaisessa olisi joka rullaan laitettava oma iskunvaimennin!

        Rullatelainen kulkee kuulemma kevyemmin noin 30-40 km/t nopeuteen asti, mutta suuremmilla nopeuksilla liuku alkaa toimia kevyemmin.

        Hitaaseen ajoon, kuormanvetoon, vähälle lumelle tai lumettomalle jäälle rullatela pelaa yleensä jopa paremmin, kuin liukutela. Eivätkä ole ýleensä kalliitakaan.

        Nyt on asiaa, hyvin ja selkeästi kerroit.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

        Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r


    • joopertti

      elanissa on rulla telasto

    • vcg

      Yamaha sm 340 (jenkeissä gs) myös rullatelasto.

    • turhiaosiaon

      on silkkaa liioittelua väittää että moottorikelkka tarvisi iskunvaimennusta. moottorikelkka on tasamaan kiitäjä, siis lumikiituri. jäällä missä ajetaan on tasaista ja metsässä taas ei ole nopeuksia kun tukkia ajetaan. rullatelasto on kaiken paras koska ei vaadi voiteluaineeksi lunta. kokeilkaa joskus poistaa iskarit kelkasta. huomaatte ettei ole mitään merkitystä ajoon.

      • Anonyymi

        Ok boomer


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe