Eli missä kelkoissa on rullatelasto? ja miksi niistä ei pidetä/mikä niissä ei toimi?
Ja saa tarjota rullatelastollisia kelkkoja, ostan mielellään edullisen, ja saisi mielellään olla toimivakin:D
Rullatelasto????
8
4170
Vastaukset
- Ockelbo
Itselläni on työkelkkana Ockelbo 6000. Siinä on 60 cm:n rullatelasto. Olen todennut ko. telaston hyväksi, koska sillä voi ajaa vähälläkin lumella. Ei tarvitse voiteluun lunta.
- Lynxhimies
Aikaisemmin rullatelastoja käytettiin. Joskus 1980 paikkeilla alkoi voimakkaampi siirtyminen liukutelastoihin.
Syyn liukutelastoihin siirtymiseen lienee niiden yksinkertaisempi rakenne. Vähemmän rullia ja niiden laakereita. Muoviliuku korvaa ne.
Suuren joustoliikkeen ja varsinkin iskunvaimennuksen asentaminen rullatelastoon on vaikeaa.
Liukutelastoon voidaan saada jopa 40cm joustoa. Rullatelastoon 10 cm.
Liukutelastossa taas riittää joskus yksikin jousi ja iskunvaimennin koko telastoon.
Rullatelaisessa olisi joka rullaan laitettava oma iskunvaimennin!
Rullatelainen kulkee kuulemma kevyemmin noin 30-40 km/t nopeuteen asti, mutta suuremmilla nopeuksilla liuku alkaa toimia kevyemmin.
Hitaaseen ajoon, kuormanvetoon, vähälle lumelle tai lumettomalle jäälle rullatela pelaa yleensä jopa paremmin, kuin liukutela. Eivätkä ole ýleensä kalliitakaan. - Akki.H
Lynxhimies kirjoitti:
Aikaisemmin rullatelastoja käytettiin. Joskus 1980 paikkeilla alkoi voimakkaampi siirtyminen liukutelastoihin.
Syyn liukutelastoihin siirtymiseen lienee niiden yksinkertaisempi rakenne. Vähemmän rullia ja niiden laakereita. Muoviliuku korvaa ne.
Suuren joustoliikkeen ja varsinkin iskunvaimennuksen asentaminen rullatelastoon on vaikeaa.
Liukutelastoon voidaan saada jopa 40cm joustoa. Rullatelastoon 10 cm.
Liukutelastossa taas riittää joskus yksikin jousi ja iskunvaimennin koko telastoon.
Rullatelaisessa olisi joka rullaan laitettava oma iskunvaimennin!
Rullatelainen kulkee kuulemma kevyemmin noin 30-40 km/t nopeuteen asti, mutta suuremmilla nopeuksilla liuku alkaa toimia kevyemmin.
Hitaaseen ajoon, kuormanvetoon, vähälle lumelle tai lumettomalle jäälle rullatela pelaa yleensä jopa paremmin, kuin liukutela. Eivätkä ole ýleensä kalliitakaan.Kiitos tiedosta
- Jutustelija1
Lynxhimies kirjoitti:
Aikaisemmin rullatelastoja käytettiin. Joskus 1980 paikkeilla alkoi voimakkaampi siirtyminen liukutelastoihin.
Syyn liukutelastoihin siirtymiseen lienee niiden yksinkertaisempi rakenne. Vähemmän rullia ja niiden laakereita. Muoviliuku korvaa ne.
Suuren joustoliikkeen ja varsinkin iskunvaimennuksen asentaminen rullatelastoon on vaikeaa.
Liukutelastoon voidaan saada jopa 40cm joustoa. Rullatelastoon 10 cm.
Liukutelastossa taas riittää joskus yksikin jousi ja iskunvaimennin koko telastoon.
Rullatelaisessa olisi joka rullaan laitettava oma iskunvaimennin!
Rullatelainen kulkee kuulemma kevyemmin noin 30-40 km/t nopeuteen asti, mutta suuremmilla nopeuksilla liuku alkaa toimia kevyemmin.
Hitaaseen ajoon, kuormanvetoon, vähälle lumelle tai lumettomalle jäälle rullatela pelaa yleensä jopa paremmin, kuin liukutela. Eivätkä ole ýleensä kalliitakaan.Nyt on asiaa, hyvin ja selkeästi kerroit.
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/
Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r
- joopertti
elanissa on rulla telasto
- vcg
Yamaha sm 340 (jenkeissä gs) myös rullatelasto.
- turhiaosiaon
on silkkaa liioittelua väittää että moottorikelkka tarvisi iskunvaimennusta. moottorikelkka on tasamaan kiitäjä, siis lumikiituri. jäällä missä ajetaan on tasaista ja metsässä taas ei ole nopeuksia kun tukkia ajetaan. rullatelasto on kaiken paras koska ei vaadi voiteluaineeksi lunta. kokeilkaa joskus poistaa iskarit kelkasta. huomaatte ettei ole mitään merkitystä ajoon.
- Anonyymi
Ok boomer
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2514535Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1272971Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412742Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741710Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051553Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201451- 551304
- 921216
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2041083- 471075