Rullatelasto????

Akki.H

Eli missä kelkoissa on rullatelasto? ja miksi niistä ei pidetä/mikä niissä ei toimi?
Ja saa tarjota rullatelastollisia kelkkoja, ostan mielellään edullisen, ja saisi mielellään olla toimivakin:D

8

4047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ockelbo

      Itselläni on työkelkkana Ockelbo 6000. Siinä on 60 cm:n rullatelasto. Olen todennut ko. telaston hyväksi, koska sillä voi ajaa vähälläkin lumella. Ei tarvitse voiteluun lunta.

      • Lynxhimies

        Aikaisemmin rullatelastoja käytettiin. Joskus 1980 paikkeilla alkoi voimakkaampi siirtyminen liukutelastoihin.
        Syyn liukutelastoihin siirtymiseen lienee niiden yksinkertaisempi rakenne. Vähemmän rullia ja niiden laakereita. Muoviliuku korvaa ne.
        Suuren joustoliikkeen ja varsinkin iskunvaimennuksen asentaminen rullatelastoon on vaikeaa.
        Liukutelastoon voidaan saada jopa 40cm joustoa. Rullatelastoon 10 cm.
        Liukutelastossa taas riittää joskus yksikin jousi ja iskunvaimennin koko telastoon.
        Rullatelaisessa olisi joka rullaan laitettava oma iskunvaimennin!

        Rullatelainen kulkee kuulemma kevyemmin noin 30-40 km/t nopeuteen asti, mutta suuremmilla nopeuksilla liuku alkaa toimia kevyemmin.

        Hitaaseen ajoon, kuormanvetoon, vähälle lumelle tai lumettomalle jäälle rullatela pelaa yleensä jopa paremmin, kuin liukutela. Eivätkä ole ýleensä kalliitakaan.


      • Akki.H
        Lynxhimies kirjoitti:

        Aikaisemmin rullatelastoja käytettiin. Joskus 1980 paikkeilla alkoi voimakkaampi siirtyminen liukutelastoihin.
        Syyn liukutelastoihin siirtymiseen lienee niiden yksinkertaisempi rakenne. Vähemmän rullia ja niiden laakereita. Muoviliuku korvaa ne.
        Suuren joustoliikkeen ja varsinkin iskunvaimennuksen asentaminen rullatelastoon on vaikeaa.
        Liukutelastoon voidaan saada jopa 40cm joustoa. Rullatelastoon 10 cm.
        Liukutelastossa taas riittää joskus yksikin jousi ja iskunvaimennin koko telastoon.
        Rullatelaisessa olisi joka rullaan laitettava oma iskunvaimennin!

        Rullatelainen kulkee kuulemma kevyemmin noin 30-40 km/t nopeuteen asti, mutta suuremmilla nopeuksilla liuku alkaa toimia kevyemmin.

        Hitaaseen ajoon, kuormanvetoon, vähälle lumelle tai lumettomalle jäälle rullatela pelaa yleensä jopa paremmin, kuin liukutela. Eivätkä ole ýleensä kalliitakaan.

        Kiitos tiedosta


      • Jutustelija1
        Lynxhimies kirjoitti:

        Aikaisemmin rullatelastoja käytettiin. Joskus 1980 paikkeilla alkoi voimakkaampi siirtyminen liukutelastoihin.
        Syyn liukutelastoihin siirtymiseen lienee niiden yksinkertaisempi rakenne. Vähemmän rullia ja niiden laakereita. Muoviliuku korvaa ne.
        Suuren joustoliikkeen ja varsinkin iskunvaimennuksen asentaminen rullatelastoon on vaikeaa.
        Liukutelastoon voidaan saada jopa 40cm joustoa. Rullatelastoon 10 cm.
        Liukutelastossa taas riittää joskus yksikin jousi ja iskunvaimennin koko telastoon.
        Rullatelaisessa olisi joka rullaan laitettava oma iskunvaimennin!

        Rullatelainen kulkee kuulemma kevyemmin noin 30-40 km/t nopeuteen asti, mutta suuremmilla nopeuksilla liuku alkaa toimia kevyemmin.

        Hitaaseen ajoon, kuormanvetoon, vähälle lumelle tai lumettomalle jäälle rullatela pelaa yleensä jopa paremmin, kuin liukutela. Eivätkä ole ýleensä kalliitakaan.

        Nyt on asiaa, hyvin ja selkeästi kerroit.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

        Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r


    • joopertti

      elanissa on rulla telasto

    • vcg

      Yamaha sm 340 (jenkeissä gs) myös rullatelasto.

    • turhiaosiaon

      on silkkaa liioittelua väittää että moottorikelkka tarvisi iskunvaimennusta. moottorikelkka on tasamaan kiitäjä, siis lumikiituri. jäällä missä ajetaan on tasaista ja metsässä taas ei ole nopeuksia kun tukkia ajetaan. rullatelasto on kaiken paras koska ei vaadi voiteluaineeksi lunta. kokeilkaa joskus poistaa iskarit kelkasta. huomaatte ettei ole mitään merkitystä ajoon.

      • Anonyymi

        Ok boomer


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3663
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2334
    3. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1925
    4. Jalkapalloa

      Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      18
      1658
    5. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1649
    6. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1578
    7. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1437
    8. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

      Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      84
      1388
    9. En ymmärrä miksi minä

      Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1379
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

      Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      89
      1262
    Aihe