Alcatraz

penaesa

Heinäkuussa olis tarkotus vierailla vankilassa,kannattaako liput varata etukäteen vai saako paikanpäältä mahdollisesti halvemmalla?

8

3094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija x

      Jonot voivat olla hyvinkin pitkät, siksi kannattaa varata etukäteen, jottei joudu seisomaan tuntikausia jonoissa. Hinnat ovat muistaakseni samat tai ainakaan ei ole suurta eroa hinnoissa.

      Muutenkin sellaisin nähtävyyksiin, joihin voi ostaa liput/tehdä varauksen netistä ja joita varmasti aikoo mennä katsomaan, kannattaa ostaa liput etukäteen, tuntikaupalla voi mennä kallista loma-aikaa pelkkään jonotteluun.

      Yleensä kannattaa ostaa liput sen nähtävyyden omilta nettisivuilta, johon menee, ei muilta välittäjiltä, jotka laittavat omat provisiot väliin. Tässä sivut ALkcatrazia ylläpitävän national park servicen sivuille, josta linkki lippujen ostoon.
      http://www.nps.gov/alca/planyourvisit/feesandreservations.htm

      • Kaaso

        En tiedä Alcatrazista, mutta tunnetuimpiin USA-paikkoihin on tarjolla Citypass tai vastaava lippuvihko jolla voi säästää paljonkin ja kenties pääsee myös jonojen ohi. Siis yleensäkin etukäteen lipun ostamalla välttää ainakin lipunostojonon ja kenties saa myös sivuutettua varsinaisen jonon itse nähtävyyteen.


    • lklkjlkjl

      Hinnasta en tiedä, mutta liput voi yrittää hankkia paikan päällä päivää-kahta ennen. Minä sain heinäkuussa seuraavaksi päiväksi lipun.

    • juitsari_evp

      Yritin huhtikuun puolessavälissä käydä siellä. Lauantaiaamuna myivät maanantain lähtöjä. Jäi näkemättä, koska maanataina olimme jo matkalla Las Vegasiin.
      Eli jos sen haluaa nähdä, kannattaa ostaa etukäteen, ellei sitten vietä S. Franciscossa pitempää aikaa.

    • Käynyt

      Vältä jonottamisen, kun ostat lipun netistä. Siellä satamassa on kone, josta saa tulostettua nettilipun. Lisäksi on erikseen luukku, josta saa tulostetun nettilipun. Muutoin joudut jonottamaan kauan etkä välttämättä saa lippua siihen lähtöön, johon haluaisit.

    • been there done that

      Hei,

      Kyllä kesäaikaan suosittelen lipun varaamista/ostamista netistä. En vain tiedä tarkkaan sanoa mistä osoitteesta niitä saa, ja tuo aiempikaan linkki ei vielä minua vakuuttanut.
      Me oltiin reissulla elokuun lopussa ja vielä silloinkin ruuhka oli valtava. Meille myös tarjottiin vasta seuraavan aamun lippua, sille päivälle ei enää saanut minkäänlaista settiä (niillä oli myös audiohintaan, ja jotain ilta-ekstrakäyntejä). Mutta kun sinnikkäästi kyselimme toiselta kojulta niin liput järjestyikin heti parin tunnin päästä lähtevään laivaan. Eli kävi tuuri tai sitten tieto tosiaan on eri pisteillä erilainen, kaikki pisteet olivat kuitenkin samaa firmaa. Ko. pier 39:ltä siis löytyy pitkä määrä ko. palvelun tarjoajan (Blue Gold, sen kautta menimme) kojuja, ja he myyvät myös muita bay-area risteilyjä. Palveluntarjoajia oli tuolla laiturilla alcatraziin vain yksi ja ainoa, logoissa oli keltaista ja sinistä. Kyse oli niinkin laivalipun saamisesta, itse saarellahan ei ole mitään sisäänpääsymaksua. Joten jos laivalippu ei järjesty niin ei pääse saarellekaan. Pier39 ja sen ympäristö on itsessäänkin jo ihan käymisen arvoinen, merileijonat leipäilivät laiturilla ja siellä on ruokapaikkoja ja underwaterworld esimerkiksi.

      Oli ihan mukava paikka käydä ja olisi harmittanut jos olisi jäänyt väliin, ei tosin kummoinen näkymä, joten meille tunti riitti aivan tarpeeksi ko. saarella. Siellä kierreltyään sitten vaan hyppää sopivasti takaisin mantereelle lähtevään laivaan.

    • milla5

      Itse olin 2 viikkoa sitten Friscossa ja saarelle oli myyty liput viikoksi eteenpäin.

    • Flowergirl83

      Itse ostin liput paikanpäältä, en muista oliko hinnoissa mitään suurempia eroja, pari dollaria korkeintaan. Ainut oli vaan ettei tarvinnut jonottaa niin kauaa, jos oli ostanut liput ennakkoon. Mutta lauttoja saareen menee tiheään, joten se ei ollut ongelma.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe