Alcatraz

penaesa

Heinäkuussa olis tarkotus vierailla vankilassa,kannattaako liput varata etukäteen vai saako paikanpäältä mahdollisesti halvemmalla?

8

3202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija x

Jonot voivat olla hyvinkin pitkät, siksi kannattaa varata etukäteen, jottei joudu seisomaan tuntikausia jonoissa. Hinnat ovat muistaakseni samat tai ainakaan ei ole suurta eroa hinnoissa.

Muutenkin sellaisin nähtävyyksiin, joihin voi ostaa liput/tehdä varauksen netistä ja joita varmasti aikoo mennä katsomaan, kannattaa ostaa liput etukäteen, tuntikaupalla voi mennä kallista loma-aikaa pelkkään jonotteluun.

Yleensä kannattaa ostaa liput sen nähtävyyden omilta nettisivuilta, johon menee, ei muilta välittäjiltä, jotka laittavat omat provisiot väliin. Tässä sivut ALkcatrazia ylläpitävän national park servicen sivuille, josta linkki lippujen ostoon.
      http://www.nps.gov/alca/planyourvisit/feesandreservations.htm

• Kaaso

En tiedä Alcatrazista, mutta tunnetuimpiin USA-paikkoihin on tarjolla Citypass tai vastaava lippuvihko jolla voi säästää paljonkin ja kenties pääsee myös jonojen ohi. Siis yleensäkin etukäteen lipun ostamalla välttää ainakin lipunostojonon ja kenties saa myös sivuutettua varsinaisen jonon itse nähtävyyteen.

• lklkjlkjl

Hinnasta en tiedä, mutta liput voi yrittää hankkia paikan päällä päivää-kahta ennen. Minä sain heinäkuussa seuraavaksi päiväksi lipun.

• juitsari_evp

Yritin huhtikuun puolessavälissä käydä siellä. Lauantaiaamuna myivät maanantain lähtöjä. Jäi näkemättä, koska maanataina olimme jo matkalla Las Vegasiin.
      Eli jos sen haluaa nähdä, kannattaa ostaa etukäteen, ellei sitten vietä S. Franciscossa pitempää aikaa.

• Käynyt

Vältä jonottamisen, kun ostat lipun netistä. Siellä satamassa on kone, josta saa tulostettua nettilipun. Lisäksi on erikseen luukku, josta saa tulostetun nettilipun. Muutoin joudut jonottamaan kauan etkä välttämättä saa lippua siihen lähtöön, johon haluaisit.

• been there done that

Hei,

Kyllä kesäaikaan suosittelen lipun varaamista/ostamista netistä. En vain tiedä tarkkaan sanoa mistä osoitteesta niitä saa, ja tuo aiempikaan linkki ei vielä minua vakuuttanut.
      Me oltiin reissulla elokuun lopussa ja vielä silloinkin ruuhka oli valtava. Meille myös tarjottiin vasta seuraavan aamun lippua, sille päivälle ei enää saanut minkäänlaista settiä (niillä oli myös audiohintaan, ja jotain ilta-ekstrakäyntejä). Mutta kun sinnikkäästi kyselimme toiselta kojulta niin liput järjestyikin heti parin tunnin päästä lähtevään laivaan. Eli kävi tuuri tai sitten tieto tosiaan on eri pisteillä erilainen, kaikki pisteet olivat kuitenkin samaa firmaa. Ko. pier 39:ltä siis löytyy pitkä määrä ko. palvelun tarjoajan (Blue Gold, sen kautta menimme) kojuja, ja he myyvät myös muita bay-area risteilyjä. Palveluntarjoajia oli tuolla laiturilla alcatraziin vain yksi ja ainoa, logoissa oli keltaista ja sinistä. Kyse oli niinkin laivalipun saamisesta, itse saarellahan ei ole mitään sisäänpääsymaksua. Joten jos laivalippu ei järjesty niin ei pääse saarellekaan. Pier39 ja sen ympäristö on itsessäänkin jo ihan käymisen arvoinen, merileijonat leipäilivät laiturilla ja siellä on ruokapaikkoja ja underwaterworld esimerkiksi.

Oli ihan mukava paikka käydä ja olisi harmittanut jos olisi jäänyt väliin, ei tosin kummoinen näkymä, joten meille tunti riitti aivan tarpeeksi ko. saarella. Siellä kierreltyään sitten vaan hyppää sopivasti takaisin mantereelle lähtevään laivaan.

• milla5

Itse olin 2 viikkoa sitten Friscossa ja saarelle oli myyty liput viikoksi eteenpäin.

• Flowergirl83

Itse ostin liput paikanpäältä, en muista oliko hinnoissa mitään suurempia eroja, pari dollaria korkeintaan. Ainut oli vaan ettei tarvinnut jonottaa niin kauaa, jos oli ostanut liput ennakkoon. Mutta lauttoja saareen menee tiheään, joten se ei ollut ongelma.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      46
      3210
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      509
      1942
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1920
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      81
      1771
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1522
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1418
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      27
      1344
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1319
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      1198
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      112
      1160
    Aihe