Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Baotian 125cc nykii ja ei kierrä

Han Solo

Terve,

Osaisikohan kukaan jelpata. Skootteri on Baotian BT125T-7, ja ongelma on: Skootteri pätkii kiihdytyksessä ja ei kierrä. Keskiseisontatuella täydellä kaasulla maksimikierrokset 7000 rpm, onko normaalia? Täydellä kaasulla kiihdyttäessä kone alkaa nykiä kierrosten noustessa 5000 kohdalle, kiihtyminen jatkuu silti hitaammin, mutta moottori ikään kuin pätkii ja se ilmenee skootterin nykimisenä. Tulpan vaihdoin NGK:n tulppaan(vanha tulppa oli lähes musta), ja ilmansuodattimen tarkastin, ja se näytti olevan ok. Mistähän kannattaisi alkaa vian etsintä?

35

18624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Han Solo

      Piti vielä lisätä, että alamäkeen se ottaa kyllä sen 80 km/h hitaasti keräillen, mutta muuten täydellä kaasulla pätkii eikä täten kierrokset tai vauhti nouse. Suuttimia ei ole vaihdettu, eikä mitään muutakaan vastaavaa tehty.

      • Turust

        kyseessa olisi uimurikammion venttiili joka vuotaa tärinästä tietyillä kierroksilla jolloin kaasutin "ikään kuin" tulvii ja kone saa liikaa polttoainetta.

        Vikaa on vaikeaa havaita koska koneen pysähtyessä alipaineella toimiva polttoainehana sulkeutuu.


      • Skodeboy
        Turust kirjoitti:

        kyseessa olisi uimurikammion venttiili joka vuotaa tärinästä tietyillä kierroksilla jolloin kaasutin "ikään kuin" tulvii ja kone saa liikaa polttoainetta.

        Vikaa on vaikeaa havaita koska koneen pysähtyessä alipaineella toimiva polttoainehana sulkeutuu.

        Pikkuinen säätö pihdeillä niin johan loppu nykiminen..


      • mopopoika8C
        Turust kirjoitti:

        kyseessa olisi uimurikammion venttiili joka vuotaa tärinästä tietyillä kierroksilla jolloin kaasutin "ikään kuin" tulvii ja kone saa liikaa polttoainetta.

        Vikaa on vaikeaa havaita koska koneen pysähtyessä alipaineella toimiva polttoainehana sulkeutuu.

        Mistä tuon uimurikammion venttiilin voi tarkistaa että vuotaakose liikaa bensaa?


    • Pete187

      Moron Mansesta

      Mulla on Baotian Chica 125, ja tekee aivan samaa
      nykii kiihdyttäessä ja kierrokset jää 6000:n paikkeille. (välillä hieman alle)

      ?????

      • Han Solo

        Onkohan tehtaalla lipsahtanut säädöt pieleen Suomen erän kanssa. Omakin Baotian on nimittäin Chica, 2006 mallia.
        Toivotaan, että joku saman ongelman kanssa paininut olisi syyn tuohon nykimiseen ja tukehtumiseen keksinyt.


    • S Hessu

      Mulla oli sama vika kylläkin moposkooterissa mutta kiinassa tehty, tämä 125 cc mootorin on täysin samalainen kun mopossa pikkasen vaan kaikilta osin suurempi. Niin nykis ja pätki, hetin roskiin sen peltikuorisen tulpan hatun ja tille laitoin, mitä lie pakeliitistä tehdyn tulpan hatun ja vika korjautui sillä, ja ole jo koleen mopooon ja yhteen 125 cc skodeen tehnyt saman tempun ja pelkää kehuja oon saanut kun ovat pelittäneen hyvin. Se nykiminen saattaa johtua myös CDI poksista jos on viallinen mutta se vika on vaikea todentaa muuten kun vaihtamalla poksi, mutta tuntuu siltä että nykiminen johtuu sytytyksestä saa kipinän välillä väärään aikaan. Tulpan hattu ei maksa kun 1.50€ se kannataa vaihtaa kyllä ja ei se poksikaan kallis ole, 30€ mutta jos lähellä skooterin huolto ja siellä oli varastossa vois koitaa auttaako poksin vaihto

      • Jaajo

        Mulla oli vikana CDI-boksi. Myyjä korvasi takuuseen.


      • pete187
        Jaajo kirjoitti:

        Mulla oli vikana CDI-boksi. Myyjä korvasi takuuseen.

        Moron

        Otin omasta baotian chicasta CDI:stä pois toisen vihreän johdon, ja vaihdoin tulpan NGK:n tulppaan.
        Niin ja myös tulpanhattu tuli vaihdettua, nyt ottaa 9000 kierrosta-- takarengas ilmassa. Myös pätkiminen hävisi.. joten tulpat vaihtoon.


      • Han Solo
        pete187 kirjoitti:

        Moron

        Otin omasta baotian chicasta CDI:stä pois toisen vihreän johdon, ja vaihdoin tulpan NGK:n tulppaan.
        Niin ja myös tulpanhattu tuli vaihdettua, nyt ottaa 9000 kierrosta-- takarengas ilmassa. Myös pätkiminen hävisi.. joten tulpat vaihtoon.

        Mistä Pete sait tietää tuosta johdon katkaisusta? Itsellä on muuten NGK:n tulppa ja hattu, mutta silti pätkii niin sietämättömästi.


      • Pete187
        Han Solo kirjoitti:

        Mistä Pete sait tietää tuosta johdon katkaisusta? Itsellä on muuten NGK:n tulppa ja hattu, mutta silti pätkii niin sietämättömästi.

        Ihan kokeilemalla.. tosin en tiedä onko apu tullut siitä.. Mutta kun joka paikassa kehotetaan katkaisemaan yksi kuudesta CDI:n johdoista. Kuusi johtoa CDI:ssä kun pitäisi tarkoittaa sitä että
        siinä on rajoitin.. Ota näistä kiinan vehkeistä sitten selvää :0) Mutta nyt kiertää ja kulkee kevyesti 90km/h


      • otek
        Pete187 kirjoitti:

        Ihan kokeilemalla.. tosin en tiedä onko apu tullut siitä.. Mutta kun joka paikassa kehotetaan katkaisemaan yksi kuudesta CDI:n johdoista. Kuusi johtoa CDI:ssä kun pitäisi tarkoittaa sitä että
        siinä on rajoitin.. Ota näistä kiinan vehkeistä sitten selvää :0) Mutta nyt kiertää ja kulkee kevyesti 90km/h

        Minulla on Baotian tehtaan tekemä jonway 125.Kulkee hyvin 70:iin mutta kun vetä kaasun loppuun niin ns. hyytyy ja pätkii.Lienee sama tekniikka kaikissa Baotian 125 malleissa.Missä se laatikko sijaitsee? Voisin kokeilla vihreän johdon irroittamista.Vai onko muita ehdotuksia?


      • pete187
        otek kirjoitti:

        Minulla on Baotian tehtaan tekemä jonway 125.Kulkee hyvin 70:iin mutta kun vetä kaasun loppuun niin ns. hyytyy ja pätkii.Lienee sama tekniikka kaikissa Baotian 125 malleissa.Missä se laatikko sijaitsee? Voisin kokeilla vihreän johdon irroittamista.Vai onko muita ehdotuksia?

        Mulla se on satulan alla, musta pieni boxi. Kuusi johtoa. Niin, unohdin mainita että vaihdoin tosiaan myös bensatankista suoraan kaasuttimelle menevän bensaletkun. Oli vittumaisesti rungon ja tankin välissä puristuksissa, ei saanut kunnolla bensaa.
        Letku on nyt hieman suurempi, ja samalla pistin vaihtoon myös bensa suodattimen joka sijaitsee letkun puolessa välissä. Tästäkin saattoi olla apua..


      • otek
        pete187 kirjoitti:

        Mulla se on satulan alla, musta pieni boxi. Kuusi johtoa. Niin, unohdin mainita että vaihdoin tosiaan myös bensatankista suoraan kaasuttimelle menevän bensaletkun. Oli vittumaisesti rungon ja tankin välissä puristuksissa, ei saanut kunnolla bensaa.
        Letku on nyt hieman suurempi, ja samalla pistin vaihtoon myös bensa suodattimen joka sijaitsee letkun puolessa välissä. Tästäkin saattoi olla apua..

        Kokeilen johdon irroittamista.Miksi yleensä rajoitettu.Kyseessä on kuitenkin "moottoripyörä".Jos sinulla on baotian 125, niin miten kovaa olet saannut sen kulkemaan?. Siis ilman muita virityksiä.Eli antamasi ohjeiden mukaisesti.


      • zoner 125
        otek kirjoitti:

        Kokeilen johdon irroittamista.Miksi yleensä rajoitettu.Kyseessä on kuitenkin "moottoripyörä".Jos sinulla on baotian 125, niin miten kovaa olet saannut sen kulkemaan?. Siis ilman muita virityksiä.Eli antamasi ohjeiden mukaisesti.

        Itselläni Zoner 125, vihreä johto poikki ja nykiminen (rajoittimesta johtuva) loppuu. Ei se kyllä paljon enemmän jaksa kiertää tasaisella, mutta alamäissä se typerä nytkiminen loppuu...kevyemmät rullat kai pitäisi seuraavksi laittaa ja se prikka variaattorista pois, niin 90 menee rikki tasamaallakin


      • otek
        zoner 125 kirjoitti:

        Itselläni Zoner 125, vihreä johto poikki ja nykiminen (rajoittimesta johtuva) loppuu. Ei se kyllä paljon enemmän jaksa kiertää tasaisella, mutta alamäissä se typerä nytkiminen loppuu...kevyemmät rullat kai pitäisi seuraavksi laittaa ja se prikka variaattorista pois, niin 90 menee rikki tasamaallakin

        Eilen oli aikaa purkaa skootteri,CDI boksissa oli 5 johtoa ja vihreä johto se ei ollut,irrotettua kone oli mykkä.Olisiko neuvoja?.Siis kyseessä on jonway 125.


      • zoner 125
        otek kirjoitti:

        Eilen oli aikaa purkaa skootteri,CDI boksissa oli 5 johtoa ja vihreä johto se ei ollut,irrotettua kone oli mykkä.Olisiko neuvoja?.Siis kyseessä on jonway 125.

        Mulla oli 6 johtoa, 2 vihreetä, jompikumpi niistä poikki, mutta sulla taitaa olla tilane eri. Luulen että 6 johtoa pitää olla jos on rajoitin.


    • mopotossu

      PÄÄSIN 320 KM JA MUUTAMAN KERRAN NYKÄISI 50 VAUHDISTA KAASUA LÖYSÄTESSÄ, SITEN HIIPU AIVAN KUIN EI SAISI POLTTOAINETTA. PITKÄÄN KAASU AUKI JA TAAS LÄHTEE VETÄMÄÄN JA JUOKSEE SEN REILUT 85 MUTTA KUN LÖYSÄÄ KAASU JA PUDOTTAA NOPEUDEN 50 JA LÄHTEE VEDÄTTÄMÄÄN EI TAPAHDU MITÄÄN MENEE KUN 50CC TÄYSIKKÄ JOS SITÄKÄÄN. HUOMENNA TAKUU KORJAUKSEEN JOSKO SELVIÄISI. ONKO KELLÄÄN VASTAAVAA

      • ei siis saa polttoainetta ja syynä ilmeisestikkin liianpieni venttiilin välys... eli jos venttiili kantaa niin ei synny alipainetta ja tällöin automaattinen polttoainehana ei aukea...


      • mopotossu
        PappaSkootteri kirjoitti:

        ei siis saa polttoainetta ja syynä ilmeisestikkin liianpieni venttiilin välys... eli jos venttiili kantaa niin ei synny alipainetta ja tällöin automaattinen polttoainehana ei aukea...

        tietääkseni jos venttiili kantaa niin ei myöskään ole puristusta, eli moottori ei käy lainkaan, moottori pyörii moitteettomasi joutokäyntiä ja lähtee erin omaisesti käyntiin, olisiko epäpuhtautta kaasarissa tai miten nämä kalvokaasarit sitten toimii mutta uskoisin että kun vein pelin tänään takuuhuoltoon asia saattaa selvitä ehkä huomenna ´viisaampia


      • mopotossu
        PappaSkootteri kirjoitti:

        ei siis saa polttoainetta ja syynä ilmeisestikkin liianpieni venttiilin välys... eli jos venttiili kantaa niin ei synny alipainetta ja tällöin automaattinen polttoainehana ei aukea...

        kiinan pojan koekäyttöbensiinit limoittuneet kaasuttimeenja tukkivat suuttimen, venttiilinvälykset 100% tarkkuudessa. eli ei kannata vouhottaa liian syvälle moottoriin ensimmäisenä. on tietenkin syytä tarkistaa vventtiilin välykset aikaajoin, eli toimii yhtä varmasti kun junan vessa


      • mopotossu kirjoitti:

        kiinan pojan koekäyttöbensiinit limoittuneet kaasuttimeenja tukkivat suuttimen, venttiilinvälykset 100% tarkkuudessa. eli ei kannata vouhottaa liian syvälle moottoriin ensimmäisenä. on tietenkin syytä tarkistaa vventtiilin välykset aikaajoin, eli toimii yhtä varmasti kun junan vessa

        harvinaista mutta mahdollista se polttoaineen kuivuminen kaasuttajaan...
        maahantuojahan vain laittaa normaalisti eturenkaan paikoilleen, hapottaa akun tarkistaa öljyt ja lisää polttoainetta n.05ltr, käynnistää sekä katsoo jotta valot vilkut yms toimivat... ja jos kasaamisesta on "aikaa" niin näinkin käydä voi seisoessa varastoituna pitkään...
        se että ehdoteltiin venttiilien liianpientä välystä perustui omakohtaisiin kokemuksiin ja ei sinänsä ole aina se "oikea" ratkaisu...
        hienoa joka tapauksessa että laite toimii nyt moitteettomasti :)


      • mopotossu
        PappaSkootteri kirjoitti:

        harvinaista mutta mahdollista se polttoaineen kuivuminen kaasuttajaan...
        maahantuojahan vain laittaa normaalisti eturenkaan paikoilleen, hapottaa akun tarkistaa öljyt ja lisää polttoainetta n.05ltr, käynnistää sekä katsoo jotta valot vilkut yms toimivat... ja jos kasaamisesta on "aikaa" niin näinkin käydä voi seisoessa varastoituna pitkään...
        se että ehdoteltiin venttiilien liianpientä välystä perustui omakohtaisiin kokemuksiin ja ei sinänsä ole aina se "oikea" ratkaisu...
        hienoa joka tapauksessa että laite toimii nyt moitteettomasti :)

        pyörä oli kasattu kun selvittelin asiaa viime kesänä seissut talven varastossa siis vuosimalli 2008 eli valmistenumeron 10. merkki on 8. serkkuni osti samasta paikkaa samanlaisen ja alkoi nykiä 27 km kohfalla mutta selvisi kun laittoi polttoaineen joukkoon FORTE GAS TREATMENT lisäainetta. jos olisin tiennyt tämän vaivan johtuvan polttoaineen limoittumisesta olisin lisännyt fortea jo eka tankilliseen. käytän tätä ainetta itsekin varsinkin kun vehkeet jää seisomaan moottorikelkassa, perämoottorissa lehtipuhaltimessa ja raivurissa aina viimeisessä tankillisesa kun sesonki loppuu. Siis ostakaa Fortea ja käyttäkää ei tarvitse tuskailla esim. skootterin kanssa kun ajokausi loppuu niin loraus Fortea tankkiin niin keväällä pelit toimii moitteettomasti.Ostakaa FORTE GAS TREATMENT 400ml purkki Autojen Merkkikorjaamosta Hinta noin 25-30 ekee paikasta riippuen jariittää pariksi vuodeksi kaikkiin pienkoneisiin


      • eipäs auta
        mopotossu kirjoitti:

        pyörä oli kasattu kun selvittelin asiaa viime kesänä seissut talven varastossa siis vuosimalli 2008 eli valmistenumeron 10. merkki on 8. serkkuni osti samasta paikkaa samanlaisen ja alkoi nykiä 27 km kohfalla mutta selvisi kun laittoi polttoaineen joukkoon FORTE GAS TREATMENT lisäainetta. jos olisin tiennyt tämän vaivan johtuvan polttoaineen limoittumisesta olisin lisännyt fortea jo eka tankilliseen. käytän tätä ainetta itsekin varsinkin kun vehkeet jää seisomaan moottorikelkassa, perämoottorissa lehtipuhaltimessa ja raivurissa aina viimeisessä tankillisesa kun sesonki loppuu. Siis ostakaa Fortea ja käyttäkää ei tarvitse tuskailla esim. skootterin kanssa kun ajokausi loppuu niin loraus Fortea tankkiin niin keväällä pelit toimii moitteettomasti.Ostakaa FORTE GAS TREATMENT 400ml purkki Autojen Merkkikorjaamosta Hinta noin 25-30 ekee paikasta riippuen jariittää pariksi vuodeksi kaikkiin pienkoneisiin

        Nykii nykii ja nykii ei mikään ole auttanut tähän asti. Vaihdoin tulpankin ja revin vihreen johdon cdi poksista pois mutta ei startannut ja laitoin takaisin kiinni, mutta vieläkin se vitun pätkiminen.


    • ps

      jonwayssä sama ominaisuus ja kuumana tulee paremmin esille eli täyskaasu asentoa ei se tykkää käydä.itse aattelisin että joku toinen kaasari vois auttaa asiaan koska luulisin sen johtuvan kaasuttimesta.käykö baotianin osat jonwayhin onks tietoo?

      • ajanut

        kannattaa katsoa ilmanpuhdistimen putken (halk 45mm)kiinnitys puhdistin koteloon, kokemukseni mukaan nämä 4-tahti koneiden kaasuttimet vaativat toimiakseen määrätyn virtausvastuksen imupuolella, jos on jossain ilmavuoto, nykii varmasti. Omasta Jonwaystani meni jännitteensäädin rikki eikä akku latautunut, ryyppy oli koko ajan päällä, ymmärtääkseni latausvirta kulkee ryypyn käämin kautta akulle. Ts kone nykii jos ryyppy on päällä ja jos ryyppy on päällä lämpimässä koneessa voi olla että jännitteensäädin on rikki eikä akku lataudu.
        Jonway 150 skodella olen ajanut tänä kesänä 6000km eikä muita ongelmia ole ollut


      • keppi
        ajanut kirjoitti:

        kannattaa katsoa ilmanpuhdistimen putken (halk 45mm)kiinnitys puhdistin koteloon, kokemukseni mukaan nämä 4-tahti koneiden kaasuttimet vaativat toimiakseen määrätyn virtausvastuksen imupuolella, jos on jossain ilmavuoto, nykii varmasti. Omasta Jonwaystani meni jännitteensäädin rikki eikä akku latautunut, ryyppy oli koko ajan päällä, ymmärtääkseni latausvirta kulkee ryypyn käämin kautta akulle. Ts kone nykii jos ryyppy on päällä ja jos ryyppy on päällä lämpimässä koneessa voi olla että jännitteensäädin on rikki eikä akku lataudu.
        Jonway 150 skodella olen ajanut tänä kesänä 6000km eikä muita ongelmia ole ollut

        pyörä talven seisonnassa tallissa,ja kun yritin käyntiin,ei luvannutkaan..laitoin tulpan reijästä bensaa ,kävi sen ajan kun se bensa paloi..eli ei saa bensaa,,oli vuotanut yön aikana bensat lattialle..tankista..eli hana auki ilmeisesti..nyt laitan uudet bensat,1 litran,ja lataan akun,ja vaihdan bensa letkun..jos on löysä..ja katotaan lähteekö..koneella ajettu 2000km 2008v..kaasuttajan putsasin varmuudeksi..jos bensa limottunut talvella..vieläkö ehdin ajaa tänä vuonna..t keppi


      • hupsiskupsis
        keppi kirjoitti:

        pyörä talven seisonnassa tallissa,ja kun yritin käyntiin,ei luvannutkaan..laitoin tulpan reijästä bensaa ,kävi sen ajan kun se bensa paloi..eli ei saa bensaa,,oli vuotanut yön aikana bensat lattialle..tankista..eli hana auki ilmeisesti..nyt laitan uudet bensat,1 litran,ja lataan akun,ja vaihdan bensa letkun..jos on löysä..ja katotaan lähteekö..koneella ajettu 2000km 2008v..kaasuttajan putsasin varmuudeksi..jos bensa limottunut talvella..vieläkö ehdin ajaa tänä vuonna..t keppi

        Jos syy ei ole vielä ilmennyt niin tarkistappa bensaosia huvikses, tarkista bensahana yms. saattaa johtua mikäli tankissa ei ole alipainetta :(


      • keppi
        hupsiskupsis kirjoitti:

        Jos syy ei ole vielä ilmennyt niin tarkistappa bensaosia huvikses, tarkista bensahana yms. saattaa johtua mikäli tankissa ei ole alipainetta :(

        putsasin siis kaasarin,ja katsoin niitä kalvoja,,ehjät oli..siis onko se kiihdytys pumpun kalvo tai mikä alipaine kalvo,se pienin ,ja sit se isompi mis on neula,ja kaadoin bensaa siitä kaasariin,ja avasin läpän kaasulla..ja kaikki kiinni,ja kokeilu,ja lähti..ajelin toimi hyvin ja kulki varmaan 80km..nopeus vaijeri meni poikki..näytti vain 60km..meni kyl ainakin 80km..kun oli 100km rajoitus,,ja menin samaa vauhtia,,kun autot,,ehkä 95-100km.h..no seuraavana aamuna ei taas lähtenyt käyntiin..poljin ja sähköstartilla,akku nyt tyhjä..kiva kiva,,bensa letkus on kyl bensaa kaasuttajaan asti,,,laitan huomenna taas siitä kannen kautta,mjis on neula,,tein siihen lyhyen risti pää ruuvarin 4 vcm pitköä jolla saan sen 2 ruuvin auki-kun on tankki tiellä,kiinan insinööri on suunnitellut..et pitäs tankkikin irrottaa..kannattaa ostaa bil teemasta ruuvari ja sahata poikki..niin saa ruuvin irti,,mikä siinä kaasuttajas on...5pitkää starttausta eikä lähtenyt ei etes luvannu,,t keijo


      • keppi
        keppi kirjoitti:

        putsasin siis kaasarin,ja katsoin niitä kalvoja,,ehjät oli..siis onko se kiihdytys pumpun kalvo tai mikä alipaine kalvo,se pienin ,ja sit se isompi mis on neula,ja kaadoin bensaa siitä kaasariin,ja avasin läpän kaasulla..ja kaikki kiinni,ja kokeilu,ja lähti..ajelin toimi hyvin ja kulki varmaan 80km..nopeus vaijeri meni poikki..näytti vain 60km..meni kyl ainakin 80km..kun oli 100km rajoitus,,ja menin samaa vauhtia,,kun autot,,ehkä 95-100km.h..no seuraavana aamuna ei taas lähtenyt käyntiin..poljin ja sähköstartilla,akku nyt tyhjä..kiva kiva,,bensa letkus on kyl bensaa kaasuttajaan asti,,,laitan huomenna taas siitä kannen kautta,mjis on neula,,tein siihen lyhyen risti pää ruuvarin 4 vcm pitköä jolla saan sen 2 ruuvin auki-kun on tankki tiellä,kiinan insinööri on suunnitellut..et pitäs tankkikin irrottaa..kannattaa ostaa bil teemasta ruuvari ja sahata poikki..niin saa ruuvin irti,,mikä siinä kaasuttajas on...5pitkää starttausta eikä lähtenyt ei etes luvannu,,t keijo

        eli huomenna kaadan siihen neula kammioon bensaa joka menee moottoriin,,katsotaan..


    • Skodeboy

      Nykii kun keirrokset nousee yli 6000 ja nopeys yli 80km aivan kun joku painelisi jarrrua..

      • Kinuski perkele

        Varaiaatorin remmistä oli pari hammasta poissa ja olihan se remmikin jo kulunut 5500km.. Pirun pingpon skode ihan paska..


      • jmax

        teillä on pojat seokset vaan liian rikkaalla. Ruuvatkaahan pikkuisen seosruuvia ja loppuu nykimiset.


    • pöllötohtori

      -avaa variaattorin kopa ja katkaise takavarin sivussa olevan rajoittimen johto.
      -Putsaa ilmanputsari
      -Tarkista imu? (Mahdollisesti stefat sököt.)

    • typpi

      mistä löytyy varaosia baotian bt 125t-7, kaasari pytty mäntä yms. en ole löytänyt yhtään liikettä josta saisi muita kuin moposkoden osia ko. merkkiin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe