Kuulin että allergialääkkeiden avulla voi elää kissataloudessa vaikka olisi niille allerginen!?
Onko kokemuksia kellään?
Kissat on ollu mulla jo 9 vuotta enkä niistä haluisi luopua ellei olisi aivan pakko.
itselläni 2 kissaa ja
10
1545
Vastaukset
- ei suositeltavaa
noi eipä tuo kovin suositeltavaa ole. allergiasta kun voi kehkeytyä ajan myötä astma! kyllä sinun vaan täytyy valita joko mies tai kissat
- ei kyllä voi.
Teoriassa ehkä voisi allergikko elää lääkityksen avulla kissataloudessa jos olisi todella todella lievä allergia, mutta käytännössä ei kenelläkään niin lievä ole. Ja tosiaan jatkuva allergeenille altistuminen voi laukaista astman, niin että en suosittele. Se on valitettavasti joko tai; kissat tai mies.
- Rakkaat kissat
Jos kissat on ollut sulla jo 9 vuotta niin pidä ihmeessä ne kissat. Miehen kanssa voit sitten tehdä mitä haluat.Jos olet mieheen vasta tutustunut et voi tietää kauanko viihdytte yhdessä sen vuoksi ei kannata kissoja lopettaa.Asukaa miehen kanssa vaikka eri taloudessa.
Itse en missään tapauksessa vaihtaisi ihania kissojani yhteenkään mieheen.
Kissojen kanssa eläminen on hermojen lepoa verrattuna miehen kanssa elämiseen.
Saa tehdä mitä vaan milloin vaan eikä tarvii tehdä mitään mitä ei halua ja kissat on aina hyvällä mielellä niiltä saa hellyyttä monin verroin.- jeaps.
Itselläni on kissa ja olen allerginen. Ja astmakin puhkesi äskettäin. Allergialääkkeet auttaa jos on todella lievä allergia, mutta ei siltikään kannata elimistöä ärsyttää tahallaan.
Kissat tai mies, valitettavasti ;(
- niinhänseon
Jep. Kissa tai mies. Ei lääkkeillä pysty loputtomiin peittämään oireita, sillä oireitten peittoahan se on. Mulla on ainakin niin pahat allergiat, että jos joudun olemaan muutaman päivän kissatalossa, allergialääkeannosta on nostettava. Vanhojen piikojenhan sanotaan olevan kissaihmisiä? mieti.
- pitäisi auttaa
Itselläni on hyviä kokemuksia ja sinuna menisin jollekin taitavalle hoitajalle. Hoidon pitäisi ihan oikeasti auttaa niin, että oireet vähenevät, itselläni on nykyään kissa! Kokeilla kannattaa ainakin, koska eläimet on niin ihania!
Ja en kaipaa mitään lässytyksiä lumevaikutuksista ai humpuukista, kiitos.- pesulle
Kokeilepa myös säännöllistä kissan pesua.
Oman kokemuksen mukaan toimii. Isäni on useille eläimille kovasti allerginen mutta hyvin eläinrakkaana on perheessämme aina haaveiltu oman karvapalleron perään.
En muista mistä vinkki tuli saatua, mutta siitä innostuneena hommasimme kissan. Kissu viedään pesulle (ihan pelkkä vesi riittää) kerran viikossa, ja hyvin on kattinenkin tähän oppinut kun pienestä asti aloitettu. Pesu on pitänyt allergeenit sen verran hyvin kurissa ettei mitään ongelmia ole ollut, ei niin mitään. Kissallakin nyt ikä jo lähenee kymmentä vuotta. Huomaa kyllä jos pesuväli on sattunut venähtää pitkäksi, heti alkaa henki vinkua iskän suunnalta ja eikun vaan kissapyykille...
Toki muutoinkin tulee huolehtia asunnon hyvästä siivouksesta yms kuten allergiaperheessä aina.
- anirit
Itselläni on kaksi kissaa ja itse olen allerginen kissoille. Syön jatkuvasti allergia lääkkeitä, että saan pitää rakkaat kissani vielä luonani. Ikää niillä on jo yli 12 v. Lääkkeet ovat auttaneet minua tosi hyvin. En voisi ajatella luopumista kissoista, jos ei ole ihan pakko.
- ympäri vuodenko?
onko kallis?
- anirit
ympäri vuodenko? kirjoitti:
onko kallis?
Minun lääke on reseptillä,CETIRIZIN. Alle viis euroa maksaa 100 kpl. Ilman reseptiä sitä saa myös, mutta silloin se on kalliimpaa kappalemäärän suhteen. Kokeile, minulla se auttaa kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418