itselläni 2 kissaa ja

miehellä kissa allergia...

Kuulin että allergialääkkeiden avulla voi elää kissataloudessa vaikka olisi niille allerginen!?
Onko kokemuksia kellään?
Kissat on ollu mulla jo 9 vuotta enkä niistä haluisi luopua ellei olisi aivan pakko.

10

1526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei suositeltavaa

      noi eipä tuo kovin suositeltavaa ole. allergiasta kun voi kehkeytyä ajan myötä astma! kyllä sinun vaan täytyy valita joko mies tai kissat

    • ei kyllä voi.

      Teoriassa ehkä voisi allergikko elää lääkityksen avulla kissataloudessa jos olisi todella todella lievä allergia, mutta käytännössä ei kenelläkään niin lievä ole. Ja tosiaan jatkuva allergeenille altistuminen voi laukaista astman, niin että en suosittele. Se on valitettavasti joko tai; kissat tai mies.

    • Rakkaat kissat

      Jos kissat on ollut sulla jo 9 vuotta niin pidä ihmeessä ne kissat. Miehen kanssa voit sitten tehdä mitä haluat.Jos olet mieheen vasta tutustunut et voi tietää kauanko viihdytte yhdessä sen vuoksi ei kannata kissoja lopettaa.Asukaa miehen kanssa vaikka eri taloudessa.
      Itse en missään tapauksessa vaihtaisi ihania kissojani yhteenkään mieheen.
      Kissojen kanssa eläminen on hermojen lepoa verrattuna miehen kanssa elämiseen.
      Saa tehdä mitä vaan milloin vaan eikä tarvii tehdä mitään mitä ei halua ja kissat on aina hyvällä mielellä niiltä saa hellyyttä monin verroin.

      • jeaps.

        Itselläni on kissa ja olen allerginen. Ja astmakin puhkesi äskettäin. Allergialääkkeet auttaa jos on todella lievä allergia, mutta ei siltikään kannata elimistöä ärsyttää tahallaan.

        Kissat tai mies, valitettavasti ;(


    • niinhänseon

      Jep. Kissa tai mies. Ei lääkkeillä pysty loputtomiin peittämään oireita, sillä oireitten peittoahan se on. Mulla on ainakin niin pahat allergiat, että jos joudun olemaan muutaman päivän kissatalossa, allergialääkeannosta on nostettava. Vanhojen piikojenhan sanotaan olevan kissaihmisiä? mieti.

    • pitäisi auttaa

      Itselläni on hyviä kokemuksia ja sinuna menisin jollekin taitavalle hoitajalle. Hoidon pitäisi ihan oikeasti auttaa niin, että oireet vähenevät, itselläni on nykyään kissa! Kokeilla kannattaa ainakin, koska eläimet on niin ihania!

      Ja en kaipaa mitään lässytyksiä lumevaikutuksista ai humpuukista, kiitos.

      • pesulle

        Kokeilepa myös säännöllistä kissan pesua.
        Oman kokemuksen mukaan toimii. Isäni on useille eläimille kovasti allerginen mutta hyvin eläinrakkaana on perheessämme aina haaveiltu oman karvapalleron perään.
        En muista mistä vinkki tuli saatua, mutta siitä innostuneena hommasimme kissan. Kissu viedään pesulle (ihan pelkkä vesi riittää) kerran viikossa, ja hyvin on kattinenkin tähän oppinut kun pienestä asti aloitettu. Pesu on pitänyt allergeenit sen verran hyvin kurissa ettei mitään ongelmia ole ollut, ei niin mitään. Kissallakin nyt ikä jo lähenee kymmentä vuotta. Huomaa kyllä jos pesuväli on sattunut venähtää pitkäksi, heti alkaa henki vinkua iskän suunnalta ja eikun vaan kissapyykille...
        Toki muutoinkin tulee huolehtia asunnon hyvästä siivouksesta yms kuten allergiaperheessä aina.


    • anirit

      Itselläni on kaksi kissaa ja itse olen allerginen kissoille. Syön jatkuvasti allergia lääkkeitä, että saan pitää rakkaat kissani vielä luonani. Ikää niillä on jo yli 12 v. Lääkkeet ovat auttaneet minua tosi hyvin. En voisi ajatella luopumista kissoista, jos ei ole ihan pakko.

      • ympäri vuodenko?

        onko kallis?


      • anirit
        ympäri vuodenko? kirjoitti:

        onko kallis?

        Minun lääke on reseptillä,CETIRIZIN. Alle viis euroa maksaa 100 kpl. Ilman reseptiä sitä saa myös, mutta silloin se on kalliimpaa kappalemäärän suhteen. Kokeile, minulla se auttaa kyllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      329
      3061
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      107
      2261
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      195
      1596
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      68
      1398
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1283
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe