Heh...olipa osuva otsikko!
No kyse on tällä kertaa köynnöksestä. ELI:
Voiko vielä näin myöhään keväällä pätkästä humalan viime vuotiset kuivat oksat ja "ohjailla" humalaa uusiin ritilöihin. Tai voisiko vielä kaivaa koko humalan ylös ja siirtää muutaman kymmenen senttiä?
Näyttää olevan jo tukevaa uutta versoa olevan tulossa...joten ei raaskisi kauheasti toista hätyytellä.
Humalan
3
808
Vastaukset
- taavi
voi leikata ja voi siirtää nyt, humala on kestävä ja vaikkei olisikaan..
- humaluus
me leikataan joka syksy humalan versot ririlästä pois, kun se tekee uudet versot aina keväisin. Keväällä myös pengotaan juuristoa pienemmäksi ja hyvää on vain tykännyt, eli kestää lähes kaikkea käsittelyä. En tiedä onko sitten merkitystä kun meidän humala on todella vanhaa, varmaan kymmeniä vuosia vanha lajike.
- orvokki, kaunokki
ja kuten olet huomannut, et saa humalaa millään kuolemaan, vaikka haluaisitkin! Se on sinnikäs kasvaja. Olen jo kahtena kesänä yrittänyt saada sen "hengiltä", siinä onnistumatta. Kun sen kerran on joku pihalleen adoptoinut, siinä on ja pysyy.
Tänä kesänä variksen pojat söivät humalasta uudet versot, eipäs köynnös siitäkään välittänyt. Sillä on varmasti vahva luontainen olotila Suomessa ja se on täällä sitkeästi elävä kasvi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321