Onni & Pokeri 2

vihurivihuri

Tuossa aikaisemmin oli jo pitkä ketju onnesta, mutta haluaisin vielä kertoa hiukan omasta näkemyksestäni.

On olemassa ihmisiä joilla käy pokerissa parempi tuuri kuin toiselle piste. Ehkä sadassa vuodessa se onni tasaantuu huono tuurisen kanssa samalle viivalle, mutta pelaavatko he sinne asti?

Itse olen ns. huonotuurinen ja pelihistoriani on täynnä naurettavia ohivetoja ja hiukan parempia kikkereitä. Ne syövät kassaa, uskokaa pois. Aina miinukselle asti (vaikka kaikki tällä palstalla ovatkin voittajia).

Pelitaitoni Online NL Hold ´emissa on oman ja tuttavieni arvion mukaan siinä hyvää keskitasoa. Kehittyvä harrastaja joka on huomannut että peli muuttuu monimutkaisemmaksi mitä enemmän sitä pelaa ja opiskelee.

Huonoa tuuriani kesti viimeksi pari viikkoa 3tuntia illassa. Aika painajaista? KYLLÄ!
Yksittäisiin jakoihin on turha tässä palata mutta kerrottakoon että showdowneissa tuli joka puolelta turpiin vaikka pöytää vaihtelin ahkerastikin (säälittävä yritys huijata huonotuuria).

Oliko huono tuurini vain huonoa pelaamistani? Ei. Hyväksyisin sen jos näin olisi, mutta kymmenet vastustajani pöydissä eivät ohivetojensa jälkeen olisi aina kirjoittaneet häpeissään SRY sorry(tai vitt..)

Seurasin viikonloppuna erään ystäväni peliä joka on harrastanut yhtä kauan pokeria kuin minä niin se näytti luvattoman helpolta. Pelityylimme on myös hiukan samanlainen, mutta erona on että hänelle sattuu hyvin harvoin ohivetoja.
Hän seurasi peliäni kerran ja katsoi että olen kirottu huonolla tuurilla. Yritin kiristää peliäni ja en lähtenyt huonoilla lähtökorteilla edes katsomaan floppia. Silloin flopissa tuli kerta toisensa jälkeen foldatuille korteilleni parit. Se näytti jo pelottavalta rakkaat lukijani:)

Nyt olen pienen tauon jälkeen palannut pelipöytään ja huomannut että pystyn voittamaan ja kääntämään pelini voitolliseksi. Peli ei enää ole vaihtelevaa, pelattuja käsiä jää minulle muutama per tunti ja se on tylsää. Mutta tärkeintä oin että saan lisätuloja.

Pelastukseni on että huonotuurisena minun pitää pelata muistaen että olen huonotuurinen. Jos vastustaja tarvitsee minut voittaakseen yhden tietyn kortin se on varmasti hänellä. Näin vaan on ja minun pitää isot pelit vaan pelata nutseilla. Bluffaus on pois minun peleistäni.

Ehkä joskus kuitenkin menen alliin värin vetoon kun pöydän korkein on 10 ja minulla akka. Jospa tällä kertaa vastustajalta ei löytyisi Kurkoa tai Ässää?

46

2942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maestro.j

      saat paljoa aksöniä itelles jos pelaat pari kättä tunnissa. tai ainaakaa multa et sais, ehkä joltaan hörhöltä.

      ps. olipas taas turha avaus, ei pahalla.

    • toivoton Pösilö

      Jaa: miettikääs viisaammat mikä hemmetti se mulle iski. Iät ja ajat hakkasin pokeria pikkupöydissä ja vähän isommissakin. Pysyin hieman voitolla kuukaudesta toiseen ja kehityin pelaajana. Aloin saada hieman isompiakin voittoja noustessani isompiin pöytiin ja peli maistui. Nyt mulla istuu
      pelitilillä kasa rahaa ja pelit ei maistu yhtään. Joka kerta kun avaan softan niin maha pyörähtää ympäri ja tulee ihan fyysisesti huono olo. Rahoja en viitsisi vielä nostaa pois kun yleensä pidän pokerista kuin hullu puurosta. Tuliko mulla överit vai mikä helvetti tässä mättää? Aivan ihmeellinen reaktio mimmosta en ois uskonut itestäni löytyvän.
      Ja kyllä olen pitänyt paussia ja muutenkin pelitunnit ja pelaamisen yleensäkin kontrollissa.
      Onko kellään muulla täällä ollut vastaavia
      reaktioita?

    • 6-max wannabe

      limiittin jossa vähemmän varianssia. "Fiksu" mahdollistaa myös pelisi puhtaasti teknisen puolen tutkimisen ja paljastaa puutteellisuudet paljon paremmin kuin NL jossa staken- ja panostamisenhallinta näyttelee niin suurta osaa, että tekninen peli jää väistämättä välillä taka-alalle.

      En halua kuullostaa kohtuuttoman skeptiseltä, mutta jos todella uskot olevasi ainoastaan huono-onninen olet tuomittu pitkässä juoksussa ikuiseksi häviäjäksi, koska ylenkatsot omassa pelissä tekemäsi tekniset virheet. Jos näihin virheisiin vielä yhdistetään kokemattomuus pankin hoitamisen suhteen voi soppa olla aika paha.

      Mikä ohiveto? Satunnaisesti yhden pelin matemaattinen puolellesi saamasi etu ei liene paljon parempi kuin muutaman prosentin. Tämä siis siinäkin tapauksessa, että olet ns. voittava pelaaja.

      Jos trendisi on laskeva vastapelaajasi hyödyntää taktisen virheesi ja sillä siisti.

      Pokeri on taitopeli jossa yhdistyy kiehtovalla tavalla sääntöjen maksimaalinen hyödyntäminen epävarmoissa olosuhteissa.

      Se on sodan diplomatiaa ja kapitalismia pelkistetyimmillään.

      Sorry jos oli liian kovaa tekstiä...

      6-max wannabe

      • Oikein!

        Olen lukenu täältä ja monilta muiltakin sivustoilta itkuja ohivedoista. Kun valittajat ovat laittaneet käsihistorioitaan mukaan, niin suurimmassa osassa pelaajat eivät osaa panostaa.

        Esimerkkinä vaikka NL50: 1 Limppari lähtee, Itellä keskipos.taskussa JJ= reissu 2$, Vihu buttonilla rereissaa 6$, blindit limppaaja foldaa, sinä maksat. Potissa nyt 13,25$
        Flop vaikka JT3o. Mitä tekee tässä vaiheessa ohivetoja ihmettelevä pahvipaavo??? Hän riemuitsee, jeeees kärkisetti!!! Ja panostaa sen 2$, millä reissas ennen floppia... Ja samalla kutsuu vihun mukaan, koska tämä pääsee halvalla, kertoimet puolellaan. Rereissattuaan pre-flop kaverilla tod.näk iso pari:QQ, KK tai AA, ehkäpä jopa AK o/s.(tai jtn ihan muuta...:-)). Siinä annetaan kaverille turhan halvalla isomman setin ja/tai takaoven värin/suoran vetoja. Panosta kunnolla, 3/4 potti--> kokopotti---> tai jopa all-in.
        Monilla pelaajilla on esim. pokeroffice käytössä, (esim mulla) joka laskee suoraan kertoimet,että kannattaako maksaa. (Tosin implareita joutuu pyörittelee ite). Mutta pointtina panosta flopissa oikein ja voita mielummin vähän pienempi potti heti, kuin häviä "ohivetoon" isopotti.

        Ja sori es.merkki on huono, äkkiä duunissa keksin, mut toiv idea selviää.


      • vielä...
        Oikein! kirjoitti:

        Olen lukenu täältä ja monilta muiltakin sivustoilta itkuja ohivedoista. Kun valittajat ovat laittaneet käsihistorioitaan mukaan, niin suurimmassa osassa pelaajat eivät osaa panostaa.

        Esimerkkinä vaikka NL50: 1 Limppari lähtee, Itellä keskipos.taskussa JJ= reissu 2$, Vihu buttonilla rereissaa 6$, blindit limppaaja foldaa, sinä maksat. Potissa nyt 13,25$
        Flop vaikka JT3o. Mitä tekee tässä vaiheessa ohivetoja ihmettelevä pahvipaavo??? Hän riemuitsee, jeeees kärkisetti!!! Ja panostaa sen 2$, millä reissas ennen floppia... Ja samalla kutsuu vihun mukaan, koska tämä pääsee halvalla, kertoimet puolellaan. Rereissattuaan pre-flop kaverilla tod.näk iso pari:QQ, KK tai AA, ehkäpä jopa AK o/s.(tai jtn ihan muuta...:-)). Siinä annetaan kaverille turhan halvalla isomman setin ja/tai takaoven värin/suoran vetoja. Panosta kunnolla, 3/4 potti--> kokopotti---> tai jopa all-in.
        Monilla pelaajilla on esim. pokeroffice käytössä, (esim mulla) joka laskee suoraan kertoimet,että kannattaako maksaa. (Tosin implareita joutuu pyörittelee ite). Mutta pointtina panosta flopissa oikein ja voita mielummin vähän pienempi potti heti, kuin häviä "ohivetoon" isopotti.

        Ja sori es.merkki on huono, äkkiä duunissa keksin, mut toiv idea selviää.

        ed es.merkillä pakotat kaverin pelaamaan kertoimia vastaan, jolloin hän tekee virheen. Olet esimerkin tilanteessa reilusti edellä vihua, ja vaikka silloin tällöin häviätkin vedon ole iloinen että hän maksoi. Voitat jaon n 70-80% varmuudella. Eli näin pelaat pitkässä juoksussa voitollisesti.


      • 6-max wannabe
        Oikein! kirjoitti:

        Olen lukenu täältä ja monilta muiltakin sivustoilta itkuja ohivedoista. Kun valittajat ovat laittaneet käsihistorioitaan mukaan, niin suurimmassa osassa pelaajat eivät osaa panostaa.

        Esimerkkinä vaikka NL50: 1 Limppari lähtee, Itellä keskipos.taskussa JJ= reissu 2$, Vihu buttonilla rereissaa 6$, blindit limppaaja foldaa, sinä maksat. Potissa nyt 13,25$
        Flop vaikka JT3o. Mitä tekee tässä vaiheessa ohivetoja ihmettelevä pahvipaavo??? Hän riemuitsee, jeeees kärkisetti!!! Ja panostaa sen 2$, millä reissas ennen floppia... Ja samalla kutsuu vihun mukaan, koska tämä pääsee halvalla, kertoimet puolellaan. Rereissattuaan pre-flop kaverilla tod.näk iso pari:QQ, KK tai AA, ehkäpä jopa AK o/s.(tai jtn ihan muuta...:-)). Siinä annetaan kaverille turhan halvalla isomman setin ja/tai takaoven värin/suoran vetoja. Panosta kunnolla, 3/4 potti--> kokopotti---> tai jopa all-in.
        Monilla pelaajilla on esim. pokeroffice käytössä, (esim mulla) joka laskee suoraan kertoimet,että kannattaako maksaa. (Tosin implareita joutuu pyörittelee ite). Mutta pointtina panosta flopissa oikein ja voita mielummin vähän pienempi potti heti, kuin häviä "ohivetoon" isopotti.

        Ja sori es.merkki on huono, äkkiä duunissa keksin, mut toiv idea selviää.

        tämä on varmaan kulmakivi NLssa. Pitää tietää koska panoksia pitää kasvattaa niin, että vetokäsiä pelaavien ei ole järkevää jatkaa TAI toisaalta koska kannattaa ärsyttää muita peliin mukaan marginaalisilla korotuksilla.

        Itse olen vasta alustavasti tutustunut NL:iin mutta siinä tosiaan on puolensa jos tietää mitä kassallaan tekee, koska ainakin itseäni välillä suunnattomasti närästävät calling stationit esimerkiksi jäävät varmaankin melko pikaseen lehdelle soittelemaan. Ovat "fiksussa" varsinainen riesa! Vaikka tietty pitkällä tähtäyksellä tulevatkin häviämään pelin epäjohdonmukaisuus on vaikea pala ainakin tällaiselle noviisille:D

        6-max wannabe


      • Näin meillä
        6-max wannabe kirjoitti:

        tämä on varmaan kulmakivi NLssa. Pitää tietää koska panoksia pitää kasvattaa niin, että vetokäsiä pelaavien ei ole järkevää jatkaa TAI toisaalta koska kannattaa ärsyttää muita peliin mukaan marginaalisilla korotuksilla.

        Itse olen vasta alustavasti tutustunut NL:iin mutta siinä tosiaan on puolensa jos tietää mitä kassallaan tekee, koska ainakin itseäni välillä suunnattomasti närästävät calling stationit esimerkiksi jäävät varmaankin melko pikaseen lehdelle soittelemaan. Ovat "fiksussa" varsinainen riesa! Vaikka tietty pitkällä tähtäyksellä tulevatkin häviämään pelin epäjohdonmukaisuus on vaikea pala ainakin tällaiselle noviisille:D

        6-max wannabe

        Meinasin ehdottaa fixussa keskittymään 6max pöytiin 10 pöydissä pikkufixsussa kun on välillä kiusallista pelata kun maksajia AA kädelle tulee kuusi. Mutta nimimerkistäsi päätellen tunnetkin jo shortin salat :-).

        Oletko muuten jyrännyt savvy bonuksia jo läpi voin huoletta suositella ? Saitin oman bonuksen päälle esim 70 taalaa 400 pelatun rakekäden jälkeen. Rake kädeksi riittää 0.25 rake eli 0,5 fixussakin kaikki potit suunnilleen mukana(eri saiteille vähän erillaiset ehdot). Tuottoisaa :-) rahat voi nostaa pois milloin haluaa. Heillä on rinkissä pari kymmentä saittia ja tämä toimii näpäkästi. Mukava tutustua erilaisiin pokerihuoneistoihin vaarattomasti ja tuottoisasti.

        Itse pelaan fixua,nl,pot limit muotoja nl sittareita aika taspäisesti. Fixsua pelasin alussa paljon ja pidän siitä vieläkin. Mutta siis pf kädet suht koht samanlailla. Vähennä vähän of connectoreita nl puolelle.

        Pokerimestari sivustolla esim paljon jo pelattuja käsiä ja niiden kommentoitia käykää tsekkaamassa.


      • 6-max wannabe
        Näin meillä kirjoitti:

        Meinasin ehdottaa fixussa keskittymään 6max pöytiin 10 pöydissä pikkufixsussa kun on välillä kiusallista pelata kun maksajia AA kädelle tulee kuusi. Mutta nimimerkistäsi päätellen tunnetkin jo shortin salat :-).

        Oletko muuten jyrännyt savvy bonuksia jo läpi voin huoletta suositella ? Saitin oman bonuksen päälle esim 70 taalaa 400 pelatun rakekäden jälkeen. Rake kädeksi riittää 0.25 rake eli 0,5 fixussakin kaikki potit suunnilleen mukana(eri saiteille vähän erillaiset ehdot). Tuottoisaa :-) rahat voi nostaa pois milloin haluaa. Heillä on rinkissä pari kymmentä saittia ja tämä toimii näpäkästi. Mukava tutustua erilaisiin pokerihuoneistoihin vaarattomasti ja tuottoisasti.

        Itse pelaan fixua,nl,pot limit muotoja nl sittareita aika taspäisesti. Fixsua pelasin alussa paljon ja pidän siitä vieläkin. Mutta siis pf kädet suht koht samanlailla. Vähennä vähän of connectoreita nl puolelle.

        Pokerimestari sivustolla esim paljon jo pelattuja käsiä ja niiden kommentoitia käykää tsekkaamassa.

        että olen Sklanskyni ym. lukenut ja niistä sitten funtsinut miten omalla tyylillä eteenpäin.

        Aloittelin 10 pöydissä mikrolimiteissa ja ajattelin että pakko tutkia 6-max kun limiittejä ei 10:iin löydy ylle 1/2:n kovinkaan paljoa.

        Nyt siis olen hionut ja viimeistellyt omaa taktiikkaani 6-max pöytiin ja ihan suht hyvältä näyttää. Paljon mielenkiintoisempaa pelatakin tuo 6-max.

        Olen ajatellut, että "grindailen" näitä limiittipöytiä niin kauan, että tekniikka on hyvin hallussa (toivon mukaan vähän tuotollakin) ja siirryn sitten NL puolelle kun on tarpeeksi kierroksia takana. Tietenkin tiedostaen sen, että kyse on aika eri pelistä jos siinä meinaa ihan aikuisten oikeasti yrittää pärjätä:D

        Kiitti bonarivihjeistä!

        6-max wannabe (NL ACE to become...)


    • ...my...

      ...brother ; ) Itselläni vastaavia kokemuksia. Tai niin ainakin luulen. Omalla kohdalla olen huomannut ongelmaksi, että pitkäjänteisyyteni ei riitä. Alussa voitan jonkin verran, mutta kun olen esim. tuplannut sijoitukseni, alan pelata tyhmästi ja ylimielisesti. Loppujen lopuksi häviän, lähes kaikki kädet, hyvilläkin korteilla ja pelitili jälleen nollilla. Syytän huonoa onnea.

      Edellä olikin mainittu, että pelipöydän vaihto ns.tuplauksen jälkeen olisi hyvä idea. Taidankin kokeilla sitä. Tai sit mun pitää tuplauksen jälkeen lyödä kone kiinni ja jatkaa joku toinen päivä. Ja yritän pitää siitä kiinni, etten pelaa kuin max puolet seuraavan kerran, mikäli imuttaa pahasti.

    • kukkuluuruuruuu

      No entäs tämä, huonoa tuuria kumminkin, ehkä vähän enemmänkin :

      käteen KK, reissukilpailu ennen floppia. Flopista AJT. Reissailua kovasti, turnista kaivattu Q. Reissukisa jatkuu ja joudun all-in. riveristä T. Kaveri näyttää mitäs muuta kuin TT ja siihen meni koko perkeleen pelitili !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • pokerbitz

        Tuo oli niitä tilanteita jota varten yleensä pelaankin. Mahdollisimman monelle kovassa pelissä "salekäsi" ja itselle neloset tai royaleflushi ja AVOT alleja=pidot alkaa.


      • Näin meillä

        Aivan normaalia tottakai näitä sattuu. Kaveri otti setin 10 10 kädellä kiinni en itsekkään siitä luopuisi. Pf reissailua eli vastassa siis yleensä AK, AQ, AJ tai myös pohjapari. Pöytään flopilla A tarkoittaa yleensä että toi sinun KK kuollut jos kaveri osoittaa agressiivisuutta eli flopilla sun pitäisi pystyä tuosta KK sta luopumaan. Osoitit itsekkin pf agrea ja kuitenkaan kaveri ei pelkää tuota pöytään tullutta A ta eli haisisi siltä että pelkka A osumakaan ei riitä voittoon eikös joo. 6 outtia sinulla tuommoisella flopilla ei oikeuta kummoisiin maksuihin. Mutta aivan normaali tilanne noita sattuu eikä tässä mitään ihmeellistä sinällänsä ole.

        Toinen juttu jos yksi käsi kaataa sun pelitilin pelaat turhan isoilla. Pikku rollilla kannattaa keskittyä fixu pöytiin koska yhden opin saanti ei maksa niin paljoa. Alussa yksi tärkeä juttu on oppia myös foldaamaan.


      • 6-max wannabe
        Näin meillä kirjoitti:

        Aivan normaalia tottakai näitä sattuu. Kaveri otti setin 10 10 kädellä kiinni en itsekkään siitä luopuisi. Pf reissailua eli vastassa siis yleensä AK, AQ, AJ tai myös pohjapari. Pöytään flopilla A tarkoittaa yleensä että toi sinun KK kuollut jos kaveri osoittaa agressiivisuutta eli flopilla sun pitäisi pystyä tuosta KK sta luopumaan. Osoitit itsekkin pf agrea ja kuitenkaan kaveri ei pelkää tuota pöytään tullutta A ta eli haisisi siltä että pelkka A osumakaan ei riitä voittoon eikös joo. 6 outtia sinulla tuommoisella flopilla ei oikeuta kummoisiin maksuihin. Mutta aivan normaali tilanne noita sattuu eikä tässä mitään ihmeellistä sinällänsä ole.

        Toinen juttu jos yksi käsi kaataa sun pelitilin pelaat turhan isoilla. Pikku rollilla kannattaa keskittyä fixu pöytiin koska yhden opin saanti ei maksa niin paljoa. Alussa yksi tärkeä juttu on oppia myös foldaamaan.

        eikä nyt puhuta Big Blindista vaan Bad Beatista, joiden kanssa vaan pitää oppia elämään.

        Hk olen ratkaissut henkisen puolen kannalta asian siten, että pidän jatkuvaa manuaalia kirjaa ja kun eräässäkin sessiossa yllä kuvatun kaltaisia tuli 3 lähes perä jälkeen kaikki lisäksi hävittyinä loose-passive vastustajalle omien ihan oikein pelattujen korottelujen myötä ei voinut kun nauraa!

        Pakko vaan jaksaa uskoa, että kaveri joka lyö korttia 6-maxissa positiosta huolimatta 70 % katsomalla on tuomittu pidemmässä juoksussa häviämään.

        Kupletin juoni on siinä, ettei pidä ruveta fleimaamaan satunnaista onnistujaa vaan toivottaa onnea joka kerta! Sitä hän nimittäin tulee tarvitsemaan:D

        6-max wannabe


      • 6-max wannabe
        6-max wannabe kirjoitti:

        eikä nyt puhuta Big Blindista vaan Bad Beatista, joiden kanssa vaan pitää oppia elämään.

        Hk olen ratkaissut henkisen puolen kannalta asian siten, että pidän jatkuvaa manuaalia kirjaa ja kun eräässäkin sessiossa yllä kuvatun kaltaisia tuli 3 lähes perä jälkeen kaikki lisäksi hävittyinä loose-passive vastustajalle omien ihan oikein pelattujen korottelujen myötä ei voinut kun nauraa!

        Pakko vaan jaksaa uskoa, että kaveri joka lyö korttia 6-maxissa positiosta huolimatta 70 % katsomalla on tuomittu pidemmässä juoksussa häviämään.

        Kupletin juoni on siinä, ettei pidä ruveta fleimaamaan satunnaista onnistujaa vaan toivottaa onnea joka kerta! Sitä hän nimittäin tulee tarvitsemaan:D

        6-max wannabe

        Tältä päivältä. 190 kierrosta juuri kuitattu jonka aikana ensin kierroksen 60 paikkeilla reissailin ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan passiivista fisua (kaikki tunnusmerkit) pikkusuoralla - no kaverilla oli korkeampi. Asia selvä. Tulen ja vien sun rahat...

        Sitten 111 kohdalla värillä samaa herraa oli tarkoitus viedä kuin märkää rättiä. Käsi oli vielä kivasti kätkettykin. Herralle vaan osui jälleen ässä kikkeri omaa kuningasta vastaan.

        Kierroksella 115 kävin taistoon täyskädelläni. Jällen fisua vastaan... Aijai... J-J omaa T-T vastaan. Voi sitä itkua ja hammasten kiristystä... Se olisi ollut jo varmaan pahaa katsottavaa livessä:D

        Epäilen kysesseessä olleen T. Halmeen koska on ilmottanut ettei armahda toisin kuin Jumala... Siispä aseet esiin ja Overcardeilla Q-Js painostusta turnille jolloin olin valmis heti luopumaan jos kaveri reissaa. Heh... Tulikin väri. Ylikorttiin. Pikkuhuttua pöydässä. Elämä hymyilee! Käy melkein kaveria sääliksi (olen oikeasti kiltti:D)... Noh... Lopppuun asti korottelua ja kaverilla olikin sitten väri K-2s:lla... Se varmaan vaan ajatteli kattella ympärilleen:(

        Mieleen piirtyy Jack Nicholson Hohdossa omasta peilikuvasta...

        Tarinan opetus... Ei huonoa onnea vaan 4xBB. Ja tuskaan liittyen huomatkaa, etten edes ole NL ukkoja vaan pelailen fiksua.

        Teille jotka manaatte huonoa onneanne NL pöydissä sanoisin, että pankit kuntoon minimissään 1000 BB -niin että sen todella voi hävitä jonkun 0,05 % Risk Of Ruin -skenaarion puitteissa niin ei heti rupea ahistamaan.


      • 6-max wannabe
        6-max wannabe kirjoitti:

        Tältä päivältä. 190 kierrosta juuri kuitattu jonka aikana ensin kierroksen 60 paikkeilla reissailin ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan passiivista fisua (kaikki tunnusmerkit) pikkusuoralla - no kaverilla oli korkeampi. Asia selvä. Tulen ja vien sun rahat...

        Sitten 111 kohdalla värillä samaa herraa oli tarkoitus viedä kuin märkää rättiä. Käsi oli vielä kivasti kätkettykin. Herralle vaan osui jälleen ässä kikkeri omaa kuningasta vastaan.

        Kierroksella 115 kävin taistoon täyskädelläni. Jällen fisua vastaan... Aijai... J-J omaa T-T vastaan. Voi sitä itkua ja hammasten kiristystä... Se olisi ollut jo varmaan pahaa katsottavaa livessä:D

        Epäilen kysesseessä olleen T. Halmeen koska on ilmottanut ettei armahda toisin kuin Jumala... Siispä aseet esiin ja Overcardeilla Q-Js painostusta turnille jolloin olin valmis heti luopumaan jos kaveri reissaa. Heh... Tulikin väri. Ylikorttiin. Pikkuhuttua pöydässä. Elämä hymyilee! Käy melkein kaveria sääliksi (olen oikeasti kiltti:D)... Noh... Lopppuun asti korottelua ja kaverilla olikin sitten väri K-2s:lla... Se varmaan vaan ajatteli kattella ympärilleen:(

        Mieleen piirtyy Jack Nicholson Hohdossa omasta peilikuvasta...

        Tarinan opetus... Ei huonoa onnea vaan 4xBB. Ja tuskaan liittyen huomatkaa, etten edes ole NL ukkoja vaan pelailen fiksua.

        Teille jotka manaatte huonoa onneanne NL pöydissä sanoisin, että pankit kuntoon minimissään 1000 BB -niin että sen todella voi hävitä jonkun 0,05 % Risk Of Ruin -skenaarion puitteissa niin ei heti rupea ahistamaan.

        Jees... Näin täällä.

        1)Overpair JJ top card J-7-4 täysillä kiville pikkusuoraa vastaan jonka kaveri sai riverillä. Korottelin niin kuin vaan ikinä pystyin ja koska vastustajan steal rate oli 45 % olin '100varma' että bluffaa. Edes 'betting pattern' (hälyttävä olisi ollut C C RR) ei auttanut alussa vinkkiä koska kaveri korotti A-3o:lla (BC C BR...). Please, sanokaa että oli semibluffi:)

        2)Täyskäsi flopissa 10-10 käsikorteilla samoin väriä vastaan - joka... kuinkas muuten kuin riverillä. Pakko myöntää, että tällainen syö omaa uskoa pelitaitoihin.

        Kaiken tärkeintä itselle on, että näyttäisi siltä, että olen pelannut kädet oikein. It's just so unfair! Oli pakko hypätä pöydästä irti kun meinasi käämit kärähtää ihan totaalisesti. Ja siis tämä fiksupöydässä! Voin vain kuvitella miten olisi verenpainekäyrä heilahtanut NL pöydässä (livenä varmaan "Bill Hickok" ammuttiin samantapaisessa tilanteessa :D).

        Mitä mieltä? Olisiko NL pöydässä vetokättä pelannut kukaan noin? Itse asiassa saattaa olla että olisi... Alussa turniin asti mukana oli toinenkin vastustaja joka ilmeisesti myös veti mutta luovutti. Kaverin panokset kuitenkin olisivat varmaan antannet hyvää pot odds -lisää vetokäden riskin kattamisen suhteen. Olisin kyllä tn korottanut jo flopissa 2xpottiin erittäin agressiivisesti koska mukana oli edelleen kaksi vastustajaa siinä vaiheessa.


        6-max wannabe *now feeling like a real wannabe*


      • 6-max wannabe
        6-max wannabe kirjoitti:

        Jees... Näin täällä.

        1)Overpair JJ top card J-7-4 täysillä kiville pikkusuoraa vastaan jonka kaveri sai riverillä. Korottelin niin kuin vaan ikinä pystyin ja koska vastustajan steal rate oli 45 % olin '100varma' että bluffaa. Edes 'betting pattern' (hälyttävä olisi ollut C C RR) ei auttanut alussa vinkkiä koska kaveri korotti A-3o:lla (BC C BR...). Please, sanokaa että oli semibluffi:)

        2)Täyskäsi flopissa 10-10 käsikorteilla samoin väriä vastaan - joka... kuinkas muuten kuin riverillä. Pakko myöntää, että tällainen syö omaa uskoa pelitaitoihin.

        Kaiken tärkeintä itselle on, että näyttäisi siltä, että olen pelannut kädet oikein. It's just so unfair! Oli pakko hypätä pöydästä irti kun meinasi käämit kärähtää ihan totaalisesti. Ja siis tämä fiksupöydässä! Voin vain kuvitella miten olisi verenpainekäyrä heilahtanut NL pöydässä (livenä varmaan "Bill Hickok" ammuttiin samantapaisessa tilanteessa :D).

        Mitä mieltä? Olisiko NL pöydässä vetokättä pelannut kukaan noin? Itse asiassa saattaa olla että olisi... Alussa turniin asti mukana oli toinenkin vastustaja joka ilmeisesti myös veti mutta luovutti. Kaverin panokset kuitenkin olisivat varmaan antannet hyvää pot odds -lisää vetokäden riskin kattamisen suhteen. Olisin kyllä tn korottanut jo flopissa 2xpottiin erittäin agressiivisesti koska mukana oli edelleen kaksi vastustajaa siinä vaiheessa.


        6-max wannabe *now feeling like a real wannabe*

        Tänään ei iltapäivä tuonut muassaan mitään uutta. Turpiin tuli joka kriittisessä kädessä niin pahasti, että ei auta kuin mennä limiittitaso alaspäin.

        Huomatkaa: Relevantissa pelihistoriassani on nyt runsaat kaksituhatta kättä ja nämä kriittiset kädet joiden pitäisi olla kaiken järjen mukaan voitollisia, mutta jotka nyt vain satuin järjestään häviämään edustavat kokonaisotoksesta noin 0,5 %.

        Yllä manittua on tärkeä ymmärtää kun mietitään sitä, millainen otos on tilastollisesti relevantti. Itse ajattelen tämän perusteella, että koska tilastollisesti relevantti vaikuttavien (aktiivisesti pelattujen) käsien määrä pitäisi olla ainakin 1'000 arvelen, että tavoitetuloksen pitäisi ilmetä regressioanalyysin perusteella johdetusta trendistä minimissään noin 4'000 käden kuluessa suhteellisen luotettavasti. Pelaan siis noin 28% jaoista. Positiopainotteisesti.

        Olen myös kuitenkin aloittelija, joten olen asettanut itselleni minimiotokseksi 10'000 jakoa joista noin 28 % osallistumis-%:llani pitäisi kertyä noin 2'800 peliä. Lisäksi trendianalyysin r-muuttujan pitää osoittaa, että tuloksen luotettavuus on kohtuullisen hyvä.

        Pitkän tähtäyksen tuottotavoitteeni on 2-3BB/100 kättä.

        Ajatuksia?

        6-max wannabe *downgrading limits as from tomorrow*


      • perusjamppa
        6-max wannabe kirjoitti:

        Tänään ei iltapäivä tuonut muassaan mitään uutta. Turpiin tuli joka kriittisessä kädessä niin pahasti, että ei auta kuin mennä limiittitaso alaspäin.

        Huomatkaa: Relevantissa pelihistoriassani on nyt runsaat kaksituhatta kättä ja nämä kriittiset kädet joiden pitäisi olla kaiken järjen mukaan voitollisia, mutta jotka nyt vain satuin järjestään häviämään edustavat kokonaisotoksesta noin 0,5 %.

        Yllä manittua on tärkeä ymmärtää kun mietitään sitä, millainen otos on tilastollisesti relevantti. Itse ajattelen tämän perusteella, että koska tilastollisesti relevantti vaikuttavien (aktiivisesti pelattujen) käsien määrä pitäisi olla ainakin 1'000 arvelen, että tavoitetuloksen pitäisi ilmetä regressioanalyysin perusteella johdetusta trendistä minimissään noin 4'000 käden kuluessa suhteellisen luotettavasti. Pelaan siis noin 28% jaoista. Positiopainotteisesti.

        Olen myös kuitenkin aloittelija, joten olen asettanut itselleni minimiotokseksi 10'000 jakoa joista noin 28 % osallistumis-%:llani pitäisi kertyä noin 2'800 peliä. Lisäksi trendianalyysin r-muuttujan pitää osoittaa, että tuloksen luotettavuus on kohtuullisen hyvä.

        Pitkän tähtäyksen tuottotavoitteeni on 2-3BB/100 kättä.

        Ajatuksia?

        6-max wannabe *downgrading limits as from tomorrow*

        Unohda jo se regressio analyysi. Voittavan 6max limiitin keskihajonta on about 15BB/100 kättä ja jos vastaavasti voitat 3BB/100 kättä kohti niin 10k:n jälkeen winratesi on 95% luottamusvälillä -640BB ja 1240BB välillä. NL:ssä keskihajonta on n. 3 kertainen tosin winrate on hyvällä pelaajalla myös 2-3 kertainen limiittiin verrattuna.


      • perusjamppa
        perusjamppa kirjoitti:

        Unohda jo se regressio analyysi. Voittavan 6max limiitin keskihajonta on about 15BB/100 kättä ja jos vastaavasti voitat 3BB/100 kättä kohti niin 10k:n jälkeen winratesi on 95% luottamusvälillä -640BB ja 1240BB välillä. NL:ssä keskihajonta on n. 3 kertainen tosin winrate on hyvällä pelaajalla myös 2-3 kertainen limiittiin verrattuna.

        Korjaus edelliseen... 10k:n jälkeen voittosi on 95% luottamusvälillä 6BB:n ja 594BB:n välillä. Oli jäänyt toi NL:n keskihajonta laskuriin kun tuli noin reippaat luvut ekaan viestiin. Eli 10k:n jälkeen voisit olla vain 6BB:tä voitolla vaikka winratesi olisi 3BB/100 tasolla.


      • 6-max wannabe
        perusjamppa kirjoitti:

        Korjaus edelliseen... 10k:n jälkeen voittosi on 95% luottamusvälillä 6BB:n ja 594BB:n välillä. Oli jäänyt toi NL:n keskihajonta laskuriin kun tuli noin reippaat luvut ekaan viestiin. Eli 10k:n jälkeen voisit olla vain 6BB:tä voitolla vaikka winratesi olisi 3BB/100 tasolla.

        Varmaan olet oikeassa loppulukemien suhteen. Oleellista ei käsittääkseni kuitenkaan ole se mikä on nimellinen loppulukema 10k kohdalla vaan se, että tarkasteltavaan otokseen perustuva trendi on nouseva minimissään tavoittelemallani vauhdilla.

        Huomaa, että esim. omalla kohdallani nyt toteutuneen downswingin johdosta trendi lähte joka tapauksesta nollan alapuolelta tai no... Nollan ylpuolelta mikäli trendi kehittyykin laskevaksi(huoh...).

        Siis trendin yhtälön pitää lähtöpisteestä riippumata olla ainakin Y=0.03*X kun Y on 1 BB ja X on yksi jako tavoittellessani vähintään 3BB/100 tuottoa.

        6-max wannabe


      • perusjamppa
        6-max wannabe kirjoitti:

        Varmaan olet oikeassa loppulukemien suhteen. Oleellista ei käsittääkseni kuitenkaan ole se mikä on nimellinen loppulukema 10k kohdalla vaan se, että tarkasteltavaan otokseen perustuva trendi on nouseva minimissään tavoittelemallani vauhdilla.

        Huomaa, että esim. omalla kohdallani nyt toteutuneen downswingin johdosta trendi lähte joka tapauksesta nollan alapuolelta tai no... Nollan ylpuolelta mikäli trendi kehittyykin laskevaksi(huoh...).

        Siis trendin yhtälön pitää lähtöpisteestä riippumata olla ainakin Y=0.03*X kun Y on 1 BB ja X on yksi jako tavoittellessani vähintään 3BB/100 tuottoa.

        6-max wannabe

        En tajua mitä tarkoitat "trendillä". Jos kerran keskihajonta on mikä on on niin millään trendeillä ei ole mitään merkitystä otoksen sisällä. Aiempaan esimerkkiin viitaten winratesi on 0.06BB/100 ja 5.94BB/100 välillä ja se on ainoa tarkkuus tai ennuste mitä voit otoksesta päätellä. Tarvitaan siis melko paljon enemmän käsiä sen todellisen winraten toteamiseen, koska vielä 50k:n jälkeenkin winrate voi olla 95% luottamusvälillä 1.6BB/100 ja 4.3BB/100.


      • 6-max wannabe
        perusjamppa kirjoitti:

        En tajua mitä tarkoitat "trendillä". Jos kerran keskihajonta on mikä on on niin millään trendeillä ei ole mitään merkitystä otoksen sisällä. Aiempaan esimerkkiin viitaten winratesi on 0.06BB/100 ja 5.94BB/100 välillä ja se on ainoa tarkkuus tai ennuste mitä voit otoksesta päätellä. Tarvitaan siis melko paljon enemmän käsiä sen todellisen winraten toteamiseen, koska vielä 50k:n jälkeenkin winrate voi olla 95% luottamusvälillä 1.6BB/100 ja 4.3BB/100.

        Onko empiiriseen dataan vai teoretisoiviin tunnuslukuihin perustuva? Linkki?

        6-max wannabe


      • 6-max wannabe
        perusjamppa kirjoitti:

        En tajua mitä tarkoitat "trendillä". Jos kerran keskihajonta on mikä on on niin millään trendeillä ei ole mitään merkitystä otoksen sisällä. Aiempaan esimerkkiin viitaten winratesi on 0.06BB/100 ja 5.94BB/100 välillä ja se on ainoa tarkkuus tai ennuste mitä voit otoksesta päätellä. Tarvitaan siis melko paljon enemmän käsiä sen todellisen winraten toteamiseen, koska vielä 50k:n jälkeenkin winrate voi olla 95% luottamusvälillä 1.6BB/100 ja 4.3BB/100.

        1) Trendin siis tulen johtamaan minimissään 10'000 jaon otoksesta jolloin katson, että otoksen relevanssin kannalta ensimmäinen kriteeri on täytetty.

        2) Mikäli olen käyttänyt eri limiittejä, yhdenmukaistan eri tasojen tuotot.

        3) Johdan aineistosta regressioanalyysin mukaisen trendin esim. excelin avulla. trendiä vastaavan lineerista kehitystä kuvaavan yhtälöin tulee siis olla X=0.03*Y tai parempi jotta 3BB/100 olisi ylitetty.

        4) Pearsonin korrelaatiokertoimen (http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/korrelaatio/korrelaatio.html#pearson) tulee puoltaa sitä, että aineisto korreloi tarpeeksi voimakkaasti suhteessa trendianalyysista saatuun tulokseen. Jos ei... Aineistoa on kerättävä lisää.

        6-max wannabe

        PS. Tottakai on pidettävä mielessä, että kyse ei ole kolikonheitosta. Kukin pelattu jako on itsessään uniikki, epäsystemaattinen päätöksentekoprosessi ja sellaisenaan kyseenalaistaa ennusteen arvoa vaikka korrelaatio olisi hyväkin.

        PPS. Keskivertotunnusluvut ovat lähes yhtä hyvin elleivät paremminkin suuntaa antavia keskivertopelaajan kanalta. En kuitenkaan pyri selvittämään sitä, kuinka keskivertopelaaja todennäköisesti menestyisi, vaan sitä, onko itselleni määrittelemällä taktiikalla mahdollisuus menestyä ja pelata voitollista peliä.


      • 6-max wannabe
        6-max wannabe kirjoitti:

        1) Trendin siis tulen johtamaan minimissään 10'000 jaon otoksesta jolloin katson, että otoksen relevanssin kannalta ensimmäinen kriteeri on täytetty.

        2) Mikäli olen käyttänyt eri limiittejä, yhdenmukaistan eri tasojen tuotot.

        3) Johdan aineistosta regressioanalyysin mukaisen trendin esim. excelin avulla. trendiä vastaavan lineerista kehitystä kuvaavan yhtälöin tulee siis olla X=0.03*Y tai parempi jotta 3BB/100 olisi ylitetty.

        4) Pearsonin korrelaatiokertoimen (http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/korrelaatio/korrelaatio.html#pearson) tulee puoltaa sitä, että aineisto korreloi tarpeeksi voimakkaasti suhteessa trendianalyysista saatuun tulokseen. Jos ei... Aineistoa on kerättävä lisää.

        6-max wannabe

        PS. Tottakai on pidettävä mielessä, että kyse ei ole kolikonheitosta. Kukin pelattu jako on itsessään uniikki, epäsystemaattinen päätöksentekoprosessi ja sellaisenaan kyseenalaistaa ennusteen arvoa vaikka korrelaatio olisi hyväkin.

        PPS. Keskivertotunnusluvut ovat lähes yhtä hyvin elleivät paremminkin suuntaa antavia keskivertopelaajan kanalta. En kuitenkaan pyri selvittämään sitä, kuinka keskivertopelaaja todennäköisesti menestyisi, vaan sitä, onko itselleni määrittelemällä taktiikalla mahdollisuus menestyä ja pelata voitollista peliä.

        Tässä on mielestäni aika hyvin Pearsonin korrelaatiokertoimen lukuja havainnollistava kuvaesitys:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Corr-example.png

        Tuon perusteella korrelaatiokertoimen arvot 0,7 osoittavat tarpeeksi suurta luotettavuutta kunhan aineiston minimiotos on kerätty.


      • perusjamppa
        6-max wannabe kirjoitti:

        Onko empiiriseen dataan vai teoretisoiviin tunnuslukuihin perustuva? Linkki?

        6-max wannabe

        Kaksi asiaa on pääteltävissä tästä keskustelusta. 1. Sinä olet selvästi yrittänyt miettiä tapaa varmistua voitollisesta pelistäsi. 2. Oma regressio analyysin hallintani ei taivu pokerin mallintamiseen.

        Nuo esittämäni keskihajonta luvut perustuvat Trackkerin statseihin. Osaat varmasti matemaattisesti suuntautuneena kaverina tehdä laskurin excelissä itsekkin. Luulen että sun kannattais pelata se 30-50k käsiä, tsekata Trackkeristä tulos ja sitten syötttää ne luvut exceliin ja kattoo missä välissä se sun oletettu winrate sillä otoksella on.


      • 6-max wannabe
        perusjamppa kirjoitti:

        Kaksi asiaa on pääteltävissä tästä keskustelusta. 1. Sinä olet selvästi yrittänyt miettiä tapaa varmistua voitollisesta pelistäsi. 2. Oma regressio analyysin hallintani ei taivu pokerin mallintamiseen.

        Nuo esittämäni keskihajonta luvut perustuvat Trackkerin statseihin. Osaat varmasti matemaattisesti suuntautuneena kaverina tehdä laskurin excelissä itsekkin. Luulen että sun kannattais pelata se 30-50k käsiä, tsekata Trackkeristä tulos ja sitten syötttää ne luvut exceliin ja kattoo missä välissä se sun oletettu winrate sillä otoksella on.

        Kyllä muutama hetki on kulutettu funtsimiseen ja testailemiseen (lue: opetteluun).

        Tuo 10k winraten analyysi tulee ilman muuta olemaan suuntaa antava. Toki tarkoitus on jatkaa jos näyttää siltä että ahaaelämyksieni ei ole aivan päin honkia:) Kassan kehitys puhunee puolestaan myös jos olen hakoteillä trendi- eikä varianssimielessä:D

        6-max wannabe


    • ofigöaskdfn

      tilille 100e ja pöytään taas pitkästä aikaa. hetken pelin päästä käteen KK ja parin edeltä tulleen korotukseen reraise all in ja molemmat maksaa. Rahat meni AQ kädelle kun flopista heti AQ.

      No muitta mutkitta lisää rahaa ja 200 päytään. kohta AA ja all in. meni riverillä kk kädelle, riveriltä k pöytään

      No, visa on harvoin käytetty, joten silloin kun käytetään, niin sitten kunnolla. 400 lisää ja seuraavaan pöytään. Heti ekalla jaolla big blindista TT käteen ja flopista TK2. Reilu reissu ja takaa lyödään lisää. All in ja kaveri näyttää AK. Turnilta Q ja riveriltä J.

      Vielä kerran 300 ja limitti vastaan. pitkän foldailun päästä AK suit käteen ja all-in. floppiin väriä 89T ja turniltä J samaa väriä. Ei varmaan vaikea arvata, että kaverilla oli QQ, josta toinen samaa väriä....

      • oiasdhpiuhioyguoy

        Masteri vielä löyty, joten vielä 500 ja pöytään. ensin ei mitään, ja sitten käteen 88, ja limppaamalla mukaan. Flopista heti 82T. Potin reissu ja takaa reraise. All in ja totta vitussa kaveri näyttäa TT..

        Voi saatana. Tunti meni ja kortit täyteen perkele mitä tuuria.


      • Kerrohan

        Olisi hyvä muidenkin tietää, että missä noin hyvillä korteilla voi hävitä noin raskaasti. Mitkä olivat sokkopanokset?


    • kökkölööröö

      Vaikka voittavat pelaajat niin väittävätkin, että onni on kaikille sama, niin ei se niin ole.

      Pokerissa on samanlaisia piirteitä, kuin golfissa. Molemmissa joutuu joskus hankalaan tilanteeseen, jossa on pakko ottaa riski, jopa epätoivoinen, säilyttääkseen edes sen pienen pienen häilyvän mahdollisuuden pelastaa hyvä tulos. Golfissa se tarkoittaa "sankarilyöntiä" puun takaa sokkona, pokerissa kenties bluffuyritystä, tai syöksymistä all-in keskenkasvuisilla korteilla.

      Olen pelannut molempia pienen ikäni. Golfissa voin sanoa olevani oikeasti hyvä (hcp 4,1). Pokerissakin olisin hyvä, jos kävisi tuuri. Kummassakaan en ole koskaan voittanut, silloin kun pelataan rahasta. Golfissa pallo pomppii poikkeusetta epäsuotuisasti, ja puttilinjalla on joku perkeleen suuntaa muuttava kolo, tai svingiin tulee ratkaisevalla hetkella "häiriö" eikä pallo lennä ollenkaan sinne minne on tarkoitus. Viimeksi hävisin golfissa tasoituksettoman rahapelin yli 10 hcp:llä pelaavalle kaverille.. Pokerissa hävisin värillä värisuoralle...

      Niin se vain on, että toisilla käy aina tuuri, toisilla ei.

    • HannuH

      Ei saa käyttää yksittäisiä esimerkkejä kertoessaan, kuinka "huono onni" on. Pelaa ensin 100 000 kättä ja tule sitten jonkin apuohjelman antamiin tuloksiin nojaten itkemään.

    • ommmmmommmommmmm

      Tuurin ja taidon osuus riippuu tasosta. Pienillä panoksilla tarivitaan voittoon tuuria, isommilla taitoa.

      Pelailen pääasiassa 2/4 pl omahaa ja välillä huvikseni 0,50/1 pl omppua.

      Ensimmäisessä pystyy voittamaan viisaalla pelillä, jälkimmäisessä pysyy tappiolla vaikka mitä tekisi, koska porukka pelaa lähes kaikki kortit ja vetää ohi.

      Vertailun vuoksi, isommassa tulee keskimäärin tiukalla ja agressiivisella pelillä noin 15e tunnissa, ja pienemmässä menee 5e tunnissa... Ja 90 prosenttia hävityistä poteisa menee idiottimaisille ohivedoille, ja loppuaika takas jahtaamiseen.

      Tyhmää pelata miniarpapeliä, mutta lopettaminenkaan ei käy oikein päinsä, koska pysty isommassa voittamaan, niin pienemmästä ei voi tappiolla poistuakaan.

    • onneton(ko)

      Minun näkemykseni mukaan, sellaista asiaa kuin tuuri, ei ole olemassakaan. On vain tiettyjä todennäköisyyksiä eri tapahtumille.

      Jos joku vetää kerran tai pari AA:sta ohi 83os:llä, niin se on vain nieltävä tietäen että matematiikka korjaa asian myöhemmin. Kuten Penn&Teller kertoi: "Numerot eivät valehtele, ainoastaan ihmiset jotka niitä käyttävät".

      Jos näitä ohivetoja tahtoo tulla kovinkin usein, niin silloin on vika omassa pelissä.

      Monellahan tahtoo myös unohtua voitetut kädet. Esim. jos korottaa pf 4*bb AA:lla ja kaikki kippaa, niin useimmat ei taida laskea sitä voitetuksi kädeksi. Näissä tapauksissa kitistään "sit kun saan sen kunnon käden, niin kaikki luovuttaa".

      • akke-

        Heeheheeh. Anteeksi. Oli vain pakko vähän nauraa kun tuota piipitystä luki. Et vain osaa, tai sitten kyse on varianssista (ts. joskus häviät vaikka pelaat hyvin ja voitat vaikka pelaat huonosti johtuen sattumasta) K a i k i l l a käy yhtä hyvä tuuri. Ja, jos pelaat korttisi tyyliin näin: saat AA UTG. Kikkailet ja painat call-nappulaa. 3 pelaajaa ja sb maksaa ja bb checkaa. Potissa on 6 pelaajaa ja floppiin tulee: KKQ 2 herttaa. Korotat, toinen pelaaja rereissaa, kolmas maksaa ja neljäs lyö vielä lisää. Blindit foldaavat. Jos nyt erehdyt työntämääm kaikki merkkisi keskelle, olet pelannut huonosti. Kyse ei ole tällä kertaa ollut huonosta tuurista, vaan siitä, että olet antanut KT-tyyppisten käsien nähdä halpa floppi ja vetää sinusta ohi.


      • fakki-idiootti-fisu
        akke- kirjoitti:

        Heeheheeh. Anteeksi. Oli vain pakko vähän nauraa kun tuota piipitystä luki. Et vain osaa, tai sitten kyse on varianssista (ts. joskus häviät vaikka pelaat hyvin ja voitat vaikka pelaat huonosti johtuen sattumasta) K a i k i l l a käy yhtä hyvä tuuri. Ja, jos pelaat korttisi tyyliin näin: saat AA UTG. Kikkailet ja painat call-nappulaa. 3 pelaajaa ja sb maksaa ja bb checkaa. Potissa on 6 pelaajaa ja floppiin tulee: KKQ 2 herttaa. Korotat, toinen pelaaja rereissaa, kolmas maksaa ja neljäs lyö vielä lisää. Blindit foldaavat. Jos nyt erehdyt työntämääm kaikki merkkisi keskelle, olet pelannut huonosti. Kyse ei ole tällä kertaa ollut huonosta tuurista, vaan siitä, että olet antanut KT-tyyppisten käsien nähdä halpa floppi ja vetää sinusta ohi.

        Tosin kohta nimimerkki "näin meillä" tulee vinkumaan jotain korttien valuen maksimoinnista tms.. Kun täällä niin mielellään ja usein puhutaan pitkästä juoksusta, niin mielestäni pitkässä juoksussa parasta on tyrkätä merkit keskelle heti flopin jälkeen jos on paras käsi, eikä päästää noita KT kavereita vetään riverillä sitä suoraansa.


      • Näin meillä
        fakki-idiootti-fisu kirjoitti:

        Tosin kohta nimimerkki "näin meillä" tulee vinkumaan jotain korttien valuen maksimoinnista tms.. Kun täällä niin mielellään ja usein puhutaan pitkästä juoksusta, niin mielestäni pitkässä juoksussa parasta on tyrkätä merkit keskelle heti flopin jälkeen jos on paras käsi, eikä päästää noita KT kavereita vetään riverillä sitä suoraansa.

        Junnut vinkuu aikuiset ihmiset ei.....

        Tee toki niin jos siltä tuntuu. Tosin et tuolla tavalla kummoisesti voittamaan pääse suurimman osan ajasta vain pf maksut. Tosin jollakin kerralla niistä joku kaveri saa kiinni kaksi paria tai setin ja häviät by inin kerralla joka on aika paljon enemmän kuin ne blindit mitä välissä voitit. Paras käsi ? aika harvassa on tilanne jossa voit oikeasti olla aika varma että sun käsi on se paras. Allari on mielestäni enemmän sitä varten kun toivotaan että kaveri ei katsoisi tai jos katsoo niin omat kohtuulliset kortit eivät nyt ainakaan kauheasti tappiolla ole. Toki allaria voi käyttää kaveria vastaan jos kaverilla on tapana katsoa tyhmiä vetoja tai ihan bluffina kun tosiaan uskotaan että kaveri ei maksa.

        Korottaa pitää tottakai ja toki hyvillä korteilla loppujen lopuksi se allari syntyykin mutta kyllä flop/pf allari yleensä vain tarkoittaa että kaveri ei osaa pelata kortteja siitä eteenpäin. Siis jos pelattaisiin vastakkain huomaisit että pelaan toki hyvinkin agressiivisesti over bettaus nyt vaan tarkoittaa sitä että et saa maksuja. Kandee käydä tutustumassa tuohon pokerimestari sivuston Jarconin oppaaseen siellä neuvotaan myös bettauksen kokoja ja tuo kaveri oikeasti tietää mitä tekee ja mistä kirjoittaa.

        Sinällänsä tuommoiset fiilikset ollut varmasti alkuvaiheessa itselläkin. Huonoin pelaaja on kuitenkin se joka on sitä mieltä että omassa pelissä ei ole muutettavaa / korjattavaa / opeteltavaa. Väittäisin että siitä porukasta löytyy ne jotka eivät lopulta ikinä tule voitollisiksi pelaajiksi.


      • oigöasijfgölk
        akke- kirjoitti:

        Heeheheeh. Anteeksi. Oli vain pakko vähän nauraa kun tuota piipitystä luki. Et vain osaa, tai sitten kyse on varianssista (ts. joskus häviät vaikka pelaat hyvin ja voitat vaikka pelaat huonosti johtuen sattumasta) K a i k i l l a käy yhtä hyvä tuuri. Ja, jos pelaat korttisi tyyliin näin: saat AA UTG. Kikkailet ja painat call-nappulaa. 3 pelaajaa ja sb maksaa ja bb checkaa. Potissa on 6 pelaajaa ja floppiin tulee: KKQ 2 herttaa. Korotat, toinen pelaaja rereissaa, kolmas maksaa ja neljäs lyö vielä lisää. Blindit foldaavat. Jos nyt erehdyt työntämääm kaikki merkkisi keskelle, olet pelannut huonosti. Kyse ei ole tällä kertaa ollut huonosta tuurista, vaan siitä, että olet antanut KT-tyyppisten käsien nähdä halpa floppi ja vetää sinusta ohi.

        Jos kikkalilet ja vain callaat AA:lla, se on todellakin huonoa tuuria... Sille ei voi mitään jos joku KT vetää ohi..


      • uutuuri

        No, on se sitten vallan kumma, että jos tuuria ei ole olemassakaan, että ne todennäköisyydet ei koskaan satu minun kohdalle !!!

        Esimerkki :

        Pitkästä aikaa viikonloppu ja aikaa pelata, 400 taalaa tilille ja pöytään. Puolen tunnin foldailun päästä eka pelattava käsi TT, ja piení korotus. Jälkeen korotetaan lisää, joten mitä muuta voi tehdä, kuin loput keskelle, kun jo reilusti rahaa potissa. Flopista jotain paskaa, kuten myös turnilta ja riveriltä, ja korottaja näyttää QQ.

        Siinä meni saatana taas kassa perkele paskalla tuurilla. Yhtä hyvin siellä olisi voinut olla joku pienempi pari tai pöytään olis voinu tulla apuja. Mutta kun ei perkele osu ne saatanan todennäköisyydet niin ei perkele osu !!

        Viikko sitten lähes samanlainen tilanne, kun tuli AK, ja löin, silloin tuli maksuja ja pöytään AQ2. Löin lisää ja kaksi maksua ja turn A. Löin kaikki, ja yksi maksu, ja näytti saatana AQ. Voi jumalavita ettei osu todennäkösyydet. Huonoa tuuria se ei kuulemma ainakaan ole !! Voi saatana niin.


      • Ihmejuttuja
        uutuuri kirjoitti:

        No, on se sitten vallan kumma, että jos tuuria ei ole olemassakaan, että ne todennäköisyydet ei koskaan satu minun kohdalle !!!

        Esimerkki :

        Pitkästä aikaa viikonloppu ja aikaa pelata, 400 taalaa tilille ja pöytään. Puolen tunnin foldailun päästä eka pelattava käsi TT, ja piení korotus. Jälkeen korotetaan lisää, joten mitä muuta voi tehdä, kuin loput keskelle, kun jo reilusti rahaa potissa. Flopista jotain paskaa, kuten myös turnilta ja riveriltä, ja korottaja näyttää QQ.

        Siinä meni saatana taas kassa perkele paskalla tuurilla. Yhtä hyvin siellä olisi voinut olla joku pienempi pari tai pöytään olis voinu tulla apuja. Mutta kun ei perkele osu ne saatanan todennäköisyydet niin ei perkele osu !!

        Viikko sitten lähes samanlainen tilanne, kun tuli AK, ja löin, silloin tuli maksuja ja pöytään AQ2. Löin lisää ja kaksi maksua ja turn A. Löin kaikki, ja yksi maksu, ja näytti saatana AQ. Voi jumalavita ettei osu todennäkösyydet. Huonoa tuuria se ei kuulemma ainakaan ole !! Voi saatana niin.

        Miten kummassa voit laittaa huonon tuurin piikkiin sen, että häviät TT:llä QQ:lle? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

        "joten mitä muuta voi tehdä, kuin loput keskelle"
        Kaksi vaihtoehtoa, call tai fold. Jos olet tehnyt pienen korotuksen ja joku korottaa sen verran, että potissa on jo reilusti rahaa, niin onhan se aika selvää, että sieltä löytyy isompi pari tai kaksi ylikorttia.

        Etenkin jos potissa on vielä useampi peluri mukana, niin eipä ne voittosaumat juurikaan parane.


      • heheheeh
        uutuuri kirjoitti:

        No, on se sitten vallan kumma, että jos tuuria ei ole olemassakaan, että ne todennäköisyydet ei koskaan satu minun kohdalle !!!

        Esimerkki :

        Pitkästä aikaa viikonloppu ja aikaa pelata, 400 taalaa tilille ja pöytään. Puolen tunnin foldailun päästä eka pelattava käsi TT, ja piení korotus. Jälkeen korotetaan lisää, joten mitä muuta voi tehdä, kuin loput keskelle, kun jo reilusti rahaa potissa. Flopista jotain paskaa, kuten myös turnilta ja riveriltä, ja korottaja näyttää QQ.

        Siinä meni saatana taas kassa perkele paskalla tuurilla. Yhtä hyvin siellä olisi voinut olla joku pienempi pari tai pöytään olis voinu tulla apuja. Mutta kun ei perkele osu ne saatanan todennäköisyydet niin ei perkele osu !!

        Viikko sitten lähes samanlainen tilanne, kun tuli AK, ja löin, silloin tuli maksuja ja pöytään AQ2. Löin lisää ja kaksi maksua ja turn A. Löin kaikki, ja yksi maksu, ja näytti saatana AQ. Voi jumalavita ettei osu todennäkösyydet. Huonoa tuuria se ei kuulemma ainakaan ole !! Voi saatana niin.

        Tietyllä todennäköisyydellä SINÄ et tule ikinä voittamaan ainuttakaan pottia.


      • vihurivihuri
        heheheeh kirjoitti:

        Tietyllä todennäköisyydellä SINÄ et tule ikinä voittamaan ainuttakaan pottia.

        Haluaisin jakaa aamusessioni kaikille:)

        Siis Hold Em NL 1/2$ 6henk/table

        Kaikilla pelaajilla fykkee välillä 50 - 300$. Pelityylinä ollut flopin jälkeiseen korotukseen aina poikki. Kissahiiri-leikkiä.

        BigBlindilla saan taskuun seiskaparin. Kaikki edelleen mukana joten korotan 40$. Kaikki maksavat. Floppiin pamahtaa 4 7 7.
        joku nostaa allin ja yksi foldaa. Mun hugi, otan lisäaikaa ja kysyn onko pakassa näiden näkemäni 4 seiskan lisäksi vielä jollain seiskoja?
        Painan enter ja poistun pöydästä 800 dollarin kanssa.


      • uutuuri
        vihurivihuri kirjoitti:

        Haluaisin jakaa aamusessioni kaikille:)

        Siis Hold Em NL 1/2$ 6henk/table

        Kaikilla pelaajilla fykkee välillä 50 - 300$. Pelityylinä ollut flopin jälkeiseen korotukseen aina poikki. Kissahiiri-leikkiä.

        BigBlindilla saan taskuun seiskaparin. Kaikki edelleen mukana joten korotan 40$. Kaikki maksavat. Floppiin pamahtaa 4 7 7.
        joku nostaa allin ja yksi foldaa. Mun hugi, otan lisäaikaa ja kysyn onko pakassa näiden näkemäni 4 seiskan lisäksi vielä jollain seiskoja?
        Painan enter ja poistun pöydästä 800 dollarin kanssa.

        Näinhän se menee. Silloin kun osuu kohdalle hyvä käsi muillekin kuin itselle, vaan harvoinpa näin käy. Yleensä se tuppaa menemään niinpäin, että itsellä on hyvät kortit, mutta kaverilla vielä paremmat..varsinkin silloin jos potti on iso...

        Viimeisen viikon saldo miinus tonni 1/2, 2/4 ja lopulta 3/6 pöydissä. Peliaikaa korkeintaan viisi tuntia. Eka kolme sataa meni KK kädessä ässille, toinen vastaavasti suoralla värille ja viimeinen talletus täyskädellä isommalle. Että silleen.

        Nyt tällä viikolla on tullut kaikki takaisin ja vähän enemmän 2/4 pöydissä. Peliaikaa ehkä saman verran, ehkä jopa vähemmän. Suuri potti tuli suoralla kun värin vetäjä ei saanut väriään täyteen, eli melkein 500.

        Kyllä taidollakin pokeripelissä osuutta on, nimittäin silloin, kun pelaa tutussa porukassa ja tietää kaverien pelitavat. Avaa taitavalle pelaajalle mahdollisuuden kannattavaan bluffiin. Netissä tuurin osuus on suuri, sillä vastustajat lähes aina outoja.

        Tuurista, tai sen puutteesta voi ottaa esimerkiksi AA käden, josta vedetään viime metreillä ohi. Piti voittaa, mutta onnetar puuttui peliin. Vaikka pitkässä juoksussa pitäisi voittaa, montako kertaa netissä pääset pelaamaan samaa vihua vastaan varsinkaan ässillä ?!

        Niin, en minä tiliäni pelaa, tuli taannoin voitettua kenosta jokunen tonni, joita nyt ryyppyreissujen jälkeen koitan tuhlailla mm. pokerissa. Ei vaan tahdo loppua, vaikka välillä siltä näyttääkin. LOL


    • Iveyko?

      Huono onni...on olemassa ja joillakin se on käsittämätön.
      Itsellä yli 100 000 kättä takana, mukana jo silloin ku useimmat täällä olevat oli vielä tutti suussa.
      Tuhansien eurojen menetyksiä peliaddiktion vuoksi.
      Kymmenillä saiteilla pelattu. yli 100h pelannu viikossa !
      Satoja opetus-neuvo-strategia-pro-videoita kattottu, kirjoja luettu.
      Livepöydissä tiputtu aina isolla taskuparilla.
      Netti peleissä huono tuuri on maailman ennätys tasoa....
      99% häviö vihuille joilla on väh.5 outtia kun itellä yli 10....tappio lähes aina
      Saan neloset, vihu isommat neloset, saan fullin vihu isomman fullin....
      Cash-pöytä 76 kättä putkeen hävinnyt... ennätys. 11 HU-allia putkeen hävinnyt.
      Tuuriin ei kertakaikkiaan voi luottaa tippaakaan, sitä yhtä väri/suorakorttia ei voi odottaa turnille tai riverille tulevaksi IKINÄ !
      Muistan viimeviikon isoimmat voittokädet niistä sadoista pelatuista, koska niitä oli niin vähän. Viimeisin tappio 350e KK-, vihu AA, KKJ, T:A riveri: A
      pahin tappio 3700 e 89-, vihu J3, 889,..... 10,...... 7....värisuora vihulle !!!

    • > Saan neloset, vihu isommat neloset

      Eiköhän tuolla jo bad beat -rahat irtoa. Hyvin niillä luulisi tienaavan, jos noin huono tuuri käy jatkuvasti. :)

      • Iveylle

        Lopeta rahalla pelaaminen....ja samalla loppuu itkeminen...


      • Iveylle kirjoitti:

        Lopeta rahalla pelaaminen....ja samalla loppuu itkeminen...

        En minä itke, mistä sinä tuon sait päähäsi?


    • riturnver

      Mullakin turn ja river osumat erittäin harvinnaisia. Eli, jos ei flopille osu, niin turha odotella apuja kahdella viimeiselläkään. Ja ymmärrän huonotuurisia enemmän kuin paremmin. Mä näen kuitenkin asiat niin, että mulla ei ole huono tuuri, vaan kohtaamillani vihuilla on aivan käsittämättömän hyvä tuuri, varsinkin turn ja river korteilla. Hyvin näyttää napsahtavan kortit kohdalleen ja ei sitä voi kuin ihmetellä.

      No, on aikoja kun mullakin peli kulkee. Mut ne vaan on turhan lyhyitä hetkiä. Saatan tunnin parin aikana moninkertaistaa by-inin. Eli esim.200d on tunnin parin aikana muuttunu tonniksi. Jos jatkan, niin tiedän että kohta tulee turpaan nii että heilahtaa joka suunnalta. Ja kaikki viedään ja vähän vielä lisää päälle.

      Nyt olen kuitenkin oivaltanut miten ne lyhyet hyvät hetket hyödynnän maksimaalisesti. Käyn ottamassa huonot ajat vastaan micropöydissä (tarkoittaa tuhansia jakoja) ja heti kun alkaa näyttää edes hiukan paremmalta, niin äkkiä kohti isompia pöytiä. Sieltä käyn sitten nappaamassa voitot taskuun. Sit kun alkaa taas rumat ohivedot näkyä ja paskasälää tulee käteen pilvin pimein, niin äkkiä taas alimpaan mahdolliseen ottamaan sitä paskaa vastaan taas "toviksi". Ja sit taas uusiksi. Tämä on ainoa oikea toimintamalli mun kohdalla, mikä toimii. Vaatii vaan hemmetisti pitkäjänteisyyttä jököttää siellä pikkupöydäs jopa pari tuhatta jakoa, mut sen se vaan vaatii. :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8690
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2346
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1986
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1734
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      7
      1219
    Aihe