ottaakko vai eikö ottaa?

aapuuuaaaa

Olen aina haaveillut whippetista ja nyt tilaisuuteni olisi tullut. Ainoa mikä seisoo minun ja whippetin välissä on äitini :D Uskomatonta mutta totta. olen siis jo viisi vuotta asunut pois kotoa mutta niin se vaan pelottaa. Äitini on siis sitä mieltä että ei kannata nyt ottaa toista koiraa (siis minulla on jo yksi) kun olen syksyllä lähdössä opiskelemaan enkä edes ole varma vielä että minne. minä taas näen asian niin että toinen koira "helpottaisi" opiskelijaelämääni koska sitten tämän nykyiseni ei tarvitsisi olla ihan yksin niitä koulupäiviä. minulla ei siis tule olemaan mitään 8-10 tunnin koulupäiviä alkuun, tiedän kyllä että pentu on syksylläkin vielä kovin nuori (nyt 3kk) mutta olen silti sitä mieltä että parempi nyt kuin syksyllä? tai parempi nyt kuin vuoden päästä kun tämä iso hurttani on jo tottunut yksin oloon? (se on nyt siis reilun vuoden ikäinen). kasvattaja on sitä mieltä että jos hoidan syksyllä muuton järkevästi niin koira ei siitä stressaannu. hän sanoi että whippetit kiintyvät niin paljon omistajiinsa että niiden koti on siellä missä omistajankin on. mitä mieltä? saa haukkua jos pidätte mua ihan hulluna, pidän nimittäin itsekkin :D

4

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaan

      Itselläni oli vähän samanlainen tilanne eli olin muuttanut jo pois kotoa ja hankkimassa koiraa. Kotoa muutin juuri siksi, että voisin koiran hankkia sillä äiti ei siitä ajatuksesta pitänyt. Sitten ajattelin äidin leppyvän ajatukseen kun asun omassa kodissanikin. Koiran sitten hankinkin ja äiti oli tietenkin ensin huolissaan mm. rahanmenosta kun opiskelija olen. Ei siinä mennyt kuitenkaan kauaa kun äiti alkoi tykätä pennusta ja pentu todella lämmitti äidin sydämen.

      Joten äitisi on vain huolissaan, mutta turhaan. Jos pystyt nyt hankkimaan koiran ja sinulla on rahaa siihen niin miksi et voisi sitä hankkia? Toivottovasti saat oman wipukan, ne ovat todella suloisia koiruuksia ;)

      • aapuuuaaaa

        kiitos rohkaisusta :) äitini on todellakin varmaan vain huolissaan. ei hän tätä minun nykyistä koiraanikaan aluksi halunnut mutta nykyään kun mennään kotona käymään niin "oooi kuka mummon pikkumussukka se siellä ota nakkia ota nnoooin mummo rapsuttaa vähän nääääin" että ehkä se ihastuisi tähänkin :) äitini mielestä koirasta tulee aggressiivinen jos se joutuu ensimmäisen ikävuotensa aíkana muuttamaan (!?!?!?) ja siksi kuulemma ei minun kannattaisi ottaa. olen kuitenkin kasvattajan kanssa keskustellut ja luotan hänen arvioonsa enemmän :)


      • tee rauhallinen muutto :)
        aapuuuaaaa kirjoitti:

        kiitos rohkaisusta :) äitini on todellakin varmaan vain huolissaan. ei hän tätä minun nykyistä koiraanikaan aluksi halunnut mutta nykyään kun mennään kotona käymään niin "oooi kuka mummon pikkumussukka se siellä ota nakkia ota nnoooin mummo rapsuttaa vähän nääääin" että ehkä se ihastuisi tähänkin :) äitini mielestä koirasta tulee aggressiivinen jos se joutuu ensimmäisen ikävuotensa aíkana muuttamaan (!?!?!?) ja siksi kuulemma ei minun kannattaisi ottaa. olen kuitenkin kasvattajan kanssa keskustellut ja luotan hänen arvioonsa enemmän :)

        No vanhemmilla voi vähän faktat olla väärin :D Eli ehkä on voinut joskus joku herkkä koira stressaantua muutosta ja muuttua agressiiviseksi, mutta uskoisin että se on nykyisin melko harvinaista. Varmasti on parempi että koira muuttaa alle vuoden ikäsisenä, sillä silloin se ei vielä ole tottunut niin paljoa kaikkeen. Eli siis se saa muutostakin kokemusta, vanha koira voisi stressaantua siitä.


      • aloittaja
        tee rauhallinen muutto :) kirjoitti:

        No vanhemmilla voi vähän faktat olla väärin :D Eli ehkä on voinut joskus joku herkkä koira stressaantua muutosta ja muuttua agressiiviseksi, mutta uskoisin että se on nykyisin melko harvinaista. Varmasti on parempi että koira muuttaa alle vuoden ikäsisenä, sillä silloin se ei vielä ole tottunut niin paljoa kaikkeen. Eli siis se saa muutostakin kokemusta, vanha koira voisi stressaantua siitä.

        kiitti vinkistä :) olen huomannut tämän nykyisen koiran stressaantuvan eniten siitä kun tavaroita pakataan ja roudataan edes takas. se alkaa haukkumaan minulle ja on levoton ja huokailee turhautuneena. ajattelinkin että jos sen pennun otan ja muutan niin vien koirat hoitoon ja sitten kun kaikki tavarat on uudessa asunnossa suht koht paikallaan niin haen koirat sinne :) niiden ei tarvitse osallistua siihen hösäämiseen. olen niin onnekas että eräs koiristä pitävä ystäväni asuu maaseudun rauhassa. siellä on koirien hyvä pari päivää olla :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1143
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      790
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      789
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      774
    7. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    8. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe