Unelmien talli -sarja

Rentukkainen*

Tiina Lehtinevan Unelmien talli -sarjaan kuuluu tällä hetkellä kaksi romaania: Unelmien painajainen (2005) ja Unelmien laukka (2007).

Sain juuri luettua molemmat kirjat loppuun. Lainasin ne ystävän suosituksesta kirjastosta (Piti laittaa varaukseen, kun olivat tottavie koko ajan lainassa!) ja oli pakko lukea yhteen pötköön molemmat! Kerronta on sujuvaa ja mukaansatempaavaa, tapahtumia paljon ja henkilöt mielenkiintoisia. Aluksi kerronta on aika kevyttä ja pinnallista, mutta pikku hiljaa tarina syvenee ja syvenee. Sarja jää ärsyttävästi kesken ja odotan innolla kolmatta osaa, toivottavasti se tulee pian!

Kirja sopii niin vähän nuoremmille kuin meille vähän vanhemmillekin. Pikkusiskoni (11v) luki tuon ekan kirjan jälkeeni ja hän rakastui siihen myös. Itse olen seitsemän vuotta vanhempi ja silti aivan kirjan pauloissa. Jännä, miten sama kirja saa meidät molemmat rakastumaan. Hän piti kirjan hevossisällöstä, minä ihmissuhteista. Kirjoissa hevoset ovat nuoria yhdistävänä tekijänä, mutta pääsijaa esittävät ystävyyssuhteet ja muut nuoruuden kiemurat.

Unelmien painajainen
kertoo Kaisan ja Elinan ystävyydestä ja unelmista. Kaisa pääsee toteuttamaan omaa unelmaansa Englannissa ratsastusvalmennuksessa, mutta joutuu toteamaan, ettei kaikki ole sitä, miltä näyttää. Kirjan alku on aika perinteistä kerrontaa, mutta loppua kohden kerronta paranee ja tapahtumat hurmaavat!

Unelmien laukka
jatkuu siitä, mihin Unelmien painajainen jäi. Siinä Kaisa on juuri palannut Englannista ja kirja seurailee seuraavan kesän tapahtumia. Elinan ja sen poikaystävän Laurin seurustelu joutuu koetukselle uskottomuuden takia.

Molemmat kirjat ovat aivan loistavia ja suosittelen niitä todellakin kaikille kiinnostuneille! Jos yhtään hevoset tai ihmissuhteet tai yksinkertaisesti hyvä kirja kiinnostaa, niin kannattaa lukea!

Itse Tiina Lehtineva on vasta nuori kirjailija (87-syntynyt), joten on yllättävää, että kirjojen välistä löytyin näinkin hyvää tekstiä! :) Tietty, jos aihe ei kiinnosta, niin hyväkin kirja muuttuu huonoksi, mutta kaikille kiinnostuneille, suosittelen!

Lisää tietoa kirjailijasta hänen kotisivuiltaan:
www.uninen.suntuubi.com

Lukekaa ja kertokaa mielipiteenne! Haluaisin kuulla, mitä mieltä muut ovat olleet.

1

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjafani

      Samaa mieltä! Tosi kivoja kirjoja.
      ite olen 13-vuotias (:
      Ite oon lukemassa sitä ensimmäista mutta
      oon lukenu jo senn toisen :D
      Kolmaskin on lainassa.
      Siihenhän tulee kohta se 4 osa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      303
      2266
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2095
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1802
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1713
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1675
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1566
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1384
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      118
      1354
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1349
    Aihe