Vihreä uloste

Satunnaisesti

Mulla on ilmaa kauhiasti suolistossa ja joskus niiden takia tulee hieman vihertävää ulostetta, on myös muita ärtyneen suolen oireita. Välillä on ihan normaalin ruskeaa välillä haalempaa. Onko tuo vihreä merkki ulosteen hapettumisesta, kun siellä on tosiaan niin paljon sitä ilmaa. Onko muilla ärtyneen suolen omaavista henkilöistä vastaavaa?

59

79871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jostakin

      kasviksista vihreä väri?

    • purkkiin

      kun on vihreää. Sappiväriaineethan tutkitaan myös. Harva kasvis nyt vihreäää ulostetta tekee...punajuuri kyllä punertavaa.

    • *******

      Olisi hyvä myös selvittää, mistä ilmavaivat johtuvat. Onko kyseessä yksinkertainen laktoosi-intoleranssi vai muu syy.

      Minusta sinun kannattaisi käydä lääkärillä. Vihreä uloste ei ole normaalia.

      • Anonyymi

        itseasiassa vihreä uloste on normaalia, itse olen syönyt esimerkiksi paljon sinisiä karkkeja ja niistä johtuen tullut vihreää ulostetta. myös netissä kerrotaan tosi monessa paikassa mistä ulosteen väri voi johtua ja siellä mainitaan asiasta👍🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itseasiassa vihreä uloste on normaalia, itse olen syönyt esimerkiksi paljon sinisiä karkkeja ja niistä johtuen tullut vihreää ulostetta. myös netissä kerrotaan tosi monessa paikassa mistä ulosteen väri voi johtua ja siellä mainitaan asiasta👍🏻

        Riippuu mitä on tapahtunut- jos syö vihreitä vihanneksia paljon TAI vaikkapa lihasta saatu myrkytys. Riippuu tosiaan mitä syö- mutta jos tulee kipuja, niin lääkäriin vaan äkkiä- bakteerimyrkytys yleensä etenee nopeasti.


    • Satunnaisesti

      Mahalaukun tähy on tehty ja koko vatsan ultraääni, keliakiaa ei ole, laktoosi-intoleranssi tuloksista en ole muistanut kysyä. On mulla refluksitauti josko sillä olisi jotain tekemistä ilmavaivojen kanssa? äiti ainakin sano että kun hänellä itsellään on ilmavaivoja uloste on hieman vihertävää satunnaisesti ja oudon hajuista. Tiedä sitten.

      • been there done that

        Mulle lääkäri sanoi, että voi johtua sappinesteistä, eikä oo syytä huoleen jos väri vihertävää. Vasta jos tulee ihan vaaleaa kakkaa, voi olla jotain vakavampaa?


      • Muokkarifani

        Mulla on refluxia ja mulla tulee vihreää ulostetta välillä. Toivottavastai ei ole vakavaa...
        Mulla on myös laktoosi-intoleranssi


    • ja oloista

      ulostetta, kun mulla on monesti ihan tummaa , tai vihreää löysää, tai beigen väristä lähes vaahtoa, ja tätä on kestänyt jo monta vuotta.. Vatsakipuja ei ole kuitenkaan.. närästystä on vasta nyt ilmaantunut, ja välillä on kauhea nälkä toisinaan taas ei ollenkaan..

      Onko normaalia ripulin ja ummetuksen vuorottelua..? ja mistä voisi johtua?

      • minullakin

        No en tiedä mistä johtuu, mutta itselläni on ihan samaa. Juuri kuten kuvailit. Onpa "mukavaa" että en ole ainoa :)


      • Labra

        Ulosteen väri vaihtelee ihan hirveästi ihmisten välillä ja lisäksi omatkin tuotokset ovat eri värisiä sen mukaan mitä syö. Kokeilkaapa syödä mustikkaa ja lakua samana päivänä....

        Normaalia ei kuitenkaan ole lähes valkoinen, hiekan värinen uloste. Se viittaa ongelmiin sapessa. Clostridium difficile infektiossa ripuli(huom nimenomaan ripuli) on usein tumman vihreää.


      • beige ja muut värit
        minullakin kirjoitti:

        No en tiedä mistä johtuu, mutta itselläni on ihan samaa. Juuri kuten kuvailit. Onpa "mukavaa" että en ole ainoa :)

        laktoosi-intoleranssi todettu? Mulla on mutta, ruokavaliosta huolimatta ei tunnu vatsa paranevan.. Ja esiintyykö sullakin pitkin päivää nämä vaivat? Lähinnä kyselen, että tietäisin, mitä tehdä, pitääkö mun jotenkin muuttaa vielä elintapoja?? Ja onko sulla usein suolaisen nälkä?? Närästääkö sua usein, jos närästää, auttaako siihen närästyslääkkeet??
        Ja kiva tosiaan kuulla, etten ole ainoa joka näitä värejä mietiskelee?? =)


      • värikäs
        Labra kirjoitti:

        Ulosteen väri vaihtelee ihan hirveästi ihmisten välillä ja lisäksi omatkin tuotokset ovat eri värisiä sen mukaan mitä syö. Kokeilkaapa syödä mustikkaa ja lakua samana päivänä....

        Normaalia ei kuitenkaan ole lähes valkoinen, hiekan värinen uloste. Se viittaa ongelmiin sapessa. Clostridium difficile infektiossa ripuli(huom nimenomaan ripuli) on usein tumman vihreää.

        Mun tapauksessa vihreä kakka johtui mustikoiden syönnistä. Kakan väristä olis voinut kuvitella, että oisin ollut laiduntamassa :D


      • imas73
        minullakin kirjoitti:

        No en tiedä mistä johtuu, mutta itselläni on ihan samaa. Juuri kuten kuvailit. Onpa "mukavaa" että en ole ainoa :)

        jeb..tässä kans 1 joka kamppailee vatsansa kanssa!!välillä ripulia ja välillä on sellasta ummetuksen omaista juttua..varasin kerran jo ajan tähystykseen mutta oireet katos...nyt taas "huono" kausi menossa...kipuja ei oo ollu,vatsa "kiertää" välillä...
        laktoosille oon kyllä tullut herkemmäksi,se ainakin aiheuttaa oireita...lääkäri oli sitä mieltä et toiminnallisia häiriöitä ettei ois syytä huoleen??apteekista saa ainakin jotai sellasta kuitujauhetta pussissa mikä voi auttaa ripuliin ja vatsan toimintaan...en ny muista mitä oli nimeltä....


    • tuli kerran

      vihreetä löysää kakkaa, mut se kai johtu lähinnä siitä, että olin edelllisenä päivänä juonu bols blueta :D

      • Bolssi

        Etin täs just tietoo tohon vihertävään, ja join eilen bols blue pullon, joten vastaus tais olla sitten tässä :D sitä bols blueta mä kyllä epäilinki.


      • n_anna
        Bolssi kirjoitti:

        Etin täs just tietoo tohon vihertävään, ja join eilen bols blue pullon, joten vastaus tais olla sitten tässä :D sitä bols blueta mä kyllä epäilinki.

        Kuin myös pelästyin viherrystä, ja olin juonut bols blueta :D Pitäisi melkein lukea etiketissä..


      • lidl
        Bolssi kirjoitti:

        Etin täs just tietoo tohon vihertävään, ja join eilen bols blue pullon, joten vastaus tais olla sitten tässä :D sitä bols blueta mä kyllä epäilinki.

        Mä join yks päivä 6 pulloo lidlin sinistä urheilujuomaa, ja paska muuttu vihreäksi.


      • bols blue

        Tämä oli niin helpottava tieto :D join myös eilen bols blue pullon ja tnän olin huolissani vihreestä ulosteesta! Kannatan että etikettiin varoitus teksti :D


      • Kakkakikkar3

        Bols bluehan melkee säikäytti ku kävi darra paskan heittämässä pönttöö


      • Darra

        Minä myös panikoin vihreän ulosteen vuoksi, mutta helpotuin niin paljon tämän luettuani, kun join itsekin eilen Bolsin Blueta!


      • Anonyymi
        Kakkakikkar3 kirjoitti:

        Bols bluehan melkee säikäytti ku kävi darra paskan heittämässä pönttöö

        ????


      • Anonyymi
        lidl kirjoitti:

        Mä join yks päivä 6 pulloo lidlin sinistä urheilujuomaa, ja paska muuttu vihreäksi.

        Vanha keskustelu mutta panikoin myös että jotain pahempaa olisi mutta join eilen sinistä urheilujuomaa enkä syönnyt paljon mitään niin siitähän se sitten taitaakin johtua. Huh😅


    • keliakis

      kun mulla oli maha oireita, turvotusta uloste ummetusta, vaaleaa ulostetta.. niin löytyi tähystyksessä keliakia, ja en meinannu pästä tähystykseen vaan sitä ennen kärsin maha kivuista puoli vuotta...

    • tontsa 83

      hei ja moi!
      Olen 26 vuotias nuori mies turusta. Harrastan kovasti alkoholipitoisten juomien nauttimista. monen päivän yhtämenoon juominen aiheuttaa minulle ko. oireita. uloste (kansanomaisesti paska) on vihreää pinnallisesti tarkasteltuna, mutta vihreys esiintyy vain paskan pintakalvolla. veitsellä leikattuna sisus on paskanruskeaa. Haluaisin saada asiantuntijan kommentin ongelmaani littyen.

      • ...

        Sappea.
        Käy tutkituttamassa sappirakkosi. Tuskin tosin paranee jos et juomista vähennä, joten voit varautua pahempiin oireisiin.


    • sama juttu täälläkin

      Huh, tuli tummanvihreä päällysteinen uloste, sisältä näytti kuitenkin normaalilta. Kyllä säikähdin kun katsoin pönttöön! Lueskelin tätä ketjua ja hieman helpotti, luulin kyse olevan vakavammasta. Söin eilen mustikkaa sekä lakua noin 40 grammaa. Olisiko näiden vaikutusta.. Huh.

    • on se niin hieno

      Chillaaks

    • Tiiruna

      entäs parsakaali, aiheuttaako se vihertävää ulostetta? sitä syönyt ja yhtäkkiä vihertää? voiko olla?

      • Anonyymi

        En tiedä, mutta kun vasta aloin syömään selleriä ekakertaa elämässäni niin äskettäin koin myös elämäni ensimmäiset vihreät ulosteet. Näytti kyl aika veikeeltä.


    • hardcoreanal

      Peppuseksi auttaa!

    • hernerakas

      Se on normaalia, sillä minulla tuli vihreää ulostetta ja olin sitä ennen syönyt herneitä joista tulee ilmavaivoja/ilmaa suolistoon ja vihreää ulostetta (: ei mitään uutta sillä rakastan herneitä joten tätä tapahtuu paljon.

    • Akro

      Jos uloste on vihreää, se tarkoittaa että ruoka kulkeutuu liian nopeasti elimistön läpi.

    • LP

      Moi! Mulla tuli vihreää kakkaa tai jos sitä siksi voi sanoa koska se oli ihan nestemäistä ja seassa oli mustikoita ja ensin epäilin että se voi johtua siitä että olin edellisenä päivänä juonut kaksi super teho energiajuomaa

      http://www.olvi.fi/web/fi/superteho

      huom. juon energiajuomia todella paljon mutta ennen ei ole tullut vihreää nestemäistä kakkaa mutta tavallista ripulia on näiden juomien takia ja ennen noita kahta superteho juomaa olin juonut vain yhden supertehon eläessäni.
      Mutta sitten luin tosta yhestä kommentista että laku ja mustikka voivat aiheuttaa vihreää väriä ja olin myös syönyt mustikkarahkaa ja muutamaa minuuttia ennen ensimmäistä vihreää mustikka ulostusta söin kaksi lakua

      http://www.fazer.com/fi/Fazer-konserni/Tuotteet--Palvelut/Suklaa-ja-makeiset/ProductsFI/Muut-makeiset/Assat-lakritsi-20g-taytelakritsi/

      Mistä johtuu tämä ja onko nestemäisyys huono enne???
      Ja kysykää jos jäi jotain epäselväksi.

    • laurazeu

      onko se normaalia jos uloste on tummanvihreää ja nestemäistä? ja olen siis raskaana, eikä vatsaani koske mitenkään. minulla on kuumetta ja flunssa. mikä avuksi?

      • tummanvirheä nestemäinen

        Mulla on ollu kuumetta joka nyt on vaihdellut 38.8 ja sen alapuolella kun kokeilin finrexiiniä, tässä neljän tunnin aikana. Olen levännyt ehkä alle tunnin, ollut muutaman tunnin pihalla töissä; jolloin nousi -->38.8. Ja kuulkaahan kaksoset olen syönyt tänään 3 kertaa. Aina ruuan jälkeen ripuli, kolmannella vihreää. On selvää että ruoka menee putkien läpi liian nopeasti. Ikää 14 v. ikinä ei ole ollut samanlaista. 25. 8. 2013


    • Ei väli

      Kävin lääkärillä kun tuli keltaista ulostetta. Lääkäri sanoi, ettei vaarallista kun minulla on sappi leikattu. Yksi lääkäri, dosentti kirurgi, ettei ole väliä minkä väristä kakka on.

    • tummanvihreää ripuli

      mutta jos se on täysin mustaa niin siinähän on syövän yksi merkki. itsellä tulee nyt mustavihreistä ripulia ja olen ihan järkyttyneenä täällä. mutta olen ollut kipeänä ja söin viimeksi toissapäivänä. eli kun vihreä uloste johtuu siitä että ruoka tulee liian nopeasti niin tässä tapauksessahan se tavallaan minulla siis on mahdollista koska söin ehkä viikko sitten ,ja sitten toissapäivänä kiinteää ruokaa. mutta se tummuus säikäytti. vappu huomenna. juuri eilen kävin lääkärissä niin ei tänään kyllä huvittaisi mennä.. jos nyt iltaan asti tämä jatkuu niin pakko sitten mennä aamusta lääkäriin

    • vihreää paskaa

      mulla on ollu koko päivän maha iha sekasi ja tulee löysää vihreää paskaa jossa on seassa mustia pieniä palleroita jotka näyttää iha joltai siemeniltä!

    • Kakka_OK

      Vihertävän tummahkoa kakkaa tuli. Eilen oli tummempaakin. Toissailtana kulautin mustikkamehua noin litran. Johtunee siitä.

    • hätäytynyt

      Onko normaalia? Olen 12 vuotias tyttö ja tänään koulun jälkeen kun pääsin kotiin ja kävin vessassa niin ulosteeni oli tumman vihreää. Pitääkö mun panikoida? Aloin lueskelemaan näitä sivuja ja uskon vaan sen että taitaa olla se " ruoka tuli liian nopeesti alas" vai miten menikään. Mutta kauanko se kestäis? Ja voiko yks ongelma olla se kun isänpäivänä syötiin kakkua jossa oli sinistä elintarvikeväriä kermavaahtoon sekoitettuna? Vaihtaako se kenties väriä? Kiitos jo etukäteen !

      • neiti18 wee

        Älähän stressaa, mullakin on joskus vihreetä kakkaa ja se johtuu nimen omaan siitä että tulee hieman nopeemmin ulos ku normaalisti. Sitte jos sitä tulis joka päivä nii juttelisin lääkärille mutta yksittäiset kerrat on ihan ok.
        Don' t worry :)


    • älää pelleilkö

      Täällä on ihan löysiä juttuja. Koettakaahan kirjoittaa asiasta, jos sitä on.

      Jotkut aidosti pulassa olevat ihmiset voivat saada täältä asiallistakin tietoa, jos jollakin on ollut sama sairaus. Mutta jos nuoriso vaan trollailee, palsta menettää arvonsa sellaisena tietolähteenä.

    • suihkuripali

      monta päivää tullu mullakin semmosta löysää ulostetta tummanvihreää missä just jotai mustia pilkkuja ikäänkuin. aikasemmin mulla oli pitkään ummetusta. nyt se paska suihkuaa sieltä perseestä jatkuvasti. mikä auttaa, vissii se lääkäri joo..

    • Landemake

      Tumman vihreöö paskaa tuleepi :)) syöpähän se sitte todettii siinä suomassa että kannattuaappi lääköriin mennöppi

    • Meukku

      Uloste voi muuttua vihreäksi, jos nauttii runsaasti vihreää tai sinistä väriainetta sisältävää ruokaa. Esimerkiksi runsas kasvisten syöminen voi aiheuttaa vihreän vivahteen ulosteessa. Yksi mahdollinen syy vihreille jätöksille on myös se, että ruoka liikkuu suolistossa liian nopeasti. Yleisin syy tälle on ripuli.

    • Anonyymi

      Mä söin semmosia dippereitä ja nyt multa tulee vihreetä kakkaa

    • Anonyymi

      sie oot vihree kuula

      Haaviston sakkia

    • Anonyymi

      Siis

    • Anonyymi

      No mulla tuli Vihreää kakkaa kun söin liikaa pinatti lettuja

    • Anonyymi

      Miksi minulla on vihreää kakkaa vaikka en ole syönyt viher ruokia salaatia yms. Vihreä väri voi myös tulla suolisto veren vuodosta mutta en halua ajatella sitä...

    • Anonyymi

      Mulla ulostekin muuttui vihreäksi kun kuuntelin liikaa kakkendaalia, jota Ohisalo suolti eduskunnan kyselytunnilla.

    • Anonyymi

      Minulla tuli juuri äsken vihreää paskaa enkä tiedä mitä se meinaa

    • Anonyymi

      Mun kakka on sinistä en tiiä miksi

    • Anonyymi

      Värjääköhän hernekeitto ulosteen vihreäksi?
      (Ei ripulia)

    • Anonyymi

      Sappinesteet saattaa joskus aiheuttaa ilmiön, kannattaa tutkituttaa

    • Anonyymi

      Syö lihaa ja makkaraa, niin tulee kunnon jytky.

    • Anonyymi

      Sairastuin oudosti,maha heitti kaiken ulos kesti puoli vuotta välillä olin saikulla päivän pari,eikun töihin ,en voinut juoda, en syödä..Takapää heitti vähän kuin limen värinen vihreä vaahto,ei oo mitään vikaa sanoi lääkärit..?????vuosia myöhemmin eri lääkäri sanoo haimatulehdus...eikä hän tiennyt tuosta mahakipu,uloste väristä mitään???mistä hän voi sanoa,sulla ollut....sehän vakavaa mutta lääkäreiden mielestä ei ollut...Eräs yö puoli vuotta sairastumisesta heräsin kipu kova...kivut jäi siihen yöhön..Tein jotain nääs.

    • Anonyymi

      Minulla on silloin tällöin uloste aika vaaleaa.
      Suolikin toimii miten sattuu, välillä normaalia ulostetta, välillä ripulia, kovia ummetuksia harvoin.
      Aina joskus ulosteeni haisee suoraan sanoen oksennukselta, eli on kyllä vähän ihmetyttänyt, mistä voisi johtua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      15
      1480
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe