Kertokaa mitä voi tehdä työkseen kun on astma. kouluttautuminen mille alalle? Olen vanha ja astmainen mutta koulutus kiinnostaa.
Mikä on astmaatikon ihanne
5
998
Vastaukset
- astmaatikot
tehdä vaikka mitä. Kouluttaudu vaikka terveydenhoitoalalle lääkäriksi tai sairaan- tai lähihoitajaksi, ainakin kaikissa näissä ammateissa kyllä pärjää normaalit astmaatikot. Juristina ja insinöörinäkin pärjäilee ja ylipäätään kaikissa toimistotöissä. Kampaajaksi ei kai suositella astmaa sairastavien ryhtyvän, siinä altistuu niin paljon suihkutetuille kemikaaleille ja se voi ärsyttää keuhkoja. Samaten jos on allerginen astma niin ei kannata hakeutua sellaiseen ammattiin missä joutuu tekemisiin allergiaoireidensa aiheuttajien kanssa (kuten eläinhoitaja tai puistotyöntekijä). Eikä sellaisiin missä joutuu hengittämään paljon pölyä kuten katutöissä kesällä. Kirjastonhoitajana varmaan pärjäisi hyvin, sihteerinä tai kaupan kassana myös. Enemmän se riippuu siitä, mistä alasta olet kiinnostunut, kuin astmastasi. Ai niin, leipuriksikaan ei ehkä kannata ryhtyä kun siinä joutuu hengittelemään jauhopölyä...sama juttu heinä- ja eläinpölyn kanssa maanviljelijöillä.
- ammatti???
Olen kyllä ajatellutkin tuota terveydenhoitoalaa, se kiinnostaisi,ja haku päällä sinne, mutta myös välinehuoltajaksi ja se kyllä todella kiinnostaisi myös. On kyllä aikaisempaa koulutusta aika paljon ,mutta siinä työssä en pysty toimimaan.
Nyt tosiaan kiinnostaisi tuo välinehuoltaja, koulutus 1 vuosi. Olen joskus tehnyt kauan kauan sitten sitäkin kesätyönä opiskelun ohella. Olen myös allerginen eläimille, siitepölylle ja huonepölylle jne. niitä allergioita kyllä riittää.
Myös jokin piirrustuspohjainen koulutus, arkkitehti tms. kiinnostaisi. Mutta nyt eniten kyllä tuo välinehuoltaja olisi in. - usein hometta
ammatti??? kirjoitti:
Olen kyllä ajatellutkin tuota terveydenhoitoalaa, se kiinnostaisi,ja haku päällä sinne, mutta myös välinehuoltajaksi ja se kyllä todella kiinnostaisi myös. On kyllä aikaisempaa koulutusta aika paljon ,mutta siinä työssä en pysty toimimaan.
Nyt tosiaan kiinnostaisi tuo välinehuoltaja, koulutus 1 vuosi. Olen joskus tehnyt kauan kauan sitten sitäkin kesätyönä opiskelun ohella. Olen myös allerginen eläimille, siitepölylle ja huonepölylle jne. niitä allergioita kyllä riittää.
Myös jokin piirrustuspohjainen koulutus, arkkitehti tms. kiinnostaisi. Mutta nyt eniten kyllä tuo välinehuoltaja olisi in.kannattaa varoa ettei joudu kosteusvaurioiseen työpaikkaan, joita melkein kaikki sairaalat ovat, en suosittelisi astmaatikoille mitään terveydenhuollon alaa paitsi ehkä yksityissektorilta niin kauan kun liki kaikki maamme sairaalat ovat homeessa.
- ammatti???
ja pääsin välinehuoltajakoulutukseen! Haastattelussa on käyty ja läpi meni!
Sai siinä kyllä puolustella että voiko astmaatikko toimia välinehuoltajana, kuulemma osa astmaatikoista saa jopa tiskikoneiden höyrystä oireita, kun koneet avaataan tai sitten pakkausliinoista, kun hienojakoista pölyä lentää... mutta MINÄ halusin koulutukseen, olen siitä jo pitkään unelmoinut ja en sitä nyt ainakaan astman takia ala luopumaan.
Olen tarkan työn tekijä ja luonteeni ja piirteeni on muutenkin siihen työhön soveltuva. Akateemista koulutusta on pohjalla, ja vähän muutakin, mutta juuri tuo välinehuoltotyö on aina kiehtonut.
Lähihoitajakoulutukseen olisi myös paikka auennut, mutta pidempi koulutus ja muuteenkaan ei ihan hirveästi houkuttele, on kokemusta pitkään myös hoitotyöstä.
OLEN TOSI ONNELLINEN KOULUTUSPAIKASTA, nyt ei muuta kuin ventolinea sitten lisäämään jos hienopölyt tms. haittaavat työharjoittelua.
Yessss...kyllä nyt elämä maistuu ihanalta ja kesä vielä edessä...!!!
Ps. ja toivottavasti homeet ei haittaa sairaaloissa, mutta voihan sitä yksityisellekin yrittää työharjoitteluun. - uuuteliaaas
mites meni?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768