Pionit tykkäävät aurinkoisesta kasvupaikasta, olen ymmärtänyt. No meillä vapautuisi n. 1x2m kasvupaikka uuteen käyttöön mutta lieneeköhän se liian paahteinen pioneille kun aurinko porottaa siihen koko päivän suomatta hetkenkään varjoa.
Pionit
1
1018
Vastaukset
- kokemusta....
Pioni on aika haastava ja kaunis kasvi, joten enemmän se on ronkeli maaperästä ja oikeasta istutuksesta ennen kuin se alkaa viihtymään tuottaen iloa kasvattajalleen. Joten jos istutat pionin se pitää hyvästä ja kosteana pysyvästä mullasta ja tuskin hermostuu, jos aurinko paistaakin kunhan vain muistat kastella sitä iltaisin ennen unia.
Minä olen saanut pionin kasvamaan paikassa, jossa on suht hapan ja hankala kuivan maaperä lisäämällä sille uskollisesti joka kevät uuden multakerroksen kuitenkin niin ettei sen juurityvi peity. Se kukkii vuosi vuodella enemmän ja on loppujen lopuksi helppohoitoinen alkuvuosien "hellän hoidon" jälkeen.
Mitä perinteisemmän pionin otat sen kiitollisempi kasvatettava. Onnea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2104154
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m921966Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek321702- 1671467
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.101404Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut251376Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1041203Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2121180- 391172
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331125