desinfiointi

H.M.K.

Mitä tarkoittaa akvaarion desinfiointi? Milloin tämä on aiheellista? millä ja miten se tapahtuu?

Olen miettinyt, että josko lopettaisin kalani kitumasta (yksikään niistä ei ole terve ja en usko, että kestävät enään yhtään lääkekuuria, kärsivät lähinnä) ja aloittaisin ihan alusta. Mietin vain, että joudunko suorittamaan desinfionnin ja sitten kypsyttämään akvaarion uudelleen?

Auttakaa pian! Piikkisilmä haukkkoo henkeään pohjalla, eikä jaksa liikkua. Lääkekuuri on nyt meneillään neljättä päivää. En haluaisi kiduttaa kalojani!!!

6

949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

No meinasin jo tuolla aiemmin "vihjailla" että kannattais varmaan lopettaa noiden kärsimys ja aloittaa kaikki alusta..Olisit päässyt huomattavasti halvemmalla kuin aattelee mitä noi lääkkeetkin maksaa ;) nOOh..nou hätä..

Muistaakseni sulla ei ollut tietoa oliko allasta kypsytelty edes???

Itse tekisin nyt niin että tyhjentäisin sen koko altaan tyhjäksi....
      Kaikki koristus yms..vaikka keittää kattilassa niin pöpöt kuolee...

Sitten hiekka pesuun ja koko akva suodattimet jne.......

Voi pestä miedolla fairy vedellä mutta kannattaa huuhdella sen jälkeen tosi hyvin....

Sitten kun kaikki on putsailtu niin....

ALOITAT AKVAARION KALATTOMAN KYPSYTYKSEN IHAN ALUSTA!!!!!

Toinen vaihtoehto vois olla että putsailis aktiivihiilisuodattimen kanssa tuota vettä pois lääkejäämistä.

Mutta tarviis tietää oliko allas kypsytetty OIKEESTI vai ei???

Mutta parempi konsti olisi kypsytys ihan alusta niin tiedät ainakin missä mennään ja sitten voit hankkia sinne kaloja jotka elävät hyvällä hoidolla jopa kymmeniä vuosia ;))

• H.M.K.

Valitettavasti akvaariota ei ole kypsytetty kunnolla, itse en siihen voinut vaikuttaa kun ostettiin se naapurista.

Raha on vaan rahaa, mutta olen itsekin jo sillä kantilla,että alusta vaan koko homma. Haluan terveen akvaarion ja terveet kalat.

Tunnen vaan itteni murhaajaksi kun pitää lopettaa kaloja. Tosin ei niitä enään ole kuin 2 hengissä.

• H.M.K.

Nyt on sitten kalat tapettu kitumasta. Ihan hiveeltä tuntuu, mutta pakko kait se oli tehdä.

Nyt tarvitaankin sitten KAIKKI HYVÄT NEUVOT akvaarion oikeaoppiseen kypsyttämiseen vaihe vaiheelta.

Aloitan akvaarion "kalusteiden" putsauksen huomenna, jonka jälkeen olisi tarkoitus aloittaa kypsytys.

Toivottavasti vielä jonain päivänä näen akvaariossani terveitä ja virkeitä, hyvin voivia kaloja. Se on tärkeintä minulle.

Kiitos kaikille neuvoista.

• ?????????????
        H.M.K. kirjoitti:

Nyt on sitten kalat tapettu kitumasta. Ihan hiveeltä tuntuu, mutta pakko kait se oli tehdä.

Nyt tarvitaankin sitten KAIKKI HYVÄT NEUVOT akvaarion oikeaoppiseen kypsyttämiseen vaihe vaiheelta.

Aloitan akvaarion "kalusteiden" putsauksen huomenna, jonka jälkeen olisi tarkoitus aloittaa kypsytys.

Toivottavasti vielä jonain päivänä näen akvaariossani terveitä ja virkeitä, hyvin voivia kaloja. Se on tärkeintä minulle.

Kiitos kaikille neuvoista.

ei se pelkkä kypsyttäminen takaa terveitä kaloja vaan sun pitää myös huolehtia niistä, miten ihmeessä kalasi noin henkihieveriin oikein rääkkäsit kun pitää kaikki aloittaa alusta!?

• H.M.K.
        ????????????? kirjoitti:

ei se pelkkä kypsyttäminen takaa terveitä kaloja vaan sun pitää myös huolehtia niistä, miten ihmeessä kalasi noin henkihieveriin oikein rääkkäsit kun pitää kaikki aloittaa alusta!?

Tietenkään... Onhan se tietysti mukavaa, että ihmiset huolta kantaa siitä, että kaikki kohtelisivat eläimiään reilusti. EN ole mikään nuorikaan enään, joten elämän perusasiat kondiksessa ja tiedossa.. =)

Kalat ja akvaario oli huonossa kunnossa jo meille tullessaan. Olivat olleet huonolla hoidolla jo pitempään. Yritettiin sit pelastaa niitä, siinä kuitenkaan onnistumatta. Tuli sairauksia lisää, etc. Otin sen akvaarion meille, koska mua säälitti kattoa niitä edellisessä paikassa.

En jaksa selostaa koko hommaa. Takaa löytyy viestejä missä olen selittänyt hommaa. En tunne tehneeni väärin, vaan toimin kokeneempien akvaristien ohjeiden mukaan.

Itse olen tosi tarkka hoidossa ja huolehtimisessa ja haluisin kaloilleni vain parasta. Oli ehkä väärin viivyttää näinkin pitkään niiden tappamista. Ei kenenkään eläimen saisi antaa kärsiä. En vaan raaskisi millään tappaa. Mutta kukapa niitä nyt raaskisi??? Joskus on vaan pakko.

• välitä..
        H.M.K. kirjoitti:

Tietenkään... Onhan se tietysti mukavaa, että ihmiset huolta kantaa siitä, että kaikki kohtelisivat eläimiään reilusti. EN ole mikään nuorikaan enään, joten elämän perusasiat kondiksessa ja tiedossa.. =)

Kalat ja akvaario oli huonossa kunnossa jo meille tullessaan. Olivat olleet huonolla hoidolla jo pitempään. Yritettiin sit pelastaa niitä, siinä kuitenkaan onnistumatta. Tuli sairauksia lisää, etc. Otin sen akvaarion meille, koska mua säälitti kattoa niitä edellisessä paikassa.

En jaksa selostaa koko hommaa. Takaa löytyy viestejä missä olen selittänyt hommaa. En tunne tehneeni väärin, vaan toimin kokeneempien akvaristien ohjeiden mukaan.

Itse olen tosi tarkka hoidossa ja huolehtimisessa ja haluisin kaloilleni vain parasta. Oli ehkä väärin viivyttää näinkin pitkään niiden tappamista. Ei kenenkään eläimen saisi antaa kärsiä. En vaan raaskisi millään tappaa. Mutta kukapa niitä nyt raaskisi??? Joskus on vaan pakko.

typeristä kommenteista!melko varmasti aika usea on joutunut näitä asioita opimmaan kantapään kautta..mä ainekin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2221
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      177
      881
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe