desinfiointi

H.M.K.

Mitä tarkoittaa akvaarion desinfiointi? Milloin tämä on aiheellista? millä ja miten se tapahtuu?

Olen miettinyt, että josko lopettaisin kalani kitumasta (yksikään niistä ei ole terve ja en usko, että kestävät enään yhtään lääkekuuria, kärsivät lähinnä) ja aloittaisin ihan alusta. Mietin vain, että joudunko suorittamaan desinfionnin ja sitten kypsyttämään akvaarion uudelleen?

Auttakaa pian! Piikkisilmä haukkkoo henkeään pohjalla, eikä jaksa liikkua. Lääkekuuri on nyt meneillään neljättä päivää. En haluaisi kiduttaa kalojani!!!

6

780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

      No meinasin jo tuolla aiemmin "vihjailla" että kannattais varmaan lopettaa noiden kärsimys ja aloittaa kaikki alusta..Olisit päässyt huomattavasti halvemmalla kuin aattelee mitä noi lääkkeetkin maksaa ;) nOOh..nou hätä..

      Muistaakseni sulla ei ollut tietoa oliko allasta kypsytelty edes???

      Itse tekisin nyt niin että tyhjentäisin sen koko altaan tyhjäksi....
      Kaikki koristus yms..vaikka keittää kattilassa niin pöpöt kuolee...

      Sitten hiekka pesuun ja koko akva suodattimet jne.......

      Voi pestä miedolla fairy vedellä mutta kannattaa huuhdella sen jälkeen tosi hyvin....

      Sitten kun kaikki on putsailtu niin....

      ALOITAT AKVAARION KALATTOMAN KYPSYTYKSEN IHAN ALUSTA!!!!!

      Toinen vaihtoehto vois olla että putsailis aktiivihiilisuodattimen kanssa tuota vettä pois lääkejäämistä.

      Mutta tarviis tietää oliko allas kypsytetty OIKEESTI vai ei???

      Mutta parempi konsti olisi kypsytys ihan alusta niin tiedät ainakin missä mennään ja sitten voit hankkia sinne kaloja jotka elävät hyvällä hoidolla jopa kymmeniä vuosia ;))

      • H.M.K.

        Valitettavasti akvaariota ei ole kypsytetty kunnolla, itse en siihen voinut vaikuttaa kun ostettiin se naapurista.

        Raha on vaan rahaa, mutta olen itsekin jo sillä kantilla,että alusta vaan koko homma. Haluan terveen akvaarion ja terveet kalat.

        Tunnen vaan itteni murhaajaksi kun pitää lopettaa kaloja. Tosin ei niitä enään ole kuin 2 hengissä.


      • H.M.K.

        Nyt on sitten kalat tapettu kitumasta. Ihan hiveeltä tuntuu, mutta pakko kait se oli tehdä.

        Nyt tarvitaankin sitten KAIKKI HYVÄT NEUVOT akvaarion oikeaoppiseen kypsyttämiseen vaihe vaiheelta.

        Aloitan akvaarion "kalusteiden" putsauksen huomenna, jonka jälkeen olisi tarkoitus aloittaa kypsytys.

        Toivottavasti vielä jonain päivänä näen akvaariossani terveitä ja virkeitä, hyvin voivia kaloja. Se on tärkeintä minulle.

        Kiitos kaikille neuvoista.


      • ?????????????
        H.M.K. kirjoitti:

        Nyt on sitten kalat tapettu kitumasta. Ihan hiveeltä tuntuu, mutta pakko kait se oli tehdä.

        Nyt tarvitaankin sitten KAIKKI HYVÄT NEUVOT akvaarion oikeaoppiseen kypsyttämiseen vaihe vaiheelta.

        Aloitan akvaarion "kalusteiden" putsauksen huomenna, jonka jälkeen olisi tarkoitus aloittaa kypsytys.

        Toivottavasti vielä jonain päivänä näen akvaariossani terveitä ja virkeitä, hyvin voivia kaloja. Se on tärkeintä minulle.

        Kiitos kaikille neuvoista.

        ei se pelkkä kypsyttäminen takaa terveitä kaloja vaan sun pitää myös huolehtia niistä, miten ihmeessä kalasi noin henkihieveriin oikein rääkkäsit kun pitää kaikki aloittaa alusta!?


      • H.M.K.
        ????????????? kirjoitti:

        ei se pelkkä kypsyttäminen takaa terveitä kaloja vaan sun pitää myös huolehtia niistä, miten ihmeessä kalasi noin henkihieveriin oikein rääkkäsit kun pitää kaikki aloittaa alusta!?

        Tietenkään... Onhan se tietysti mukavaa, että ihmiset huolta kantaa siitä, että kaikki kohtelisivat eläimiään reilusti. EN ole mikään nuorikaan enään, joten elämän perusasiat kondiksessa ja tiedossa.. =)

        Kalat ja akvaario oli huonossa kunnossa jo meille tullessaan. Olivat olleet huonolla hoidolla jo pitempään. Yritettiin sit pelastaa niitä, siinä kuitenkaan onnistumatta. Tuli sairauksia lisää, etc. Otin sen akvaarion meille, koska mua säälitti kattoa niitä edellisessä paikassa.

        En jaksa selostaa koko hommaa. Takaa löytyy viestejä missä olen selittänyt hommaa. En tunne tehneeni väärin, vaan toimin kokeneempien akvaristien ohjeiden mukaan.

        Itse olen tosi tarkka hoidossa ja huolehtimisessa ja haluisin kaloilleni vain parasta. Oli ehkä väärin viivyttää näinkin pitkään niiden tappamista. Ei kenenkään eläimen saisi antaa kärsiä. En vaan raaskisi millään tappaa. Mutta kukapa niitä nyt raaskisi??? Joskus on vaan pakko.


      • välitä..
        H.M.K. kirjoitti:

        Tietenkään... Onhan se tietysti mukavaa, että ihmiset huolta kantaa siitä, että kaikki kohtelisivat eläimiään reilusti. EN ole mikään nuorikaan enään, joten elämän perusasiat kondiksessa ja tiedossa.. =)

        Kalat ja akvaario oli huonossa kunnossa jo meille tullessaan. Olivat olleet huonolla hoidolla jo pitempään. Yritettiin sit pelastaa niitä, siinä kuitenkaan onnistumatta. Tuli sairauksia lisää, etc. Otin sen akvaarion meille, koska mua säälitti kattoa niitä edellisessä paikassa.

        En jaksa selostaa koko hommaa. Takaa löytyy viestejä missä olen selittänyt hommaa. En tunne tehneeni väärin, vaan toimin kokeneempien akvaristien ohjeiden mukaan.

        Itse olen tosi tarkka hoidossa ja huolehtimisessa ja haluisin kaloilleni vain parasta. Oli ehkä väärin viivyttää näinkin pitkään niiden tappamista. Ei kenenkään eläimen saisi antaa kärsiä. En vaan raaskisi millään tappaa. Mutta kukapa niitä nyt raaskisi??? Joskus on vaan pakko.

        typeristä kommenteista!melko varmasti aika usea on joutunut näitä asioita opimmaan kantapään kautta..mä ainekin..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      172
      7089
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4152
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1624
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe