Eli kuinka kauan pitää kärvistellä ilman palkkaa jos aattelis kaikesta huolimatta hakeutua Finnairille lentoemäntäkoulutukseen (mikäli pääsis) ?
Miten ootte selvinny sen ajan? Saako jotain työttömyyspäivärahaa tai mitään Kelalta tai muulta?
Kauan lentoemännän koulutus kestää?
9
3766
Vastaukset
- hei.................
kurssi kestää 6 ja puoli vuotta ja kelalta saat 30 egee kuussa rahaa...
- cabin crew
Niin, eiköhän se keskiarvo ole sitä 5-6 kuukauden luokkaa. Joskus saa ensimmäisen 2-4kuukauden pestin heti kurssinläpäistyä, mutta joskus odotus voi kestää lähemmäs vuotta. Aika tyhmää on istua kotona ja nostaa kelan mitätöntä tukea. Eiköhän järkevintä ole listautua extra firman listoille, ja tehdä vaikka ravintolatarjoilua töitä odotellessa. Toisaalta tulisi muistaa, että kyse on kurssista. Se ei tarkoita samaa kuin työn saaminen. Eli periaatteessa Finnairilla ei ole mitää velveitetta antaa työpaikkaa heti kurssin jälkeen. Usein työt on sitten 2-4 kuukauden pätkiä esim. kesällä ja talvisesonkina. Joten kannattaa, ehkä miettiä tarkkaan onko tuossa mitään järkeä.
- cabin crew
niin, taisit kysyä kurssin pitutta. Usein miten 8-10 viikkoa.
- en joudu
noin tietämättömän emon palveltavaksi!
Eipä opiskelusta palkkaa makseta, mutta onhan opintorahat ja -lainat mm.
Kyllä paljon kursseja ja koulutusta tarvitset: kysyttäessä muoto on "kauanko"!
Eikä lausetta aloiteta eli -sanalla, vaikka se olisi kuinka muodikasta!!- kyselevä hakija
Kiireessä kirjoitettu kysymys oli hämärä, myönnettäköön, mutta minä toivon, että sinä taas et v-mäisyydessäsi ikinä pääse palveltavakseni.
kiitos cabin crewlle tiedosta kurssin pituudesta. tarkoitus olis siis kysyä, miten kauan kurssi kestää ja miten kurssin ajan ollaan selviydytty, kun koulutus on palkaton :)
- Sari, jo alalla
...eikä korvauksia. Kurssi on raskas ja tiivis, ettei kannata ajatellakaan tekevänsä töitä kurssin aikana. Tavallisuus rulettaa, ei tarvi (eikä kannata) yrittää olla mitään muuta kuin iloinen oma itsensä...Kurssiaika on lyhyt verrattuna siihen, miten mukavaa tää työ on!
- kyselevä hakija
Hienoo, että kerrankin joku sanoo, "miten hienoo tää työ on". Kaikki muut kommentit täällä on ollu niin negatiivista että olen välillä miettiny että pitääköhän nuo loppupelissä paikkaansakaan nuo kaikki negatiivisuudet!
Kiitti Sari "rohkeesta" kommentista - Näin on
Lisäksi pitää varautua noin viikon lisäkoulutukseen palkatta ennen ekaa työsuhdetta. Pitää kerrata kurssin asioita asioita, kun on aikaa kulunut kurssista, nykyään taitaa aina mennä reservin kautta työllistyminen ja palkatonta koulutusta saa käydä. Ja aina kun joudut reserviin, on edessä muutaman päivän palkaton kertaus tai opiskelu uuteen konetyyppiin.
- Anne, jo alalla
Finnairilla kurssi siis noin 2kk ja tavallista opintotukea voi hakea. Kurssin aikana on aika vaikea käydä samalla töissä sillä on aika intensiivinen paketti. Minun kurssillani tosin yksi oli hotellissa yöportieerina samanaikaisesti, mutta en tiedä milloin hän nukkui... Tervetuloa vaan joukkoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2042700
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1252505En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761698Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2031221Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va561179- 471088
- 99991
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6813- 106798
- 46793