Kauan lentoemännän koulutus kestää?

kyselevä hakija

Eli kuinka kauan pitää kärvistellä ilman palkkaa jos aattelis kaikesta huolimatta hakeutua Finnairille lentoemäntäkoulutukseen (mikäli pääsis) ?

Miten ootte selvinny sen ajan? Saako jotain työttömyyspäivärahaa tai mitään Kelalta tai muulta?

9

3785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hei.................

kurssi kestää 6 ja puoli vuotta ja kelalta saat 30 egee kuussa rahaa...

• cabin crew

Niin, eiköhän se keskiarvo ole sitä 5-6 kuukauden luokkaa. Joskus saa ensimmäisen 2-4kuukauden pestin heti kurssinläpäistyä, mutta joskus odotus voi kestää lähemmäs vuotta. Aika tyhmää on istua kotona ja nostaa kelan mitätöntä tukea. Eiköhän järkevintä ole listautua extra firman listoille, ja tehdä vaikka ravintolatarjoilua töitä odotellessa. Toisaalta tulisi muistaa, että kyse on kurssista. Se ei tarkoita samaa kuin työn saaminen. Eli periaatteessa Finnairilla ei ole mitää velveitetta antaa työpaikkaa heti kurssin jälkeen. Usein työt on sitten 2-4 kuukauden pätkiä esim. kesällä ja talvisesonkina. Joten kannattaa, ehkä miettiä tarkkaan onko tuossa mitään järkeä.

• cabin crew

niin, taisit kysyä kurssin pitutta. Usein miten 8-10 viikkoa.

• en joudu

noin tietämättömän emon palveltavaksi!

Eipä opiskelusta palkkaa makseta, mutta onhan opintorahat ja -lainat mm.

Kyllä paljon kursseja ja koulutusta tarvitset: kysyttäessä muoto on "kauanko"!
      Eikä lausetta aloiteta eli -sanalla, vaikka se olisi kuinka muodikasta!!

• kyselevä hakija

Kiireessä kirjoitettu kysymys oli hämärä, myönnettäköön, mutta minä toivon, että sinä taas et v-mäisyydessäsi ikinä pääse palveltavakseni.

kiitos cabin crewlle tiedosta kurssin pituudesta. tarkoitus olis siis kysyä, miten kauan kurssi kestää ja miten kurssin ajan ollaan selviydytty, kun koulutus on palkaton :)

• Sari, jo alalla

...eikä korvauksia. Kurssi on raskas ja tiivis, ettei kannata ajatellakaan tekevänsä töitä kurssin aikana. Tavallisuus rulettaa, ei tarvi (eikä kannata) yrittää olla mitään muuta kuin iloinen oma itsensä...Kurssiaika on lyhyt verrattuna siihen, miten mukavaa tää työ on!

• kyselevä hakija

Hienoo, että kerrankin joku sanoo, "miten hienoo tää työ on". Kaikki muut kommentit täällä on ollu niin negatiivista että olen välillä miettiny että pitääköhän nuo loppupelissä paikkaansakaan nuo kaikki negatiivisuudet!

Kiitti Sari "rohkeesta" kommentista

• Näin on

Lisäksi pitää varautua noin viikon lisäkoulutukseen palkatta ennen ekaa työsuhdetta. Pitää kerrata kurssin asioita asioita, kun on aikaa kulunut kurssista, nykyään taitaa aina mennä reservin kautta työllistyminen ja palkatonta koulutusta saa käydä. Ja aina kun joudut reserviin, on edessä muutaman päivän palkaton kertaus tai opiskelu uuteen konetyyppiin.

• Anne, jo alalla

Finnairilla kurssi siis noin 2kk ja tavallista opintotukea voi hakea. Kurssin aikana on aika vaikea käydä samalla töissä sillä on aika intensiivinen paketti. Minun kurssillani tosin yksi oli hotellissa yöportieerina samanaikaisesti, mutta en tiedä milloin hän nukkui... Tervetuloa vaan joukkoon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3693
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2519
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      38
      2413
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2225
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1619
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      45
      1596
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      16
      1581
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      288
      1383
    9. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      132
      1376
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1315
    Aihe