Olen 23 vuotias mies ja olen aina ollu lihava, nyt mitat ovat 178/126...
Tämä ylipaino masentaa suunnattomasti ja tuntuu etten voi tälle asialle yksinkertaisesti mitään. Aina on kiusattu koulussa ja saanu olla jollain tavalla hieman syrjässä. Mutta nyt kun olen muuttanut pois kotipaikkakunnalta, niin huomaan miten surkeassa tilassa olen, eikä nolla-itsetunnolla saa mitää aikaiseksi.
etenkin vastakkaisen sukupuolen lähestyminen tuntuu mahdottomalta näiden läskien takia. Ajatuskin seksistä näiden hikoilevien ihrojen kanssa on vastenmielinen, ja tiedän ettei ikinä tuu saamaan sellasta naista jota haluais, jos nyt ikinä naisen kanssa tulen olemaankaan. Ikää tulee koko ajan lisää ja on järkyttävää tajuta, ettei tämä tilanne tästä paranekkaan kuten on aina toivonut.
Vanhemmilta olen kysynyt, miksi vitussa mulla ei olu mitään kunnon harrastusta ja miks mut lihotettiin possuks. Vastaus on vaan ollu, että "no sää vaan tykkäsit syödä". Aivan sikamainen temppu lihottaa lapsi muodottomaksi. Luulisi rakastavien vanhempien tajuavan millaiseen helvettiin se johtaa ihmissuhteissa ja muussakin elämässä.
Nyt kun tähän omaan tilaan on oikein havahtunut, niin voin sanoa että VITUTTAA. Itsetunto on aivan nollassa ja uusien opiskelukavereitten hommaaminen on kiven alla.
Koko ajan on saanut varrota koska se onnellinen elämä alkaa, ja nyt tuntuu siltä ettei koskaan.
Olen KATKERA
39
2183
Vastaukset
- pikku hiljaa
kävely,uinti tms.Pienennät ruokaannosten kokoa,ja jätät herkut pois.Syö mielummin keittoja,hedelmiä,ja ruisleipää.Kukaan muu kuin sinä itse ei voi vaikuttaa painoosi.Tsemppiä
- provo,
onneksi olkoon.
- että olis provo
En usko että tuo provo on. Itse käynyt samoja fiilareita läpi joskus...
- Ihan samoin
tunnen minäkin. Elämä on aivan pilalla lihomisen takia. Ennen olen ollut ainan hoikka, nyt BMI 28.
Olen linnoittautunt neljän seinän sisään. Seurustelusuhteesta en edes haaveile. En itse haluaisi olla lihavan kanssa, niin miksi voisin olettaa, että joku muu haluaisi. Kauhea kierre tämä. Lihoo, kun masentaa ja se masentaa, kun lihoo.
Jos joku haluaisi lähteä minun kanssani liikkumaan, niin ilmoittautukoon tähän ketjuun. Pääkaupunkiseutu kyseessä, laji kuin laji käy. Yksin jonkin verran lenkkeilen, mutta se tylsistyttää. - *****
Ihan samoin kirjoitti:
tunnen minäkin. Elämä on aivan pilalla lihomisen takia. Ennen olen ollut ainan hoikka, nyt BMI 28.
Olen linnoittautunt neljän seinän sisään. Seurustelusuhteesta en edes haaveile. En itse haluaisi olla lihavan kanssa, niin miksi voisin olettaa, että joku muu haluaisi. Kauhea kierre tämä. Lihoo, kun masentaa ja se masentaa, kun lihoo.
Jos joku haluaisi lähteä minun kanssani liikkumaan, niin ilmoittautukoon tähän ketjuun. Pääkaupunkiseutu kyseessä, laji kuin laji käy. Yksin jonkin verran lenkkeilen, mutta se tylsistyttää.Hei, ethän sinä ole edes lihava, vain lievästi ylipainoinen! Merkittävä ylipaino alkaa vasta BMI 30:stä. Ei sinulla ole mitään vaikeuksia löytää itsellesi seurustelukumppania painosi tähden. Ainoa este voi olla häiriintynyt omakuvasi ja itsetuntosi. Katso nyt itseäsi peilistä. Huomaatko, sinä olet hyvän näköinen kunhan karistat tuon happaman ilmeen kasvoiltasi ja hymyilet. Hyvä, juuri noin.
Mene nyt rohkeasti ulos ihmisten ilmoille. Kävele, pyöräile, käy salilla, ui, tee ihan mitä tahansa liikuntaa, mistä pidät, jotta saat hyvän olon. Liikunta on siitä ihmeellistä, että se tasoittaa verensokeria ja samalla näläntunteita ja kohentaa mielialaa, kun aivot erittävät endorfiineja. Huomaat, että syöt jatkossa vähemmän.
Minkä ikäinen olet? Millä vauhdilla olet lihonut? Minkä oletat olevan syy lihomiseesi? Oletko muuttanut ruokailu-, juoma- tai liikuntatottumuksia siitä, kun olit hoikka?
Älä missään tapauksessa jätä aamiaista väliin. Syö se, 1-2 lämmintä ateriaa ja pari-kolme kevyttä välipalaa. Jaa päivän kaikki kalorit näihin 5-6 ateriaan. Ei tule ahmimiskohtauksia, eikä makeannälkää. - Laihdutus-keskustelun alta löydät varmaan lisää neuvoja laihdutukseen.
Jotta toisit vartalosi näkyviin positiivisessa valossa, vältä tiukkoja vaatteita, jotka erottelevat joka makkaran erikseen näkyviin. Katso, että vaate on hyvän näköinen myös sivusta ja takaa. Tiukoilla vaatteilla saadaan BMI20-kokoinenkin näyttämään ylipainoiselta. -Yksi asia vielä; osta vaate peilin, älä kokonumeron mukaan.
Tsemppiä sinulle ja muille laihduttajille!
- aina vaan
No,joopa joo...olet 23-vuotias. Vieläkö ne vanhemmat sinua syöttää ja estää "kunnon harrastuksista?"
- kuntoon,
ja sitten loput kehosta. Viimeiseen kymmeneen vuoteen vanhemmat eivät ole voineet väkisin sua syöttää tai pitää harrastuksista ulkona...eli otapa vastuuta itsellesikin. Et ole maailman ainoa lapsuudesta saakka lihava.
- mutta)
tässähän on kyse lasten kasvatuksesta.
jos lapsi opetetaan syömään ja liikkumaan oikein,tällaisia turhia ongelmia ei ilmaantuisi.
toki aikuinenkin voi kasvattaa itseään,mutta onhan se tietysti hieman vaikeampaa.
samaa nähdään myös ihmisillä joita ei ole lapsena opetettu harjaamaan hampaita.
käytännössä ne hampaat jää aikuisenakin harjaamatta,ja jo alle 40-vuotiaana kuljetaan tekarit suussa.
tsemppiä aloittajalle,sinä kykenet muutokseeen. - ihan aikuinen
mutta) kirjoitti:
tässähän on kyse lasten kasvatuksesta.
jos lapsi opetetaan syömään ja liikkumaan oikein,tällaisia turhia ongelmia ei ilmaantuisi.
toki aikuinenkin voi kasvattaa itseään,mutta onhan se tietysti hieman vaikeampaa.
samaa nähdään myös ihmisillä joita ei ole lapsena opetettu harjaamaan hampaita.
käytännössä ne hampaat jää aikuisenakin harjaamatta,ja jo alle 40-vuotiaana kuljetaan tekarit suussa.
tsemppiä aloittajalle,sinä kykenet muutokseeen.on. Eikä ollut kasvattamassa ketään, vaan moitti omia vanhempiaan JO tapahtuneesta.
- tietysti
ihan aikuinen kirjoitti:
on. Eikä ollut kasvattamassa ketään, vaan moitti omia vanhempiaan JO tapahtuneesta.
mutta rivien välistä voi lukea mistä ongelma hänenkin kohdalla löytyy.
syynä ovat tietysti väärät elämäntavat,jotka opittiin jo lapsena.
aloitko sinä syömään ja liikkumaan vasta aikuisena? - kohtalostaan,
tietysti kirjoitti:
mutta rivien välistä voi lukea mistä ongelma hänenkin kohdalla löytyy.
syynä ovat tietysti väärät elämäntavat,jotka opittiin jo lapsena.
aloitko sinä syömään ja liikkumaan vasta aikuisena?ei lasten ruokavaliosta yleensä. en siis vastusta sitä, että terveet tavat opitaan tai ollaan oppimatta jo lapsuudessa.
- Mutsi52
Hei nuori mies!
Uskon että olet hyvä tyyppi, herkkä ja suloinen ihminen. Älä alistu katkeruuteen tai syytä vanhempiasi, vaan tee asioista joista olet kiinnostunut. Aloita mikä tahansa liikunta mistä vähänkin tykkäät, mene paikkoihin ja harrastuksiin missä on tyttöjä, etsi seuraa selvinpäin, olen varma että löytyy tyttö joka näkee sielusi kauneuden. Olen itse 52v mutsi, jolla on elämänkokemusta. Ruokavaliota voi rustata siten että juo paljon raikasta vettä, ei syö joka päivä isoa pitsaa tai jättikebab-annoksia. Älä piilota herkkyyttäsi äläkä eristäydy! - etsimään
netistä laihdutus ohjeita,taidat olla niitä jotka eivät ole ikinä yrittänytkään?
ei se niin vaikeaa ole,nykyään jokaisen elintarvikkeen pakkauksessa lukee sen sisältämä energia määrä.lasket kaikki syömisesi,siitä se lähtee.
harmi kun en muista sitä sivua,jossa voi laskea oman päivittäisen energian kulutuksen,epäilisin että se on sinun kokoisella miehellä noin 3000kcal päivässä.pidä vaikka 1500kcal miinuksella niin hyvä tulee.
muista syödä monivitamiineja,sekä tarpeeksi proteiineja.
liiku jos vain mahdollista,vaikka yöllä jos et päivällä kehtaa.
tiedän kokemuksesta,lihavuus on miehen sosiaaliselle elämälle tuhoisaa.
olet silti oman itsesi herra,kaikki voi muuttua.- vanhemillasi
ei ole mitään pätevää tekosyytä,mutta sinulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin antaa anteeksi.
eihän kukaan ole täydellinen,ihmiset tekee virheitä.
se on tietysti ikävää jos virheet vaikuttaa toisen elämään,mutta sille ei enää voi mitään.
tärkeintä on että et toista heidän virheitään,muista tämä sitten kun kasvatat omia lapsiasi. - kalorilaskuri.fi
sivuilta saat hyvää taustatukea kalorien laskemiseen. 1500 kalorin vaje on liian suuri! Laskuri esittää painon kehityksen graafisena käyränä, jota on helppo seurata. Lisäksi näet syömistesi makrojakaumat.
- Jarkko
Kuulostat masentuneelta. Itse olen masentunut ja syönyt lääkettä jo 6kk. Nyt palaan pikkuhiljaa töihin ja olen alottanut VLCD laihdutuksen eli nutrauksen.
Laihdutus ei onnistu jos ei todella halua sen onnistuvan eli motivaatio ensin kuntoon.
Suosittelen että puhut lääkärin kanssa tästä asiasta. Lääkäri antaa lääkkeet masennukseen jos tarvetta ja sieltä saat laihdutus tukea esim. Perushoito ja VLCD dietin joko ryhmässä tai sitten muutoin seurannassa. Läskit lähtee 1,5-2,5 kg viikossa ja itsetunto kasvaa samaa vauhtia. - *****
Voi ei! Ymmärrän masennuksesi, mutta uskon, että pystyt ottamaan ohjat omiin käsiisi ja laihtumaan. Nuori ikäsi on siinä etusi. Nuorena opit vielä uudet terveelliset elämäntavat. Kunhan saat vähän ryhtiä itseesi niin henkisesti kuin fyysisesti liikunnalla ja laihdutuksen aloittamisella, jolloin itsetuntosi kohoaa, voit lähteä etsimään tyttöystävää. Kyllä isotkin pojat ovat haluttavia.
Koska olet ollut lihava jo lapsesta lähtien, olet ilmeisesti omaksunut huonot ruokailutavat kotoa. Syy on vanhempien, mutta tuskin he tahallaan sinua lihottivat. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, joten anna anteeksi ja ryhdy toimeen.
Tässä pikaisesti muutama neuvo:
- jätä pois kaikki karkit, limsat, tuoremehut, pitsat, hampurilaiset, pullat, patongit, valkoinen leipä ja alkoholi
- syö h i t a a s t i. Nälän tunne häviää aivoista vasta, kun tieto vatsan kylläisyydestä saavuttaa hypotalamuksen. Siksi älä koskaan santsaa ruokaa, ainakaan 20 minuuttiin edellisen lautasellisen lopettamisesta. Hidastaaksesi syömistä käytä pientä lusikkaa tai laske aterimet lautaselle joka suupalan välissä.
- juo paljon vettä
- syö hedelmiä ja vihanneksia
- tutustu glykeemiseen indeksiin (GI) ja valitse aterioihisi hitaasti imeytyviä hiilihydraatteja
- jaa koko päivän ruoat ja kalorit 5-6:een pieneen ateriaan, joista ainakin 1-2 lämmintä ateriaa. Aamiainen on päivän tärkein ateria ja sen ohittavat ovat tilastollisesti lihavampia kuin muut.
- älä syö tv:n edessä vaan aina ruokapöydän ääressä
Lisää laihdutusneuvoja suomi24:n laihdutuspalstoilla.
Suosittelisin myös Painonvartijoita, jos budjetti antaa myöten. Jo neljän viikon jäsenyydellä saat paljon tietoutta ja voit jatkaa halutessasi yksinkin. Voit käydä ryhmissä, josta saat henkistä tukea kohtalotovereilta tai ostaa miesten oman ohjelman CD:llä. Jos et ole koskaan laihduttanut, voisi laihdutus Painonvartijoissa olla helpointa.- Jarkko
Sanot ymmärtäväsi masennuksen ja silti hopotat tekemään vaikka mitä. Masentunut ei yksinkertaisesti pysty tekemään mitään. Eli ensin se psyyke kuntoon ja sitten on virtaa alottaa oikein hyvien ohjeittesi mukaan.
Masennus ei siis ole huono päivä jolloin ottaa vähän päähän ja sen vuoksi syödään vähän ylimääräistä jäätelöä tai suklaata vaan se on sairaus johon tarvitaan lääkkeet ja terapiaa.
En kuitenkaan nyt väitä että tämä kaveri on masentunut se vaan kuulostaa siltä. - seurannut+
Jarkko kirjoitti:
Sanot ymmärtäväsi masennuksen ja silti hopotat tekemään vaikka mitä. Masentunut ei yksinkertaisesti pysty tekemään mitään. Eli ensin se psyyke kuntoon ja sitten on virtaa alottaa oikein hyvien ohjeittesi mukaan.
Masennus ei siis ole huono päivä jolloin ottaa vähän päähän ja sen vuoksi syödään vähän ylimääräistä jäätelöä tai suklaata vaan se on sairaus johon tarvitaan lääkkeet ja terapiaa.
En kuitenkaan nyt väitä että tämä kaveri on masentunut se vaan kuulostaa siltä.niin usein yksinäisyys ja masennus kulkee käsikädessä.
silti on yritettävä jotain,ei se tilanne toivomalla parane.
rakkaus voi olla julmaa,mutta kenenkään ei tarvitse alistua kohtaloonsa.
tsemppiä aloittaja,sinä pystyt siihen!! - *****
Jarkko kirjoitti:
En kuitenkaan nyt väitä että tämä kaveri on masentunut se vaan kuulostaa siltä.Minä en hoputa ketään, vaan yritän sydämestäni tukea, kannustaa ja antaa konkreettisia neuvoja, mistä päästä alkuun masennuksen ja kilojen karkottamisessa ja itsetunnon kohennuksessa. Masennus ja lihominen ovat oravanpyörä, josta aloittajan olisi päästävä pois. Kumpaankin ongelmaan kannattaa pureutua yhtaikaa. Uskon, että sillä saadaan varmemmin ja nopeammin tuloksia.
Masennus ei häviä sohvalla istumalla, lääkärin vastaanotolla tai paranneta vain pillereillä, vaikka lääkehoito olisikin sinulla toiminut. (Kiva kuulla, että masennus on helpottanut.) Pillerit voivat olla hyvänä tukena, mutta osa masennuslääkkeistä lihottaa! Ne eivät ala myöskään tehota ennen kuin noin kuukauden kuluttua aloittamisesta eikä ensimmäinen lääke ehkä sovi. Nyt on kesä ovella ja paras aika laihdutukselle. Valo ja pitkät päivät sinällään tekevät hyvää mielelle ja aineenvaihdunnalle.
Masennusta ei hävitä ulkopuolinen vaan asianomaisen on itse oltava motivoitunut muutokseen. Perhe, ystävät ja tuttavat voivat olla tässä hyvänä tukena ja kannustajana. Me nettikeskustelijat voimme myös yrittää parhaamme valaa uskoa laihduttajaan.
Aloittaja on iältään vain 23-vuotias ja kertoo vasta havahtuneensa tilaansa. Kotoa hän on omaksunut huonot ruokailutavat, joten hän varmasti tarvitsee juuri nyt kouriin tuntuvia neuvoja, miten laihduttaa. Siksihän hän tänne palstalle kirjoitti. Ei hän vaikuta terveellisen ja kevyen ruokavalion sekä laihduttamisen asiantuntijalta. Sinä olet ehkä vanhempi ja kokeneempi. Joten missä ovat sinun konkreettiset neuvosi "mene lääkäriin" lisäksi? Kritiikkisi edellistä vastaustani kohtaan on mielestäni väärään osuva.
Oma ratkaisusi VLCD eli very low calory diet on yksi raskaimmista vaihtoehdoista. Käytännössä se tarkoittaa päivän kaloriannoksen painamista noin 500kilokaloriin päivässä sellaisten ravintojauheiden kuten Nutrilet, Nutrifast etc. nauttimisen muodossa. Se sopii toisille, toisille ei. Hyvin alhainen kaloritaso hidastaa kilpirauhasen toimintaa ja hidas kilpirauhanen aiheuttaa masennusta. Siksi en olisi ensimmäisenä ehdottamassa masentuneelle VLCD-diettiä. Ehkä aloittajan kannattaa kokeilla sitäkin keinoa jossain vaiheessa.
Joka tapauksessa masennusta hoidetaan luontaisesti liikunnalla ja saavuttamalla tuloksia laihduttamisessa. Liikkuessa aivot tuottavat endorfiineja, jotka aiheuttavat hyvää mieltä.
Onnea laihdutukseen ja itsetunnon kohotukseen, aloittaja. Uskon edelleen, että selviydyt tästä kamppailustasi voittajana. - Olisi kiva kuulla jatkossa, mitä sinulle kuuluu. - Jarkko
***** kirjoitti:
Minä en hoputa ketään, vaan yritän sydämestäni tukea, kannustaa ja antaa konkreettisia neuvoja, mistä päästä alkuun masennuksen ja kilojen karkottamisessa ja itsetunnon kohennuksessa. Masennus ja lihominen ovat oravanpyörä, josta aloittajan olisi päästävä pois. Kumpaankin ongelmaan kannattaa pureutua yhtaikaa. Uskon, että sillä saadaan varmemmin ja nopeammin tuloksia.
Masennus ei häviä sohvalla istumalla, lääkärin vastaanotolla tai paranneta vain pillereillä, vaikka lääkehoito olisikin sinulla toiminut. (Kiva kuulla, että masennus on helpottanut.) Pillerit voivat olla hyvänä tukena, mutta osa masennuslääkkeistä lihottaa! Ne eivät ala myöskään tehota ennen kuin noin kuukauden kuluttua aloittamisesta eikä ensimmäinen lääke ehkä sovi. Nyt on kesä ovella ja paras aika laihdutukselle. Valo ja pitkät päivät sinällään tekevät hyvää mielelle ja aineenvaihdunnalle.
Masennusta ei hävitä ulkopuolinen vaan asianomaisen on itse oltava motivoitunut muutokseen. Perhe, ystävät ja tuttavat voivat olla tässä hyvänä tukena ja kannustajana. Me nettikeskustelijat voimme myös yrittää parhaamme valaa uskoa laihduttajaan.
Aloittaja on iältään vain 23-vuotias ja kertoo vasta havahtuneensa tilaansa. Kotoa hän on omaksunut huonot ruokailutavat, joten hän varmasti tarvitsee juuri nyt kouriin tuntuvia neuvoja, miten laihduttaa. Siksihän hän tänne palstalle kirjoitti. Ei hän vaikuta terveellisen ja kevyen ruokavalion sekä laihduttamisen asiantuntijalta. Sinä olet ehkä vanhempi ja kokeneempi. Joten missä ovat sinun konkreettiset neuvosi "mene lääkäriin" lisäksi? Kritiikkisi edellistä vastaustani kohtaan on mielestäni väärään osuva.
Oma ratkaisusi VLCD eli very low calory diet on yksi raskaimmista vaihtoehdoista. Käytännössä se tarkoittaa päivän kaloriannoksen painamista noin 500kilokaloriin päivässä sellaisten ravintojauheiden kuten Nutrilet, Nutrifast etc. nauttimisen muodossa. Se sopii toisille, toisille ei. Hyvin alhainen kaloritaso hidastaa kilpirauhasen toimintaa ja hidas kilpirauhanen aiheuttaa masennusta. Siksi en olisi ensimmäisenä ehdottamassa masentuneelle VLCD-diettiä. Ehkä aloittajan kannattaa kokeilla sitäkin keinoa jossain vaiheessa.
Joka tapauksessa masennusta hoidetaan luontaisesti liikunnalla ja saavuttamalla tuloksia laihduttamisessa. Liikkuessa aivot tuottavat endorfiineja, jotka aiheuttavat hyvää mieltä.
Onnea laihdutukseen ja itsetunnon kohotukseen, aloittaja. Uskon edelleen, että selviydyt tästä kamppailustasi voittajana. - Olisi kiva kuulla jatkossa, mitä sinulle kuuluu."Masennus ei häviä sohvalla istumalla, lääkärin vastaanotolla tai paranneta vain pillereillä, vaikka lääkehoito olisikin sinulla toiminut. (Kiva kuulla, että masennus on helpottanut.) Pillerit voivat olla hyvänä tukena, mutta osa masennuslääkkeistä lihottaa! Ne eivät ala myöskään tehota ennen kuin noin kuukauden kuluttua aloittamisesta eikä ensimmäinen lääke ehkä sovi. Nyt on kesä ovella ja paras aika laihdutukselle. Valo ja pitkät päivät sinällään tekevät hyvää mielelle ja aineenvaihdunnalle.
"
Sinä et joko tiedä masennuksesta tarpeeksi faktaa tai sitten olen itse niin pölkky etten ymmärrä sinua. Masennus ei lähde itse tahtomalla vaan se vaatii lääkkeet ja terapiaa. Usko pois. Uudet masennuslääkkeet eivät lihota.
Ja kaiken lisäki kuka on todennut että kysein heppu on masentunut. - *****
Jarkko kirjoitti:
"Masennus ei häviä sohvalla istumalla, lääkärin vastaanotolla tai paranneta vain pillereillä, vaikka lääkehoito olisikin sinulla toiminut. (Kiva kuulla, että masennus on helpottanut.) Pillerit voivat olla hyvänä tukena, mutta osa masennuslääkkeistä lihottaa! Ne eivät ala myöskään tehota ennen kuin noin kuukauden kuluttua aloittamisesta eikä ensimmäinen lääke ehkä sovi. Nyt on kesä ovella ja paras aika laihdutukselle. Valo ja pitkät päivät sinällään tekevät hyvää mielelle ja aineenvaihdunnalle.
"
Sinä et joko tiedä masennuksesta tarpeeksi faktaa tai sitten olen itse niin pölkky etten ymmärrä sinua. Masennus ei lähde itse tahtomalla vaan se vaatii lääkkeet ja terapiaa. Usko pois. Uudet masennuslääkkeet eivät lihota.
Ja kaiken lisäki kuka on todennut että kysein heppu on masentunut.Masennuksen kirjoa ymmärrän, mutta sinua en. Kirjoitit viimeksi: "Ja kaiken lisäki kuka on todennut että kysein heppu on masentunut."
Vastaus: SINÄ. Sinä, Jarkko, aloitit olettamuksen, että niin on.
Kirjoitit 23.5.:
"Kuulostat masentuneelta. Itse olen masentunut ja syönyt lääkettä jo 6kk. Nyt palaan pikkuhiljaa töihin ja olen alottanut VLCD laihdutuksen eli nutrauksen."
Valitettavasti aloittaja ei itse osallistu keskusteluun ollenkaan eikä ole antanut itsestään lisätietoja esim. tämän masennuksen suhteen. Siksi keskustelu elää omaa elämäänsä olettamusten varassa.
Jos aloittaja ei olekaan masentunut, mitä apua antamistasi neuvoistasi on? Miten sinä itse motivoit aloittajaa? Kertoisit ennemmin VLCD-laihdutuskeinosta ja omista laihdutuskokemuksistasi. Minä olen ainakin yrittänyt kannustaa aloittajaa.
Käsityksesi masennuksesta on rajoittunut. Näet sitä vain oman kokemuksesi kautta ja luet kuin piru raamattua esim. minun kirjoitustani. Näet sen mustavalkoisena. Jos yritän antaa nuorelle ravitsemusohjeita ja kannustusta, se ei tarkoita, että väheksyisin masennusta. Kaikki masentuneet, heidän masennuksensa ja heille sopivat hoidot eivät ole yhteneväisiä sinun omasi kanssa.
Aloittaja ei kerro olevansa masentunut, vaan ongelmana on lihavuudesta johtuva heikko itsetunto. Tietysti lihavuus ja siitä aiheutunut sosiaalinen syrjäytyminen, erityisesti vastakkaisen sukupuolen suhteen, masentaa, mutta kysymyksessä ei kuitenkaan tarvitse olla lääketieteellinen masennus. Itsetunto ei korjaannu masennuslääkkeillä.
Kannustaisit mieluummin aloittajaa kuin kulutat energiaasi minun kritisoimiseen. - Emme todellakaan taida ymmärtää toisiamme. - Jarkko
***** kirjoitti:
Masennuksen kirjoa ymmärrän, mutta sinua en. Kirjoitit viimeksi: "Ja kaiken lisäki kuka on todennut että kysein heppu on masentunut."
Vastaus: SINÄ. Sinä, Jarkko, aloitit olettamuksen, että niin on.
Kirjoitit 23.5.:
"Kuulostat masentuneelta. Itse olen masentunut ja syönyt lääkettä jo 6kk. Nyt palaan pikkuhiljaa töihin ja olen alottanut VLCD laihdutuksen eli nutrauksen."
Valitettavasti aloittaja ei itse osallistu keskusteluun ollenkaan eikä ole antanut itsestään lisätietoja esim. tämän masennuksen suhteen. Siksi keskustelu elää omaa elämäänsä olettamusten varassa.
Jos aloittaja ei olekaan masentunut, mitä apua antamistasi neuvoistasi on? Miten sinä itse motivoit aloittajaa? Kertoisit ennemmin VLCD-laihdutuskeinosta ja omista laihdutuskokemuksistasi. Minä olen ainakin yrittänyt kannustaa aloittajaa.
Käsityksesi masennuksesta on rajoittunut. Näet sitä vain oman kokemuksesi kautta ja luet kuin piru raamattua esim. minun kirjoitustani. Näet sen mustavalkoisena. Jos yritän antaa nuorelle ravitsemusohjeita ja kannustusta, se ei tarkoita, että väheksyisin masennusta. Kaikki masentuneet, heidän masennuksensa ja heille sopivat hoidot eivät ole yhteneväisiä sinun omasi kanssa.
Aloittaja ei kerro olevansa masentunut, vaan ongelmana on lihavuudesta johtuva heikko itsetunto. Tietysti lihavuus ja siitä aiheutunut sosiaalinen syrjäytyminen, erityisesti vastakkaisen sukupuolen suhteen, masentaa, mutta kysymyksessä ei kuitenkaan tarvitse olla lääketieteellinen masennus. Itsetunto ei korjaannu masennuslääkkeillä.
Kannustaisit mieluummin aloittajaa kuin kulutat energiaasi minun kritisoimiseen. - Emme todellakaan taida ymmärtää toisiamme.Oikeassa olet *******, minä sen spekulaation kehitin. No joka tapauksessa neuvosi olivat hyviä enkä osaa sen parempia itsekään antaa. Ja oikeassa olet ettei itsetunto korjaannu lääkkeillä vaan hyvällä terapialla tai sitten ihan itsestään omin päin.
Eli enpä nyt sitten sen enempää jauha aiheesta ja vaikuttaa ettei kyseinen heppu ole niin halukas ottamaan vastaan neuvoja kun ei osallistu mitenkään tähän keskusteluun. - *****
Jarkko kirjoitti:
Oikeassa olet *******, minä sen spekulaation kehitin. No joka tapauksessa neuvosi olivat hyviä enkä osaa sen parempia itsekään antaa. Ja oikeassa olet ettei itsetunto korjaannu lääkkeillä vaan hyvällä terapialla tai sitten ihan itsestään omin päin.
Eli enpä nyt sitten sen enempää jauha aiheesta ja vaikuttaa ettei kyseinen heppu ole niin halukas ottamaan vastaan neuvoja kun ei osallistu mitenkään tähän keskusteluun.Eli loppujen lopuksi olemme samaa mieltä asiasta. :)
Tosin on inhimillistä, että reagoit kuten reagoit. Oma masennuksesi on vielä niin tuoreessa muistissa, hädin tuskin ohi, että se ei voi olla vaikuttamatta katsantoperspektiiviin. Huomaahan hammaslääkärikin tapaamastaan ihmisestä ensin hampaat tai räätäli puvun.
Hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi!
- paino
oli pahimillaaan 165kg ja pituus 176cm ja nyt paino on 120kg. Olemme ollet yhdessä 18 vuotta ja paino oli noussut vähitellen vuosien varrella, mutta ei hän ollut mikään laiha tavatessammekaan. Itsekkään en ollut mikään missimittainen, kun tapasimme, mutta vuosien myötä itselläkin paino nousi, mutta nyt minä olen pudottanut painoa 28kg ja vielä putoaa ja normaali painoon on matkaa vielä 12kg. Kuntosalilla käyn 2-3 kertaa viikossa. Avomiehenkin paino vielä putoaa, kun syö minun tekemää terveellistä ruokaa.
- on kutakuinkin
yhdentekevää kehon kokonaispaino.
Pyri lisäämään aivokapasiteettiasi ja tutustu vaikkapa kesäyliopiston tarjontaan. Unohda reidet!
- olla katkera
Sulla on elämä edessä ja voit itse päättää miten sen vietät joko olemalla katkera koko elämäsi tai nauttimalla elämästä ja olemalla onnellinen loppu elämäsi. Kaikki on sinusta itsestä kiinni.
Sinulla on varmaan monestakin syystä huono itsetunto. Et kuitenkaan ole yhtään sen huononpi ihminen kuin esim. ne sinun kiusaajasi. Päinvastoin olet heitä parempi. Olet aivan varmasti jossain hyvä!?
Nyt muutettuasi kotipaikkakunnalta pois sinulla on hyvä tilaisuus aloittaa elämä tavallaan alusta. Unohdat menneet ja alat oikeasti elää. Se on rankkaa ja vaikeaa, mutta lopulta palkitsevaa.
Alat kohentaa itsetuntoasi ja unohdat katkeruuden. Menet vain rohkeasti muiden ihmisten sekaan ja hankit uusia ystäviä.
Ei aikuiset ihmiset enää hauku, ivaa ja pilkkaa toisia niinkuin teini-iässä. Joskus jokainen tietysti saa silmilleen jonkun vihat ja haukut, mutta niin käy kaikille. Siitä sitten on vaan kerättävä itsensä kasaan ja jatkettava eteenpäin kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Mun oma ihana rakkaani on 23v 176/166 ja minusta hän on maailman ihanin mies. En ole koskaan tuntunut ketään niin rehellistä, avointa, hyväsydämistä, hellää ja empaattista miestä kuin hän on.
Minulle olisi ollut paljon muitakin ottajia, mutta valitsin hänet = hän on paras, koska rakastan häntä koko sydämestäni. Hän saa minut tuntemaan itseni koko maailman onnellisimmaksi naiseksi.
Miksi olisin ottanut jonkun vieraissa juoksevan, valehtelevan, naista arvostamattoman, itsekeskeisen ja aivottoman yökkärin, kun kerran tarjolla oli uskollinen, rehellinen, naista arvostava ja fiksu ihana mies. olen saanut kuulla muutamia aika ikäviä kommentteja muilta miehiltä jälkeenpäin, että miksi valitsit tuollaisen läskikasan yms. Minä olen kuitenkin onnellinen rakkaani kanssa ja en voisi rakastaa ketään enemmän kuin häntä.- niin#
mieli uskoa sinua.
no uskotaan sitten,onnea teille =)
loner - kysyjälle...................
niin# kirjoitti:
mieli uskoa sinua.
no uskotaan sitten,onnea teille =)
lonerKerronpa tässä jotain itsestäni.
Olen kai monen mielestä kummajainen, friikki tai ihan miksi vain haluatte sanoa. En kuitenkaan siitä muuksi muutu.
Olen aina hyvin pienestä alkaen eli noin 10-vuotiaasta saakka pitänyt lihavia miehiä puoleensavetävinä ja seksikkäinä. Olen aina ihaillut tv:ssä näkemiäni lihavia miesnäyttelijöitä yms.
Pidin kauan itsekin tätä omaa mieltymystäni lihaviin miehiin niin outona, etten ollut sitä itsekään uskoa ja ennenkaikkea en ollut sitä myöntänyt itselleni. Pelkäsin kaiketi eniten mitä muut ja erityisesti omat vanhemmat sanoo asiasti, kun vie vävykokelaan kotiin näytille.
Olin aikaisemmissa suhteissani joutunut pettymään siihen, kun se jokin kipinä puuttui seksistä eli mies ei yksinkertaisesti saanut minua millään syttymään vaikka olisi tehnyt mitä. Seksiä oli harrastettu oikeastaan vain, koska mies sitä halusi ja tunsin velvollisuudekseni sitä antaa. Kehitin mielessäni vaikka mitä eri syitä siihen etten syttynyt.
Sitten tapasin reilu vuosi sitten nykyisen rakkaani. Hän hurmasi minut heti luonteellaan, avoimuudellaan ja rehellisyydellään. Seksikin on hänen kanssaan parempaa kuin aikaisemmissa suhteissa, koska tätä miestä minä ensimmäisen kerran elämässäni himoitsen seksuaalisesti. Pidän rakastani seksikkäänä ja haluttavana toisin kuin aikaisempia miesystäviäni, jotka eivät olleet yhtä lihavia.
Olen onnellinen, kun minulla on viimeinkin mies, joka miellyttää minua kaikin tavoin eli myös seksuaalisesti.
Vaikeinta oli myöntää itselle, että juuri lihava mies on minulle se oikea ja ettei muiden mielipiteillä ole mitään merkitystä. Itsellenihän minä sopivaa elämänkumppania etsin.
Aluksi tuntui siltä, että kaikki tuijottaa, kun liikuimme yhdessä kaupungilla vaikka kaupassa ostoksilla tai illalla ravintolassa. Ravintolassa ei yleensä kukaan usko meitä pariskunnaksi.
Nykyään on aivan sama mitä muut meistä ajattelee. Ihmiset saa nykyisin tuijotella ihan rauhassa, jos heistä siltä tuntuu. Olen ylpeä siitä, että hän on rakkaani ja toivottavasti vielä tulevien lasteni isä. - pahalla.
kysyjälle................... kirjoitti:
Kerronpa tässä jotain itsestäni.
Olen kai monen mielestä kummajainen, friikki tai ihan miksi vain haluatte sanoa. En kuitenkaan siitä muuksi muutu.
Olen aina hyvin pienestä alkaen eli noin 10-vuotiaasta saakka pitänyt lihavia miehiä puoleensavetävinä ja seksikkäinä. Olen aina ihaillut tv:ssä näkemiäni lihavia miesnäyttelijöitä yms.
Pidin kauan itsekin tätä omaa mieltymystäni lihaviin miehiin niin outona, etten ollut sitä itsekään uskoa ja ennenkaikkea en ollut sitä myöntänyt itselleni. Pelkäsin kaiketi eniten mitä muut ja erityisesti omat vanhemmat sanoo asiasti, kun vie vävykokelaan kotiin näytille.
Olin aikaisemmissa suhteissani joutunut pettymään siihen, kun se jokin kipinä puuttui seksistä eli mies ei yksinkertaisesti saanut minua millään syttymään vaikka olisi tehnyt mitä. Seksiä oli harrastettu oikeastaan vain, koska mies sitä halusi ja tunsin velvollisuudekseni sitä antaa. Kehitin mielessäni vaikka mitä eri syitä siihen etten syttynyt.
Sitten tapasin reilu vuosi sitten nykyisen rakkaani. Hän hurmasi minut heti luonteellaan, avoimuudellaan ja rehellisyydellään. Seksikin on hänen kanssaan parempaa kuin aikaisemmissa suhteissa, koska tätä miestä minä ensimmäisen kerran elämässäni himoitsen seksuaalisesti. Pidän rakastani seksikkäänä ja haluttavana toisin kuin aikaisempia miesystäviäni, jotka eivät olleet yhtä lihavia.
Olen onnellinen, kun minulla on viimeinkin mies, joka miellyttää minua kaikin tavoin eli myös seksuaalisesti.
Vaikeinta oli myöntää itselle, että juuri lihava mies on minulle se oikea ja ettei muiden mielipiteillä ole mitään merkitystä. Itsellenihän minä sopivaa elämänkumppania etsin.
Aluksi tuntui siltä, että kaikki tuijottaa, kun liikuimme yhdessä kaupungilla vaikka kaupassa ostoksilla tai illalla ravintolassa. Ravintolassa ei yleensä kukaan usko meitä pariskunnaksi.
Nykyään on aivan sama mitä muut meistä ajattelee. Ihmiset saa nykyisin tuijotella ihan rauhassa, jos heistä siltä tuntuu. Olen ylpeä siitä, että hän on rakkaani ja toivottavasti vielä tulevien lasteni isä.mutta kuten varmasti tiedät,tuo tilanne kuulostaa hyvin erikoiselta.
moni nainen suvaitsee miehellä mahaa,mutta usein taitaa olla kyse suhteen aikana tapahtuneesta lihomisesta.
tiedänpä minäkin 2 vastaavaa tapausta,joista toinen ihan lähipiirissä.
mutta silti kyseessä on poikkeus tilanne,kovasti sitä täälläkin ihmeteltiin.
minusta tuo on hieno juttu,olen onnellinen puolestanne.
minulla on hieman vaikeampaa :(
annoit minulle toivoa :) - pahalla ollenkaan
pahalla. kirjoitti:
mutta kuten varmasti tiedät,tuo tilanne kuulostaa hyvin erikoiselta.
moni nainen suvaitsee miehellä mahaa,mutta usein taitaa olla kyse suhteen aikana tapahtuneesta lihomisesta.
tiedänpä minäkin 2 vastaavaa tapausta,joista toinen ihan lähipiirissä.
mutta silti kyseessä on poikkeus tilanne,kovasti sitä täälläkin ihmeteltiin.
minusta tuo on hieno juttu,olen onnellinen puolestanne.
minulla on hieman vaikeampaa :(
annoit minulle toivoa :)Juuri sen takia selvitinkin asiaa vähän syvemmältä. Tiedä vaikka, jollain muullakin tätä palstaa lukevalla olisi samanlaisia lapsellisia ennakkoluuloja ja turhia pelkoja toisten asennoitumisesta kuin mitä minulla itselläni oli.
Minä ainakin olen hirveän onnellinen siitä, että lopulta uskalsin rakastua tähän ihanaan mieheen. En ole katunut kertaakaan ja en tule katumaankaan, koska hän on minulle SE OIKEA.
Itse olen sen näköinen nainen, että viehätän aika montaa miestä. Miehistä ei ole ollut koskaan puutetta ja seuraan halukkaita on aina ollut liiankin kanssa. Ihailijoita on vaikka muille jakaa. Ongelmani on vain ollut, että hirveän monia miehiä on kiinnostanut vain minun ulkonäköni eikä se minkälainen olen ihmisenä.
Nyky-yhteiskunnan ihanteet ihmisistä ovat aivan liian ulkonäkökeskeisiä ja unohtavat kaikki tärkeimmät ominaisuudet.
- yksi vastaajista
Osallistu itsekin vähän keskusteluun, jonka aloitit. Moni on nähnyt vaivaa kirjoittaakseen neuvoja sinulle, nimimerkki "vihainen", mutta emme ollenkaan tiedä luetko edes niitä. Anna joku elonmerkki itsestäsi.
- Anonyymi
Läskipossu.
- Anonyymi
oliko pakko vastata 18 vuotta vanhaan aloitukseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oliko pakko vastata 18 vuotta vanhaan aloitukseen
Ei ollut pakko, mutta katkeruus on aina ajankohtaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut pakko, mutta katkeruus on aina ajankohtaista.
no nostetaan sitten ketjua
- Anonyymi
Mene siatistin puheille niin saat ohjeet miten laihdutat , tainsitten lääkärille hön auttaa myös. Ei ole pakki olla lihava ystäväni tytär painoi tuplasti sen mikä olisi ollut normaali paino hönelle . Eräänä päivänä hän vaan päätti että nyt on saanut tarpeeksi, ja meni lääkärilinjalla sai ohjeet . Puolen vuoden päästä sanoi erös hoilåkka tyttö päivää minulle kaupassa en ollut ensin tuntea , mutta se oli tämä tyttö . Kerroi että oli ollut kiven kova ja noudattanut annettuja ohjeita. . Ja sipsien sijasta hän osti omena sipsejä TV illaksi .
Laihdutus vaatii kovaa itsekuria ettei ajattele kun näkee jotain hyvää että ei tee mitäön jos vaan kerran muistelen .siis ei maistella kertaakaan . Hänen painonsa ei ole noussu enää sen jälkeen, meni avioon ja on tänään kolmen lapsen äiti ,hoikka äiti .
Tahdon voima on lähdettävä itsestä että onnistuu . Siis ota lääkäri; apua siihen ja tulet huomaaman miten elämä muuttuu kun pääset irti kiloistaan . Tulet nauttimaan elämästäsi . - Anonyymi
Ala syömään joka päivä vihanneksia, vaikka muuten et tekisi mitään muutosta. Vihanneksia ennen ateriaa, se puree ajan kanssa.
Sitten käy lenkillä päivittäin, silloin kun on mahdollista.
Näitä minä olen noudattanut, ja olen tyytyväinen.
Paino on taulukon mukaan " lievä lihavuus "
Miksi meidän kaikkien olisi oltava normaalipainoisia?- Anonyymi
Eiköhän aloittaja ole saanut jo vuoden 2007 asiansa taputeltua tavalla tai toisella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla
Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk547692Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!
🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin207344Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä
HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html1716859Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava
Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta536722Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös
seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.385728Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?
Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k765700Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa
Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko1015455Persut ne lomailee veronmaksajien piikkiin
Nämä rötösherrat kyllä putoavat onneksi eduskunnasta. Ja kuten Marin maksoi aamupalansa, niin nämä reissut pitää periä m243165- 50856
- 59818