Kaason meikki ja kampaus

syksyn kaaso

Miten teillä muilla, maksaako morsian kaason meikin ja kampauksen hääpäivänä? Kaasoilla nyt ei ole aikaa hääpäivänä laittaa itseään ja pakko sitä on jotain itselleen tehdä kuitenkin. Ymmärrän kyllä että kaason pukua ei tarvi maksaa, ellei hääpari vaadi mitään ihmeellisyyksiä, mutta tuo meikki/kampaus asia vähän askarruttaa...

21

12132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -e-

      Olisihan se naurettavaa edes pyytää hääparilta sellaista! Kuka kehtaa? "Nii et ku mä oon ny nähny kauheesti vaivaa ja uhrautunu tähän kaason virkaan et maksa mun meikki ja kampaus sit nii!!" Huhhuh.. Kyllä jokainen huolehtii omasta naamastaan ja päästään.

      • kokemusta on

        köyhän ei kannata suostua kaasoksi; oma kaason pukuni maksoi n.140 euroa ja siihen kampaus ja meikki muistaakseni siinä 60 euron pintaan. Lisäksi lahja hääparille avopuolison kanssa 70 euroa. Hommasin hääparille hääauton, josta he maksoivat vaan bensat. Lisäksi tein kutsut, järjestin polttarit, tein polttarikansion ja se ainoa mieluinen tehtävä: toimin tukena ja turvana hääpäivän viimeiseen asti. Aivan taatusti maksan meikin ja kampauksen kaasolleni jos joskus olen menossa naimisiin. Muistakaa morsiamet kohdella kaasojanne hyvin, heidän ei olisi pakko suostua kaasoksi/tehdä yhtään mitään.


      • maksoin

        oman kaasoni kampauksen. Meikin hän teki itse. Minusta se oli kaunis ele, koska hän oli auttanut minua suunnattomasti ja oli iso osa juhlaa ja sen onnistumista. Hääpäivänä hänkin sai hetken rentoutua kampaajalla. Eikä hän itse olisi varmasti ehtinytkään hiuksiaan laittaa.


      • MeMy
        maksoin kirjoitti:

        oman kaasoni kampauksen. Meikin hän teki itse. Minusta se oli kaunis ele, koska hän oli auttanut minua suunnattomasti ja oli iso osa juhlaa ja sen onnistumista. Hääpäivänä hänkin sai hetken rentoutua kampaajalla. Eikä hän itse olisi varmasti ehtinytkään hiuksiaan laittaa.

        Minä maksan molemmille kaasoille meikin ja kampauksen. He ovat käyttäneet vapaa-aikaansa meidän juhlien järjestämiseen yms,joten muu ei olisi tullut kysymykseenkään. Vaatteensa halusivat maksaa itse.


      • kaaso x 2
        kokemusta on kirjoitti:

        köyhän ei kannata suostua kaasoksi; oma kaason pukuni maksoi n.140 euroa ja siihen kampaus ja meikki muistaakseni siinä 60 euron pintaan. Lisäksi lahja hääparille avopuolison kanssa 70 euroa. Hommasin hääparille hääauton, josta he maksoivat vaan bensat. Lisäksi tein kutsut, järjestin polttarit, tein polttarikansion ja se ainoa mieluinen tehtävä: toimin tukena ja turvana hääpäivän viimeiseen asti. Aivan taatusti maksan meikin ja kampauksen kaasolleni jos joskus olen menossa naimisiin. Muistakaa morsiamet kohdella kaasojanne hyvin, heidän ei olisi pakko suostua kaasoksi/tehdä yhtään mitään.

        Samansuuntaiset kokemukset mullakin. Kahteen kertaan olen ollut kaasona enkä kolmatta kertaa ala, ellei paras, rakas serkkuni minua joskus pyydä. Aivan helvetinmoinen homma se tosiaan on. Minulle ei maksettu pukua, meikkiä tai kampausta. Tosin pystyin ne itsekin maksamaan. Morsiankaan ei sanellut mitään ehtoja pukeutumiselle. Itse halusin kuitenkin, että kaikki on tiptop, kaason rooli on kuitenkin tosi näkyvä ja saa sitten olla rennommin, kun ulkoiset puitteet on kunnossa. Rahaa meni viimeisiin, pari kesää sitten olleisiin häihin lähes tuhatkunta euroa (puku 400, kampaus ja meikki 100, polttarit, matkat, polttarikansio, lahja..).


      • Pettynyt kaaso
        kokemusta on kirjoitti:

        köyhän ei kannata suostua kaasoksi; oma kaason pukuni maksoi n.140 euroa ja siihen kampaus ja meikki muistaakseni siinä 60 euron pintaan. Lisäksi lahja hääparille avopuolison kanssa 70 euroa. Hommasin hääparille hääauton, josta he maksoivat vaan bensat. Lisäksi tein kutsut, järjestin polttarit, tein polttarikansion ja se ainoa mieluinen tehtävä: toimin tukena ja turvana hääpäivän viimeiseen asti. Aivan taatusti maksan meikin ja kampauksen kaasolleni jos joskus olen menossa naimisiin. Muistakaa morsiamet kohdella kaasojanne hyvin, heidän ei olisi pakko suostua kaasoksi/tehdä yhtään mitään.

        Morsian ei maksanut kummallekaan kaasollle mitään, ei edes matkakustannuksia joita askartelujen yms vuoksi tuli melkoisesti. Molempien meidän kaasojen kaikki vapaa aika meni askarrellessa ja häitä suunnitellessa, pitihän häiden olla täydelliset. Hääpäivä kun koitti, emme saaneet juurikaan kiitoksen sanaa morsiusparilta. Muut vieraat kyllä kävivät kiittelemässä hienosta työstä, mutta sitä tärkeintä kiitosta ei tullut. Olo oli kieltämättä hyväksikäytetty. Olimmeko vain ilmaisia työjuhtia? Välillä tuntui että uurastimme häiden eteen enemmän kuin itse hääpari. Sen teimme siksi koska morsian oli/on rakas ystävämme ja ajattelimme että hän ymmärtäisi ja arvostaisi työpanostamme. Mutta kuinkas kävikään... No, häistä nyt ei ole vielä niin pitkä aika, joten ehkäpä sitä kiitosta voi vielä odotella...


    • morsmaikku 07

      Maksan kaasoni kampauksen ja meikin. Hän ansainnut sen,koska tehnyt paljon töitä kaasonani.

    • Morsian -07

      Minä en kyllä maksa kaasojeni (2 kpl.) kampauksia ja meikkejä, pukuihin ostin kyllä (kalliin) kankaan... Kaasojen kampauksiin sitäpaitsi menee varmasti enemmän rahaa, kuin omaani...

    • muuta!

      Tottakai morsio maksaa kaasonsa kaunsitautumisen, enpä tiedä tilannetta, jossa näin ei ole ollut...
      Mutta jos morsiosi käy asiassa pihtaamaan, eikä tarjoudu, et tokikaan voi sitä häneltä lähteä vaatimaan...

      • munkin mielest

        En mäkään pyytäis, jollei sitä mulle tarjottais. Mutta toisaalta, oon ollu muutaman kerran kaasona, ja mulle on kampaus ja meikki maksettu ja samoin maksoin ne omalle kaasolleni omissa häissäni. Musta sen kuuluu mennä niin. Ja meidän kaveripiirissä näin on kyllä aina tehtykin. Se on vähänkuin kiitos vaivannäöstä sekin. Mutta, sen morsion tarttee tää itte hiffata...


    • kaasotin

      itse oon kaasona kesällä ja morsian maksaa meikin. ihan omasta aloitteestaan sen maksaa.. olisin kyllä itse jokatapauksessa mennyt meikattavaksi mutta kun hän kerta tarjoutui. itse maksan kampaajan ja tietysti puvun.

      • Hömpsy

        Minä en ainakaan kehtaisi maksattaa morsiammella meikkiä, kampausta tai pukua, varsinkaan kun kyseessä on oma sisko.

        Eiköhän morsiammella ole rahan menoa muutenkin paljon. Jokainen päättää siinä vaiheessa kun pyydetään rytyykö kaasoksi vai ei...


      • jiiikooo
        Hömpsy kirjoitti:

        Minä en ainakaan kehtaisi maksattaa morsiammella meikkiä, kampausta tai pukua, varsinkaan kun kyseessä on oma sisko.

        Eiköhän morsiammella ole rahan menoa muutenkin paljon. Jokainen päättää siinä vaiheessa kun pyydetään rytyykö kaasoksi vai ei...

        "Minä en ainakaan kehtaisi maksattaa morsiammella meikkiä, kampausta tai pukua, varsinkaan kun kyseessä on oma sisko.Eiköhän morsiammella ole rahan menoa muutenkin paljon"

        Sitä voisi ajatella niinkin, että kaaso säästää omalla työpanoksellaan ja avullaan morsiusparille aikamoisen summan rahaa. Maksoin meikin ja kampauksen, muu ei tullut kysymykseenkään.


    • maksamme

      Me maksamme kyllä kaasoni puvun ja kampauksen, meikin hän tekee itse. Minulle ei tulisi mieleenikään maksattaa kaasollani hänen pukuaan, koska hän ei taatusti opiskelijana sellaista muuten ostaisi ja jäähän se sitten hänelle muistoksi häistämme. Kampaajalle menemme samaan aikaan ja mielestäni kampaajan maksaminen kuuluu minulle, meidänhän takia kaaso laittautuu ja on joka tapauksessa nähnyt vaivaa häitä varten

    • kaasokki

      No mä "saan" maksaa ite mikä on siitä ärsyttävää kun morsian vaatii että on oltava meikki ja kampaus ammattilaisen tekemä...on muutenkin vaativa morsian mutta kyllä mäkin olisin jos olis omat häät..paitsi teitenkin kohtuudella.Se ärsyttää et rahaa vois käyttää muuhunkin mut jos ajattelee positiivisesti ni saanpahan olla tyylikäs ja kunnolla=)

    • kaaso

      Maksan ite kampauksen ja meikin, en ees oottanut, että morsian maksaisi. Meillä rento tunnelma häitä järjesteltäessä, joten mukava tässä suunnitella polttareita morsiamelle.

    • Elomorsian

      Minä en myöskään maksa kaason kampausta eikä kaaso ole ilmaissut sitä myöskään toivovansa. Toisaalta kaasolla on meidän häissä aika kevyt homma moneen muuhun verrattuna, hänen harteillaan on lähinnä polttarien järjestäminen. Meidän häitä varten ei esim. askarrella, koska kaikki kutsut ja muut tilataan valmiina ja juhlapaikan koristelusta, kattauksesta ym. pitää huolen se ravintola, jossa häät pidetään.

      • Elomorsian

        Piti vielä sanoa, että siis mulla ei myöskään ole mitään vaatimuksia, että kaason pitäisi välttämättä teettää jossain jokin tietynlainen kampaus tai pukeutua tietynlaiseen pukuun. Jos sellaista vaatisin, niin sitten kyllä tietysti maksaisin vaatimuksistani aiheutuvat kulut. Luulen kuitenkin, että kaikilla on mukavinta silloin, kun saa itse valita puvun, jossa näyttää nätiltä ja päättää, miten ja missä tukkansa vääntää juhlakuntoon.

        Aion kyllä muistaa kaasoa muunlaisella lahjalla ja kiitoksilla. :)


    • Laurah

      Ei ole tullut vielä puheeksi asia, mutta uskoisin, että koska kaaso päättää itse miltä näyttää, hän maksaa itse. En vaadi häneltä mitään. En usko hänen laittavan sen enempää rahaa itseensä kuin ollessaan "tavallisena" vieraana (on kova laittautumaan siis muutenkin).

    • mielestäni

      silloin morsian maksaa, jos vaatii jotain erityistä kampausta, meikkiä tai pukua kaasolta. Jos esim. on kaksi kaasoa, ja haluaa heille samanlaiset puvut, niin mielestäni silloin ne kuuluu myös heille maksaa.

      Itse en aijo maksaa kaasoilleni edellä mainittuja, koska en ole heillä "teettänyt" juuri mitään työtä. Ainoa, mitä he ovat tehneet on muutama koristeluasia yhdessä minun kanssani ja makutuomareina ovat olleet. Tietysti nämä ovat ollet minulle tärkeitä asioita, mutta en niistä sentään ala maksamaan. Minulle ei ole mitään väliä miltä näyttävät häissä, itse saavat päättää.

      Kaason lahjat sitten tietysti saavat häiden jälkeen, ajattelin ostaa jotain oikein mieluista kiitokseksi tuesta.

      • ei makseta...

        Minä en omille kaasoilleni maksa kampausta, meikkiä taikka pukua. Eivät he ole tähän mennessä minua mitenkän erityisesti auttaneet ja uhranneet vapaa aikaansa. Tukea ja sen sellaista lähinnä heiltä toivon, mitä nyt ystäviltäni muutenkin. Hääpäivänä on muutama pikku tehtävä ja luulen ettei niistä nyt kauheaa vaivaa ole. Meillä muutenkin yritetään päästä mahdollisimman halvalla. Kaasoille ostan kiitoslahjat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe