Keliakia / Apua opinnäytetyöhön

Hanna

Opiskelen Oulun seudun ammattikorkeakoulussa hoitotyön koulutusohjelmassa sairaanhoitajaksi. Opintoihin sisältyy opinnäytetyö, jota teen aiheesta ”Keliakiaa sairastavien nuorten aikuisten kokemuksia arjesta”.

Pyydän Sinua, 18-30-vuotias nuori aikuinen, kirjoittamaan tarinan siitä, miten keliakia Sinulla todettiin, minkälaisia arjen haasteita olet kohdannut ja miten olet oppinut elämään sairauden kanssa. Tarinan pituuden saat päättää itse.

Kirjoittamasi kertomus käsitellään luottamuksellisesti. Henkilöllisyytesi ei paljastu missään vaiheessa tutkimusta. Kertomusta ei käytetä muuhun tarkoitukseen eikä sitä luovuteta muiden kuin allekirjoittaneen käyttöön.

Toivon sinun lähettävän tarinasi minulle sähköpostitse osoitteeseen [email protected] 30.06.2007 mennessä.

Mikäli sinulla on kysyttävää työhöni liittyen, vastaan mielelläni.

Yhteistyöterveisin

Hanna Vimpari
[email protected]

7

821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruokavalioon kyllästynyt ke...

      laitettu tuo ikäraja.. aina me yli 30risat ei saada osallistua mihinkään.. snif olin mäkin joskus nuori, enkä vielä niin dementoitunutkaan..

      • imv

        Kiva lukea tällaisista opinnäytetöistä, toivottavasti saat Hanna paljon viestejä ja tarinoita! Itse ainakin aion osallistua kertomalla oman tarinani, ei sitä liikaa ole saanut/joutunut tuomaan julki. Aiheen kuuluisi mielestäni olla enemmänkin esillä, sen verran erilaiseksi se elämän tekee.

        Tsemppiä kirjoitustyöhön!


      • Minä myös
        imv kirjoitti:

        Kiva lukea tällaisista opinnäytetöistä, toivottavasti saat Hanna paljon viestejä ja tarinoita! Itse ainakin aion osallistua kertomalla oman tarinani, ei sitä liikaa ole saanut/joutunut tuomaan julki. Aiheen kuuluisi mielestäni olla enemmänkin esillä, sen verran erilaiseksi se elämän tekee.

        Tsemppiä kirjoitustyöhön!

        aion lähettää kertomukseni kunhan ehdin. Toivottavasti muutkin tekevät samoin. Onnea opinnäytetyöllesi!


      • Keli
        Minä myös kirjoitti:

        aion lähettää kertomukseni kunhan ehdin. Toivottavasti muutkin tekevät samoin. Onnea opinnäytetyöllesi!

        Hanna, laitahan opinnäytetyösi sitten nettiin, meitä "suolivammaisia" lohduttaa varmasti lukea ja kuulla, että emme ole yksin ongelmiemme kanssa.
        : )


    • Hanna

      Kiitos kaikille jo vastanneille! Tarvitsisin vielä kuitenkin muutaman kertomuksen aineistoksi työtäni varten. Mikäli tuntuu, ettet saa aikaiseksi kertomusta niin muutamakin omakohtainen, "paperille" pistetty kokemus/ajatus keliakiasta on tervetullut!

    • Jmusti

      Hei Hanna,

      Minua myös kiinnostaisi nähdä noita tuloksia kun saat työn pakettiin.

      T: Janne

    • Hanna

      Olen saanut kertomuksia työtäni varten varsin niukasti, joten vastaamisaikaa on jatkettu 31.7. saakka. Toivon, että teiltä keliakiaa sairastavilta nuorilta aikuisilta, liikenisi pieni hetki aikaa lähettää minulle kertomus/ajatuksia/kokemuksia keliakiasta! Olisin todella kiitollinen..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe