Polysytemia vera

Nimetön

Tässä on tätä, mitä olen ihmetellyt: tiedän, että lääkärit ovat lähisukulaisella sanoneet, että hän on itse aiheuttanut polysytemia vera tautinsa?
Miten ihmeessä se on mahdollista ja jos sen aiheuttaa itse - miten voi olla aiheuttamatta sitä?
Sukulaisella lääkkeenä Hydrea. ikää 73 v.Ei tupakoinut koskaan.

LAINATTU NETISTÄ::::***********

Hän sai kylläkin polysytemia vera diagnoosin, itse aiheutetun, sekundaarinen
polysytemia vera. Hän ei lopettanut tupakointia, niin sitä
myöden myös hoidon taso heikkeni selvästi. Lääkäreiden kanta oli selvä, potilasta autetaan hyvin vähän ja oireisiin jätettiin puuttumatta. Tänäpäivänä on vielä tiukemmat hoitokriteerit säästöjen takia, mitä ne olivat viisi vuotta sitten.
Jos polysytemia vera-potilas vielä lisäksi tupakoi, saattaa
hoito hyvinkin sen myötä jäädä huonoksi ja putoaa julkisesta
kelkasta yksin selviytymään sairauden kanssa.

4

4533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ketään

voida pudottaa hoidoista pois.Syyllistäminen vielä sairauden lisäksi tuntuu kohtuuttomalta.

• Nuppu - Annikki

Ei sitä hoitamatta jätetä, mutta ei se ole kokoaikaista lääkärissä juoksemista. Verikontrollit ovat ainakin minulla säännölliset. Komplikaatiot on hyvin hoidettu.

• kysymykseesi

Epäilenpä itseaiheuttamis mahdollisuutta .itselläni on sama sairaus . EN OLE KOSKAAN POLTTANUT JA En käytä alkoholia

• Nimetön

Kannattaa hakea tietoa jostain muualta kuin täältä. Netistäkin löytyy luotettavia lähteitä. Esim katsopas therapia fennica.fi ->polysytemiat. SEKUNDAARINEN polysytemia on siis ERI ASIA kuin Polysytemia vera.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      338
      11756
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7966
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      3083
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2258
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      156
      2219
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1656
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      55
      1103
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      793
    Aihe