Tuli työeläkekortti, saako helpola alenukset

vaii

Tuli työeläkekortti,
sillä saa alennuksia liikkumisesta,
mutta,
pitääkö uutta passia kuljettaa mukana,

vai saako alennukset,
vaikkapa,
vanhanaikaisella pahvisella ajokortilla,
kuvallisella pankkikortilla,

kun nuo eivät ole virallisia henkilötodistuksia.

23

5870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole mitään infoa mukana?

      kannattaisi kysyä työeläkelaitokselta tai käydä siellä infosivuilla katsomassa, jotta saat varman tiedon. En tosin usko, että pelkkä työeläkekortti vastaa henkilöllisyystodistusta. Viralliseksi todisteeksi henkilöllisyydestäsi en oikein usko myöskään muiden mainitsemiesi asiapapereiden kelpaavan passia lukuunottamatta ja edellyttäen, että passi on voimassa. Mutta usko ei ole tiedon väärti.

    • Matkahuollosta

      lipun ja näytin työeläkekorttia sekä ajokorttia. Vähän vilkaisi, ei edes käteensä ottanut kumpaakaan. Johan sen naama kertoo, ettei ihan tyttösiä olla! Tietysti sain eläkeläisalennuksen (bussissa 30 %). Riippuu varmaan vähän virkailijasta, kuinka tarkkaan tutkii paperit!

      • Fridanna

        Eivät juuri vilkaise työeläkekorttia, vaikka toivossa elän, etteivät uskoisi minun vielä olevan eläkkeellä:)
        En ole vielä kahden vuoden aikana huomannut muuta kuin teatteriin liikennevälineiden lisäksi pääsee halvemmaalla.


      • Karin M
        Fridanna kirjoitti:

        Eivät juuri vilkaise työeläkekorttia, vaikka toivossa elän, etteivät uskoisi minun vielä olevan eläkkeellä:)
        En ole vielä kahden vuoden aikana huomannut muuta kuin teatteriin liikennevälineiden lisäksi pääsee halvemmaalla.

        Uimahalliin hyvä alennus.


      • näin asiat selviää
        Karin M kirjoitti:

        Uimahalliin hyvä alennus.

        www.varma.fi/henkilöasiakkaat saat tilata uudistuneen kortin ja voit katsoa oikeasta yläkulmasta paikat jotka myöntävät alennuksia.Korttihan uudistui syksyllä 2008 ja tämä uusi pelittää myös ulkomailla.
        Itse napputtelin ja lähetin tilauksen,sillä vanha on vuodelta 2006 ja se ei kelpaa kuin Suomessa.


      • tutkittu juttu

        Ko olin vasta 42 vuotinen niin papereita tutkivat.


      • silmät auki
        Fridanna kirjoitti:

        Eivät juuri vilkaise työeläkekorttia, vaikka toivossa elän, etteivät uskoisi minun vielä olevan eläkkeellä:)
        En ole vielä kahden vuoden aikana huomannut muuta kuin teatteriin liikennevälineiden lisäksi pääsee halvemmaalla.

        Monessa kylpylässä
        Uimahallissa
        Messuilla
        Näyttelyissä
        VR:llä
        Linja-autossa
        jopa ostoksissa. Ostin Okra näyttelystä jonku tuotteen, niin siinä oli erkseen eläkeläishinta


    • eläkeläinen nikito

      Ainakin minulla.

      Alennuksia voi saada esittämällä tämän kortin ja kuvallisen henkilötodistuksen.

      Koska minulla on pahvinen ajokortti, niin aina on kelvannut.

      Esitä vain aina se asioidessasi jokapaikassa. Ehkä ruokakaupan kassa ei anna alennusta, mutta kaikki; junat, lentokoneet, bussit, teatterit. Taxiin en ole rohjennut tarjota.

      On myös useita yleisötapahtumia. Kaikkeen kannattaa ainakin yrittää. Ei meitä eläkeläisiä liiaksi valisteta tästä.

    • Reissumuori

      Minä nautin säännöllisesti junamatkoillani eläkeläisalennuksesta, joka on 50 %. Olen vilauttanut konduktöörille työeläkekorttia, eikä kertaakaan ole tarvinnut esittää mitään muuta todistusta. Mikäli tarvittaisiin jokin muu todistus siitä, että olen juuri työeläkekortin oikea haltija, niin mukanani minulla ei ole muuta kuin vanhanmallinen ajokortti. Sitäkään ei ole siis tarvittu.

      • hyvä ketju

        myöntämä työeläkekortti on hyvä olla mukana:

        -uimahallissa
        -linja-automatkalla
        -junassa,jossa suurin alenn%


    • kuvallisen

      Kela-kortin jouduttuani eläkkeelle ja se käy henkilötodistuksesta. Kortin takana on logot: Finnair, VR ja Matkahuolto...Finnairin kotimaan lennot taitavat olla 70% alennuksella...Muutaman kerran käyttänyt sitäkin. Kuvallinen Kela-kortti maksaa nykyän n 25e ja kaksi tuoretta passikuvaa mukaan. Kun on kuvallinen Kela-kortti, ei tarvitse kotimaassa muuta.

    • gellokalle

      Alennuksia tulee ja kortti uudistettiin 2008,mutta vanhallakin pärjää.

      • ihmettelevä,

        Onko tai oliko vaikeaa vastata tälle kysyjälle suoraan, kävit nostamassa 2007 vuodelta ketjun. Taitaa olla tietoso yhtä vanhoja.


      • Nostaja
        ihmettelevä, kirjoitti:

        Onko tai oliko vaikeaa vastata tälle kysyjälle suoraan, kävit nostamassa 2007 vuodelta ketjun. Taitaa olla tietoso yhtä vanhoja.

        Poistata. Sen taidon sinä osaat.


    • .

      Saa heti kaikista niistä paikoista mitä siihen korttiin on merkattu. Juna,, lento, ym .

    • 15+100

      Vanha pahvinen ajokortti alkaa olla siinä ja siinä.Itse en saanut sillä pankista rahaa,joten uusiksi meni.

      • ämmi.

        joku tuossa sanoi niin huomasin tämän olevan jo vanha ketju uudelleen elvytettynä. Muuten en mitään olisi huomannut.
        Vähän olen vielä eläkekorttiani käyttänyt. En edes meinaa muistaa sen olemassaoloa - on vielä aika tuore.

        Nyt tässä ostin junalipun ja virkailija kysyi, onko mitään alennusjuttuja. Huomasin, että kysyi sen fiksusti, ei suoraan kysynyt, onko eläkekorttia. No olihan minulla ja 50% maksoi matka vähemmän. Näytin vain kortin, ei vaatinut mitään henkilöllisyyspaperia. Ehkä sen jo naamasta näkee. Konduktööri vain katsoi matkalipun, ei kysyny kortteja. Hyvin on mennyt siis.

        Tuota en tiennyt, että myös uimahalliin saa alennuksen. Hyvä tietää, kun alan siellä kaiketi käymään taas talvella.


      • näkeehän sen
        ämmi. kirjoitti:

        joku tuossa sanoi niin huomasin tämän olevan jo vanha ketju uudelleen elvytettynä. Muuten en mitään olisi huomannut.
        Vähän olen vielä eläkekorttiani käyttänyt. En edes meinaa muistaa sen olemassaoloa - on vielä aika tuore.

        Nyt tässä ostin junalipun ja virkailija kysyi, onko mitään alennusjuttuja. Huomasin, että kysyi sen fiksusti, ei suoraan kysynyt, onko eläkekorttia. No olihan minulla ja 50% maksoi matka vähemmän. Näytin vain kortin, ei vaatinut mitään henkilöllisyyspaperia. Ehkä sen jo naamasta näkee. Konduktööri vain katsoi matkalipun, ei kysyny kortteja. Hyvin on mennyt siis.

        Tuota en tiennyt, että myös uimahalliin saa alennuksen. Hyvä tietää, kun alan siellä kaiketi käymään taas talvella.

        Joo eivät kysy, eivät, näkee päältäkin, et eläkkeellä on pakko olla, ku noin huonosti pääsee liikkumaan. Muuten saattasivat vielä ikää kyselläkki.


      • saamassa
        ämmi. kirjoitti:

        joku tuossa sanoi niin huomasin tämän olevan jo vanha ketju uudelleen elvytettynä. Muuten en mitään olisi huomannut.
        Vähän olen vielä eläkekorttiani käyttänyt. En edes meinaa muistaa sen olemassaoloa - on vielä aika tuore.

        Nyt tässä ostin junalipun ja virkailija kysyi, onko mitään alennusjuttuja. Huomasin, että kysyi sen fiksusti, ei suoraan kysynyt, onko eläkekorttia. No olihan minulla ja 50% maksoi matka vähemmän. Näytin vain kortin, ei vaatinut mitään henkilöllisyyspaperia. Ehkä sen jo naamasta näkee. Konduktööri vain katsoi matkalipun, ei kysyny kortteja. Hyvin on mennyt siis.

        Tuota en tiennyt, että myös uimahalliin saa alennuksen. Hyvä tietää, kun alan siellä kaiketi käymään taas talvella.

        Sen näkee naamasta, että on saamassa...


      • ämmi.
        näkeehän sen kirjoitti:

        Joo eivät kysy, eivät, näkee päältäkin, et eläkkeellä on pakko olla, ku noin huonosti pääsee liikkumaan. Muuten saattasivat vielä ikää kyselläkki.

        minä aika hyvin pääsen liikkumaan, kun ensin alkuun pääsen. Mitä joskus tuo selkä tai jalat vihottelee, mutta yritän kyllä tsempata silloin.


      • näkeehän sen
        ämmi. kirjoitti:

        minä aika hyvin pääsen liikkumaan, kun ensin alkuun pääsen. Mitä joskus tuo selkä tai jalat vihottelee, mutta yritän kyllä tsempata silloin.

        Mie tarviin vielä kulkemisen apujakin.


      • %%%%%%%%
        näkeehän sen kirjoitti:

        Joo eivät kysy, eivät, näkee päältäkin, et eläkkeellä on pakko olla, ku noin huonosti pääsee liikkumaan. Muuten saattasivat vielä ikää kyselläkki.

        Lainaa rolaattoria,niin ei tarvi ku vilauttaa vaikka s-etukorttia niin alennukset tulee.


      • näkeehän sen
        %%%%%%%% kirjoitti:

        Lainaa rolaattoria,niin ei tarvi ku vilauttaa vaikka s-etukorttia niin alennukset tulee.

        Ei tartte lainata, se on jo omasta takaa. Sillä kun viimekikin menin, pääsi mies ilmaste avustajan roolissa. Toki hän oikeestikkin on avusaja mulle. Mut aiemmin ei oo sitäkään hoksattu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1666
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1305
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1166
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1158
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1055
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1051
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      967
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      962
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      844
    Aihe