juon noin neljä kuppia kahvia päivässä mustaa ja ilman sokeria. olen nyt viimeaikoina kärsinyt vatsaongelmista. voiko kofeiini aiheuttaa allergiaa?
allergiaoireita kahvista
6
1636
Vastaukset
- se allergiaa
aiheuta, mutta kahvi on yksi pahoista närästyksen ja mahalaukun limakalvon ärsytysoireiden provosoijista. Siitä vaivasi voivat johtua.
- vastaajaan
oireesi eivät viittaa allergiaan, hyvinkin monelle ihmiselle kofeiini aiheuttaa vatsavaivoja. Mutta siinä tuo edellinen vastaaja on väärässä että kofeiinille voi myös olla allerginen.
Voiko tosiaan olla? Sillä nyt alkaa näyttää siltä, että jokin kahvissa (ei maito, sillä maitotuotteet eivät aiheuta yksinään oireita) saa ihoni reagoimaan. Aluksi syytin koivua, mutta kun se ei tullut joka päivä ja sitten koivun kukinta meni ohikin ja oireita vaan tuli. Nyt olen onnistunut ainoana linkkinä yhdistämään allergiaoireeni kahviin, mitään muuta "vakioainetta" ei ole kuin kahvi. Aika villiä jos kahvillekin - tai siis kofeiinille voi olla allerginen.
- Nimetön
Kred kirjoitti:
Voiko tosiaan olla? Sillä nyt alkaa näyttää siltä, että jokin kahvissa (ei maito, sillä maitotuotteet eivät aiheuta yksinään oireita) saa ihoni reagoimaan. Aluksi syytin koivua, mutta kun se ei tullut joka päivä ja sitten koivun kukinta meni ohikin ja oireita vaan tuli. Nyt olen onnistunut ainoana linkkinä yhdistämään allergiaoireeni kahviin, mitään muuta "vakioainetta" ei ole kuin kahvi. Aika villiä jos kahvillekin - tai siis kofeiinille voi olla allerginen.
ihminen voi olla allerginen ihan mille vaan. Siinä kahvissa on muutakin kun se kofeiini mille voi herkistyä kai siihenkin lisätään jotain säilöntä aineita niitä vois varmaan kysyä paahtimosta tai jostain jos haluaa tietoa enemmän. Minun tyttäreni on allerginen säilöntä aineille ja reagoi juuri ihon kautta.
- papu__
En tiedä onko se varsinaista allergiaa, mutta mulla ainakin tulee kahvista usein vatsa kipeäksi ja ripulia. Kahvi kyllä kiihdyttää suoliston liikkeitä. Jos juon kahvia, vatsa saattaa olla parikin päivää kipeä ja sekaisin. Jos kahvi aiheuttaa tällaisia oireita, kannattaa vähentää kahvinjuontia, tai ainakin pitää 1-2 viikon tauko ja katsoa häviävätkö oireet. Jos häviävät, niin ainakin tiedät niiden johtuvan kahvista.
- ihottumaa
mulla tulee kahvista ihottumaa ja kurkkuun limaoireita. juon vain yhden kupin enää päivässä ja siitä on vaikeaa päästä irti, vaikka ihottumaa tuleekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko821635- 401279
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu87976Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja201936- 53862
- 61853
Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.66838Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20830- 34784
- 37779