allergiaoireita kahvista

aurinkoinen25

juon noin neljä kuppia kahvia päivässä mustaa ja ilman sokeria. olen nyt viimeaikoina kärsinyt vatsaongelmista. voiko kofeiini aiheuttaa allergiaa?

6

1642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se allergiaa

aiheuta, mutta kahvi on yksi pahoista närästyksen ja mahalaukun limakalvon ärsytysoireiden provosoijista. Siitä vaivasi voivat johtua.

• vastaajaan

oireesi eivät viittaa allergiaan, hyvinkin monelle ihmiselle kofeiini aiheuttaa vatsavaivoja. Mutta siinä tuo edellinen vastaaja on väärässä että kofeiinille voi myös olla allerginen.

• Voiko tosiaan olla? Sillä nyt alkaa näyttää siltä, että jokin kahvissa (ei maito, sillä maitotuotteet eivät aiheuta yksinään oireita) saa ihoni reagoimaan. Aluksi syytin koivua, mutta kun se ei tullut joka päivä ja sitten koivun kukinta meni ohikin ja oireita vaan tuli. Nyt olen onnistunut ainoana linkkinä yhdistämään allergiaoireeni kahviin, mitään muuta "vakioainetta" ei ole kuin kahvi. Aika villiä jos kahvillekin - tai siis kofeiinille voi olla allerginen.

• Nimetön
        Kred kirjoitti:

Voiko tosiaan olla? Sillä nyt alkaa näyttää siltä, että jokin kahvissa (ei maito, sillä maitotuotteet eivät aiheuta yksinään oireita) saa ihoni reagoimaan. Aluksi syytin koivua, mutta kun se ei tullut joka päivä ja sitten koivun kukinta meni ohikin ja oireita vaan tuli. Nyt olen onnistunut ainoana linkkinä yhdistämään allergiaoireeni kahviin, mitään muuta "vakioainetta" ei ole kuin kahvi. Aika villiä jos kahvillekin - tai siis kofeiinille voi olla allerginen.

ihminen voi olla allerginen ihan mille vaan. Siinä kahvissa on muutakin kun se kofeiini mille voi herkistyä kai siihenkin lisätään jotain säilöntä aineita niitä vois varmaan kysyä paahtimosta tai jostain jos haluaa tietoa enemmän. Minun tyttäreni on allerginen säilöntä aineille ja reagoi juuri ihon kautta.

• papu__

En tiedä onko se varsinaista allergiaa, mutta mulla ainakin tulee kahvista usein vatsa kipeäksi ja ripulia. Kahvi kyllä kiihdyttää suoliston liikkeitä. Jos juon kahvia, vatsa saattaa olla parikin päivää kipeä ja sekaisin. Jos kahvi aiheuttaa tällaisia oireita, kannattaa vähentää kahvinjuontia, tai ainakin pitää 1-2 viikon tauko ja katsoa häviävätkö oireet. Jos häviävät, niin ainakin tiedät niiden johtuvan kahvista.

• ihottumaa

mulla tulee kahvista ihottumaa ja kurkkuun limaoireita. juon vain yhden kupin enää päivässä ja siitä on vaikeaa päästä irti, vaikka ihottumaa tuleekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2523
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1778
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1613
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1608
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      7
      1051
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      978
    7. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      79
      930
    8. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      925
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      874
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      65
      857
    Aihe