allergiaoireita kahvista

aurinkoinen25

juon noin neljä kuppia kahvia päivässä mustaa ja ilman sokeria. olen nyt viimeaikoina kärsinyt vatsaongelmista. voiko kofeiini aiheuttaa allergiaa?

6

1671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se allergiaa

aiheuta, mutta kahvi on yksi pahoista närästyksen ja mahalaukun limakalvon ärsytysoireiden provosoijista. Siitä vaivasi voivat johtua.

• vastaajaan

oireesi eivät viittaa allergiaan, hyvinkin monelle ihmiselle kofeiini aiheuttaa vatsavaivoja. Mutta siinä tuo edellinen vastaaja on väärässä että kofeiinille voi myös olla allerginen.

• Voiko tosiaan olla? Sillä nyt alkaa näyttää siltä, että jokin kahvissa (ei maito, sillä maitotuotteet eivät aiheuta yksinään oireita) saa ihoni reagoimaan. Aluksi syytin koivua, mutta kun se ei tullut joka päivä ja sitten koivun kukinta meni ohikin ja oireita vaan tuli. Nyt olen onnistunut ainoana linkkinä yhdistämään allergiaoireeni kahviin, mitään muuta "vakioainetta" ei ole kuin kahvi. Aika villiä jos kahvillekin - tai siis kofeiinille voi olla allerginen.

• Nimetön
        Kred kirjoitti:

Voiko tosiaan olla? Sillä nyt alkaa näyttää siltä, että jokin kahvissa (ei maito, sillä maitotuotteet eivät aiheuta yksinään oireita) saa ihoni reagoimaan. Aluksi syytin koivua, mutta kun se ei tullut joka päivä ja sitten koivun kukinta meni ohikin ja oireita vaan tuli. Nyt olen onnistunut ainoana linkkinä yhdistämään allergiaoireeni kahviin, mitään muuta "vakioainetta" ei ole kuin kahvi. Aika villiä jos kahvillekin - tai siis kofeiinille voi olla allerginen.

ihminen voi olla allerginen ihan mille vaan. Siinä kahvissa on muutakin kun se kofeiini mille voi herkistyä kai siihenkin lisätään jotain säilöntä aineita niitä vois varmaan kysyä paahtimosta tai jostain jos haluaa tietoa enemmän. Minun tyttäreni on allerginen säilöntä aineille ja reagoi juuri ihon kautta.

• papu__

En tiedä onko se varsinaista allergiaa, mutta mulla ainakin tulee kahvista usein vatsa kipeäksi ja ripulia. Kahvi kyllä kiihdyttää suoliston liikkeitä. Jos juon kahvia, vatsa saattaa olla parikin päivää kipeä ja sekaisin. Jos kahvi aiheuttaa tällaisia oireita, kannattaa vähentää kahvinjuontia, tai ainakin pitää 1-2 viikon tauko ja katsoa häviävätkö oireet. Jos häviävät, niin ainakin tiedät niiden johtuvan kahvista.

• ihottumaa

mulla tulee kahvista ihottumaa ja kurkkuun limaoireita. juon vain yhden kupin enää päivässä ja siitä on vaikeaa päästä irti, vaikka ihottumaa tuleekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      88
      1541
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      114
      1420
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      70
      1285
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1161
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      117
      1000
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      981
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      928
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      19
      892
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      808
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      743
    Aihe