allergiaoireita kahvista

aurinkoinen25

juon noin neljä kuppia kahvia päivässä mustaa ja ilman sokeria. olen nyt viimeaikoina kärsinyt vatsaongelmista. voiko kofeiini aiheuttaa allergiaa?

6

1584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se allergiaa

      aiheuta, mutta kahvi on yksi pahoista närästyksen ja mahalaukun limakalvon ärsytysoireiden provosoijista. Siitä vaivasi voivat johtua.

    • vastaajaan

      oireesi eivät viittaa allergiaan, hyvinkin monelle ihmiselle kofeiini aiheuttaa vatsavaivoja. Mutta siinä tuo edellinen vastaaja on väärässä että kofeiinille voi myös olla allerginen.

      • Voiko tosiaan olla? Sillä nyt alkaa näyttää siltä, että jokin kahvissa (ei maito, sillä maitotuotteet eivät aiheuta yksinään oireita) saa ihoni reagoimaan. Aluksi syytin koivua, mutta kun se ei tullut joka päivä ja sitten koivun kukinta meni ohikin ja oireita vaan tuli. Nyt olen onnistunut ainoana linkkinä yhdistämään allergiaoireeni kahviin, mitään muuta "vakioainetta" ei ole kuin kahvi. Aika villiä jos kahvillekin - tai siis kofeiinille voi olla allerginen.


      • Nimetön
        Kred kirjoitti:

        Voiko tosiaan olla? Sillä nyt alkaa näyttää siltä, että jokin kahvissa (ei maito, sillä maitotuotteet eivät aiheuta yksinään oireita) saa ihoni reagoimaan. Aluksi syytin koivua, mutta kun se ei tullut joka päivä ja sitten koivun kukinta meni ohikin ja oireita vaan tuli. Nyt olen onnistunut ainoana linkkinä yhdistämään allergiaoireeni kahviin, mitään muuta "vakioainetta" ei ole kuin kahvi. Aika villiä jos kahvillekin - tai siis kofeiinille voi olla allerginen.

        ihminen voi olla allerginen ihan mille vaan. Siinä kahvissa on muutakin kun se kofeiini mille voi herkistyä kai siihenkin lisätään jotain säilöntä aineita niitä vois varmaan kysyä paahtimosta tai jostain jos haluaa tietoa enemmän. Minun tyttäreni on allerginen säilöntä aineille ja reagoi juuri ihon kautta.


    • papu__

      En tiedä onko se varsinaista allergiaa, mutta mulla ainakin tulee kahvista usein vatsa kipeäksi ja ripulia. Kahvi kyllä kiihdyttää suoliston liikkeitä. Jos juon kahvia, vatsa saattaa olla parikin päivää kipeä ja sekaisin. Jos kahvi aiheuttaa tällaisia oireita, kannattaa vähentää kahvinjuontia, tai ainakin pitää 1-2 viikon tauko ja katsoa häviävätkö oireet. Jos häviävät, niin ainakin tiedät niiden johtuvan kahvista.

    • ihottumaa

      mulla tulee kahvista ihottumaa ja kurkkuun limaoireita. juon vain yhden kupin enää päivässä ja siitä on vaikeaa päästä irti, vaikka ihottumaa tuleekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe