Onnistuiko ensimmäinen IVF-hoito?

Aune

Minulle tehdään ensimmäinen IVF-tuoresiirto ens viikolla ja mietityttää niin kovasti. Onko kellään kokemuksia, että eka hoito olisi onnistunut?

23

8721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ting*

Paras ystäväni onnistui ekalla yrityksellä. Itse testasin eilen negaa kolmannen IVF-hoidon jälkeen.
      Alkaa voimat olemaan aika lopussa.
      Paljon onnea teille ja toivottavasti onnistuu ensimmäisellä koska tätä helvettiä en toivo kenellekään!

• onnistua ekalla

Mulle tehtiin reilu viikko sitten kolmas IVF ja kovasti on odotus mielessä mutta varautunut olen pettymykseen. Mulla on tullut ne kaks edellistä kesken heti alussa viikoilla 5 ja 6. Varaudu sinäkin pettymykseen ja ole iloinen sitten jos plussaa. Pidetään peukkuja meille molemmille!! Mulle tehtiin nyt kahden alkion siirto kun edellisillä kerroilla laitettiin vain yksi.

• Aune

palstaa ja on tullut sellainen tunne, että onnistuminen eka kerralla on harvinaista...Vaikka jotenkin ajattelen, että mahdollisuus tulla raskaaksi on nyt suurempi kuin koskaan aikaisemmin...Tiedän muutaman iloisen onnistumisen kahden alkion siirroissa, joten tsemppiä tosi paljon sulle!

• taidetaan lopettaa tahän
        Aune kirjoitti:

palstaa ja on tullut sellainen tunne, että onnistuminen eka kerralla on harvinaista...Vaikka jotenkin ajattelen, että mahdollisuus tulla raskaaksi on nyt suurempi kuin koskaan aikaisemmin...Tiedän muutaman iloisen onnistumisen kahden alkion siirroissa, joten tsemppiä tosi paljon sulle!

Olemme miettineet että jos nyt ei onnistu ei jatketa enää hoitoja. Lääkäri kyllä kovasti oli jatkojen kannalla ja toisaalta sanoi että nyt on hyvät lähtökohdat onnistua. Lapsihan on tietysti aina lapsi, mutta meillä otettiin kissa vuos sitten korvikkeeksi ja sillä on sitten monia etuoikeuksia joita ei varmaan moni hyväksy mutta jokaisella saa olla omat arvonsa ja tapansa. Onnea vain sinullekin ja ilmoittele miten meni.

• ehdotettu
        taidetaan lopettaa tahän kirjoitti:

Olemme miettineet että jos nyt ei onnistu ei jatketa enää hoitoja. Lääkäri kyllä kovasti oli jatkojen kannalla ja toisaalta sanoi että nyt on hyvät lähtökohdat onnistua. Lapsihan on tietysti aina lapsi, mutta meillä otettiin kissa vuos sitten korvikkeeksi ja sillä on sitten monia etuoikeuksia joita ei varmaan moni hyväksy mutta jokaisella saa olla omat arvonsa ja tapansa. Onnea vain sinullekin ja ilmoittele miten meni.

alkionkuoren avausta tai mahdollisesti tehtykin se? Jos ongelmia on kiinnittymisessä, niin tuohan voisi auttaa.

• XXXXXXX
        ehdotettu kirjoitti:

alkionkuoren avausta tai mahdollisesti tehtykin se? Jos ongelmia on kiinnittymisessä, niin tuohan voisi auttaa.

Ei ole ehdotettu. Olivat nyt niin varmoja että onnistuu kun kaks laitettiin, mutta niinhän ne on olleet kahdella edellisellä kerrallakin...

• ekalla kerralla

Meillä onnistui eka ivf aikoinaan. Täälä palstalla on senkin takia niin vähän ekalla kerralla onnistuneita, että meillä kaikilla on kiire tuonne odottavien palstalle. Hoidot stimuloivat jollain merkillisellä tavalla kehoani, sillä pian synnytyksen jälkeen olin taas raskaana. Tällä kertaa luomusti. Moni lääkäri sanoi, että voi olla hoitojen ansiota:)

• äitix2

Meillä onnistui ensimmäinen IVF-hoito. Ja pojan ollessa vähän yli vuoden tulin luomusti raskaaksi. Nyt meillä on ekaluokkalainen poika ja syksyllä eskarin aloittava tyttö.

• eka IVF

Mulla ei onnistunut eka IFV tuoresiirto. Eka PAS tehtiin viime viikolla, tulosta odotellaan ...

• raskaus lähti ekan hoidon tuoresiirrosta, nyt rv 9 6. Kyllä se mahdollista on, piinailuketjussamme 4 onnistui ekalla yrityksellä :)

• eka ivf

Nyt rv7. kaksi alkiota sirrettiin koska eivät olleet ykkösluokkaa, yhtä näillä näkymin odotellaan..

• xxxxx

Mulle siirrettii kaksi ykköluokan alkiota reipas viikko sitten nyt 9pp. Jospa niistä toinen kiinnittyis. Ikäviä nämä vapaat töistä kun asiat pyörii vain sen yhen ympärillä. Onneks teen loppu viikon yö vuoroa ei jää jänskäys aikaa.

• Aune

Kävin tänään ultrassa ja nyt on hormonit vaikuttaneet liiankin hyvin, eli ultrassa näkyi n. 35 munasolua, joten hoito keskeytettiin, menen aamulla uudestaan ultraan, jolloin lääkäri tekee lopullisen päätöksen. Eli eipä onnistunut mullakaan eka ivf, tai en edes päässyt sinne saakka. Tai sitten tässä tarvitaan suurta ihmettä, ett osa niistä soluista katoais jonnekin...Onko vastaavanlaisia kokemuksia?

• miksi keskeytettiin ??

Siis miten niin hoito keskeytettiin ja toivot, että osa munasoluista katoaisi ?? Enpä ole koskaan kuullut, että IVF hoito keskeytettäisiin, koska tulee LIIKAA munasoluja. Ehkä ymmärsit lääkärin puheet väärin? Toivottavasti tulet tänään kertomaan, miten ultrassa meni !

• Mulla aikoinaan

tuli kans hyperstimulaatio eli munin aivan mahdottomasti...silti jatkettiin loppuun asti, pidettiin vain pari paussipäivää ennen punktiota. Nega tuli kuitenkin, ja kivut oli melkoiset punktiosta alkaen n.viikon...nestettä kertyi mm. keuhkoihin. :/

• 877*
        miksi keskeytettiin ?? kirjoitti:

Siis miten niin hoito keskeytettiin ja toivot, että osa munasoluista katoaisi ?? Enpä ole koskaan kuullut, että IVF hoito keskeytettäisiin, koska tulee LIIKAA munasoluja. Ehkä ymmärsit lääkärin puheet väärin? Toivottavasti tulet tänään kertomaan, miten ultrassa meni !

...eli miksi tuon takia keskeytettiin ? Mulla eka IVF menossa parhaillaan - ja munissaldoni oli juuri tuo 35 kpl - ihan normaalisti punkteerattiin ja tänään siirrettiin 2 hedelmöittynyttä alkiota takaisin. Eihän tuo 35 munista vielä mitenkään liikaa ole ?? Aika kipeä olen kyllä punktion jäljiltä mutta eiköhän se tässä olo ala kohentua kun lepäilee ja juo nestettä...

• vaara!

Hei!
        Mulla myös pelättiin hyperiä, ei kuitenkaan jouduttu keskeyttämään hoitoa. Hyperin vaara ei liity pelkästään munarakkuloiden määrään, mulla ainakin katsottiin kohdun limakalvon paksuutta ja että onko nestettä vatsaontelossa. Jos limakalvo on kovin paksu voi estrogeenipitoisuus olla taivaissa ja hyperin vaara on suuri. Hyvä, kun susta pidetään huolta eikä mennä liian isolla riskillä eteenpäin!! Hyperstimulaatio voi olla tosi vaarallinen. Toivottavasti munasarjat on kontrollissa rauhoittuneet ja seuraava hoito menee paremmin. Onnea hoitoihin!

• Aune
        miksi keskeytettiin ?? kirjoitti:

Tänään oli sitten hoidon viimeinen päivä, eli hoito todellakin keskeytettiin. Munasarjoissa kummallakin puolella n. 30 follekkelia joten lääkäri ei uskaltanut jatkaa enää tutkimusta. Hyperstimulaatio liian lähellä. Reagoin erittäin rajusta hormooniin. Tässä selitys supermegamaiselle follikkelikasvulle. Ei ollut lääkäri nähnyt ennen vastaavaa.

• jatketaan
        Aune kirjoitti:

Tänään oli sitten hoidon viimeinen päivä, eli hoito todellakin keskeytettiin. Munasarjoissa kummallakin puolella n. 30 follekkelia joten lääkäri ei uskaltanut jatkaa enää tutkimusta. Hyperstimulaatio liian lähellä. Reagoin erittäin rajusta hormooniin. Tässä selitys supermegamaiselle follikkelikasvulle. Ei ollut lääkäri nähnyt ennen vastaavaa.

yritystä, kuulemma seuraavan ovulaation aikana mahdollisuudet olis paremmat kuin aikaisemmin, juuri läpi käydyn hormonihoidon vuoksi. Eli peukut pystyyn :) ja onnea muillekin kohtalotovereille!

• Jenna_O

Minulle tehty ivf hoito jo 8 kertaa ja ei ole onnistunut ja sanottiin ettei todennäköisesti onnistu. Noista kerroista ollut 3 kertaa hyperstimulaatio ja joka kerta 1kk liikkumiskielto. Aina vain ei saa sitä mitä haluaa...Itsekkin olen vasta 25 vuotias ja minulla on todella paha endometrioosi, joka leikattu jo 2 kertaa. Ei voi muuta sanoa kuin koeta jaksaa!

• Aune
        Jenna_O kirjoitti:

Minulle tehty ivf hoito jo 8 kertaa ja ei ole onnistunut ja sanottiin ettei todennäköisesti onnistu. Noista kerroista ollut 3 kertaa hyperstimulaatio ja joka kerta 1kk liikkumiskielto. Aina vain ei saa sitä mitä haluaa...Itsekkin olen vasta 25 vuotias ja minulla on todella paha endometrioosi, joka leikattu jo 2 kertaa. Ei voi muuta sanoa kuin koeta jaksaa!

kun täällä vuodatin pettymystä ensimmäisen hoitoyrityksen epäonnistumisesta. Mä olen tällä matkalla alussa ja te "pitkämatkalaiset" toivottelette jaksamista ja onnea. Aivan mahtava asenne teillä kaikilla, mistä te itse ammennatte jaksamista, sinäkin olet joutunut pettymään monta kertaa. Onko sulle annettu mitään toivoa? Muista että niin kauan on toivoa kun on elämää!

• 8-vuotiaan tytön onnellinen...

mutta puolen vuoden päästä siitä tokalla kerralla onnistui.Siirrettiin 2 nelisoluiseksi jakautunutta alkiota, joista toinen läksi kasvamaan ja on nyt reipas ekaluokkalainen!!!Onnea teille!!!

• kirle

plussaa tikku näytti.odotellaan ultraan menoa:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5121
    2. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2792
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      34
      2629
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2418
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      21
      1640
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1637
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1540
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1304
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      95
      1168
    10. Tänään oli

Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      35
      1153
    Aihe