Hei. Jossaain vaiheesa, ehkä jo ensi vuonna ajattelin teologiseen hakea jos tuo uskontotiede ei tunnu tarpeeksi kiinnostavalta. En haluaisi mennä Helsinkiin opiskelemaan näin maalaistyttönä. En ole ikinä pitänyt kyseisestä paikasta enkä usko sinne kovinkaan hyvin sopeutuvani. Jäljelle jää siis Joensuu ja Åbo Akademi. Noo Turku ois tossa vieressä mutta ruotsinkielen taidot... ne on kyllä todella surkeat.
Joensuussa mietityttää se, että painotetaanko siellä jotnkin kovinkin paljon tuota ortodoksista uskontoa? Se kun ei mitenkään kiinnostuksenkohteena itselläni ole. Uskonnonopettajaksi siis meinasin opiskella, en papiksi.
Onko Joensuun teologisessa?
6
2825
Vastaukset
- jeopu
...voit toki valita haetko lukemaan läntistä vai itäistä teologiaa. Jos pääaineesi on läntinen teologia, et ortodoksista teologiaa luonnollisestikaan joudu lukemaan :)
- Suositus
Itse juuri pääsin siitä kaupungista pois, ja en voi suositella sitä kenellekään! Muuta ihmeessä Helsinkiin tai sitten yritä parantaa ruotsin taitojasi.
- Mutilation
Jos oot kuvailemallasi tavalla oikein pahan sortin maalaistyttö, niin Turkukaan tuskin sulle soveltuu.
- maahinen88
Kiitos vastauksista. Turku on tässä ihan vieressä tosin, että kylä sinne kaikkein mieluiten menisi. Mutta ruotsisksi opiskelu vaan tuntuu niin ylivoimaisen kamalalta, kun olen aina kieltä vihannut..
- opiskeleva
Mä olen muuttanut Joensuusta Ouluun opiskelemaan teologiaa. Kaikki tulevat tiedekunnalla keskenään toimeen (tai ainakin mä tulen kaikkien kanssa). Ihmiset ovat ystäviä, kaikki auttavat toisiaan ja keneltä tahansa voi kysyä neuvoa. Todella hyvää aikaa olen viettänyt Joensuussa ja voin todellakin suositella Joensuun teologista mukavien ihmisten ja hyvän yhteishengen vuoksi jokaiselle! =)
- Miksi ei?
Voiko Oulun yliopistossa opiskella täysipäiväisesti teologiaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai908346Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424738Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414391Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit452595Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.981478- 401296
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441246Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641152Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391150Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1671090