Hei. Jossaain vaiheesa, ehkä jo ensi vuonna ajattelin teologiseen hakea jos tuo uskontotiede ei tunnu tarpeeksi kiinnostavalta. En haluaisi mennä Helsinkiin opiskelemaan näin maalaistyttönä. En ole ikinä pitänyt kyseisestä paikasta enkä usko sinne kovinkaan hyvin sopeutuvani. Jäljelle jää siis Joensuu ja Åbo Akademi. Noo Turku ois tossa vieressä mutta ruotsinkielen taidot... ne on kyllä todella surkeat.
Joensuussa mietityttää se, että painotetaanko siellä jotnkin kovinkin paljon tuota ortodoksista uskontoa? Se kun ei mitenkään kiinnostuksenkohteena itselläni ole. Uskonnonopettajaksi siis meinasin opiskella, en papiksi.
Onko Joensuun teologisessa?
6
2795
Vastaukset
- jeopu
...voit toki valita haetko lukemaan läntistä vai itäistä teologiaa. Jos pääaineesi on läntinen teologia, et ortodoksista teologiaa luonnollisestikaan joudu lukemaan :)
- Suositus
Itse juuri pääsin siitä kaupungista pois, ja en voi suositella sitä kenellekään! Muuta ihmeessä Helsinkiin tai sitten yritä parantaa ruotsin taitojasi.
- Mutilation
Jos oot kuvailemallasi tavalla oikein pahan sortin maalaistyttö, niin Turkukaan tuskin sulle soveltuu.
- maahinen88
Kiitos vastauksista. Turku on tässä ihan vieressä tosin, että kylä sinne kaikkein mieluiten menisi. Mutta ruotsisksi opiskelu vaan tuntuu niin ylivoimaisen kamalalta, kun olen aina kieltä vihannut..
- opiskeleva
Mä olen muuttanut Joensuusta Ouluun opiskelemaan teologiaa. Kaikki tulevat tiedekunnalla keskenään toimeen (tai ainakin mä tulen kaikkien kanssa). Ihmiset ovat ystäviä, kaikki auttavat toisiaan ja keneltä tahansa voi kysyä neuvoa. Todella hyvää aikaa olen viettänyt Joensuussa ja voin todellakin suositella Joensuun teologista mukavien ihmisten ja hyvän yhteishengen vuoksi jokaiselle! =)
- Miksi ei?
Voiko Oulun yliopistossa opiskella täysipäiväisesti teologiaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .573175Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472911Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242719Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541817- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193971- 44829
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101822Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26820