Pitkäkestoinen virustauti

sinitintti

Olen sairastanut pitkäkestoista virustautia jo vähän yli 3 kuukautta.

Voimat ovat melkein lopussa, joskus huippaa tosi pahasti, toisinaan on kuumeilua ja verikokeiden perusteella ei ole mitään ihmeempää muuta kuin leukosyytit vähän koholla (joskus arvot ovat kohdallaan). Olo tuntuu koko ajan flunssaiselta ja paikkoja saattaa särkeä. Tauti ei ole parantunut, eikä huonontunut, vaan se jatkuu koko ajan samanlaisena.

Onko muita kohtalotovereita? Miten olette pärjänneet taudin kanssa?

55

15110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ak_100

      Mullakin on ollut tuollaisia oireita. Olen ravannut jatkuvasti lääkärissä, mutta eipä siitä paljon apua ole ollut. :(

      Lääkärit ovat todenneet, että kyseessä on virustauti, eikä sille voi tehdä mitään.

      En tiedä mikä virus tämän taudin on aiheuttanut, mutta se on jatkunut jo monta viikkoa. Mun tauti on kestänyt jo melkein 14 viikkoa ja tuntuu siltä kuin olisi jäänyt jyrän alle.

      Saa nähdä milloin tästä parannutaan. Pelkään, että koko kesä menee piloille, jos edistystä ei ala tapahtumaan.

    • Hanne S.

      Todellakin lääkärien luona on juostu, oliko jo yli 10 lääkäriä.Työterveyslääkäreistä lähtien sisätautilääkäreiden, korvalääkäreiden luona ja ensi maanantaina neurologille.

      Mulla kestänyt jotain 6 viikkoa ja edelleen menee huonimpaan suuuntaan. Alkoi paineen tunteella päässä lähinnä otsan aluella, päänsärkyä tietenkin, huimausta ja lievää lämpöä 36,8-37,5 päivästä toiseen. Sitten tuli ajoittaisia takykardia eli sydämen tykytyksiä. Nyt keuhkoputketkin tuntuvat olevan jo tukossa ja huippaa pirusti.

      Nämä oireet vain jatkuvat, eikä mitään oikein ole verikokeista löytynyt mm. crp on ihan ok. Vasta pari päivää sitten sain lääkärin houkuteltua ottamaan virusvasta-ainetestit.

      Kunto on ihan nollassa, tuskin jaksaa enää kaupassa käydä tai kävellä 100 metriä. Sairaslomalla toistaiseksi.

      • jukka_mo

        Mulla on ihan samaa tautia. Olen kärsinyt taudista jo pitkälti toista kuukautta, eikä vieläkään ole tietoa paranemisesta.

        Olen käynyt lääkärissä useaan otteeseen, mutta apua ei ole löytynyt (poskiontelot ovat puhtaat yms, joten tauti ei johdu niistä). Sain yhden antibioottikuurin ja sen jälkeen oli vähän parempi olo, mutta sitten olo heikkeni taas äkillisesti.

        Mulla on verikokeet ihan hyvät, mutta leukosyyteissä on ollut pientä heittoa toisinaan. Mulla on siis joku tulehdus, mutta en tiedä mikä sen aiheuttaa.

        Mun kunton myös nollassa, enkä jaksa kävellä kunnolla. Hyvä, etten pyörry, kun kävelen vähän aikaa pihalla.

        Hanne S., kun saat tiedon vasta-ainetestien tuloksesta, niin kerrotko mitä lääkäri sanoi. Jos tulos on positiivinen, mun täytyy ilmeisesti pyytää vastaavat testit omalta lääkäriltä.


      • Hanne S.
        jukka_mo kirjoitti:

        Mulla on ihan samaa tautia. Olen kärsinyt taudista jo pitkälti toista kuukautta, eikä vieläkään ole tietoa paranemisesta.

        Olen käynyt lääkärissä useaan otteeseen, mutta apua ei ole löytynyt (poskiontelot ovat puhtaat yms, joten tauti ei johdu niistä). Sain yhden antibioottikuurin ja sen jälkeen oli vähän parempi olo, mutta sitten olo heikkeni taas äkillisesti.

        Mulla on verikokeet ihan hyvät, mutta leukosyyteissä on ollut pientä heittoa toisinaan. Mulla on siis joku tulehdus, mutta en tiedä mikä sen aiheuttaa.

        Mun kunton myös nollassa, enkä jaksa kävellä kunnolla. Hyvä, etten pyörry, kun kävelen vähän aikaa pihalla.

        Hanne S., kun saat tiedon vasta-ainetestien tuloksesta, niin kerrotko mitä lääkäri sanoi. Jos tulos on positiivinen, mun täytyy ilmeisesti pyytää vastaavat testit omalta lääkäriltä.

        Sen verran vielä, että kävin pään magneettikuvauksessa, jossa todettiin, että mitään poski- tai otsaontelo tai korvaperäistä tämä ei ole. Söin myös yhden doximycin kuurin pari viikkoa sitten, ja se tuntui hieman "puhdistavan" keuhkoja, mutta nyt sekin vaikutus on kadonnut. Eikä antibiootilla ollut mitään vaikutusta noihin pään ongelmiin. Eli nämä viittaisivat siihen, että jonkinlaisesta viruksesta on kysymys.


      • jukka_mo
        Hanne S. kirjoitti:

        Sen verran vielä, että kävin pään magneettikuvauksessa, jossa todettiin, että mitään poski- tai otsaontelo tai korvaperäistä tämä ei ole. Söin myös yhden doximycin kuurin pari viikkoa sitten, ja se tuntui hieman "puhdistavan" keuhkoja, mutta nyt sekin vaikutus on kadonnut. Eikä antibiootilla ollut mitään vaikutusta noihin pään ongelmiin. Eli nämä viittaisivat siihen, että jonkinlaisesta viruksesta on kysymys.

        Mullakaan ei pitäisi olla poskiontelo- eikä otsaontelovaivaa (eikä kyseessä ole mikään neurologinen ongelmakaan). Ontelot on tutkittu ja ne ovat puhtaat.

        On aika jännää, että antibioottikuuri auttoi hetkellisesti ja sitten olo romahti taas. Epäilen, että se rauhoitti tulehdusta vähän aikaa, mutta ei kuitenkaan parantunut sitä.

        Kaikkein inhottavinta on paineen tunne päässä, koska se ei meinaa lakata. Muukin särky ja kuumeilu on todella ärsyttävää. Jos tämä on jotain tulehdusta, niin haluaisin saada selville mikä tulehdus on kyseessä.

        Mun täytyy varmaan yrittää saada lääkäriltä vasta-ainetestit (siitä voi tulla melkoinen tappelu, kun meidän seudulla säästetään terveyskuluissa).


      • smaugio

        Mullakin on ollut ihan samanlaisia oireita maaliskuusta lähtien.

        Päässä on tuntunut painetta, on ollut huimausta ja toisinaan on pientä lämpöä (enimmillään n. 37,6 C). Myös sydäntä on tykyttänyt joskus aika voimakkaasti.

        EKG on otettu ja se oli hyvä. Verikokeissa ei ole mitään pahempaa vialla, mutta tulehdusarvot ovat hiukan koholla. Poskiontelot kuvattiin just viime viikolla, eikä niistäkään löytynyt mitään.

        Olen ravannut eri lääkärien luona, mutta en ole saanut mitään selvyyttä tähän tautiin. Kaikki lääkärit ovat sanoneet, että kyseessä on viruksen aiheuttama infektio.


      • Mikko S.
        smaugio kirjoitti:

        Mullakin on ollut ihan samanlaisia oireita maaliskuusta lähtien.

        Päässä on tuntunut painetta, on ollut huimausta ja toisinaan on pientä lämpöä (enimmillään n. 37,6 C). Myös sydäntä on tykyttänyt joskus aika voimakkaasti.

        EKG on otettu ja se oli hyvä. Verikokeissa ei ole mitään pahempaa vialla, mutta tulehdusarvot ovat hiukan koholla. Poskiontelot kuvattiin just viime viikolla, eikä niistäkään löytynyt mitään.

        Olen ravannut eri lääkärien luona, mutta en ole saanut mitään selvyyttä tähän tautiin. Kaikki lääkärit ovat sanoneet, että kyseessä on viruksen aiheuttama infektio.

        Mäkin olen kärsinyt vastaavista oireista jo muutaman viikon. Oireet ovat joskus lievempiä ja sitten taas pahempia (on ikävää, kun huimaa ja on pahoinvointia).


      • ihme

        epidemia tää on??!nimittäin mä kärsin justiin samoista oireista joulukuusta lähtien!nyt rupeaa jo vähän helppaamaan...pahinta mulla oli tuo huimaus ja ihan puhtipois olo!jatkuvasti oli myös lämpöä...mutta ei ollut kunnon nuhaa tai muita "normaalin" flunssan oireita!vähän kyllä ihmetyttäää mikähän pöpö on liikkeellä!


      • sairastamiseen turhautunut
        ihme kirjoitti:

        epidemia tää on??!nimittäin mä kärsin justiin samoista oireista joulukuusta lähtien!nyt rupeaa jo vähän helppaamaan...pahinta mulla oli tuo huimaus ja ihan puhtipois olo!jatkuvasti oli myös lämpöä...mutta ei ollut kunnon nuhaa tai muita "normaalin" flunssan oireita!vähän kyllä ihmetyttäää mikähän pöpö on liikkeellä!

        Olen nyt potenut tätä tauti jo 7 viikkoa. Kerran olen vasta lääkärissä käynyt, tyyppi totesi että se on vaan se astma. Kummastelen vaan sitä kun lähes kaikki lähimmät kaveritkin ovat tuon 'astman' saaneet.
        Kaikki oireet on ollut vaihtelevia ja välillä poissakin muutaman päivän, sitten ne taas tulevat entistäkin äkäisempinä.
        Ilkein kaikista on kova, jatkuva yskä. Kun tarpeeksi kauan köhii, niin on jo mahan sisältökin tulossa ylös. Myös jatkuva huimaus ja siihen liittyvä pahoinvointi on suorastaan elämää rajottavia.

        Astmaatikkona olen tottunut käymään flunssat perinpohjaisesti läpi, mutta tämä ei näytä etenevän mihinkään tämä tauti. Viime keväänä sain viiden viikon sairastamisen jälkeen antibiotit keuhkoputkentulehdukseen, mutta päivystyksen lääkäri vaan kyselee tylysti että miksi tänne tulit.
        Tilannetta ei paranna se, ettei piirilläni ole omalääkäriä tulossakaan ennen elokuuta ja terveyskeskuksen ostopalvelut ovat pahasti ruuhkautuneet; jonotusaika on yli kaksi viikkoa. Vaihtoehdoiksi jää siis joko päivystyksen tyly vastaanotto ja tuntikausien jonotus tai yksityislääkärin vastaanotto. Mietityttää vaan että onko siitä sitten sen kummemin hyötyä kummastakaan, jos ei apua sittenkään saa.

        Opintojen kannalta ei myöskään ole mitenkään edullista sairastaa näin kauan. Terveydenhoitoalaa opiskellessa kun jää harjottelut väliin tarttuvaa tautia sairastaessa, vaikka muuten ehkä pystyisikin jotenkuten toimimaan. Missä on se paljonpuhuttu tehokas ja toimiva terveys- ja sosiaalihuolto?

        Kertokaahan miten jaksatte ja millä lievitätte oireita odotellessanne?


      • lievä muoto???
        sairastamiseen turhautunut kirjoitti:

        Olen nyt potenut tätä tauti jo 7 viikkoa. Kerran olen vasta lääkärissä käynyt, tyyppi totesi että se on vaan se astma. Kummastelen vaan sitä kun lähes kaikki lähimmät kaveritkin ovat tuon 'astman' saaneet.
        Kaikki oireet on ollut vaihtelevia ja välillä poissakin muutaman päivän, sitten ne taas tulevat entistäkin äkäisempinä.
        Ilkein kaikista on kova, jatkuva yskä. Kun tarpeeksi kauan köhii, niin on jo mahan sisältökin tulossa ylös. Myös jatkuva huimaus ja siihen liittyvä pahoinvointi on suorastaan elämää rajottavia.

        Astmaatikkona olen tottunut käymään flunssat perinpohjaisesti läpi, mutta tämä ei näytä etenevän mihinkään tämä tauti. Viime keväänä sain viiden viikon sairastamisen jälkeen antibiotit keuhkoputkentulehdukseen, mutta päivystyksen lääkäri vaan kyselee tylysti että miksi tänne tulit.
        Tilannetta ei paranna se, ettei piirilläni ole omalääkäriä tulossakaan ennen elokuuta ja terveyskeskuksen ostopalvelut ovat pahasti ruuhkautuneet; jonotusaika on yli kaksi viikkoa. Vaihtoehdoiksi jää siis joko päivystyksen tyly vastaanotto ja tuntikausien jonotus tai yksityislääkärin vastaanotto. Mietityttää vaan että onko siitä sitten sen kummemin hyötyä kummastakaan, jos ei apua sittenkään saa.

        Opintojen kannalta ei myöskään ole mitenkään edullista sairastaa näin kauan. Terveydenhoitoalaa opiskellessa kun jää harjottelut väliin tarttuvaa tautia sairastaessa, vaikka muuten ehkä pystyisikin jotenkuten toimimaan. Missä on se paljonpuhuttu tehokas ja toimiva terveys- ja sosiaalihuolto?

        Kertokaahan miten jaksatte ja millä lievitätte oireita odotellessanne?

        veikkaan itse ihmiseen tarttuvaa lintuinfluenssaa, viruksen lievempää muotoa. mikään muu tuskin selittää näin hyvin tätä epidemiaa.


      • Hanne S.
        jukka_mo kirjoitti:

        Mulla on ihan samaa tautia. Olen kärsinyt taudista jo pitkälti toista kuukautta, eikä vieläkään ole tietoa paranemisesta.

        Olen käynyt lääkärissä useaan otteeseen, mutta apua ei ole löytynyt (poskiontelot ovat puhtaat yms, joten tauti ei johdu niistä). Sain yhden antibioottikuurin ja sen jälkeen oli vähän parempi olo, mutta sitten olo heikkeni taas äkillisesti.

        Mulla on verikokeet ihan hyvät, mutta leukosyyteissä on ollut pientä heittoa toisinaan. Mulla on siis joku tulehdus, mutta en tiedä mikä sen aiheuttaa.

        Mun kunton myös nollassa, enkä jaksa kävellä kunnolla. Hyvä, etten pyörry, kun kävelen vähän aikaa pihalla.

        Hanne S., kun saat tiedon vasta-ainetestien tuloksesta, niin kerrotko mitä lääkäri sanoi. Jos tulos on positiivinen, mun täytyy ilmeisesti pyytää vastaavat testit omalta lääkäriltä.

        puheesta niin, vasta-ainetestejä tehdään kaksi kappaletta noin kahden viikon välein ja sitten katsotaan mitä vasta-aineita muodostuu eli mistä viruksesta on kyse. Itse testien tulokset saadaan kai parissa päivässä. Minulla eka testi otettiin tiistaina 22.5. ja toinen otetaan kai 5.6. eli vielä pitää odottaa lähes pari viikkoa. En tiedä onko olemassa mitään nopeampaa tapaa selvittää asiaa.


      • jukka_mo
        Hanne S. kirjoitti:

        puheesta niin, vasta-ainetestejä tehdään kaksi kappaletta noin kahden viikon välein ja sitten katsotaan mitä vasta-aineita muodostuu eli mistä viruksesta on kyse. Itse testien tulokset saadaan kai parissa päivässä. Minulla eka testi otettiin tiistaina 22.5. ja toinen otetaan kai 5.6. eli vielä pitää odottaa lähes pari viikkoa. En tiedä onko olemassa mitään nopeampaa tapaa selvittää asiaa.

        Nopeampaa tapaa ei varmaan ole olemassa, jos sulle on sanottu noin. Ilmeisesti tutkimusten kanssa täytyy olla kärsivällinen.

        Mä yritän taistella itselleni samat testit. Kävin just tänään lääkärissä ja leukosyytit olivat verikokeiden mukaan taas koholla. Lääkäri totesi vain, että on kyse viruksesta. En saanut vasta-ainetestejä, koska lääkärin mielestä ne eivät ole tarpeellisia (!). Täytyy varmaan käydä yksityisellä puolella, kun kunnallinen puoli mättää näin pahasti. :(


      • jukka_mo
        sairastamiseen turhautunut kirjoitti:

        Olen nyt potenut tätä tauti jo 7 viikkoa. Kerran olen vasta lääkärissä käynyt, tyyppi totesi että se on vaan se astma. Kummastelen vaan sitä kun lähes kaikki lähimmät kaveritkin ovat tuon 'astman' saaneet.
        Kaikki oireet on ollut vaihtelevia ja välillä poissakin muutaman päivän, sitten ne taas tulevat entistäkin äkäisempinä.
        Ilkein kaikista on kova, jatkuva yskä. Kun tarpeeksi kauan köhii, niin on jo mahan sisältökin tulossa ylös. Myös jatkuva huimaus ja siihen liittyvä pahoinvointi on suorastaan elämää rajottavia.

        Astmaatikkona olen tottunut käymään flunssat perinpohjaisesti läpi, mutta tämä ei näytä etenevän mihinkään tämä tauti. Viime keväänä sain viiden viikon sairastamisen jälkeen antibiotit keuhkoputkentulehdukseen, mutta päivystyksen lääkäri vaan kyselee tylysti että miksi tänne tulit.
        Tilannetta ei paranna se, ettei piirilläni ole omalääkäriä tulossakaan ennen elokuuta ja terveyskeskuksen ostopalvelut ovat pahasti ruuhkautuneet; jonotusaika on yli kaksi viikkoa. Vaihtoehdoiksi jää siis joko päivystyksen tyly vastaanotto ja tuntikausien jonotus tai yksityislääkärin vastaanotto. Mietityttää vaan että onko siitä sitten sen kummemin hyötyä kummastakaan, jos ei apua sittenkään saa.

        Opintojen kannalta ei myöskään ole mitenkään edullista sairastaa näin kauan. Terveydenhoitoalaa opiskellessa kun jää harjottelut väliin tarttuvaa tautia sairastaessa, vaikka muuten ehkä pystyisikin jotenkuten toimimaan. Missä on se paljonpuhuttu tehokas ja toimiva terveys- ja sosiaalihuolto?

        Kertokaahan miten jaksatte ja millä lievitätte oireita odotellessanne?

        Kyselit miten oireita on hoideltu.

        Mä olen ainakin levännyt ja ollut sairaslomalla jo pitkän aikaa. Olen ottanut kaiken ihan rennosti ja olen yrittänyt levätä. Jos on ollut pahoinvointia, olen syönyt varovaisesti.

        Huimaus on ollut kaikista pahinta, koska se on joskus todella voimakasta, eikä tahdo pysyä pystyssä. Jos mua on huimannut, olen ollut sängyssä ja levännyt niin kauan, että olo on vahvistunut ja sitten olen ollut taas pystyssä.

        Huimaus ja pahoinvointi rajoittavat elämää tosi paljon, eikä mullakaan olisi mahdollisuuksia sairastella jatkuvasti. Huimauksen takia ei ole uskaltanut edes liikkua, koska se on ollut välillä todella pahaa.

        En ole koskaan sairastanut mitään näin pahaa tautia. Olisi kyllä kiva tietää mistä ihmeen viruksesta on kyse, koska muillakin ihmisillä on samoja oireita ja jotkut ovat myös sairastelleet pitkän aikaa.


      • ei ole kenellekään hyötyä
        jukka_mo kirjoitti:

        Nopeampaa tapaa ei varmaan ole olemassa, jos sulle on sanottu noin. Ilmeisesti tutkimusten kanssa täytyy olla kärsivällinen.

        Mä yritän taistella itselleni samat testit. Kävin just tänään lääkärissä ja leukosyytit olivat verikokeiden mukaan taas koholla. Lääkäri totesi vain, että on kyse viruksesta. En saanut vasta-ainetestejä, koska lääkärin mielestä ne eivät ole tarpeellisia (!). Täytyy varmaan käydä yksityisellä puolella, kun kunnallinen puoli mättää näin pahasti. :(

        Sinua hoitanut lääkäri on ollut aivan oikeassa! Vasta-ainetestit eivät ole tarpeellisia, koska ne eivät vaikuta sinuun mitenkään! Virusvasta-ainetestit eivät paranna sinua, eivätkä ennen kaikkea muuta hoitoakaan - sillä viruksia emme vieläkään pysty hoitamaan. Ainut hyöty, mikä testeistä saadaan on tieto tautia aiheuttavasta viruksesta. Ja tuolla ei käytännössä ole siis kenellekään mitään merkitystä! Jos itse haluat nuo turhat kokeet maksaa, niin mene ihmeessä yksityiselle. Julkisella niitä ei mielestäni pitäisikään määrätä, sillä kuten jo sanoin, niin hyötyä niistä ei ole käytännössä ollenkaan.

        Joskus harvoin vasta-ainetesteistä on hyötyä aivan pienille lapsille (alle 1v.). Alle 1v. sairastettu RS-viruksen aiheuttama tauti nimittäin altistaa astmalle.

        Pikaista paranemista! Kenties sinulla on jo toinen tauti iskenyt heti perään ja siksi vaiva pitkittyy?


      • kuitenkin rantautunut Suomeen
        sairastamiseen turhautunut kirjoitti:

        Olen nyt potenut tätä tauti jo 7 viikkoa. Kerran olen vasta lääkärissä käynyt, tyyppi totesi että se on vaan se astma. Kummastelen vaan sitä kun lähes kaikki lähimmät kaveritkin ovat tuon 'astman' saaneet.
        Kaikki oireet on ollut vaihtelevia ja välillä poissakin muutaman päivän, sitten ne taas tulevat entistäkin äkäisempinä.
        Ilkein kaikista on kova, jatkuva yskä. Kun tarpeeksi kauan köhii, niin on jo mahan sisältökin tulossa ylös. Myös jatkuva huimaus ja siihen liittyvä pahoinvointi on suorastaan elämää rajottavia.

        Astmaatikkona olen tottunut käymään flunssat perinpohjaisesti läpi, mutta tämä ei näytä etenevän mihinkään tämä tauti. Viime keväänä sain viiden viikon sairastamisen jälkeen antibiotit keuhkoputkentulehdukseen, mutta päivystyksen lääkäri vaan kyselee tylysti että miksi tänne tulit.
        Tilannetta ei paranna se, ettei piirilläni ole omalääkäriä tulossakaan ennen elokuuta ja terveyskeskuksen ostopalvelut ovat pahasti ruuhkautuneet; jonotusaika on yli kaksi viikkoa. Vaihtoehdoiksi jää siis joko päivystyksen tyly vastaanotto ja tuntikausien jonotus tai yksityislääkärin vastaanotto. Mietityttää vaan että onko siitä sitten sen kummemin hyötyä kummastakaan, jos ei apua sittenkään saa.

        Opintojen kannalta ei myöskään ole mitenkään edullista sairastaa näin kauan. Terveydenhoitoalaa opiskellessa kun jää harjottelut väliin tarttuvaa tautia sairastaessa, vaikka muuten ehkä pystyisikin jotenkuten toimimaan. Missä on se paljonpuhuttu tehokas ja toimiva terveys- ja sosiaalihuolto?

        Kertokaahan miten jaksatte ja millä lievitätte oireita odotellessanne?

        Ettei kyseessä olisi ihka oikea influenssa??? Onko lihaskipuja? Taudin sitkeys ainakin viittaisi siihen...


      • myös_kipeenä
        Hanne S. kirjoitti:

        puheesta niin, vasta-ainetestejä tehdään kaksi kappaletta noin kahden viikon välein ja sitten katsotaan mitä vasta-aineita muodostuu eli mistä viruksesta on kyse. Itse testien tulokset saadaan kai parissa päivässä. Minulla eka testi otettiin tiistaina 22.5. ja toinen otetaan kai 5.6. eli vielä pitää odottaa lähes pari viikkoa. En tiedä onko olemassa mitään nopeampaa tapaa selvittää asiaa.

        Löytyikö testeistä mitään?


      • Hanne S.
        myös_kipeenä kirjoitti:

        Löytyikö testeistä mitään?

        vasta-ainetestisarjassa, joissa oli jotain 12 eri testiä, mm influenssaviruksia ym. Kaikki arvot olivat ok.

        Toisen tutkimuksen tuloksia odottelen vielä, jossa oli hieman eri virussarjat sekä mukana myös selkäydinpunktionäyte.

        Oireet jatkuvat muuten entisellään, eli ei vielä mitään paranemista näkyvissä.


      • jukka_mo
        Hanne S. kirjoitti:

        vasta-ainetestisarjassa, joissa oli jotain 12 eri testiä, mm influenssaviruksia ym. Kaikki arvot olivat ok.

        Toisen tutkimuksen tuloksia odottelen vielä, jossa oli hieman eri virussarjat sekä mukana myös selkäydinpunktionäyte.

        Oireet jatkuvat muuten entisellään, eli ei vielä mitään paranemista näkyvissä.

        Kyseessä lienee siis joku muu virus (?). Tämä sairastelu on aika rasittavaa. :(

        Kokeilin maitohappobakteereita, kun niitä suositeltiin mulle. Ne rauhoittivat tilannetta hieman, mutta en ole vieläkään parantunut.


      • jukka_mo
        jukka_mo kirjoitti:

        Kyseessä lienee siis joku muu virus (?). Tämä sairastelu on aika rasittavaa. :(

        Kokeilin maitohappobakteereita, kun niitä suositeltiin mulle. Ne rauhoittivat tilannetta hieman, mutta en ole vieläkään parantunut.

        Olen menossa taas tänään lääkäriin. Saa nähdä saanko tällä kerralla mitään kunnon lääkkeitä.


      • freelancer-kundi
        jukka_mo kirjoitti:

        Olen menossa taas tänään lääkäriin. Saa nähdä saanko tällä kerralla mitään kunnon lääkkeitä.

        Epäilen, että lääkäri ei pysty auttamaan sua, jos sulla on sama tauti kuin mulla. Kun on kyseessä virustauti, niin se pitää vain sairastaa läpi, vaikka siihen menisi puoli vuotta. :(


      • monivaivamummu
        ihme kirjoitti:

        epidemia tää on??!nimittäin mä kärsin justiin samoista oireista joulukuusta lähtien!nyt rupeaa jo vähän helppaamaan...pahinta mulla oli tuo huimaus ja ihan puhtipois olo!jatkuvasti oli myös lämpöä...mutta ei ollut kunnon nuhaa tai muita "normaalin" flunssan oireita!vähän kyllä ihmetyttäää mikähän pöpö on liikkeellä!

        Viluhorkka selässä ja hikoilu vatsapuolella, välillä vuorottain välillä yhtäaikaa. Lämpö heittelee 35.5 -38 celsiusta. Ainoa suositeltu lääke on panadol ja lepo. Toinen viikko menossa ja voimat ihan lopussa. Illalla tein 100 km keikan päivystykseen ja otettiin viljelyjä ja monta putkea verikokeita, lähipäivinä ehkä selviää mikä virus...

        Voisiko tuulisella säällä lehtien haravointi rivitalopäädyn ympäriltä aiheuttaa myyräkuumeen tai lintuflunssan? Ei kipuja, ei päänsärkyä vain horkka ja voimattomuus...
        verenpaineen yläpaine 180 tai ylikin, alapaine melkein normaali.

        Olen jo kuolemanväsynyt lähes jatkuvaan horkkaan ;(


      • monivaivamummo
        monivaivamummu kirjoitti:

        Viluhorkka selässä ja hikoilu vatsapuolella, välillä vuorottain välillä yhtäaikaa. Lämpö heittelee 35.5 -38 celsiusta. Ainoa suositeltu lääke on panadol ja lepo. Toinen viikko menossa ja voimat ihan lopussa. Illalla tein 100 km keikan päivystykseen ja otettiin viljelyjä ja monta putkea verikokeita, lähipäivinä ehkä selviää mikä virus...

        Voisiko tuulisella säällä lehtien haravointi rivitalopäädyn ympäriltä aiheuttaa myyräkuumeen tai lintuflunssan? Ei kipuja, ei päänsärkyä vain horkka ja voimattomuus...
        verenpaineen yläpaine 180 tai ylikin, alapaine melkein normaali.

        Olen jo kuolemanväsynyt lähes jatkuvaan horkkaan ;(

        Vastaan itse ja jatkan: Diabetes II, kolesteroli, munuaisvaivat, laktoosi-intoleranssi, keliakia, sappivaivat. Alkuvuonna kuukauden kivulias kiemurteluiskias, maaliskuussa henkeä uhkaavan vatsavaltimon aneurysman leikkaus ja niistä toivuttua venäytin nilkkani, alkaa jo parantua. Nyt tämä jatkuva horkka.

        Noudatan ruokavaliotani ankarasti ja vakioeväs on ollut jo edell. vaivojen lisäksi Panadol ja Panacod.


      • Tuncay1Tunca82
        jukka_mo kirjoitti:

        Kyselit miten oireita on hoideltu.

        Mä olen ainakin levännyt ja ollut sairaslomalla jo pitkän aikaa. Olen ottanut kaiken ihan rennosti ja olen yrittänyt levätä. Jos on ollut pahoinvointia, olen syönyt varovaisesti.

        Huimaus on ollut kaikista pahinta, koska se on joskus todella voimakasta, eikä tahdo pysyä pystyssä. Jos mua on huimannut, olen ollut sängyssä ja levännyt niin kauan, että olo on vahvistunut ja sitten olen ollut taas pystyssä.

        Huimaus ja pahoinvointi rajoittavat elämää tosi paljon, eikä mullakaan olisi mahdollisuuksia sairastella jatkuvasti. Huimauksen takia ei ole uskaltanut edes liikkua, koska se on ollut välillä todella pahaa.

        En ole koskaan sairastanut mitään näin pahaa tautia. Olisi kyllä kiva tietää mistä ihmeen viruksesta on kyse, koska muillakin ihmisillä on samoja oireita ja jotkut ovat myös sairastelleet pitkän aikaa.

        Moi. Onko kaikki hyvin ? Minulkakin nyt sama tilanne. Haluasin tietä millainen elämä mennyt sun kannsa? Pls voitko vastata


    • Käykää testeissa

      Kuulostaisi siltä että HIV-epidemia alkaa räjähtämään käsiin Suomessa, käykäähän testeissä ;)

      • tunnut

        tyrkyttävän täälä tuota hiviä!ootko itte positiivinen??!


    • my_kp

      Mä olen myös kärsinyt samoista oireista. On aika rasittavaa ja ikävää, kun koko ajan on huimausta, pahoinvointia ja särkyä. Kuumeilua on harvoin, mutta sitäkin on ollut.

      Kuten muutkin ovat jo tiedustelleet, kysyn mäkin, että tietääkö kukaan mikä virus aiheuttaa nämä oireet?

      • my_kp

        Vähän jatkoa vielä:

        Mulla on ollut näitä oireita jo kolme kuukautta (sairastuin helmikuun lopussa), eikä ole vieläkään merkkiä paranemisesta. =( En tiedä mitä tämä on, mutta sitkeätä se on.

        Lisään vielä sen verran, että mullakin on leukosyyttiarvot olleet koholla.


    • sairastunut_kundi_35v

      Et ole yksin noiden oireiden kanssa. Mullakin on ollut samoja oireita jo maaliskuusta lähtien.

      En tiedä mistä ne johtuvat, kun lääkäri väittää niiden johtuvan viruksesta.

      Olen alkanut epäillä homeallergiaa, mutta en kuitenkaan jaksa uskoa, että oireet johtuisivat siitä.

    • kyselee

      Outo sairaus, tosiaan. Monet tuntuvat sairastavan. Mikseiköhän siitä puhuta missään julkisesti? Onhan toi aika poikkeavaa, että flunssa kestää kuukausia.
      Minulla alkoi tammikuun lopussa. En ole selkeästi niin sairas, että pitäisi olla koko ajan sairaslomalla, mutta ei olo ole normaalikaan, kaukana siitä. Epäilen myös välillä hometta, mutta kun tässä asunnossa, johon muutin vuoden alussa, ei ole mitään kosteusvaurion merkkiä eikä myöskään tunkkaista hajua.

      Paraneeko tämä koskaan? Löytyyköhän täällä ketään, joka on sairastanut tämän tapaista tautia ja sitten oikeasti siitä toipunut?

      • JoHkU_SaE

        Olen melkein terve, mutta vielä toisinaan on hirveitä oireita. :( Tautia kesti n. 4 kk.


      • Kiitollinen
        JoHkU_SaE kirjoitti:

        Olen melkein terve, mutta vielä toisinaan on hirveitä oireita. :( Tautia kesti n. 4 kk.

        syötyäni kolmisen viikkoa sitten lähti lopulta kaksi kuukautta sairastettu tauti. Keuhkoputkentulehdukseksi se sitten vihdoin meni ja nyt on lähes terve.
        Huimausta esiintyy edelleen samoin pientä yskäntapaista ja ääni on hieman maassa, mutta muuten on se flunssa voitettu.


      • köhää ja huimausta
        Kiitollinen kirjoitti:

        syötyäni kolmisen viikkoa sitten lähti lopulta kaksi kuukautta sairastettu tauti. Keuhkoputkentulehdukseksi se sitten vihdoin meni ja nyt on lähes terve.
        Huimausta esiintyy edelleen samoin pientä yskäntapaista ja ääni on hieman maassa, mutta muuten on se flunssa voitettu.

        Mulla voi olla vissiin samaa tautia, koska olen köhinyt ja huimaa hirveästi. En ole saanut kuin yhden antibioottikuurin, mutta se ei auttanut mua kuin hetkellisesti. Sitten olo heikkeni taas äkillisesti. Olen sairastellut nyt noin 11 viikkoa ja olen ollut koko ajan sairaslomalla, kun ei voi olla töissä.

        Muuten, yYksi sukulainen sanoi, että keuhkoputkentulehdusta ei saa aina selville pelkällä keuhkojen kuuntelulla, joten ehkä pitäisi saada otettua keuhkokuvat, mutta kun lääkäri sanoo, ettei niitä tarvita. :(


    • eräs sairasteleva

      Yli 5 viikkoa kestänyt flunssa vaan jatkuu. Tosi masentavaa. Lämpöä, kurkkukipua, kauhea yskä, tukkoinen olo. Ei kuulemma bakteerin aiheuttama.

      • jojopax

        Tämä tauti on kyllä niin sitkeä, että meinaa mennä hermot - on pahoinvointia, kuumeilua ja huimausta.

        Olen ollut kipeänä 14 viikkoa ja loppua ei näy. :( Lääkärit toteavat vain, ettei johdu bakteereista.


    • Tautia myös poteva

      Oletteko käyneet hammaslääkärissä paikattavana ennen taudin alkua?

      • ainaskaan...

        siis ainakaan minä en oo käyny hammaslääkäris hiljattain...mielenkiinnosta muuten kysyn että missä päin muut tätä potevat asustaa?itse asun etelä-pohjanmaalla...mutta ainakin oman kokemukseni perusteella tää pirullinen tauti ei oo helposti tarttuvaa kun ei oo ainakaan mieheen eikä muuhun perheeseen tullut...mistä lie johtuu?


      • En ole

        en ole käynyt joten siitä ei johdu. kurkkukipu senkuin jatkuu, flunssa hiukan hellittänyt,


      • Potilaana

        En ole käynyt hammaslääkärissä ennen tautia, joten tauti ei ole tullut sitä kautta.

        Saan kiittää taudistani työkaveriani. Olen nyt ollut sairaana lähes 14 viikkoa. Toisina päivinä on kiva olo, mutta sitten tulee huimausta ja pahoinvointia. Kuumeilu on onneksi jo loppunut.

        Ikävä tauti... :(


      • hampaanpoisto

        kysyt hammaslääkärissä käynnistä?


    • Miespotilas

      Mulla oli samanlaisia oireita ja menin neurologin luo.

      Mulle sanottiin, että mun kasvojen lihakset olivat tulehtuneet ja ne vaikuttivat sisäkorvan tasapainoelimeen. Sain vahvat antibiootit ja pari muuta lääkettä ja oireet lähtivät pois.

      Voi olla, että teillä on samanlaisia oireita.

      • Miespotilas

        Lisäys: Tämä mun tulehdus johtui kuulemma virustaudista.


    • pitkään kipeänä ollut :(

      Mulla on ollut näitä oireita jo 3 kk ajan:
      - voimattomuus ja väsymys (ei jaksa tehdä mitään raskasta)
      - joskus on ollut pientä kuumetta, mutta se on jo onneksi ohi (kuumetta ei ole ollut vähään aikaan)
      - huimauksen tunne, joka pahenee kun on tehnyt jotain raskasta tai liikkunut liian paljon
      - paineen tunne päässä (tämä on alkanut vähitellen helpottamaan)
      - mun kasvojen "sivut" ovat olleet toisinaan kipeinä ja on tuntunut ihan kuin lihakset olisivat olleet tulehtuneet
      - leukosyytit ovat olleet koholla

      Mulle sanottiin myös, että tämä on pelkkää virustautia, josta pitäisi parantua jossain vaiheessa.

      Harmittaa, kun joutuu makaamaan paikallaan koko alkukesän. :(

      • oirehtija

        Mullakin on ollut tuollaisia oireita, enkä tiedä mistä ne johtuvat. Kaikki sanovat, että mulla on virus, mutta eihän virus voi kestää näin pitkään vai voiko?


      • viiriäinen
        oirehtija kirjoitti:

        Mullakin on ollut tuollaisia oireita, enkä tiedä mistä ne johtuvat. Kaikki sanovat, että mulla on virus, mutta eihän virus voi kestää näin pitkään vai voiko?

        hei!

        vuosi on vaihtunut, sitkeä virus on kai taas /kummallinen olo. vatsaa nipistelee ja jatkuvaa wc.ssä juoksemista. luulin jo tulehduksesksi, mutta oireet muuttavat muotoaan jatkuvasti. olo on sekava ja väsynyt. silmiä kirveltää ja jomottaa, päätäkin myös. tässä jo luulee tulleensa hulluksi. hieman lohdutti, kun äkäsin tämän sivun, muistin viimekesäisen taudin ja sain rauhan. en olekaan tullut hulluksi. pitää kai levätä, toivottavasti ei koko kesää!


      • Kipeä
        viiriäinen kirjoitti:

        hei!

        vuosi on vaihtunut, sitkeä virus on kai taas /kummallinen olo. vatsaa nipistelee ja jatkuvaa wc.ssä juoksemista. luulin jo tulehduksesksi, mutta oireet muuttavat muotoaan jatkuvasti. olo on sekava ja väsynyt. silmiä kirveltää ja jomottaa, päätäkin myös. tässä jo luulee tulleensa hulluksi. hieman lohdutti, kun äkäsin tämän sivun, muistin viimekesäisen taudin ja sain rauhan. en olekaan tullut hulluksi. pitää kai levätä, toivottavasti ei koko kesää!

        Samantyyppistä mullakin. Pääasiassa huimausta ja lievää lämpöä. Lisäksi kurkussa ajoittain outo tunne (turvotusta...?). Vähän yli viikon kestänyt.


    • urheilun laita?

      Kun tuntuu, että nyt on olo kunnossa, mitään kohtaa ei koske eikä kivitä, kuinka monta välipäivää kannattaa pitää ennen kuin aloittaa urheilun? Siis en tarkoita mitään kaävelyä vaan tosi hommia? Punttia, untia, lenkkiä, jne. Mieli tekisi niin, mutta kerran kokeilein ja tulin uudelleen sairaaksi.

      • hfshsggdgdsdgsdgdsgd

        Ei vittujen vittu. Nyt tää iski mulle. Lämpöä säkällä 37, kunto kokonaan poissa, vähän painetta päässä ja sydän tykyttää pian ulos rinnasta. Kestänyt vasta viikon. Menee kesä aivan pilalle jos tätä kestää jotai 15 viikkoa niin kuin edellisillä kirjoittajilla.


      • ViirusS

        Onko täällä enää keskustelijoita?
        Itsellänikin lievää ja sitkeää virustautia sikeästi päällä. Tykkään liikkua ja kovaakin,
        mutta uusiminen liittyy aina kovaan fyysiseen rääkkiin.
        Ei mikään hirmuisen sairas oli, mutta kovaa liikuntaa ei kestä - ja sehän rassaa kun illatkin pimenee.

        Virus tuntuu kiertävän kehon osa osalta. Vatsa oli välistä huonossa kunnossa, niskaa jomottaa lievästi koko
        ajan, iho oli hetkittäin arka ja suun limakalvolle tuli sellainen vesirakkula, silmiä kirvelee, hieman hajuaisti kadoksissa...
        Juuri nyt ei kurkku kipeä eikä nokkakaan juurikaan tukossa.
        Sitkeää kuitenkin....ja tällaista ollut jo muutaman vuoden, vaikka nokkakin laikattu (fess) ja kunnossa on.

        Aloin vasta lisäämään c / d-vitamiinin käyttöä, myös mangnesiumia ja sinkkiä.
        Sressi kai pitäisi pois saada ja unet hyväksi....


      • kohta masentuu
        ViirusS kirjoitti:

        Onko täällä enää keskustelijoita?
        Itsellänikin lievää ja sitkeää virustautia sikeästi päällä. Tykkään liikkua ja kovaakin,
        mutta uusiminen liittyy aina kovaan fyysiseen rääkkiin.
        Ei mikään hirmuisen sairas oli, mutta kovaa liikuntaa ei kestä - ja sehän rassaa kun illatkin pimenee.

        Virus tuntuu kiertävän kehon osa osalta. Vatsa oli välistä huonossa kunnossa, niskaa jomottaa lievästi koko
        ajan, iho oli hetkittäin arka ja suun limakalvolle tuli sellainen vesirakkula, silmiä kirvelee, hieman hajuaisti kadoksissa...
        Juuri nyt ei kurkku kipeä eikä nokkakaan juurikaan tukossa.
        Sitkeää kuitenkin....ja tällaista ollut jo muutaman vuoden, vaikka nokkakin laikattu (fess) ja kunnossa on.

        Aloin vasta lisäämään c / d-vitamiinin käyttöä, myös mangnesiumia ja sinkkiä.
        Sressi kai pitäisi pois saada ja unet hyväksi....

        Ei kuumetta,ei räkää,ei yskää,on pahoinvointia,pää tuntuu olevan jumissa,epätodellinen olo,väsyttää,naamaa pistelee välillä,huimausta,välillä tulee sellaisia humauksia takaraivosta,vatsa sekaisin,"lihasvärinöitä",tarkkuutta vaativissa hommissa tärinää käsissä,istuen on helppo olla ja makuulla,autoa pystyy ajamaan.Oireet tulee ja menee,välillä on tosi hyvä olla ja sitten iskee pahemmin takaisin. Kohta 7 viikkoa jatkunut.Alkuun kehkoputken tulehdus ja kurkunpään tulehdus,samaan aikaan alkoi huimaus,antibioottikuuri,huimaus jatkuu enemmän tai vähemmän.Pää kuvattu,keuhkot kuvattu,kaulasuonet kuvattu,poskiontelot kuvattu,sydänfilmi otettu,ei vikaa,korvissa ei mitään vikaa,mistään arvoista ei löydy mitään poikkeavaa,ei verenpainetta,hieronnassa käyty.Lääkärin veikkaus,että virusperäinen tauti voi kestää pitkäänkin.D-vitamiinia syöty,magnesium,omegat,monivitamiinia,paljon hedelmiä,että tälläistä tällä kertaa noin alkuun!


      • hojojoo
        kohta masentuu kirjoitti:

        Ei kuumetta,ei räkää,ei yskää,on pahoinvointia,pää tuntuu olevan jumissa,epätodellinen olo,väsyttää,naamaa pistelee välillä,huimausta,välillä tulee sellaisia humauksia takaraivosta,vatsa sekaisin,"lihasvärinöitä",tarkkuutta vaativissa hommissa tärinää käsissä,istuen on helppo olla ja makuulla,autoa pystyy ajamaan.Oireet tulee ja menee,välillä on tosi hyvä olla ja sitten iskee pahemmin takaisin. Kohta 7 viikkoa jatkunut.Alkuun kehkoputken tulehdus ja kurkunpään tulehdus,samaan aikaan alkoi huimaus,antibioottikuuri,huimaus jatkuu enemmän tai vähemmän.Pää kuvattu,keuhkot kuvattu,kaulasuonet kuvattu,poskiontelot kuvattu,sydänfilmi otettu,ei vikaa,korvissa ei mitään vikaa,mistään arvoista ei löydy mitään poikkeavaa,ei verenpainetta,hieronnassa käyty.Lääkärin veikkaus,että virusperäinen tauti voi kestää pitkäänkin.D-vitamiinia syöty,magnesium,omegat,monivitamiinia,paljon hedelmiä,että tälläistä tällä kertaa noin alkuun!

        Mulla kestänyt nyt 3 viikkoa lämpöily. Ei oikeaa kuumetta, aamulla lämpö normaali mutta päivän mittaan nousee n. 37 tai himpun yli joskus. Aluksi oli pari viikkoa vatsa turvoksissa eikä oikein vatsa muutenkaan toiminut (ummetusta tai jotain sen tyyppistä= ei tavara kiertänyt). Nyt on sitten tullut sellainen oire että lihakset on väsyneet eikä jaksa oikein tehdä mitään raskaampaa kun tuntuu että pumppu hakkaa ja menee totaalisen väsyksiin jos tekee vähänkin fyysistä.
        viime viikolla kävin lekurilla eikä sillon löytynyt mitään esim. crp, leukosyytit, maksa-arvoja ja jotain muita olivat normaalit..huomenna tarkempia tutkimuksia..mm. HIV-testi otetaan...pelottaahan tuo vaikka ex. kumppanit sanovat että ovat puhtaita ja testeissä kuulemma käyty..


    • blaaa

      Huono vastustuskyky teillä.

    • Yks vaan

      Hei, joidenkin oireet sopivat borrelioosiin, pyytäkää verikoe!

    • Hammasteknikko

      Joskus saattaa olla hammasperäistä tulehdusta,esim hampaa juuressa on mätää,jolloin streptokokki mutansbakteeri voi levitä verenkiertoon.esim jos lohjennut paikka joka hoidon siirtyessä etenee verenkiertoon,jolloin pöpö menee juurien kärjen kautta verenkiertoon.tarkista siis hampaiden kunto.varsinkin jos heikko suuhugienia tai hoitamattomia lohkeamia.olisiko tästä apua?

    • Tuncay1982

      Hei. Voiko joku minullae vasta? Minulla on nyt yli 3 kuukauttaa flunssa jatkuvassa. Kuinka olette pärjeneet tästä flunsasta? Tämä tauti ei parane mitä pitää tehdä onko teillä tietoa? kiitos.

    • Tuncay1

      Moi. Voitko auttaa? Olen sairastunut flunsassa 3 kuukauttaa jo. Oletko perjänyt hyvin? Mitä kuuluu nyt? Kuinka olet perjänyt voitko vähän selittää? kiitos. Voiko joku auttaa minulle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      8992
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2400
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe