Hei!
Tänään pitäisi aloittaa Lyrican koittaminen Rivatrilin lisäksi servikaaliseen dystoniaan ja fibromyalgiaan. Botox vain provosoi oireita.
Kiinnostaisi tietää, kuinka rajuja haittavaikutuksia Lyrica on tehnyt? Lähinnä huimaus-asia kiinnostaa muiden lisäksi. Kärsin ajoittain muutenkin huimauksesta ja se on tosi kiusallista. Lyrica todennäköisesti aiheuttaa parin viikon huimauksen. Kuinka kovaa huimaus on tällöin ollut? Onko pystynyt tekemään tällöin mitään? Pitääkö 2vk koittaa, jos huimaus tuntuu ylivoimaiselta (jos sitä siis tulee)? Ei tietysti huvittaisi heti luovuttaa, jos tämä vaikka sattuisi olemaan se oikea avuntuoja. Mietityttää vaan, koska lääkkeiden vaihdot ja uusien käyttöönotto on aikaisemminkin tuonut mukanaan vaikeuksia. Millaisia muita haittavaikutuksia on ilmennyt?
Toki ymmärrän, että asia on aina yksilöllinen, mutta ymmärsin ainakin niin, että moni saa tästä sivuoireita.
Kiitos, jos joku jaksaa vastata.
Lyrica ja haittavaikutukset
17
5015
Vastaukset
- Nimetön
Minä söin Lyricaa talvella hermopinne särkyyn nousevalla annoksella. Huimaus alkoi toisena päivänä ja oli todella epämiellyttävää koko kuukauden jonka niitä suostuin syömään. Pystyin kyllä toimimaan kun oli pakko (yksinhuoltaja 4 lasta). Minulla on perus sairautena ms, mutta se hermopinne johtui selästä (tyriä kalkkeumaa ja lyhistyneitä nikamia) Siinä pakkauksessa kyllä varoitetaan siitä huimauksesta mutta en olisi ikinä uskonut sitä niin voimakkaaksi. Toivottavasti sinulla käy parempi tuuri. Se oli kuitenkin parasta, että se kipu meni pois, en tiedä tuosta sinun diagnoosista mitä se tarkoittaa mutta toivotaan parasta et auttaa.
- uusi lääke
Huh, että huimaus ei sitten loppunut sinulla kahteen viikkoon. Pyysin aloitusannoksen mahdollisimman alhaiseksi eli 25mg 2 krt päivässä, kun yleensä aloitetaan ilmeisesti 50 vai 75mg. Illalla aloitin ja kaksi tablettia olen ehtinyt ottaa ja tosi väsynyt olo jo nyt ja hölmö olo, vähän huono ja aaltomainen. Jos vielä saa kysyä, niin kestikö sinulla kauan tuo lääkkeen purkaminen pois ja saitko kovia vierotusoireita? Minulla tuppaa niitä tulemaan jo pienistäkin annoksista. Tuliko muunlaisia haittavaikutuksia?
- kestäny
uusi lääke kirjoitti:
Huh, että huimaus ei sitten loppunut sinulla kahteen viikkoon. Pyysin aloitusannoksen mahdollisimman alhaiseksi eli 25mg 2 krt päivässä, kun yleensä aloitetaan ilmeisesti 50 vai 75mg. Illalla aloitin ja kaksi tablettia olen ehtinyt ottaa ja tosi väsynyt olo jo nyt ja hölmö olo, vähän huono ja aaltomainen. Jos vielä saa kysyä, niin kestikö sinulla kauan tuo lääkkeen purkaminen pois ja saitko kovia vierotusoireita? Minulla tuppaa niitä tulemaan jo pienistäkin annoksista. Tuliko muunlaisia haittavaikutuksia?
ei. Hermot meni oikein kunnolla siihen pyöritykseen joten paiskasin laatikot kaappiin ja se oli siinä. En kyllä huomannut mitään sen jälkeen paripäivää ja huimaus loppui. Minä aloitin 25mg x 2 ja seuraavana päivänä 3 lopulta otin 300mg x 3. Se oli kyllä elämäni yksi kummallisin lääkekokeilu en ihan heti suostu syömään uudestaan. Mutta kannattaa sinun kokeilla jos saat avun kyllä minullakin kipu helpotti.
- uusi lääke
Nyt kävi niin, että kurkkuni turposi palloksi. Yöksi ei voi ottaa. Huomenna koitan vielä niin, että on antihistamiinia varoina vastalääkkeeksi ja joku paikalla kotona kanssani. Ilmeisesti joku allergisoi tässä lääkkeessä. Vaikeita nämä lääkekokeilut, vaikea löytää sopiva lääke. Toisaalta tekisi mitä vaan kipujen helpottamiseksi, mutta ei lasten kanssa helppo olla mömmöissä ja kurkun turpoaminen ei hyvä juttu.
- pahalta
Kannattako sun ehkä kysyä lääkäriltä tai joltain tota juttua ei mulla ollut mitään tommosia ongelmia. Tsemiä vaan ja toivottavasti saan tostain apua
- uusi lääke
pahalta kirjoitti:
Kannattako sun ehkä kysyä lääkäriltä tai joltain tota juttua ei mulla ollut mitään tommosia ongelmia. Tsemiä vaan ja toivottavasti saan tostain apua
Soitin kyllä kipupolille ja apteekkiin. Kurkku vähän laskenut, mutta aika tönkkö ja täysinäisen tuntuinen. Katson vielä huomenna ja jos tulee uudestaan, ei ole minun lääkkeeni. Toivottavasti apu jostain löytyisi. Tsemppiä muillekin!
- polyneuropatia
uusi lääke kirjoitti:
Soitin kyllä kipupolille ja apteekkiin. Kurkku vähän laskenut, mutta aika tönkkö ja täysinäisen tuntuinen. Katson vielä huomenna ja jos tulee uudestaan, ei ole minun lääkkeeni. Toivottavasti apu jostain löytyisi. Tsemppiä muillekin!
Olen syönyt lyricaa nyt noin kuukauden, ensin 2*75 ja nyt 2*150 päivässä.
Minun kokemukseni ovat kyllä tosi hyvät, kalvava kipu on pois. Välillä kyllä huimaa, mutta niin minua huimasi ennen lääkkeitäkin.
Olen tosi tyytyväinen tähän lääkkeeseen, en olisi kestänyt jatkuvaa kipua enää päivääkään. - uusi lääke
polyneuropatia kirjoitti:
Olen syönyt lyricaa nyt noin kuukauden, ensin 2*75 ja nyt 2*150 päivässä.
Minun kokemukseni ovat kyllä tosi hyvät, kalvava kipu on pois. Välillä kyllä huimaa, mutta niin minua huimasi ennen lääkkeitäkin.
Olen tosi tyytyväinen tähän lääkkeeseen, en olisi kestänyt jatkuvaa kipua enää päivääkään.Kaipa nämä niin yksilöllisiä juttuja. Saitko muita haittavaikutuksia kuin huimausta? Minulla oli jo 25mg annoksella pää aika sekaisin (yöksi lisäksi Rivatril) ja tämä kurkku on edelleen kankea, vaikka muuten olen "selvinnyt aamun tällistä". Joku muu lääke sitten ehkä joskus???
- käytän
Hei! Minä sairasta neuropaattista kipuoireyhtymää joka aiheutui vakavasta hermovauriosta. Hermovaurion ansiosta halvaannuin ja jouduin pyörätuoliin. Käytin vuosien ajan monia eri lääkkeitä, mutta mikään ei auttanut. Lyrica oli juuri tullut markkinoille ja minulle päätettiin kokeilla sitä. Lääke alkoi auttaa vähitellen ja pääsin kivusta eroon. Aikaa se kuitenkin vaati n.3kk, mutta oli se sen arvoista. Minulle ei tullut mitään haittavaikutuksia lääkkeestä, mutta haittavaikutuksethan ovat yksilöllisiä.Autolla ei kannata ajaa aluksi!(varsinkaan jos epäilet huimasoireita!Tämän tiesit varmaan itsekin.) Sen neuvon annan sinulle, että anna lääkkeelle aikaa vaikutta. Ei kannata lopettaa heti, jos ne eivät auta! Minulla on mennyt toista vuotta lyrica suurimmalla mahdollisella annoksella ja voin hyvin! Yksi haitta kuitenkin on se, että jos lääke on melko kallis. Minulla maksaa melkein 4 viikon satsi reilut 80e ja tämä on omavastuu! Mutta lääke on kuitenkin hintasa väärti! Tsemppiä!
- uusi lääke
Kovat olet läpikäynyt ja silti jaksat kannustaa, kiitos siitä. Yritän taas huomenna uudestaan, jos tämä kurkun turvotus laskee. Joo, ei tulisi mieleen lähteä autoilemaan, sen verran on humalainen olo tuolla pienelläkin annoksella tullut ja huimausta. Upea kuulla, että olet saanut tuosta lääkkeestä avun. Kallis on, mutta kyllähän sitä kivuttomammasta olotilasta maksaisi lähes mitä vaan. Tsemppiä sinulle!
- kiitos itsellesi!
uusi lääke kirjoitti:
Kovat olet läpikäynyt ja silti jaksat kannustaa, kiitos siitä. Yritän taas huomenna uudestaan, jos tämä kurkun turvotus laskee. Joo, ei tulisi mieleen lähteä autoilemaan, sen verran on humalainen olo tuolla pienelläkin annoksella tullut ja huimausta. Upea kuulla, että olet saanut tuosta lääkkeestä avun. Kallis on, mutta kyllähän sitä kivuttomammasta olotilasta maksaisi lähes mitä vaan. Tsemppiä sinulle!
Ei mitään kiittelemistä! On mukavaa auttaa muita oman kivun keskellä. Siinä tavallaan unohtaa itsensä ja kipunsa :) Kyllä sen huimaamisenkin yms. pitäisi helpottaa ajan myötä. Yritä vaan jaksaa sen kanssa! Tsemppiä ja enkeleitä!
- uusi lääke
Tänään sain ohjeeksi purkaa vähitellen ja soittelen ensi viikolla lääkärin kanssa. Koppa ei kestä yli 75mg kerralla ja sivuoireet jatkuvat eikä tehoa kuitenkaan kipuun. Ehkä sitten joku muu hoito/lääke joskus. Harmi kuitenkin, koska yritin uskoa tähän.
- kun ei
toiminut. Pidin ihan peukkuja sinulle kun aloitit sen lääkkeen. Toivottavasti löytyy joku muu joka toimii
- uusi lääke
kun ei kirjoitti:
toiminut. Pidin ihan peukkuja sinulle kun aloitit sen lääkkeen. Toivottavasti löytyy joku muu joka toimii
Toivotaan tosiaan, että joku apu löytyisi. Hyvää kesää sinulle!
- Nimetön
uusi lääke kirjoitti:
Toivotaan tosiaan, että joku apu löytyisi. Hyvää kesää sinulle!
sinulle, siis hyvää kesää. Meitä on sit kaks jolle Lyrica ei käy. Laitappa joku viesti tänne jos osuu joku muu kohdalle.
- käytän
Harmi, ettet saanut apua lyricasta. Yritä pärjäillä! ENKELEITÄ!
- uusi lääke
käytän kirjoitti:
Harmi, ettet saanut apua lyricasta. Yritä pärjäillä! ENKELEITÄ!
Ajan lääkkeen hitaasti alas ja sitten mietin muuta. Täytyy silti yrittää nauttia kesästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401440Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2971280- 1091115
- 191061
- 651048
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161029- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841