kysymys

tanskandogista

Kuinka reviiritetoinen kyseinen rotu on? Lähialueella on vasta sattui ikävä tapahtuma, kun uros doggi hyökkäsi itseään pienemmän urkosen kimppuun, kun pääsi omistajan otteesta irti... Toinen koira ihme kyllä selvisi.. TÄmä nyt ei oikeastaan asiaan liity mitenkään, mutta herätti kysymysken puolustaako doggi reviriään, kuinka kovasti?

Tuo ikävä tapahtuikin sellaisella alueella, missä kumpikin koira (kumpikin siis uroksia) piti omana reviirenä. Ainut vaan että koira pääsi irti... Rotu sinänsä on aivan ihana...

5

765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei rodusta kiinni

      Itse sanoisin että se ei ole rodusta kiinni niinkään. Toki Doggi on puolustusviettinen, mutta enemmänkin se on kiinni siitä kokeeko koira että omistaja ei pysty/halua jne puolustaa tonttia. Jos se kokee puolustamisen tehtäväkseen niin varmasti puolustaa. Jos taasen se on vakuuttunut siitä että omistaja on johtaja joka puolustaa ja suojelee niin sitten sen ei pitäisi reagoida juurikaan tilanteeseen ja tämä pätee aikalailla yleisesti kaikkiin koiriin.

      On harhakäsitys että tietyt rodut olisivat luonnostaan vihaisia - se ei pidä paikkansa. Toki tietyillä roduilla on vahvempi vietti kun toisilla mutta enemmän se on koiran ja ihmisen välisestä suhteesta kiinni. Koira kuitenkin näkee kaikki kanssaan asuvat laumana eikä erottele niinkään ihmisiä koirista sillä tapaa. Aiheesta on kirjoitettu ihastuttavia teoksia esim Pertti Virtasen ja Jan Fenellin toimesta.

    • Jimi.

      Minä haluaisin juurikin sellaisen tanskandogin joka puolustaa reviiriään ja pitää varkaat kurissa mutta on silti kiltti ja tottelevainen
      ¨
      Kyllä minulla onjo sellainen tanskandoggi 7kk ja menen heti kouluttamaan sitä että tulee varmasti kilti ja vartioitsija.

      Mutta tietääkö kukaan että mitä tehdä jos tanskandoggi murisee omistajalleen jos ei pidä jostain asiasta?

      Vastatkaa sähköpostiini [email protected] Kiitos jos vastaatte=))

    • KURIA KOIRALLE

      POTKI SE KERRAN MAANTASALLE,EI MURISE ENÄÄN KOSKAAN SULLE.PUHUN KOKEMUKSESTA!!!

      • Rimpuladoggi

        sulle: KURIA KOIRALLE hohhoijaa..kaikkia se leipä elättääkin. et taida olla kovin osaava koirankasvattaja. Olisikohan joku kurssi sulle tarpeen???


    • canissinac

      Mistä asiasta?
      Älä anna sille tilaisuutta jatkaa, jos muuten luotat etkä pelkää sitä.

      Missä tilanteessa?
      Hoitotoimenpiteissä?

      Olisiko kipuja tai olisitko vahingossa ns. satuttanut, kun niilläkin on ne arat paikkansa?
      En tarkota syyllistää, ennemmin kysyn tilanteista niin helpompi olisi vastata jos osaan sitte.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe