koetin kasvattaa samettikukkia ja ne ei ilmeisesti oo saanu tarpeeksi aurinkoa tai jotain... ne on kovin kituliaan näkösii ja koettavat kukkia kovasti... voiko kukan nupun nyppäistä pois...? kasvaisko ne vähän tuuheammiksi sillon? ja ehkä kukkis uudestaa? onkos kellään tietoa?
samettikukka
3
1285
Vastaukset
- pms68
samettikukka kasvaa valossa kyllä yleensä aika tanakaksi taimeksi itsestäänkin, mutta moni kasvi vaatii latvomisen eli niiden kasvua pitää katkoa jotta taimi tuuhentuu ja komistuu. Kukkimisen estäminen on oiva tapa jatkaa kasvua muuten.
- kasvattanut
olen kasvattanut samettikukantaimia monen vuoden aikana. Aina ovat onnistuneet. Tänä vuona erehdyin ostamaan Aurinkomultaa.Kukat iti, mutta kasvuunlähtö oli kituliasta. Ostin hyvää turvemultaa ja vaihdoin taimet siihen. Heti alkoi hyvä kasvu. Nuppuja tulee, mutta kukat lähtevät versomaan niistä huolimatta. Tuttavani käytti myöskin samasta paikasta ostettua Aurinkomultaa ja hänen tomaatintaimensa epäonnistuivat. Nyt kasvavat uudessa turvemullassa. Kuivuneet kukinnot kannattaa nyppiä pois (saat hyviä siemeniä)
- Idätys
Samettikukan siemeniä ei tarvitse edes esikasvattaa. Ne voi laittaa kasvamaan
suoraa kukkapenkkiin tai -purkkiin ulos toukokuun puolessa välissä, jos ei ole mitään takatalvea. Näin olen saanut parhaat samettikukat.
Ei haittaa, vaikka ulkona ei olisi vielä lämmintä. Samettikukat itävät ulkona hieman pidempään kuin sisällä. Itäminen alkaa muutaman viikon päästä kun ilmat lämpenevät. Voihan ne laittaa itämään myös kun on jo ihan lämmintä, silloin ne itävät melkein heti.
Ei ole tietoakaan honteloista taimista.
Omani ovat kasvaneet suurissa kukkapurkeissa noin 80 cm korkuisiksi suuriksi puskiksi, jotka ovat täynnä kukkia. Ohikulkijatkin jaksavat ihastella näitä puskia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882