varataanko leirimökit etukäteen?

autolomalle keski-Norjaan

Meitä on lähdössä 2 aikuista ja 3 lasta Keski-Norjaan, käytännössä tarvimme mökin neljällä pedillä. Kannattaako niitä varailla jo nyt etukäteen vai saako paikan päältä. Olen nyt varannut Geirangerista mökin kolmeksi yöksi à 104 euroa. Mökissä on esim wc. Onko tuo ylihintaa? Mitä mökeistä yleensä kannattaa maksaa? Jos jättää varaamatta onko kuinka iso riski jäädä mökittä. Olemme reissussa heinäkuun kolmannen viikon.

4

1007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikasta

      onko mökit varattava etukäteen, suurten paikkakuntien mökit ovat heinäkuussa aika täysiä, joten suosittelen etukäteisvarausta, varsinkin jos liikkuu pienten lasten kanssa. Mainitsemasi 104 e/vrk on Norjan hintatasoon halpa, jos mökissä wc (ja suihku)

      Tein viime kesänä viikon Norjan reissun heinäkuussa ja yövyin leirintäalueilla. Missään ei saanut mökkiä paikan päältä. Onneksi oli teltta mukana.

    • vaihtelee

      Pohjoisessa vuokrasin viime kesänä kolmen petipaikan uuden mökin 65 eurolla. Mokissä jääkaappi, sähköhella ja lämmitys.
      Pesupaikka ja vessat eri rakennuksessa.

      Vuosien kokemuksella voin kertoa, että ellei etukäteisvarausta ole, sesonkiaikana on mökki vuokrattava ennen puolta päivää, sen jälkeen se on miltei mahdotonta.

      Ellette ole varautunut yöpymään teltassa ja pystytte pitämään suunnittelemanne aikataulun, niin suosittelen varaamaan mökin, jo senkin takia, että sää on tuolla arvaamaton.

      • ettei maanomistjaa tuu haul...

        herättteleen. miten nää jokamiehenoikeudet? ja yleensäkin löytäkö hyvii paikkoja??


    • Kissus

      Olin viime vuonna juuri tuohon samaan aikaan autoilemassa norjassa. Kaikki yöt yövyimme mökeissä eri puolilla norjaa. Aina oli tilaa runsaasti kun mökkiä kyselimme. Se johtuu varmaan siitä, että noita mökkikyliä on norjassa pilvin pimein = kun on tarjontaa, on myös tilaa. Vinkkinä kuitenkin: Hankkikaa mökki päivittäin jo viim. klo 18:00 mennessä sillä sen jälkeen suurin osa on jo varattuja. Monet tulee mökkiä kyselemään vielä myöhään illalla ja heille voikin olla jo enempi tarjolla "ei oota".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1660
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1319
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1248
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      180
      1079
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      153
      1019
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      57
      1010
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      866
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Uutta tietoa sodistamme - muuttuuko käsityksesi?

      Kirja, joka voi muuttaa käsityksiä aivan oleellisesti Talvi- ja jatkosodan aatoista! Olisiko sittenkin tuo Talvisota v
      Maailman menoa
      252
      787
    Aihe