Löytyykö perämoottoreihin myös "virilastuja" en ainakaan itse löytänyt netistä vaikka yritin etsiä. Tarvitsisi lisää ruutia Evinrude 70hv 4T
-98 perämoottoriin. Suomesta/Saksasta? vai onnistuuko itse lastun päivittäminen?
Teho lastu perämoottoriin?
13
11268
Vastaukset
- olla
tuupparit ja autot eri juttuja virien suhteen.
Tuuppareissa on hieman eri pelisäännöt.
Järkevintä on laittaa perään sellanen kone, jossa riittää puhtia tarpeeksi.
Tekniikka ei ole ihan samalla tasolla, kun autoissa.
(oletan nyt, että asiat liittyy toisiinsa). Ei varmaan viimeinen juttu ko. asiasta. - heh
Virilastuja käytetään tyypillisesti turbolla varustetussa autossa ja turbottoman koneen virittäminen lastun avulla on plus miinus nolla. Tietääkseni maailmassa ei ole turbotettuja perämoottoreita (kumma juttu sinänsä). Ainoat ahdetut moottorit ovat Mercuryn Veradot ja nekin ovat kompressorilla varustettuja.
Lisää ruutia perämoottoriin saa vaihtamalla suurempaan.- heh
Make kirjoitti:
Siellähän se lukee. Verado ei ole turbo, ahdettu kylläkin.
- Joakim
Kaikissa ahtimissa on ahtopaineensäätö, joka on se mitä lastulla sorkitaan, jos lastu sitä säätää (kai niitä vain mekaanisiakin ahtopainesäätöjä on).
- Eskelinen
Olin itse saman asian perässä Marinerin Efi 40 kanssa. Tuo turbon välttämättömyys ei ole totta, moniin koneisiinhan mallit, esim Mercuru 50 ja 60 on sama kone ja teho tehdään erilaisilla elektroniikka ja mekaanisilla muutoksilla.
Turbokoneissa kyllä saadaan lastutuksesta enemmän irti, mutta pelaa siis normi ruiskuissakin.
Pointti meinaa hukkua...
Eli kun soittelin firmoja läpi niin yksi sano, että eivät ole vielä tehneet mun koneeseen tuota, mutta onnistuu siten, että lähetän koneen ohjausyksikön heille ja he katsovat millainen softa siinä on ja viilaavat tarpeen mukaan.
Homma olisi maksanut 500e, joten jätin väliin tällä kertaa. Mikäli homma olisi ollut tehty aikaisemmin niin olisivat fläsäyttäneen softan edullisemmin.- heh
Virilastulla on Mercury F60:n teho saatu pudotetuksi 50 hepoon. Lisäksi on tarvittu mekaanisia kuristimia. F60 on sarjansa tehokkain. Samoin Evikan 70 on sarjansa tehokkain. Ei lähde virilastulla monta lisähevosta, mutta ongelmia on tarjolla ääriolosuhteisiin.
- heh
heh kirjoitti:
Virilastulla on Mercury F60:n teho saatu pudotetuksi 50 hepoon. Lisäksi on tarvittu mekaanisia kuristimia. F60 on sarjansa tehokkain. Samoin Evikan 70 on sarjansa tehokkain. Ei lähde virilastulla monta lisähevosta, mutta ongelmia on tarjolla ääriolosuhteisiin.
Marinerin 40efi on samaa sarjaa 50 ja 60 kanssa eli haet uuden ECU:n varaosakaupasta ja mahdolliset mekaaniset muutokset niin se on siinä. Hintaa tulee 1-2 k€.
- Eskelinen
heh kirjoitti:
Marinerin 40efi on samaa sarjaa 50 ja 60 kanssa eli haet uuden ECU:n varaosakaupasta ja mahdolliset mekaaniset muutokset niin se on siinä. Hintaa tulee 1-2 k€.
Omistamani Marinerin 40Efi on (valitettavasti)samaa sarjaa 30hv koneen kanssa, kolme sylinterisiä.
50 ja 60 on puolestaan nelipyttysiä.
Muistaakseni jossakin venelehdessä oli Merkkarin 50 penkitetty tuloksella 54.7hv. Eli se olis periaatteessa järkihankinta mulle. - heh
Eskelinen kirjoitti:
Omistamani Marinerin 40Efi on (valitettavasti)samaa sarjaa 30hv koneen kanssa, kolme sylinterisiä.
50 ja 60 on puolestaan nelipyttysiä.
Muistaakseni jossakin venelehdessä oli Merkkarin 50 penkitetty tuloksella 54.7hv. Eli se olis periaatteessa järkihankinta mulle.Vene-lehden luettelo vahvistaa väittämäsi, mutta Mercuryni käsikirja vuodelta 2003 kertoo, että 40-60 ovat samalla lohkolla. Lieneekö 40 heppaisia kahta versiota, mene ja tiedä.
- Eskelinen
heh kirjoitti:
Vene-lehden luettelo vahvistaa väittämäsi, mutta Mercuryni käsikirja vuodelta 2003 kertoo, että 40-60 ovat samalla lohkolla. Lieneekö 40 heppaisia kahta versiota, mene ja tiedä.
Kai nyt tuon tiedän, kun omaan 40 Efi koneeseen olen tulppia vaihdellut jne.
Mun kone on vm2002 ja käsittääkseni juuri siitä lähtien ainakin on ollut edellä mainittu jako.
2t koneissa saattaa olla eri lohkot. - riki
heh kirjoitti:
Virilastulla on Mercury F60:n teho saatu pudotetuksi 50 hepoon. Lisäksi on tarvittu mekaanisia kuristimia. F60 on sarjansa tehokkain. Samoin Evikan 70 on sarjansa tehokkain. Ei lähde virilastulla monta lisähevosta, mutta ongelmia on tarjolla ääriolosuhteisiin.
No onko tuota F60 EFi konetta koskaan penkitetty? Jos F50:ssa on noin paljon tehoja niin vois olettaa että noiden kahden välillä ei olekaan eroa ku muutama hepo? mistä oot kuullut/päätellyt, että F60 ois tehokkain luokassaan?
- Meriläinen
riki kirjoitti:
No onko tuota F60 EFi konetta koskaan penkitetty? Jos F50:ssa on noin paljon tehoja niin vois olettaa että noiden kahden välillä ei olekaan eroa ku muutama hepo? mistä oot kuullut/päätellyt, että F60 ois tehokkain luokassaan?
sarjansa tehokkain, eli perämoottoreiden eri teholuokkia tehdään monesti samasta koneesta vain pienillä muutoksilla. Esim Mercuryn tapauksessa 50 ja 60 on lähes identtiset moottorit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803