Haluaísin ihan suuresta mielenkiinnosta tietää, mitä psykan pääaineopiskelijat ovat valinneet sivuaineeksi?Ja jos jo valmistuneet, miten työllistyneet?!
Ja mikä on pitkä sivuaine;paljonko sitä silloin opiskellaan?Montako sivuainetta?
Olen paljonkin tutkinut nettiä, löytänytkin jtkn ainesuosituksia..mutta lisää omakohtaisia näkemyksiä kaipaisin!
Itse opiskellut appron avoimessa..vaikeaa on yrittää sisälle tilastotieteen takia!!v*tuttaa..vinkkejä sen suhteenkin voi antaa.Opinnoista muuten olen vetänyt vitosia&nelosia.
Sinänsä aika monet psykan osa-alueet kiinnostaa, mielenterveys->psykiatria, aivotutkimus->neurologia..mutta myös muut!
Tutkijan työ tms.voisi sopia mun hieman omissa oloissani viihtyvälle persoonalleni..vai saako tän aineen piirissä sellainen olla;)
Olen ajatellut naistutkimusta ja genetiikkaa..mutta avartakaa te vielä mieltäni!
Kiitos vinkeistänne;)
Psykologian sivuaineet
2
810
Vastaukset
- Vassilisa
Eiko kellään ole heittää esimerkillisiä aineyhdistelmiä tai merkityksettömiä valintoja varoituksena..?Ja ylipäätään näkemyksiä;)
- ...kun ei kerran muut ole v...
Kun ei kukaan viisaampi psykologiasta jotain tietävä ei ole vastannut, vastaan minä siihen ainoaan kysymykseen, johon osaan vastata. Pitkällä sivuaineella tarkoitetaan sellaisia sivuaineita, joista suoritetaan enemmän kuin perusopinnot (appro) eli sen lisäksi mahdollisesti aineopinnot (kumu) ja ehkä vielä syventävät opinnot (laudatur).
Näin on ainakin meidän vanhan aataminaikuisen tutkintojärjestelmän mukaan opiskelevilla. Uudessa tutkinnossahan perusopinnot ovat vanhaa suppeammat, joten osa vanhojen perusopintojen sisällöistä on siirtynyt uusiin aineopintoihin. Eli uuden järjestelmän mukaan pelkät perusopinnot sisältävä sivuaine on kyllä todella suppea...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1066852- 954371
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista473678Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483482- 513418
- 1863379
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242899- 672604
- 432431
- 131814