Röökistä eroon

Miten?

Miten päästä röökistä eroon? Palaa kolme askai. Hermostuttaa jne....

12

1583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • savuna ilmaan

      Minä sinuna menisin johonkin tupakanvieroitusryhmään, kysyppä vaikka tk:sta jos niitä siellä järkätään. Yhdessä on helpompi kuin yksin.

    • yksaski

      Ens viikolla ajattelin vetää läpi kylmän kalkkunan, olen jo lähipiirille tiedottanut, että saatan olla omituinen.. Purukumia kai pakko hakea pari laatikkoa, vaikka siitä on aikaisemmin yrittäessä ollut haittaa mahavaivojen muodossa. (En voi siis normaalisti syödä edes tavallista purkkaa.) Pakko vaan lopettaa, ihan pakko. Tiedän etukäteen, että pumppu hakkaa, hiki virtaa, päätä särkee, näkee kauhu-unia. Miksi kaupassa ei myydä nikotiinikarkkia, kai se olis parempi vaihtoehto kuitenkin, kuin röökin vetäminen.

      • se tuo

        kylymä kalakkuna tähän liittyy?


      • yksaski
        se tuo kirjoitti:

        kylymä kalakkuna tähän liittyy?

        Siten, että röökistä eroon pääseminen on mulle yhtä vaikeaa, kuin narkille kamasta, joten rinnastan oman vieroitukseni "kylmään kalkkunaan".


    • pääsin irti

      Itse poltin kolmekymmentävuotta 2 askia lähes päivässä.Lopetin kerrasta.Asennetta ja motivaatiota täytyy olla,muutoin ei ehkä onnistu.Aivan siunatun mahtava olotila nykyisin,,ja säästöä tulee.Nautin savuttomuudesta,ja siitä että pääsin irti helevetinmoisesta riippuvuudesta.Nikospurkkaa meni muutama boxi alkuun,mutta ei enää.

      • poltin

        30v.Viisi vuotta takaperin olin sairaalassa 9 päivää.
        Siellä laitettiin nikotiini laastari käsivarteen,niin selvisin sairaalareissun.
        Tulin kotiin mulle haettiin nikorette pillereitä ja sitten myöhemmin söin nikotiini purkkaa.
        No sitten jäin joksikin aikaa koukkuun näihin korvaaviin.
        No sitten jätin nekin aikanaan.
        Täytyy kyllä sanoa,että vieläkin joskus tekee mieli röökiä.
        Oli tapana aluksi laittaa askin hinta lasipurkkiin,kivasti siihen euroja kertyi.


    • Taitaa toi sairaala olla aika hyvä alku....
      Ite jouduin keuhko-osastolle keuhkokuumeen takia. Kuuntelin sen porukan yskimistä, ja oon ollu polttamatta siitä lähtien. Tuli sentään käryteltyä n.25v, enkä tarvinnu ees mitään purkkaa ym. Mikä sitten kellekkin sopii. Voimia vaan sulle.

    • mutta itse lopetin

      kolme viikkoa sitten ja nicorette purkalla se onnistu ja aika kivuttomasti viel kaikenlisäksi vaikka kuulemma ne pahimmat hetket on vasta tulossa.
      19 vuotta poltin sätkiä ja norttia 2-4 askia päivässä (normaali rekkamiehen annos kait päivässä)
      sit yksinkertaisesti meni hermot vinkuvaan hengitykseen ja kunnei jaksanut mitään enää.
      olo on huomattavasti parempi nyt.
      kolmas syy ja kaikkein isois oli se et on jälkikasvua tulossa ja haluan nähdä kyseisen kaverin rippijuhlat...... tolla sauhuttelu määrällä niitä en varmasti tulisi näkemään.
      tyhmä vaan kunnen ennen ajatellut asiaa kunnolla tai no ajattelin mutten vaan saanut tehdyksi ratkaisua mut onneksi tuo tuleva pikkukaveri laittoi järjen juoksemaan ja jos se minusta on kiinni niin koskaan enää en polta.
      aina kun tulee mieliteko ajattelen niitä rippijuhlia ja halu menee ohi.

    • et vain

      laita tupakkaa suuhusi! Eihän tupakka ole huume, joten lopetat vain. Kuten vaikka karkin syömisen. Aivan helppoa.

      • Ippa

        oli kylla neuvovana viestina todellinen rimanalitus. Parempi olis ollut jattaa kirjoittamatta. Tupakoinnin lopettaminen on vaikeampaa kuin huumeista irtautuminen.
        Itse poltin 34 vuotta ja lopetin nikotiinilaastareita kayttamalla. Niita kaytin noin 2 kk, sitten kerran unohdin laittaa sen laastarin ja kun paiva meni hyvin ilmankin, niin lopetin laastaritkin.
        Tasta on nyt 6,5 vuotta aikaa ja tupakkaa tekee edelleenkin mieli, melkein joka paiva. Mielihalu menee nopeasti ohi, mutta tulee aina kuitenkin.
        Aloittajalle sanoisin, etta ei se ihan hirvean helppoa ole, mutta kylla sina onnistut kun minakin olen onnistunut.


      • on voimakkaampi

        riippuvuuden aiheuttaja kuihn heroiini.


    • Decky

      Lopetin tupakan polton uudenvuoden jälkeen. Vaikka lopetus sattuikin aika luontevaan paikkaan motiivina oli kuitenkin muu kuin uudenvuodenlupaus.

      Eli 11 vuotta takana tupakanpoltossa. Olen aiemmin myös kokeillu lopettamista mutta tahto ei antanut periksi. Paitsi nyt. Kyse on pelkästään motivaatiosta ja... oikeasta tahdosta. En halunnut enää olla orja tupakalle. Taikka haista pahalle joka paikassa missä liikunkaan. Rehellisesti sanottuna ei tupakointi hyvältäkään näytä. Terveys ei ollut mun suurin motivaatio lopettamiseen vaan edellä mainitut. Mutta lopettamisen jälkeen jo huomaa miten terveemmältä näyttää.

      Käytin purukumia aktiivisesti noin 2 viikonajan. Sen jälkeen rupesin karsimaan sitäkin ja ostin vastineen, turkinpippurit ;>. Niitä tuli napsittua muutama kuukausi.

      Tällä hetkellä tuntuu todella hyvältä ettei ole minkäänlaista riippuvuutta tupakkaan enää. Toisinaan kaljalla tekee mieli polttaa mutta yritän vain ajatuksen pitää tummassa Guinnesissa :).

      Tsemppiä kaikille, ei se ole loppujen lopuksi niin vaikeaa. Jos selviät ensimmäisestä ( tai myös toisesta) viikosta alat jo huomaamaan että se alkaa helpottamaan. Nyt on kesä joten vieritä ajatukset ulkoilemiseen, uimiseen, saunomiseen jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2073
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      256
      1751
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      264
      1705
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      66
      1700
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      107
      1526
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1433
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      290
      1225
    8. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      50
      1224
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1217
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1193
    Aihe