Naarmuja vanteissa :(

Drtony

Pystyykö reunakivetykseen ajetut vanteet korjaamaan mitenkään? Ja paljonkohan tällainen maksaa. Siis vanteisiin tullut muutamia ilkeitä naarmuja.

5

5865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silleen, että

      renkaat pois vanteilta, sitten hioo vanteet hiomapaperilla, jolloin naarmut tasoittuu. Jos naarmut oikein teräviä, niin olen rälläkällä ja lamellilaikalla "pyöristänyt" ne terväyydet pois. Sitten paksu pohjamaali ja pintamaali päälle.

      Yksiin vanteisiin jouduin hitsaamaan täytettä, kun siitä oli palanen murtunut. Ei siinä muuta kuin sorviin kiinni ja saumakohta pyöreäksi ja maalia pintaan.

      • antero naali

        Kiitos tiedosta.
        Itselläni vanteen reuna aivan perkeleen naarmuilla ja olen miettinyt vaihtoehtoja niiden korjaamiseen. eräs vaihtoehto oli synkkään metsään ikuisiksi ajoiksi hautaaminen, mutta nyt vanteet voivat huokaista helpotuksesta, sillä niiden yössä alkoi jälleen näkyä valoa!

        Minkäaista maalia siihen vanteeseen tulee laittaa?
        Ei kenties normaaleja spraymaaleja vai?


      • vaan.
        antero naali kirjoitti:

        Kiitos tiedosta.
        Itselläni vanteen reuna aivan perkeleen naarmuilla ja olen miettinyt vaihtoehtoja niiden korjaamiseen. eräs vaihtoehto oli synkkään metsään ikuisiksi ajoiksi hautaaminen, mutta nyt vanteet voivat huokaista helpotuksesta, sillä niiden yössä alkoi jälleen näkyä valoa!

        Minkäaista maalia siihen vanteeseen tulee laittaa?
        Ei kenties normaaleja spraymaaleja vai?

        Ollaan maalattu automaalilla, esim. hopealla ja grafiitin harmaalla. Tulee ihan hyvännäköinen, kun maalaa tukusan pohjamaalin, massan ja kolme-neljä kerrosta lakkaa.

        Tietenkin automaalikaupoista saa laadukkaita spraymaaleja, sekoittavat jopa mieleisen värinkin. Mutta suosittelen kyllä ruiskulla maalaamista, tulee paljon siistimpi pinta.

        Itse olen ollut tyytyväinen lopputulokseen, vaikka en ole "paklannut" vanteita, vaan jättänyt sille loivemmalle lommolle, pohjamaali hävittää kuprun aika hyvin.


      • antero naali
        vaan. kirjoitti:

        Ollaan maalattu automaalilla, esim. hopealla ja grafiitin harmaalla. Tulee ihan hyvännäköinen, kun maalaa tukusan pohjamaalin, massan ja kolme-neljä kerrosta lakkaa.

        Tietenkin automaalikaupoista saa laadukkaita spraymaaleja, sekoittavat jopa mieleisen värinkin. Mutta suosittelen kyllä ruiskulla maalaamista, tulee paljon siistimpi pinta.

        Itse olen ollut tyytyväinen lopputulokseen, vaikka en ole "paklannut" vanteita, vaan jättänyt sille loivemmalle lommolle, pohjamaali hävittää kuprun aika hyvin.

        kkerrankin viisaita euvoja tämän sivuston keskustelusta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe