Jonsered CS 2137

on heikkolaatuinen

Jos olet aikeissa hankkia Jonsered CS 2137 sahaa, niin tässä omia kokemuksia siitä. Saha ei ole tarkoitettu kuin erittäin vähäiseen käyttöön ja vähänkin enemmän sahattaessa se hajoaa käsiin.

Ostin sellaisen ja siihen tuli takuun jälkeen yli 150 € viat. Siitä meni rikki vetonarumekanismi, kytkin, ketjujarrun kahva sekä kantokahvan jousi.

En olisi itse uskonut, että laatumerkki voi olla näin kehno. Tehokasta käyttöaikaa ei tullut edes 50 h kasaan.

Mutta muuten se se oli näppäpä saha. Nyt sen raato pitää hävittää jotenkin vaikka moottori on ihan kunnossa. Varaosiksi sen voin myydä, jos jotain se kiinnostaa.

63

27899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metsien mies

      Kyseiset sahat on mitoitettu kestämään satunnaista käyttöä. Suosittelen harrastuskäyttöönkin edullisimpia ammattisahoja. Nuo korjauskustannukset kun lisää tuon Jonssen hankintahintaan niin aletaan olla jo edullisimmissa semi-pro sahoissa.

    • juttu minullekkin

      Kylläpä kuulostaa tutulta - kytkin levisi jälleen ja jos edessä ei ole muuta kuin loputtomasti lisäkuluja, tähän sahaan en rahojani enää laita - alkaa olla tosi kallista touhua sahailla tällä.

      • Jaakko

        Yritin viikonloppuna sahata pientä rankakasaa mökillä saunapuiksi Jonsered 2137 :lla ja kytkin levisi ja käsin piti saunanlämmityspuut pätkiä.

        Lienee viisainta minunkin vaihtaa merkkiä jos kerta laatu on tätä luokkaa.


    • 0325-56

      Sain nimittäin kyseisen lähes käyttämättömän sahan perintökaluna enkä ole hennonut sitä paljoa rasittaa,on niin heiveröisen oloinen.

      Rivahtaako se kytkin ihan korjaamattomaksi ja joutuu paljonkin osaa uusimaan ?

      Mieluummin olen käyttänyt yli 20-vuotiasta Jonsered SP49:ää vaikka se painava onkin,mutta eipä hyydy.

      • Jaakko

        Laita ihmeessä myyntiin jollekkin mökkiläiselle jos se on vielä kunnossa. Äärimmäisen vähäisessä kevyessä käytössä se kestänee ihan pitkäänkin, mutta vakavaan työntekoon se ei sovi.


    • eikä tuu enää

      Ostin joskus viitisen vuotta Jonsered turbon,joka piti olla aika huippusaha,ei mikään mökkisaha,mutta petyin pahasti,siinä oli koko ajan jotain vikaa,en edes muista,mitä kaikkea,teräketju irtoili jatkuvasti,käyntihäiriöitä välillä ym.Luovuin sahasta,kun siitä meni koppa halki kun se kolahti kiven ja ostin pikku-husqvarnan,eli ns.mökkisahan,oliko se parisataa euroa,ja on kyllä pelannut hienosti,ei minkäänlaista vikaa,oon tehnyt klapeja sillä aika paljon,on tosi hyvä saha,eihän sillä mihinkään tukkimettään mennä sahaamaan,mutta polttopuun tekoon mainio saha,laatu tuntuu tosi hyvältä.Ei enää ikinä Jonserediä!

      • saha-mies

        Se on tehty tosi halvalla ja suunniteltu kestämään max n. 100 h tehokasta sahausaikaa. Joillakin aika tulee täyteen parissa kesässä ja mökkiläisillä se saattaa kestää vuosikymmenen. Eli hyvä saha se on, mutta elinkaari on vain TURHAN lyhyt !!! 200 Euroa minultakin kului tämän asian opetteluun - säilyypähän asia loppuiän muistissa.


      • Anonyymi

        No.

        Klippo, Husqvarna, Jonsered, Partner, Poulan, McCulloch, WeedEater yms. yms. ovat kaikki Electrolux konsernin ja Husqvarna yhtymän tuotemerkkejä.

        Samassa kokoluokassa laitteet ovat käytännössä samoja, eroa vain värissä, hinnassa ja muovikatteiden muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No.

        Klippo, Husqvarna, Jonsered, Partner, Poulan, McCulloch, WeedEater yms. yms. ovat kaikki Electrolux konsernin ja Husqvarna yhtymän tuotemerkkejä.

        Samassa kokoluokassa laitteet ovat käytännössä samoja, eroa vain värissä, hinnassa ja muovikatteiden muodossa.

        Ei ihan niinkään. Samoja osia käytetään kaikissa ja mallejakin on yhteisiä mutta on myös merkkikohtaisia malleja joita ei ole muilla.


    • nbc

      vvv

    • nbc

      joka osaa bensiinillä toimivaa sahaa käyttää
      osaa myös huoltaa sitä joka välissä. tämä
      toimii joka merkillä. jos et osaa idiootti
      käyttää työkaluja älä ainakaan ruikuta siitä
      netissä. vitun prinsessa.

      • sinä "prinsessa" vittuun! Pienkoneiden korjaaminen on ja on aina ollut ammttimiesten hommaa! Jotenka pysyttele sinä vaan siinä postimerkkeilyssä ym harrasteissa!


      • metsuri 48

        ompa aika törkeä kirjoitus!


      • vorkkii

        ostin 1990 jonnsen turbo sahan toimii vieläkin teräketjuja ja laippoja kahvan jousia on mennyt muuten pelaa hyvin ei kuitenkaan amattisaha mutta polttopuut on tullu tehtyä


    • Jaska-66

      Moi
      Onko kyseessä sama saha kuin Husqvarna 136? Tällaista tietoa on liikkeellä. Tarvitsisin kyseiseen sahaan teräketjuöljyn pumpun koska bio-öljy oli jumittanut omani ja kierre kulahti suoraksi. Lähetätkö kúvia sahasta jos se sinulla vielä on.

    • on poulanin valmistama perussa jonka käyttöikä on noin 20-30 tuntia. Sen jälkeen se heitetään menemään ja ostataan uusi. Ko laitetta ei ole tehty korjattavaksi. Älä sekoita 2141-2150 mallisarjaan, ovat ihan eri luokan sahoja.

      HALPA PASKA!!!!

      • Jänkäjussi

        Innostuin pari vuotta sitten kiireessä ostamaan maalle mennessä, kun Husqvarna oli remontissa ja saha tarvittiin. Nämä tunnettujen merkkien halpissahat eivät ole kaksisia, pari kertaa oli alkuun takuuhuollossa. Saha näyttää Poulaimelta, mutta on kyllä varmistettu USA:ssa, joka ei ole laadun tae. Tehoa kyllä on, mutta heppoista tekoa. Viimeksi meni ketjunkiristyssysteemi, jos jollakin on raato, niin ostaisin sen takapotkukahvan, jossa ketjunkiristys on.


      • Näitä myyn ja huollan.
        Jänkäjussi kirjoitti:

        Innostuin pari vuotta sitten kiireessä ostamaan maalle mennessä, kun Husqvarna oli remontissa ja saha tarvittiin. Nämä tunnettujen merkkien halpissahat eivät ole kaksisia, pari kertaa oli alkuun takuuhuollossa. Saha näyttää Poulaimelta, mutta on kyllä varmistettu USA:ssa, joka ei ole laadun tae. Tehoa kyllä on, mutta heppoista tekoa. Viimeksi meni ketjunkiristyssysteemi, jos jollakin on raato, niin ostaisin sen takapotkukahvan, jossa ketjunkiristys on.

        Jonsered cs2137 on valmistettu yhdysvalloissa, massakoneena jota tehdään myös nimellä partner 370,poulan.
        Eli sitä ei tule sekoittaa ruotsissa valmistettuun Jonserediin.
        "Ei enää ikinä Jonserediä!" on itseasiassa aika hassusti todettu sillä husqvarna ja jonsered valmistetaan samassa tehtaassa ruotsin jönköpingissä(ollut siellä tehdaskäynnillä) moottorinosat otetaan samasta laatikosta ja muovit on sitten merkkikohtaiset,eli eriväriset, husqvarnan kahvamuotoilu poikkeaa hieman jonseredista mutta siihen ne erot sitten jäävät.
        Jonsered 2050,2045,2041->husq 40,45
        jons 2141,2145,2150->husq 340,345
        Eli tälläst tänään: Husvarna rider on muuten myös nimeltään fr13,2113 jne ajoleikkuripuolella.


    • kapuzio

      miulla on ollut seisemän vuotta 2137.kerran meni rikki teräketjun puoleinen koppa kiristys ruuvi tuli kopasta läpi.ostin käytetyn kopan on sen jälkeen toiminut hyvin.öljypumppu meni rikki 2 viikkoa sitten nyt korjattu ja toimii hyvin.olen sahannu joskus 50 cm tyvestä paksuja puita .tehot riittää kun ei pie kiirettä.muuten olen ollut tyytyväinen sahaan.aina on lähtenyt käyntiin suth hyvin.yleensä käytän taimikonharvennuksessa ja paksumpien puiden sahaamisessa.

      • saha vs lelu

        Minulla tuo 2137 kesti ongelmitta noin 50h,jonka jälkeen alkoi ilmetä käynnistymis häiriöitä,joiden syyksi diagnosoitiin naarmut männässä ja sylinterissä.

        Stilh-kauppaan tuli asiaa,minulle ei toista jonseredia tule.


      • Anonyymi
        saha vs lelu kirjoitti:

        Minulla tuo 2137 kesti ongelmitta noin 50h,jonka jälkeen alkoi ilmetä käynnistymis häiriöitä,joiden syyksi diagnosoitiin naarmut männässä ja sylinterissä.

        Stilh-kauppaan tuli asiaa,minulle ei toista jonseredia tule.

        poulan tyyppivika on naarmuille mennyt mäntä eikä käynnisty enää sen jälkeen --> verkonpainoksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        poulan tyyppivika on naarmuille mennyt mäntä eikä käynnisty enää sen jälkeen --> verkonpainoksi

        Tarvis olla öljybensaa eikä leikkuribensaa. Muuten rulee naarmuja mäntään


    • kapuzio

      joku vika on nyt cs 2137 kylmänä lähtee heti käymään mutta kun sahaa ja sammuttaa niin ei kuumana lähde millään käyntiin !en tiedä missä on vika saha on 7 vuotta vanha ja aika paljon on sahattu ! sytytystulppa on uusi mutta ei auta mitään ?yks tuttu sanoi taitaa olla sahan tunnit vähissä !taidan ostaa pikku husqvarnan tilalle pian koska pitäähän sahan lähteä käyntiin myös kuumana !muuten on ollut suht hyvä saha siihen hintaan kerran ollut vain huollossa !

    • Kapuzio

      joo nyt taas cs 2137 lähtee myös kuumana käyntiin kun ilmat on viilentyny .ei kesä helteillä lähtenyt millään käyntiin kun moottori oli kuumana !taashan sillä nyt puita kaataa .mutta saa nähdä kuinka pitkään toimii !enää en meinaa laittaa rahaa paljonkaan korjauksiin.jos hajoaa ja tulee liian kalliksi korjata niin sitten laitan myyntiin !

      • Kotitarvesahailija

        Kyseisessä sahassa on metka ominaisuus eli käyntiinlähtö pitää suorittaa AINA samalla rituaalilla, jos sahan meinaa saada käyntiin. Olipa siis saha kylmä tai kuuma, rikastinkahva aina ensin ulos, muutama pumppaus polttoaineprimeristä ja kun ensimmäisen kerran hörähtää melkein käyntiin, otetaan rikastin pois päältä. Tämän jälkeen vasta lähtee käyntiin. Itse vein melkein uuden sahan huoltoon huonon käyntiinlähdön takia. Huoltomies opetti kädestä pitäen sahan oikean käynnistyksen ja tämän jälkeen ei ongelmia käyntiinlähdön kanssa ole ollut. Kymmenen vuotta noin 10 kuutiota vuodessa olen sahaillut kotitarvepuita kyseisellä sahalla ja kerran on pitänyt teräketjun öljypumppu vaihtaa.


    • kapuzio

      kyllä jonsered cs 2137 kestää enemmän kuin 20-30 tuntia sahausta ,miun sahalla ainakin uli 70 tuntia !,vuodessa tulee jo aika paljon tunteja.nyt sääsin kaasuttimen niin toimii ihan hyvin oli aivan liian laihalla.joku sääti väärin huollossa ,ostin k raudasta säätö avaimen missä on 3 erilaista päätä kay myös partneriin ja husqvarnaan ,ei ole mikään kerta käyttö saha,

    • kapuzio

      Joo miulla oli monta vuotta tekniikka virhe kuumana käynnistettäessä nyt lähtee myös hyvin käyntiin kuumalla koneella.Ei ole puolikaasua ryyppyvivussa niin ennen käynnistystä ryyppyvipu täysin ulos ja takaisin sisään niin lähtee yleensä ekalla käyntiin. Oon sahannut nyt tällä sahalla 9 vuotta niin vielä pelaa hyvin .Kytkin ei oo hajonnut kertaakaan eikä tärinän vaimennus jouset ole katkenneet.Kaasutin meni kerran tukkeeseen sain putsattua niin toimii taasen normaalisti.

      • Anonyymi

        Nykyiset teräketjuöljyt tukkii pumput.Kaasuttimen voi pilata jättämällä 98 bensan tankkiin pidemmäksi aikaa.Ei toimi saha koskaan enää kunnolla.Suosittelen vähän sahaaville Alkylaatti eli ns pienkonebensan käyttöä.En tiedä mitä paskaa täällä on osteltu.Itsellä Jonsered 2035 turbo ajalta nakit ja muusi.Ei ole tarvinnut kuin ketjuja ostaa ja on shattu suht koht paljon joka vuosi.Nyt täytyy ostaa kytkinrumpu kun on vähän hampaat kuluneet.Ei kulje ketju oikein suoraan.


    • Juibbi77

      Miksi CS2137 kusee öljyä oikein huolella? TIputtaa siis jaloille, ettenkö sanoisi. Pumpun purin ja puhdistin, kuten muutkin paikat. Ei loppunut.

      Onko ideoita?

      • vaalivati

        myy osiksi ja osta joku parempi...


      • Anonyymi

        Käytä paksumpaa öljyä tai vaihda pumppu


    • Juibbi77

      Just. Että mielenkiinnonkaan vuoksi ei kannata selvitellä, niinkö?

      Vätys...

    • jally

      tarvii puolan

      • lkjbökjöjhökjlp

        mul o


    • MAC mc

      Ja edelleen on sama saha Mc Culloch MAC 4-18XT kuin tuo Jonsered 2137,nimet muuttuu mutta laatu ei muutu ei ainakaan paremmaksi!

    • Motintekijä

      Ihan hyvä saha, ja kaiken lisäksi hiljainen. Öljypumpun saa hajalle mistä sahasta vaan, kun käyttää rypsioljyä. Rypsiöljy sopii jokapäiväiseen käyttöön, vaan ei satunnaiseen. Huono käyntiinlähtö kesällä johtuu bensatankkiin syntyvästä paineesta, joka pakottaa bensaa kaasariin. Puolikaasulla lähtee hyvin kuumana käyntiin. Minulla tämä ollut siitä asti kun malli tuli myyntiin. Ainut vika on kahvan jousen poikkimeno omaa tyhmyyttäni. Terä jäi jumiin, ja revin kaikilla voimillani jousen poikki. Laitoin sinne tyhjään paikkaan yhden jousen lisää. Nyt kestää paremmin repiä. Saha on koottu USA:ssa, mutta osat valmistettu Ruotsissa. Ainut huoltotyö jonka olen tehnyt kytkinlaakerin rasvauksen lisäksi, on kaasuvaijerin rasvaus, kun jumitti aina pakkasella.

    • Moottorisahamies

      Tuo CS 2137 todellakin on aika heikko rakenteeltaan, eli ei kannata käsitellä mitenkään kovakätisesti. Yhdellä sukulaisella on tuollainen klapisahana ja kun toinen sukulainen kehonrakentaja meni riuhtomaan sitä käyntiin niin katkesi kahva heti kättelyssä! Korjasin tuon ja koesahasin hieman, ja sain itsekin sellaisen vaikutelman että se on aika hento vempele. En suosittele.

      • einytihanniin

        2137 on mökki saha ja ihan hyvä siihen tarkoitukseen. Hakkaa kaikki metsurit ja jöngkööppinkit. Siihen sa varaosia ja sen pystyy ajamaan loppuun. Mikään chinaimport saha ei kestä sinne saakka.


    • 433443

      Saha kuin saha on 2TH kärjetön sytytys eli jos tulee jotain käynti häikkää niin viat on erittäinhelppo rajata, kun niitä ei 2thsahassa montaa voi olla jos ei lähde käyntiin. Yleisesti kaasari vuoto,stefat,puola. Harrastan Rc lennokkeja ja paljon hyödynnän romulavalta moottorisahoja joissa ei yleensä ole ns vikaa vaan käyttäjässä on ollut vikaa. Pienellä modauksella moottoreista saa lennokkiin veneeseen/ autoon hyvän moottorin ja keveän.

      • Kotitarvesahuri

        Minulla jonsered 2041 vm2000 ollut uudesta asti pari tulppaa vaihdettu.olen huoltanut säännöllisesti ja toimii! Sahattu noin 15-30 tuntia vuodessa.Huippu kone!


      • ghyiuytvfn

        Sulle on tullut maanantai aamun kappale jos noin hyvin toimii. Kaikki muut vastaavat husqvarnan inhat tekeleet ei tee muuta kuin vuotaa.


    • PJR68

      Pitää ihan Jonsea kehua harrastelija mökkiläisenä...
      Ollut uudesta asti (2003) käytössä vuosittain ja kaatanut ihan tukkipuitakin sahalle vietäviksi parissa otteessa. Muuten lähinnä satunnainen sahailija, vaikkakin polttopuita teen 10-15m3 vuoteen.
      Ei ole ammattisaha, mutta kyllä minun käytössä on hyvin toiminut ja lähtee käyntiin.
      Mieluumminkin olen ihmetellyt toimivuutta, kun olen vain sahannut, tankannut ja joskus vähän putsannut. Huollot on olleet tuossa.
      Kahvan jousen sain poikki tempomalla, kuten näköjään käynyt muillekin.
      Ketjun vaihto on aina samanlainen ihmetys, ei löydy varmuudella oikeaa muutoin, kuin viemällä vanha malli mukana :-)

    • Julius111

      Jos haluaa käyttökelpoisen rankasahan edullisesti, joka toimii vielä vuoden kuluttuakin, niin edullinen ja hyvä pikkusaha on Stihl 180 ?
      Lähinaapurilla on sellainen ja koesahasin sen huolellisesti. Hintaan 190 sitä on myyty ja minusta se on lähes ilmainen verrattuna "halpissahoihin" ja niiden laatuun.

      Muuten: Kun monelta on mennyt "kahvan jousi" poikki, niin minkä ihmeen kahvan jousi?

      • tuuuttuutuuut

        Kahvan jousi on tärinänvaimennin. Niillä on taipumusta venyä ja katketa kun sahurilla on enemmän vauhtia kuin järkeä.


    • Takamehtienmekatähti

      isäukko osti moisen sahan uutena,menny purua kerran pyttyyn kun ilmanputsari EI pysyny paikallaan,öljypumppu vaihettu 2krt,kytkin kerran ja takapotkusuoja/kansi ,laipat,terät tulpat on käyttö kamaa.
      Nyt sitten leikkas täl viikolla kiinni MUTTA sain jopa pyörii koneen ja käyntiinkin,sahalla ON sahattu heti alussa puupino joka oli 9m pitkä 3m levee 2m korkee,sitten muut sahaukset raivaukset ja kuormalavat ja puun kaadotkin ym päälle.
      Että en IHAN huonona pitäis,Kiina ilmiö sahoilla tuskin pääsee näinkään pitkälle,ja saha ON ollu oikeessakäytössä sitä ei ole hellitty silkki hanskoilla!
      Ei varmasti ole se paras saha mutta hintaansa ja korjauksiin nähden on toiminu,viimesen kerran sain tuttavani Mc Cullocista öljypumpun ja takapotkusuojan/kannen ja kytkimen,eli rahaa tähän ei oo menny paljon muuhun kuin öljyt ja bensat,itse en ammatikseni toki sahaa mutta on mulla sitten 500e sahakin jotta kaatu puut hyvin,pikku sahat on mulla lepikko raivauksessa ja rojupuu pätkimisessä.

    • hehaa

      Minulla on ollut useita vuosia ja ei isompia ongelmia ole ollut. Tuntuu jotkut käyttäjäkokemukset aika lapsellisilta. Nätisti käytettynä saha pelaa siinä kuin muutkin. hyvi käynnistynyt, kun terän huoltaa (teroittaa) että siitä vaan isompikin puu kaatuu.
      Useita halppissahoja on vuopsien varrella ollut

    • Moniko täällä on ees ammatikseen tehny ? Jonninjoutavaa paskaa länkytetään kun ei osata käyttää työkalujaan. Tosin Jonsered on jäykkä käsissä jotta ei oo tasapainoo niinkun huskissa tai dolmarissa...stihli jäi tosissan kokeilematta mutta ne vähätkiin on positiivisia kokemuksia . Aikanaan 80-90 luvuilla sai ehtii kovempaa tekijää mutta ei se mies oo rautaa ja nyt pyörätuolissa sätkää väännän kun en saa ite enää sahaakaan käyntiin

      • kkjljslskskjm

        No sinä et ainanaan ole tehnyt sahahommia työksesi. Samat tasapainot niissä on kaikissa. Erot tulee hinnassa. Kunnolliset sahat maksaa.


    • Kapuzio

      Jonsered cs 2138 lähtee käyntiin ,kun ei ole pakoputki paikoillaan ,mutta kun painaa kaasua ,niin sammuu saman tien .Kaasuttimem säätäminen ei auta mitään.Käy siis vain tyhjäkäynnillä.Sahassa on uusi kaasutin ,niin siinä ei pitäsi olla vikaa.Jos käynnissä laittaa pakoputken ,niin sammuu heti-Minulla on ollut näitä sahoja ennenkin ,mutta tätä vikaa en tiedä.Jos joku tietää mikä olisi mahollinen vika ?Sylinteri ja mäntä ovat kunnossa.Eilähde käyntiin ensinkään ,kun pakoputki on paikoillaan.

    • JämsänTyyppi

      Minulla ollut jo vissiin yli 10 vuotta ja mitään ongelmia ei ole ollut. Joka kevät olen sahannut vähintään 15 kuutiota koivurankaa ja hyvin puree kaikenpaksuisiin runkoihin. Toki normaalit ylläpitohuoltotoimet pitää hoitaa niinkuin muihinkin merkkeihin.

      • sahamies

        Mikä on jonssen 2137 turbon hinta uutena voisko joku viisas kertoa


      • jönssimies

        Siinä 180e. Mut niitä ole saanut uutena enää vuosiin. Vastaava uusi on 2234 mutta se ei ole teknisesti täysin sama.


    • HävetkääLapset

      Itsellä Hussikka 572 XP ...eikä tartte enää leikkiä sahoilla. Miehet ostaa kunnon koneita eikä mitään saatanan leluja!

    • mitä_seuraavaksi

      Hoku viisas ylläpidon nostoexpertti on nostanut 11- vuotta vanhan aloituksen vain kysyäkseen jonkin sahan hintaa?

      • hokumies

        Äidinkieltä...
        Hoku ei ole suomea. Mene takaisin kouluun.


    • Anonyymi

      cs2137...joo o. voin sannoo että kyseisiä kamppeita partnerin nimellä myös olen korjannut ja todennut sahan ns sillontällön käytettäväksi laitteeksi.
      sahaahan sillä tietysti mutta...on se jotenkin liian paksun oloinen ja muovinen härpäke kun on sahannut ensin esim 242huskilla ja tilhin 024 tyylisillä.
      kiertokanki tuossa jonskussa on sillain lattaraudasta väännetty kehikko joka keskeltä auki :=).
      no toimii se tiettyyn tarkoitukseen.

    • Anonyymi

      Kommenteista huolimatta hyvä saha, kestänyt Pienkone- palstan aktivoinnissa 12- vuoden ajan!

    • Anonyymi

      Tein miuutama vuosi sitten hirsitöitä ja ostin Stihl 260 sahan ja se minulla on edelleen.
      Sahasin haapatukkeja pelkoiksi ko. sahalla, joista sitten 6 kyynäräisen hirsisen savusaunan kehikon.
      Yhteensa n. 100 tukkia joista pelkkojen lisäksi lankkua
      Kokemuksen perusteella kestää kovaa käyttöä.

    • Anonyymi

      Onko se joku naamioitunut poulan-paska?

    • Anonyymi

      Onko tällä sahalla keräily arvoa?

      • Anonyymi

        Yhtä vähän kuin käytetyllä ja rikkinäisellä sukalla. Jos se toimii niin pieni käyttöarvo.


    • Anonyymi

      Paljonko se vainaa maksais?

    • Anonyymi

      Joutuu vankilaan kun alkaa vainajia kaivaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe