pikaista vastausta odottelen...
saako tupakkaa tai SYTKÄRIÄ viedä lentokoneeseen? käsimatkatavaroissa vai ihan matkalaukussa?
toinen kysymys jos joku osais vastata. kannattaako jo etukäteen vaihtaa rahat? oon kuullut että jos nostaa vaikka visa electronilla rahaa seinästä, niin siitä otetaan välistä aika huimasti. miten kannattaa menetellä??
auttakaa kiitos:)
vastatkaa tyhmälle, pari kyssää
7
1376
Vastaukset
- vastataan..
Saa viedä tupakit ja sytkärit koneeseen. Sytkäriä ei saa edes laittaa ruumaan meneviin matkatavaroihin, tupakit joko käsimatkatavaraan tai ruumaan. Jonkinnäköinen provikka tosiaan otetaan electonilla nostettaessa, ehdottaisin ottamaan mukaan "sopivan" määrän käteistä ja sitten eletronilla loput jos tarvii. Mahdoton määrä käteistä ei nimittäin ole myöskään hyvä turvallisuuden takia. Maksa mielummin jonkinverran provikkaa.
- ei maksua
Tietääkseni EU-maissa joissa käytetään euroja ei nostoista mene maksua (ei ainakaan minun belgikortillani). Briteissä onkin eri juttu, mutta sielläpä ei käytetäkään euroja. Visalla nosto maksaa aina. Kysy pankistasi. Jos menet euromaahan, ehdottaisin ettet turhaan kanna ylimääräistä rahaa taskuissasi. Pystyt rentoutumaan paremmin jos et koko ajan ajattele rahojen tallessapysymistä.
- siis euromaassa
ei maksua kirjoitti:
Tietääkseni EU-maissa joissa käytetään euroja ei nostoista mene maksua (ei ainakaan minun belgikortillani). Briteissä onkin eri juttu, mutta sielläpä ei käytetäkään euroja. Visalla nosto maksaa aina. Kysy pankistasi. Jos menet euromaahan, ehdottaisin ettet turhaan kanna ylimääräistä rahaa taskuissasi. Pystyt rentoutumaan paremmin jos et koko ajan ajattele rahojen tallessapysymistä.
täsmennys edelliseen...
- menossa
ei maksua kirjoitti:
eli ei oo eurot :/
hankalaa. - tt2
Saako tosiaan sytkärin/tulitikut viedä "käsimatkatavarana" matkustamoon? Itse jotenkin ajattelin että kun nuo kiellot nesteistä tulivat, niin tämäkin tiukentui. Saako tilitikut laittaa ruumaan meneviin, kun sytkäriä ei saa laittaa. Jostain joskus muistaan lukeneeni että sytkäri saisi olla vain "yllä" eli esim. takin taskussa... onkohan tämä edelleen voimassa?
- ei ruumaan
tt2 kirjoitti:
Saako tosiaan sytkärin/tulitikut viedä "käsimatkatavarana" matkustamoon? Itse jotenkin ajattelin että kun nuo kiellot nesteistä tulivat, niin tämäkin tiukentui. Saako tilitikut laittaa ruumaan meneviin, kun sytkäriä ei saa laittaa. Jostain joskus muistaan lukeneeni että sytkäri saisi olla vain "yllä" eli esim. takin taskussa... onkohan tämä edelleen voimassa?
Kumpaakaan ei siis saa laittaa ruumaan, sytkäkinpitää olla takin taskussa.
Riippuu mihin maahan olet menossa. Puolaan kannattaa tulla euroilla. Ja rahat vaihtaa "Kantor" rahanvaihtopidteissä. Kurssietu on huomattava. Ostokset voit toki maksella, Luottokorteilla, mutta niitten kurssieroista en tiedä, olettaisin, et sama pätee kuin edellä, siis euroja mukaan ja vaihtaan Kantor-pisteissä, niissäkin muuten on isoja eroja, kannattaa katsella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802085
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641826Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461776- 1231503
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1671316Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia561274Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen621074- 70969
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P27942- 15929