Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

vastatkaa tyhmälle, pari kyssää

kiiiitooss

pikaista vastausta odottelen...

saako tupakkaa tai SYTKÄRIÄ viedä lentokoneeseen? käsimatkatavaroissa vai ihan matkalaukussa?

toinen kysymys jos joku osais vastata. kannattaako jo etukäteen vaihtaa rahat? oon kuullut että jos nostaa vaikka visa electronilla rahaa seinästä, niin siitä otetaan välistä aika huimasti. miten kannattaa menetellä??

auttakaa kiitos:)

7

1323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastataan..

      Saa viedä tupakit ja sytkärit koneeseen. Sytkäriä ei saa edes laittaa ruumaan meneviin matkatavaroihin, tupakit joko käsimatkatavaraan tai ruumaan. Jonkinnäköinen provikka tosiaan otetaan electonilla nostettaessa, ehdottaisin ottamaan mukaan "sopivan" määrän käteistä ja sitten eletronilla loput jos tarvii. Mahdoton määrä käteistä ei nimittäin ole myöskään hyvä turvallisuuden takia. Maksa mielummin jonkinverran provikkaa.

      • ei maksua

        Tietääkseni EU-maissa joissa käytetään euroja ei nostoista mene maksua (ei ainakaan minun belgikortillani). Briteissä onkin eri juttu, mutta sielläpä ei käytetäkään euroja. Visalla nosto maksaa aina. Kysy pankistasi. Jos menet euromaahan, ehdottaisin ettet turhaan kanna ylimääräistä rahaa taskuissasi. Pystyt rentoutumaan paremmin jos et koko ajan ajattele rahojen tallessapysymistä.


      • siis euromaassa
        ei maksua kirjoitti:

        Tietääkseni EU-maissa joissa käytetään euroja ei nostoista mene maksua (ei ainakaan minun belgikortillani). Briteissä onkin eri juttu, mutta sielläpä ei käytetäkään euroja. Visalla nosto maksaa aina. Kysy pankistasi. Jos menet euromaahan, ehdottaisin ettet turhaan kanna ylimääräistä rahaa taskuissasi. Pystyt rentoutumaan paremmin jos et koko ajan ajattele rahojen tallessapysymistä.

        täsmennys edelliseen...


      • menossa
        ei maksua kirjoitti:

        Tietääkseni EU-maissa joissa käytetään euroja ei nostoista mene maksua (ei ainakaan minun belgikortillani). Briteissä onkin eri juttu, mutta sielläpä ei käytetäkään euroja. Visalla nosto maksaa aina. Kysy pankistasi. Jos menet euromaahan, ehdottaisin ettet turhaan kanna ylimääräistä rahaa taskuissasi. Pystyt rentoutumaan paremmin jos et koko ajan ajattele rahojen tallessapysymistä.

        eli ei oo eurot :/

        hankalaa.


      • tt2

        Saako tosiaan sytkärin/tulitikut viedä "käsimatkatavarana" matkustamoon? Itse jotenkin ajattelin että kun nuo kiellot nesteistä tulivat, niin tämäkin tiukentui. Saako tilitikut laittaa ruumaan meneviin, kun sytkäriä ei saa laittaa. Jostain joskus muistaan lukeneeni että sytkäri saisi olla vain "yllä" eli esim. takin taskussa... onkohan tämä edelleen voimassa?


      • ei ruumaan
        tt2 kirjoitti:

        Saako tosiaan sytkärin/tulitikut viedä "käsimatkatavarana" matkustamoon? Itse jotenkin ajattelin että kun nuo kiellot nesteistä tulivat, niin tämäkin tiukentui. Saako tilitikut laittaa ruumaan meneviin, kun sytkäriä ei saa laittaa. Jostain joskus muistaan lukeneeni että sytkäri saisi olla vain "yllä" eli esim. takin taskussa... onkohan tämä edelleen voimassa?

        Kumpaakaan ei siis saa laittaa ruumaan, sytkäkinpitää olla takin taskussa.


    • Riippuu mihin maahan olet menossa. Puolaan kannattaa tulla euroilla. Ja rahat vaihtaa "Kantor" rahanvaihtopidteissä. Kurssietu on huomattava. Ostokset voit toki maksella, Luottokorteilla, mutta niitten kurssieroista en tiedä, olettaisin, et sama pätee kuin edellä, siis euroja mukaan ja vaihtaan Kantor-pisteissä, niissäkin muuten on isoja eroja, kannattaa katsella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe