Tere! Eli tuli vaan mieleen et miten tavallinen perämoottori (bensa) ja kerosiini moottori poikkeavat? Onko kerosiini moottori jotenkin epäluotettavampi jne? Ketokaas? (olen silmäillyt yhtä venettä jossa on kerosiini perämoottori ajattelin vain että onkohan riski ostaa sellaista) ?????
kerosiini moottori?
10
6202
Vastaukset
- bensaa putkessa
Kerosiini on sama kuin moottoripetrooli. Sitä ei saa ostetuksi mistään. Pitää ajaa bensalla jota menee suhteettoman paljon.
- yter
Toimii myös bensan ja diiselin sekoituksella ainakin vanhat jammut.
- tuomazz
yter kirjoitti:
Toimii myös bensan ja diiselin sekoituksella ainakin vanhat jammut.
Mulla on omassa -83 yamaha 20hv kerosenessa 24l ajotankki jossa on polttoöljyä 2% 2-t-öljysekoituksella ja starttitankissa (alkuperäisen tankin mittarillinen osio) 95E samalla 2% öljysekoityksella. Hyvin toimii dieselillä, moottoripolttoöljyllä, tupaöljyllä. Tyhjäkäynnillä ja rutkutettaessa alle liukunopeuksien ottaa pelkkää bensaa mutta liussa hetki isoilla kierroksilla, perästä tulee harmaa savupöllähdys ja kone vaihtaa dieselille. Halvempaa ajoa tällä on kuin kaverin -92 autolube-jammulla.
- en tiedä...
tuomazz kirjoitti:
Mulla on omassa -83 yamaha 20hv kerosenessa 24l ajotankki jossa on polttoöljyä 2% 2-t-öljysekoituksella ja starttitankissa (alkuperäisen tankin mittarillinen osio) 95E samalla 2% öljysekoityksella. Hyvin toimii dieselillä, moottoripolttoöljyllä, tupaöljyllä. Tyhjäkäynnillä ja rutkutettaessa alle liukunopeuksien ottaa pelkkää bensaa mutta liussa hetki isoilla kierroksilla, perästä tulee harmaa savupöllähdys ja kone vaihtaa dieselille. Halvempaa ajoa tällä on kuin kaverin -92 autolube-jammulla.
eli ei välttämättä kannata ostaa kerosiini moottoria jos ei bensalla toimi kunnolla ja täytyy alkaa kikkailemaan. Mites sit jos käyttää pelkkää dieseliä kuinkas kone toimii sillä ja mitä se siitä tykkää... varmaan aika pommi koko kerosiini idea...
- tuomazzi
en tiedä... kirjoitti:
eli ei välttämättä kannata ostaa kerosiini moottoria jos ei bensalla toimi kunnolla ja täytyy alkaa kikkailemaan. Mites sit jos käyttää pelkkää dieseliä kuinkas kone toimii sillä ja mitä se siitä tykkää... varmaan aika pommi koko kerosiini idea...
Kone ei lähde pelkällä dieselillä käyntiin, sen takia alkuperäisessä tankissa on kaksi osiota, toinen starttibensalle ja toinen dieselille. Ajossa kone vaihtaa automaattisesti dieselille lämmettyään. Mulla tekee niin että kun paan kylmänä käymään ja lähden ajamaan, niin plaanissa saa ajaa ehkä 50-100 metriä ja kone vaihtaa dieselille(pölähtää vähän ja savuttaa sitten vähän harmaampaa). Plaanissa ajon jälkeen kun himmailee ja ajelee hiljempaa kone käy edelleen dieselillä, ja katku on sen mukainen. Toimii kuitenkin ja tuo moottoripolttoöljy maksaa 80cnt/litra jos huoltikselta ostaa, itse ostan polttoöljyä suoraan farmisäiliöstä 60cnt/litra
- tuomazzi
tuomazzi kirjoitti:
Kone ei lähde pelkällä dieselillä käyntiin, sen takia alkuperäisessä tankissa on kaksi osiota, toinen starttibensalle ja toinen dieselille. Ajossa kone vaihtaa automaattisesti dieselille lämmettyään. Mulla tekee niin että kun paan kylmänä käymään ja lähden ajamaan, niin plaanissa saa ajaa ehkä 50-100 metriä ja kone vaihtaa dieselille(pölähtää vähän ja savuttaa sitten vähän harmaampaa). Plaanissa ajon jälkeen kun himmailee ja ajelee hiljempaa kone käy edelleen dieselillä, ja katku on sen mukainen. Toimii kuitenkin ja tuo moottoripolttoöljy maksaa 80cnt/litra jos huoltikselta ostaa, itse ostan polttoöljyä suoraan farmisäiliöstä 60cnt/litra
Ja tosiaankin toimii siis niin että ajotankkiin pelkkää dieseliä. Tätä ei meinannut paatunut konekorjaaja uskoa mutta uskoi kun pääsi kyytiin.
- Ajaa
tuomazzi kirjoitti:
Ja tosiaankin toimii siis niin että ajotankkiin pelkkää dieseliä. Tätä ei meinannut paatunut konekorjaaja uskoa mutta uskoi kun pääsi kyytiin.
Toimii myös niin että laittaa molempiin tankkeihin bensaa.... Ei tartte sitten pelata poltto-öljyn kans...
- tuomazzi
Ajaa kirjoitti:
Toimii myös niin että laittaa molempiin tankkeihin bensaa.... Ei tartte sitten pelata poltto-öljyn kans...
Mä pelaan ihan mielelläni polttoöljyn kanssa kun kattelen noita bensan hintoja, 1.42e/L Reposaaressa. Mieluummin sitten vaikka moottoripolttoöljyäkin joka maksaa tuon 80centtiä. Bensalla kerosiinikone käy vähän raskaalla seoksella, eli kärytys säilyy mutta haju muuttuu=).
- Anonyymi
tuomazzi kirjoitti:
Mä pelaan ihan mielelläni polttoöljyn kanssa kun kattelen noita bensan hintoja, 1.42e/L Reposaaressa. Mieluummin sitten vaikka moottoripolttoöljyäkin joka maksaa tuon 80centtiä. Bensalla kerosiinikone käy vähän raskaalla seoksella, eli kärytys säilyy mutta haju muuttuu=).
Nyt maksaa 3 euroo bensa litralle😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt maksaa 3 euroo bensa litralle😅
Ei auta ku keksiä jousivetoinen moottori, jossa ajon aikana siipiratas virittää jousipakan, jonka voimalla voi vetää uistinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742472Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721792Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2591446- 851272
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3901245Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3581197- 1281185