riippuva

roikkuva

köynnös ? Onko mitään joka sopis amppeliin? Paikkana olis aamusta puolille päivää aurinkoinen tai vaihtoehtoisesti puolesta päivästä iltaan aurinkoinen.

7

1638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paras ja kaunein

kukka. Kelpaa molempiin valotyppeihein, varmemmin ehkä vielä tuohon aamuvaloon.

Ja iltavaloon sitten vaikka karjalanneito.

Ja molempiin amppeleihin voi laittaa muitakin kasveja (ns. moniamppeli).

• köynnöstelijä

Yksi mitä voi myös kokeilla on purppuravaula. Myydään yleensä nimellä lofos (lajike) Kukat kestävät oikein pitkään ja ainakin meillä oli viime kesänä ainoa kesäkukka mihin ei yksikään kirva tai vihannespunkki koskenut. Kukat ovat upeat 10cm pitkät ja hieman samantyyppiset kuin vaikka kellosoilikissa. Mulla oli sellainen purppuran värinen vaula ja se oli todella upea kasvi. Kestää hyvin myös keskipäivän paahteet joten sopii hyvin paikkaan johon paistaa aurinko puolenpäivän jälkeen aina iltaan saakka. Täytyy vain muistaa juottaa sitä sitten ahkerasti.

Voisit tietysti kokeilla myös mustansilmäsusannaa. Se sopii loistavasti myös amppeliin. Osan versoista voi ohjata kiertymään amppelin kannattimeen kiinni. Tämä kasvi ei kyllä kestänyt meillä paahdetta joten paikkana tuo aamuauringosta puoleen päivään olisi varmaan susannalle paras.

• riippuvaroikkuva

susannaa minulla onkin nyt jonkin verran, itse siemenistä kasvatin. Nyt kokeilin pitää ulkona mutta aika äkkiä ilta auringossa kärsi. Nostin sisälle ja laitankin se sitten pihan toiselle puolelle. Toivottavasti se tuosta virkostuisi, varmaan pitää leikata kärähtäneet latvat pois?

Kiitos molemmille vinkeistä.

• köynnöstelijä
        riippuvaroikkuva kirjoitti:

susannaa minulla onkin nyt jonkin verran, itse siemenistä kasvatin. Nyt kokeilin pitää ulkona mutta aika äkkiä ilta auringossa kärsi. Nostin sisälle ja laitankin se sitten pihan toiselle puolelle. Toivottavasti se tuosta virkostuisi, varmaan pitää leikata kärähtäneet latvat pois?

Kiitos molemmille vinkeistä.

Jos olet sisällä kasvatellut susannaa niin totuta varovasti pihalle. Vie taimet ensin ihan varjoon ja totuta pikkuhiljaa aurinkoon. Lasin takana kasvaneet taimet palavat herkästi jos ne vie suoraan ulos. Maltti on valttia.

• ippu
        köynnöstelijä kirjoitti:

Jos olet sisällä kasvatellut susannaa niin totuta varovasti pihalle. Vie taimet ensin ihan varjoon ja totuta pikkuhiljaa aurinkoon. Lasin takana kasvaneet taimet palavat herkästi jos ne vie suoraan ulos. Maltti on valttia.

Viime kesänä huomasin miten valo vaikuttaa mustasilmäsusannan kasvuun. Aamu ja iltaaurinkoisissa ja paikoissa kasvoi tosi mahtavasti. Mutta edellisenä vuotena oli aurinkoisessa suurimman osan päivää silloin kasvu heikompaa .

• Anonyymi

Keijunmekko on todella upea kasvi,sopii amppeliin tai kiipeämään säleikköä pitkin.Kestää syksyllä muutaman asteen pakkastakin ja kukkii ahkerasti.

• Anonyymi

Mulla olis "lerppa" joka kyllä jaksaa lerpattaa, eipä just muuta.. eli kyllä roikkuu.. sopiiko amppeliin?? sovitellaas, missäs paikka olis?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2630
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      343
      2261
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2072
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      19
      1946
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1668
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1202
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1189
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1050
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      1025
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      3
      1002
    Aihe