riippuva

roikkuva

köynnös ? Onko mitään joka sopis amppeliin? Paikkana olis aamusta puolille päivää aurinkoinen tai vaihtoehtoisesti puolesta päivästä iltaan aurinkoinen.

7

1614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paras ja kaunein

kukka. Kelpaa molempiin valotyppeihein, varmemmin ehkä vielä tuohon aamuvaloon.

Ja iltavaloon sitten vaikka karjalanneito.

Ja molempiin amppeleihin voi laittaa muitakin kasveja (ns. moniamppeli).

• köynnöstelijä

Yksi mitä voi myös kokeilla on purppuravaula. Myydään yleensä nimellä lofos (lajike) Kukat kestävät oikein pitkään ja ainakin meillä oli viime kesänä ainoa kesäkukka mihin ei yksikään kirva tai vihannespunkki koskenut. Kukat ovat upeat 10cm pitkät ja hieman samantyyppiset kuin vaikka kellosoilikissa. Mulla oli sellainen purppuran värinen vaula ja se oli todella upea kasvi. Kestää hyvin myös keskipäivän paahteet joten sopii hyvin paikkaan johon paistaa aurinko puolenpäivän jälkeen aina iltaan saakka. Täytyy vain muistaa juottaa sitä sitten ahkerasti.

Voisit tietysti kokeilla myös mustansilmäsusannaa. Se sopii loistavasti myös amppeliin. Osan versoista voi ohjata kiertymään amppelin kannattimeen kiinni. Tämä kasvi ei kyllä kestänyt meillä paahdetta joten paikkana tuo aamuauringosta puoleen päivään olisi varmaan susannalle paras.

• riippuvaroikkuva

susannaa minulla onkin nyt jonkin verran, itse siemenistä kasvatin. Nyt kokeilin pitää ulkona mutta aika äkkiä ilta auringossa kärsi. Nostin sisälle ja laitankin se sitten pihan toiselle puolelle. Toivottavasti se tuosta virkostuisi, varmaan pitää leikata kärähtäneet latvat pois?

Kiitos molemmille vinkeistä.

• köynnöstelijä
        riippuvaroikkuva kirjoitti:

susannaa minulla onkin nyt jonkin verran, itse siemenistä kasvatin. Nyt kokeilin pitää ulkona mutta aika äkkiä ilta auringossa kärsi. Nostin sisälle ja laitankin se sitten pihan toiselle puolelle. Toivottavasti se tuosta virkostuisi, varmaan pitää leikata kärähtäneet latvat pois?

Kiitos molemmille vinkeistä.

Jos olet sisällä kasvatellut susannaa niin totuta varovasti pihalle. Vie taimet ensin ihan varjoon ja totuta pikkuhiljaa aurinkoon. Lasin takana kasvaneet taimet palavat herkästi jos ne vie suoraan ulos. Maltti on valttia.

• ippu
        köynnöstelijä kirjoitti:

Jos olet sisällä kasvatellut susannaa niin totuta varovasti pihalle. Vie taimet ensin ihan varjoon ja totuta pikkuhiljaa aurinkoon. Lasin takana kasvaneet taimet palavat herkästi jos ne vie suoraan ulos. Maltti on valttia.

Viime kesänä huomasin miten valo vaikuttaa mustasilmäsusannan kasvuun. Aamu ja iltaaurinkoisissa ja paikoissa kasvoi tosi mahtavasti. Mutta edellisenä vuotena oli aurinkoisessa suurimman osan päivää silloin kasvu heikompaa .

• Anonyymi

Keijunmekko on todella upea kasvi,sopii amppeliin tai kiipeämään säleikköä pitkin.Kestää syksyllä muutaman asteen pakkastakin ja kukkii ahkerasti.

• Anonyymi

Mulla olis "lerppa" joka kyllä jaksaa lerpattaa, eipä just muuta.. eli kyllä roikkuu.. sopiiko amppeliin?? sovitellaas, missäs paikka olis?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      121
      7065
    2. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      59
      4803
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      74
      3754
    4. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      27
      2854
    5. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      36
      2515
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      22
      1946
    7. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      209
      1475
    8. Martinan prinsessahäät peruuntui

Seiska uutisoi Kauneus ja Terveyslehden artikkeliin perustuen mihin nämä häät kosahti.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      319
      1264
    9. Vakavasti psyykkisesti sairas on pakkohoidossa - Ja asuu silti kotona

Miten käy, kun vakavasti psyykkisesti sairas "hoidetaan" kotona? Norjassa psyykkisesti sairaiden vuodepaikkojen määrä on
      42
      1075
    10. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      162
      921
    Aihe