riippuva

roikkuva

köynnös ? Onko mitään joka sopis amppeliin? Paikkana olis aamusta puolille päivää aurinkoinen tai vaihtoehtoisesti puolesta päivästä iltaan aurinkoinen.

7

1668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paras ja kaunein

kukka. Kelpaa molempiin valotyppeihein, varmemmin ehkä vielä tuohon aamuvaloon.

Ja iltavaloon sitten vaikka karjalanneito.

Ja molempiin amppeleihin voi laittaa muitakin kasveja (ns. moniamppeli).

• köynnöstelijä

Yksi mitä voi myös kokeilla on purppuravaula. Myydään yleensä nimellä lofos (lajike) Kukat kestävät oikein pitkään ja ainakin meillä oli viime kesänä ainoa kesäkukka mihin ei yksikään kirva tai vihannespunkki koskenut. Kukat ovat upeat 10cm pitkät ja hieman samantyyppiset kuin vaikka kellosoilikissa. Mulla oli sellainen purppuran värinen vaula ja se oli todella upea kasvi. Kestää hyvin myös keskipäivän paahteet joten sopii hyvin paikkaan johon paistaa aurinko puolenpäivän jälkeen aina iltaan saakka. Täytyy vain muistaa juottaa sitä sitten ahkerasti.

Voisit tietysti kokeilla myös mustansilmäsusannaa. Se sopii loistavasti myös amppeliin. Osan versoista voi ohjata kiertymään amppelin kannattimeen kiinni. Tämä kasvi ei kyllä kestänyt meillä paahdetta joten paikkana tuo aamuauringosta puoleen päivään olisi varmaan susannalle paras.

• riippuvaroikkuva

susannaa minulla onkin nyt jonkin verran, itse siemenistä kasvatin. Nyt kokeilin pitää ulkona mutta aika äkkiä ilta auringossa kärsi. Nostin sisälle ja laitankin se sitten pihan toiselle puolelle. Toivottavasti se tuosta virkostuisi, varmaan pitää leikata kärähtäneet latvat pois?

Kiitos molemmille vinkeistä.

• köynnöstelijä
        riippuvaroikkuva kirjoitti:

susannaa minulla onkin nyt jonkin verran, itse siemenistä kasvatin. Nyt kokeilin pitää ulkona mutta aika äkkiä ilta auringossa kärsi. Nostin sisälle ja laitankin se sitten pihan toiselle puolelle. Toivottavasti se tuosta virkostuisi, varmaan pitää leikata kärähtäneet latvat pois?

Kiitos molemmille vinkeistä.

Jos olet sisällä kasvatellut susannaa niin totuta varovasti pihalle. Vie taimet ensin ihan varjoon ja totuta pikkuhiljaa aurinkoon. Lasin takana kasvaneet taimet palavat herkästi jos ne vie suoraan ulos. Maltti on valttia.

• ippu
        köynnöstelijä kirjoitti:

Jos olet sisällä kasvatellut susannaa niin totuta varovasti pihalle. Vie taimet ensin ihan varjoon ja totuta pikkuhiljaa aurinkoon. Lasin takana kasvaneet taimet palavat herkästi jos ne vie suoraan ulos. Maltti on valttia.

Viime kesänä huomasin miten valo vaikuttaa mustasilmäsusannan kasvuun. Aamu ja iltaaurinkoisissa ja paikoissa kasvoi tosi mahtavasti. Mutta edellisenä vuotena oli aurinkoisessa suurimman osan päivää silloin kasvu heikompaa .

• Anonyymi

Keijunmekko on todella upea kasvi,sopii amppeliin tai kiipeämään säleikköä pitkin.Kestää syksyllä muutaman asteen pakkastakin ja kukkii ahkerasti.

• Anonyymi

Mulla olis "lerppa" joka kyllä jaksaa lerpattaa, eipä just muuta.. eli kyllä roikkuu.. sopiiko amppeliin?? sovitellaas, missäs paikka olis?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      363
      10311
    2. Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja

Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve
      Kommunismi
      11
      2932
    3. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      285
      2356
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      126
      2111
    5. Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset

Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U
      Maailman menoa
      46
      1911
    6. Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa

Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..
      Ikävä
      141
      1683
    7. SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918

kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,
      Maailman menoa
      101
      1683
    8. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      148
      1597
    9. Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia

joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin
      Maailman menoa
      74
      1417
    10. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      93
      1056
    Aihe