köynnös ? Onko mitään joka sopis amppeliin? Paikkana olis aamusta puolille päivää aurinkoinen tai vaihtoehtoisesti puolesta päivästä iltaan aurinkoinen.
riippuva
7
1618
Vastaukset
- paras ja kaunein
kukka. Kelpaa molempiin valotyppeihein, varmemmin ehkä vielä tuohon aamuvaloon.
Ja iltavaloon sitten vaikka karjalanneito.
Ja molempiin amppeleihin voi laittaa muitakin kasveja (ns. moniamppeli). - köynnöstelijä
Yksi mitä voi myös kokeilla on purppuravaula. Myydään yleensä nimellä lofos (lajike) Kukat kestävät oikein pitkään ja ainakin meillä oli viime kesänä ainoa kesäkukka mihin ei yksikään kirva tai vihannespunkki koskenut. Kukat ovat upeat 10cm pitkät ja hieman samantyyppiset kuin vaikka kellosoilikissa. Mulla oli sellainen purppuran värinen vaula ja se oli todella upea kasvi. Kestää hyvin myös keskipäivän paahteet joten sopii hyvin paikkaan johon paistaa aurinko puolenpäivän jälkeen aina iltaan saakka. Täytyy vain muistaa juottaa sitä sitten ahkerasti.
Voisit tietysti kokeilla myös mustansilmäsusannaa. Se sopii loistavasti myös amppeliin. Osan versoista voi ohjata kiertymään amppelin kannattimeen kiinni. Tämä kasvi ei kyllä kestänyt meillä paahdetta joten paikkana tuo aamuauringosta puoleen päivään olisi varmaan susannalle paras.- riippuvaroikkuva
susannaa minulla onkin nyt jonkin verran, itse siemenistä kasvatin. Nyt kokeilin pitää ulkona mutta aika äkkiä ilta auringossa kärsi. Nostin sisälle ja laitankin se sitten pihan toiselle puolelle. Toivottavasti se tuosta virkostuisi, varmaan pitää leikata kärähtäneet latvat pois?
Kiitos molemmille vinkeistä. - köynnöstelijä
riippuvaroikkuva kirjoitti:
susannaa minulla onkin nyt jonkin verran, itse siemenistä kasvatin. Nyt kokeilin pitää ulkona mutta aika äkkiä ilta auringossa kärsi. Nostin sisälle ja laitankin se sitten pihan toiselle puolelle. Toivottavasti se tuosta virkostuisi, varmaan pitää leikata kärähtäneet latvat pois?
Kiitos molemmille vinkeistä.Jos olet sisällä kasvatellut susannaa niin totuta varovasti pihalle. Vie taimet ensin ihan varjoon ja totuta pikkuhiljaa aurinkoon. Lasin takana kasvaneet taimet palavat herkästi jos ne vie suoraan ulos. Maltti on valttia.
- ippu
köynnöstelijä kirjoitti:
Jos olet sisällä kasvatellut susannaa niin totuta varovasti pihalle. Vie taimet ensin ihan varjoon ja totuta pikkuhiljaa aurinkoon. Lasin takana kasvaneet taimet palavat herkästi jos ne vie suoraan ulos. Maltti on valttia.
Viime kesänä huomasin miten valo vaikuttaa mustasilmäsusannan kasvuun. Aamu ja iltaaurinkoisissa ja paikoissa kasvoi tosi mahtavasti. Mutta edellisenä vuotena oli aurinkoisessa suurimman osan päivää silloin kasvu heikompaa .
- Anonyymi
Keijunmekko on todella upea kasvi,sopii amppeliin tai kiipeämään säleikköä pitkin.Kestää syksyllä muutaman asteen pakkastakin ja kukkii ahkerasti.
- Anonyymi
Mulla olis "lerppa" joka kyllä jaksaa lerpattaa, eipä just muuta.. eli kyllä roikkuu.. sopiiko amppeliin?? sovitellaas, missäs paikka olis?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.805963Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3095325Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie474501Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3003621Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma1253388Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.02210Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1362112- 1051700
- 1721401
Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1001237