riippuva

roikkuva

köynnös ? Onko mitään joka sopis amppeliin? Paikkana olis aamusta puolille päivää aurinkoinen tai vaihtoehtoisesti puolesta päivästä iltaan aurinkoinen.

7

1378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paras ja kaunein

      kukka. Kelpaa molempiin valotyppeihein, varmemmin ehkä vielä tuohon aamuvaloon.

      Ja iltavaloon sitten vaikka karjalanneito.

      Ja molempiin amppeleihin voi laittaa muitakin kasveja (ns. moniamppeli).

    • köynnöstelijä

      Yksi mitä voi myös kokeilla on purppuravaula. Myydään yleensä nimellä lofos (lajike) Kukat kestävät oikein pitkään ja ainakin meillä oli viime kesänä ainoa kesäkukka mihin ei yksikään kirva tai vihannespunkki koskenut. Kukat ovat upeat 10cm pitkät ja hieman samantyyppiset kuin vaikka kellosoilikissa. Mulla oli sellainen purppuran värinen vaula ja se oli todella upea kasvi. Kestää hyvin myös keskipäivän paahteet joten sopii hyvin paikkaan johon paistaa aurinko puolenpäivän jälkeen aina iltaan saakka. Täytyy vain muistaa juottaa sitä sitten ahkerasti.

      Voisit tietysti kokeilla myös mustansilmäsusannaa. Se sopii loistavasti myös amppeliin. Osan versoista voi ohjata kiertymään amppelin kannattimeen kiinni. Tämä kasvi ei kyllä kestänyt meillä paahdetta joten paikkana tuo aamuauringosta puoleen päivään olisi varmaan susannalle paras.

      • riippuvaroikkuva

        susannaa minulla onkin nyt jonkin verran, itse siemenistä kasvatin. Nyt kokeilin pitää ulkona mutta aika äkkiä ilta auringossa kärsi. Nostin sisälle ja laitankin se sitten pihan toiselle puolelle. Toivottavasti se tuosta virkostuisi, varmaan pitää leikata kärähtäneet latvat pois?

        Kiitos molemmille vinkeistä.


      • köynnöstelijä
        riippuvaroikkuva kirjoitti:

        susannaa minulla onkin nyt jonkin verran, itse siemenistä kasvatin. Nyt kokeilin pitää ulkona mutta aika äkkiä ilta auringossa kärsi. Nostin sisälle ja laitankin se sitten pihan toiselle puolelle. Toivottavasti se tuosta virkostuisi, varmaan pitää leikata kärähtäneet latvat pois?

        Kiitos molemmille vinkeistä.

        Jos olet sisällä kasvatellut susannaa niin totuta varovasti pihalle. Vie taimet ensin ihan varjoon ja totuta pikkuhiljaa aurinkoon. Lasin takana kasvaneet taimet palavat herkästi jos ne vie suoraan ulos. Maltti on valttia.


      • ippu
        köynnöstelijä kirjoitti:

        Jos olet sisällä kasvatellut susannaa niin totuta varovasti pihalle. Vie taimet ensin ihan varjoon ja totuta pikkuhiljaa aurinkoon. Lasin takana kasvaneet taimet palavat herkästi jos ne vie suoraan ulos. Maltti on valttia.

        Viime kesänä huomasin miten valo vaikuttaa mustasilmäsusannan kasvuun. Aamu ja iltaaurinkoisissa ja paikoissa kasvoi tosi mahtavasti. Mutta edellisenä vuotena oli aurinkoisessa suurimman osan päivää silloin kasvu heikompaa .


    • Anonyymi

      Keijunmekko on todella upea kasvi,sopii amppeliin tai kiipeämään säleikköä pitkin.Kestää syksyllä muutaman asteen pakkastakin ja kukkii ahkerasti.

    • Anonyymi

      Mulla olis "lerppa" joka kyllä jaksaa lerpattaa, eipä just muuta.. eli kyllä roikkuu.. sopiiko amppeliin?? sovitellaas, missäs paikka olis?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe