Osaako joku sanoa, miten ilmoitaudutaan vapaaehtoisena ilmavoimien ilmavalvontatehtäviin?
Kyse on vapaaehtoiesta maanpuolustuksesta.
Aisti-ilmavalvontaan
7
1230
Vastaukset
- tosissasi?
aisti-ilmavalvonta on turhinta, mitä armeijasta löytyy. Kerää mielummin vaikka koirankakkoja kadulta, siinä olis maakuntajoukoille sopivaa tekemistä.
- Ilmavalvoja
Oliko lottien hoitama ilmavalvonta sinusta turhaa?
Maanpuolustuskoulutus Ry:n ilmapuolustuspiiri järjestää ilmavalvontakursseja. Seuraavat ovat varmaankin syksyllä. Tämän hetken tarjontaa voi selailla ja kursseille voi ilmoittautua netissä: http://www.mpkry.fi
- Ilmavalvoja
Kysymys kuuluukin, miten kursiyt käynyt voisi sitoutua ilmavalvontatehtäviin. Kurssien käynti sinänsä ei sido osallistujia mihinkään.
Ilmavalvoja kirjoitti:
Kysymys kuuluukin, miten kursiyt käynyt voisi sitoutua ilmavalvontatehtäviin. Kurssien käynti sinänsä ei sido osallistujia mihinkään.
Tarkoitatko siis aisti-ilmavalvontaa sodanajan tehtävänä? Rauhan aikanahan aisti-ilmavalvontaa ei tehdä lainkaan. Kannattaa varmaan tiedustella oman sotilasläänin esikunnasta. Itselläni sijoitus ilmavalvontatehtäviin tuli ilmavoimien viestikoulussa suoritetun varusmiespalveluksen myötä.
- Ilmavalvoja
Humppajuntti kirjoitti:
Tarkoitatko siis aisti-ilmavalvontaa sodanajan tehtävänä? Rauhan aikanahan aisti-ilmavalvontaa ei tehdä lainkaan. Kannattaa varmaan tiedustella oman sotilasläänin esikunnasta. Itselläni sijoitus ilmavalvontatehtäviin tuli ilmavoimien viestikoulussa suoritetun varusmiespalveluksen myötä.
Sodan-ajan tehtävänä minä sitä ajatelin. Mitä tulee aisti-ilmavalvontaan rauhanaikana, niin sitä tekee rajavartiosto ja merivartiosto merellä silloin kun ei ole sota.
Kriisiaikana ilmavoimat kutsuu aisti-ilmavalvontareservin omiin tehtäviinsä.
Olen käynyt vapaaehtoiskurssit kyseiseltä alalta. Mutta se ei ole vielä sitovaa.
Ihmetelen kylläkin ilmavoimien varusmieskoulutuksen tasoa, jos ei selitetä, että raja- ja merivartiostojen tehtäviin kuuluu aisti-ilmavalvonta rauhanaikana. Ilmavalvoja kirjoitti:
Sodan-ajan tehtävänä minä sitä ajatelin. Mitä tulee aisti-ilmavalvontaan rauhanaikana, niin sitä tekee rajavartiosto ja merivartiosto merellä silloin kun ei ole sota.
Kriisiaikana ilmavoimat kutsuu aisti-ilmavalvontareservin omiin tehtäviinsä.
Olen käynyt vapaaehtoiskurssit kyseiseltä alalta. Mutta se ei ole vielä sitovaa.
Ihmetelen kylläkin ilmavoimien varusmieskoulutuksen tasoa, jos ei selitetä, että raja- ja merivartiostojen tehtäviin kuuluu aisti-ilmavalvonta rauhanaikana.Minun käsittääkseni nuokaan tahot eivät tee jatkuvaa aisti-ilmavalvontaa. Ilmatilannekuva on rauhan aikana tutkien varassa ja sitä vain täydennetään tarvittaessa muilla tiedoilla. Voin toki olla väärässäkin, koska on tuosta palvelusajasta vierähtänyt jo reilusti aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan1711323Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv8210825- 514543
- 244247
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni164192Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv364000Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h573889No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol413713- 593439
- 423125