Aisti-ilmavalvontaan

Ilmavalvoja

Osaako joku sanoa, miten ilmoitaudutaan vapaaehtoisena ilmavoimien ilmavalvontatehtäviin?
Kyse on vapaaehtoiesta maanpuolustuksesta.

7

1270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosissasi?

      aisti-ilmavalvonta on turhinta, mitä armeijasta löytyy. Kerää mielummin vaikka koirankakkoja kadulta, siinä olis maakuntajoukoille sopivaa tekemistä.

      • Ilmavalvoja

        Oliko lottien hoitama ilmavalvonta sinusta turhaa?


    • Maanpuolustuskoulutus Ry:n ilmapuolustuspiiri järjestää ilmavalvontakursseja. Seuraavat ovat varmaankin syksyllä. Tämän hetken tarjontaa voi selailla ja kursseille voi ilmoittautua netissä: http://www.mpkry.fi

      • Ilmavalvoja

        Kysymys kuuluukin, miten kursiyt käynyt voisi sitoutua ilmavalvontatehtäviin. Kurssien käynti sinänsä ei sido osallistujia mihinkään.


      • Ilmavalvoja kirjoitti:

        Kysymys kuuluukin, miten kursiyt käynyt voisi sitoutua ilmavalvontatehtäviin. Kurssien käynti sinänsä ei sido osallistujia mihinkään.

        Tarkoitatko siis aisti-ilmavalvontaa sodanajan tehtävänä? Rauhan aikanahan aisti-ilmavalvontaa ei tehdä lainkaan. Kannattaa varmaan tiedustella oman sotilasläänin esikunnasta. Itselläni sijoitus ilmavalvontatehtäviin tuli ilmavoimien viestikoulussa suoritetun varusmiespalveluksen myötä.


      • Ilmavalvoja
        Humppajuntti kirjoitti:

        Tarkoitatko siis aisti-ilmavalvontaa sodanajan tehtävänä? Rauhan aikanahan aisti-ilmavalvontaa ei tehdä lainkaan. Kannattaa varmaan tiedustella oman sotilasläänin esikunnasta. Itselläni sijoitus ilmavalvontatehtäviin tuli ilmavoimien viestikoulussa suoritetun varusmiespalveluksen myötä.

        Sodan-ajan tehtävänä minä sitä ajatelin. Mitä tulee aisti-ilmavalvontaan rauhanaikana, niin sitä tekee rajavartiosto ja merivartiosto merellä silloin kun ei ole sota.
        Kriisiaikana ilmavoimat kutsuu aisti-ilmavalvontareservin omiin tehtäviinsä.
        Olen käynyt vapaaehtoiskurssit kyseiseltä alalta. Mutta se ei ole vielä sitovaa.
        Ihmetelen kylläkin ilmavoimien varusmieskoulutuksen tasoa, jos ei selitetä, että raja- ja merivartiostojen tehtäviin kuuluu aisti-ilmavalvonta rauhanaikana.


      • Ilmavalvoja kirjoitti:

        Sodan-ajan tehtävänä minä sitä ajatelin. Mitä tulee aisti-ilmavalvontaan rauhanaikana, niin sitä tekee rajavartiosto ja merivartiosto merellä silloin kun ei ole sota.
        Kriisiaikana ilmavoimat kutsuu aisti-ilmavalvontareservin omiin tehtäviinsä.
        Olen käynyt vapaaehtoiskurssit kyseiseltä alalta. Mutta se ei ole vielä sitovaa.
        Ihmetelen kylläkin ilmavoimien varusmieskoulutuksen tasoa, jos ei selitetä, että raja- ja merivartiostojen tehtäviin kuuluu aisti-ilmavalvonta rauhanaikana.

        Minun käsittääkseni nuokaan tahot eivät tee jatkuvaa aisti-ilmavalvontaa. Ilmatilannekuva on rauhan aikana tutkien varassa ja sitä vain täydennetään tarvittaessa muilla tiedoilla. Voin toki olla väärässäkin, koska on tuosta palvelusajasta vierähtänyt jo reilusti aikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe