Osaako joku sanoa, miten ilmoitaudutaan vapaaehtoisena ilmavoimien ilmavalvontatehtäviin?
Kyse on vapaaehtoiesta maanpuolustuksesta.
Aisti-ilmavalvontaan
7
1270
Vastaukset
- tosissasi?
aisti-ilmavalvonta on turhinta, mitä armeijasta löytyy. Kerää mielummin vaikka koirankakkoja kadulta, siinä olis maakuntajoukoille sopivaa tekemistä.
- Ilmavalvoja
Oliko lottien hoitama ilmavalvonta sinusta turhaa?
Maanpuolustuskoulutus Ry:n ilmapuolustuspiiri järjestää ilmavalvontakursseja. Seuraavat ovat varmaankin syksyllä. Tämän hetken tarjontaa voi selailla ja kursseille voi ilmoittautua netissä: http://www.mpkry.fi
- Ilmavalvoja
Kysymys kuuluukin, miten kursiyt käynyt voisi sitoutua ilmavalvontatehtäviin. Kurssien käynti sinänsä ei sido osallistujia mihinkään.
Ilmavalvoja kirjoitti:
Kysymys kuuluukin, miten kursiyt käynyt voisi sitoutua ilmavalvontatehtäviin. Kurssien käynti sinänsä ei sido osallistujia mihinkään.
Tarkoitatko siis aisti-ilmavalvontaa sodanajan tehtävänä? Rauhan aikanahan aisti-ilmavalvontaa ei tehdä lainkaan. Kannattaa varmaan tiedustella oman sotilasläänin esikunnasta. Itselläni sijoitus ilmavalvontatehtäviin tuli ilmavoimien viestikoulussa suoritetun varusmiespalveluksen myötä.
- Ilmavalvoja
Humppajuntti kirjoitti:
Tarkoitatko siis aisti-ilmavalvontaa sodanajan tehtävänä? Rauhan aikanahan aisti-ilmavalvontaa ei tehdä lainkaan. Kannattaa varmaan tiedustella oman sotilasläänin esikunnasta. Itselläni sijoitus ilmavalvontatehtäviin tuli ilmavoimien viestikoulussa suoritetun varusmiespalveluksen myötä.
Sodan-ajan tehtävänä minä sitä ajatelin. Mitä tulee aisti-ilmavalvontaan rauhanaikana, niin sitä tekee rajavartiosto ja merivartiosto merellä silloin kun ei ole sota.
Kriisiaikana ilmavoimat kutsuu aisti-ilmavalvontareservin omiin tehtäviinsä.
Olen käynyt vapaaehtoiskurssit kyseiseltä alalta. Mutta se ei ole vielä sitovaa.
Ihmetelen kylläkin ilmavoimien varusmieskoulutuksen tasoa, jos ei selitetä, että raja- ja merivartiostojen tehtäviin kuuluu aisti-ilmavalvonta rauhanaikana. Ilmavalvoja kirjoitti:
Sodan-ajan tehtävänä minä sitä ajatelin. Mitä tulee aisti-ilmavalvontaan rauhanaikana, niin sitä tekee rajavartiosto ja merivartiosto merellä silloin kun ei ole sota.
Kriisiaikana ilmavoimat kutsuu aisti-ilmavalvontareservin omiin tehtäviinsä.
Olen käynyt vapaaehtoiskurssit kyseiseltä alalta. Mutta se ei ole vielä sitovaa.
Ihmetelen kylläkin ilmavoimien varusmieskoulutuksen tasoa, jos ei selitetä, että raja- ja merivartiostojen tehtäviin kuuluu aisti-ilmavalvonta rauhanaikana.Minun käsittääkseni nuokaan tahot eivät tee jatkuvaa aisti-ilmavalvontaa. Ilmatilannekuva on rauhan aikana tutkien varassa ja sitä vain täydennetään tarvittaessa muilla tiedoilla. Voin toki olla väärässäkin, koska on tuosta palvelusajasta vierähtänyt jo reilusti aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116968- 125906
- 83708
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten283699Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483