Aisti-ilmavalvontaan

Ilmavalvoja

Osaako joku sanoa, miten ilmoitaudutaan vapaaehtoisena ilmavoimien ilmavalvontatehtäviin?
Kyse on vapaaehtoiesta maanpuolustuksesta.

7

1270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosissasi?

      aisti-ilmavalvonta on turhinta, mitä armeijasta löytyy. Kerää mielummin vaikka koirankakkoja kadulta, siinä olis maakuntajoukoille sopivaa tekemistä.

      • Ilmavalvoja

        Oliko lottien hoitama ilmavalvonta sinusta turhaa?


    • Maanpuolustuskoulutus Ry:n ilmapuolustuspiiri järjestää ilmavalvontakursseja. Seuraavat ovat varmaankin syksyllä. Tämän hetken tarjontaa voi selailla ja kursseille voi ilmoittautua netissä: http://www.mpkry.fi

      • Ilmavalvoja

        Kysymys kuuluukin, miten kursiyt käynyt voisi sitoutua ilmavalvontatehtäviin. Kurssien käynti sinänsä ei sido osallistujia mihinkään.


      • Ilmavalvoja kirjoitti:

        Kysymys kuuluukin, miten kursiyt käynyt voisi sitoutua ilmavalvontatehtäviin. Kurssien käynti sinänsä ei sido osallistujia mihinkään.

        Tarkoitatko siis aisti-ilmavalvontaa sodanajan tehtävänä? Rauhan aikanahan aisti-ilmavalvontaa ei tehdä lainkaan. Kannattaa varmaan tiedustella oman sotilasläänin esikunnasta. Itselläni sijoitus ilmavalvontatehtäviin tuli ilmavoimien viestikoulussa suoritetun varusmiespalveluksen myötä.


      • Ilmavalvoja
        Humppajuntti kirjoitti:

        Tarkoitatko siis aisti-ilmavalvontaa sodanajan tehtävänä? Rauhan aikanahan aisti-ilmavalvontaa ei tehdä lainkaan. Kannattaa varmaan tiedustella oman sotilasläänin esikunnasta. Itselläni sijoitus ilmavalvontatehtäviin tuli ilmavoimien viestikoulussa suoritetun varusmiespalveluksen myötä.

        Sodan-ajan tehtävänä minä sitä ajatelin. Mitä tulee aisti-ilmavalvontaan rauhanaikana, niin sitä tekee rajavartiosto ja merivartiosto merellä silloin kun ei ole sota.
        Kriisiaikana ilmavoimat kutsuu aisti-ilmavalvontareservin omiin tehtäviinsä.
        Olen käynyt vapaaehtoiskurssit kyseiseltä alalta. Mutta se ei ole vielä sitovaa.
        Ihmetelen kylläkin ilmavoimien varusmieskoulutuksen tasoa, jos ei selitetä, että raja- ja merivartiostojen tehtäviin kuuluu aisti-ilmavalvonta rauhanaikana.


      • Ilmavalvoja kirjoitti:

        Sodan-ajan tehtävänä minä sitä ajatelin. Mitä tulee aisti-ilmavalvontaan rauhanaikana, niin sitä tekee rajavartiosto ja merivartiosto merellä silloin kun ei ole sota.
        Kriisiaikana ilmavoimat kutsuu aisti-ilmavalvontareservin omiin tehtäviinsä.
        Olen käynyt vapaaehtoiskurssit kyseiseltä alalta. Mutta se ei ole vielä sitovaa.
        Ihmetelen kylläkin ilmavoimien varusmieskoulutuksen tasoa, jos ei selitetä, että raja- ja merivartiostojen tehtäviin kuuluu aisti-ilmavalvonta rauhanaikana.

        Minun käsittääkseni nuokaan tahot eivät tee jatkuvaa aisti-ilmavalvontaa. Ilmatilannekuva on rauhan aikana tutkien varassa ja sitä vain täydennetään tarvittaessa muilla tiedoilla. Voin toki olla väärässäkin, koska on tuosta palvelusajasta vierähtänyt jo reilusti aikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe