Morjens kanssa-autoilijat!
Rupesi tuossa pari viikkoa sitten kuulumaan ng-satkun etupäästä outoa kolinaa. Kuulostaa siltä, että joku paikka kolisee ihan irti. Tasaisessa ajossa ja pehmeissä töyssyissä ei kuulu mitään, mutta terävissä montuissa ja mukulakivellä ajettaessa kolisee vallan mahdottomasti.
Käytin autoa huollossa ja siellä katsoivat kaikki nivelet ja puslat, mutta niistäkään ei välystä löytynyt, kuten ei irtonaisia osia alustastakaan.
Olisko yhtään ideaa, mistä tuo kolina tulee? Itseltä meinaa jo ideat loppua tuon kanssa, kun huoltokin on neuvoton.
Outo kolina
9
3347
Vastaukset
- Eski
Ettei kuitenkin olisi jousi poikki..? On meinaan tyyppivika ainakin vm. 94-95 GM900:ssa. Tarkista myös ettei ole pyörän pultit löysällä...
Eski & 9-3tSport- Sama
Jousi tuli itselläkin ensin mieleen, mutta huollossa katsottiin sekin, kun auto oli ilmassa nosturilla. Rengaskaan ei ollut löysällä ;) Tosin tuo löysä rengas pitäisi varmaan myös tasaisella tiellä ääntä.
Tämä tosiaan kuulostaa siltä, kuin joku paikka heiluisi ihan totaalisesti irti. Hiljeneepähän ainakin, sitten kun tippuu ;-) - Peinu
Sama kirjoitti:
Jousi tuli itselläkin ensin mieleen, mutta huollossa katsottiin sekin, kun auto oli ilmassa nosturilla. Rengaskaan ei ollut löysällä ;) Tosin tuo löysä rengas pitäisi varmaan myös tasaisella tiellä ääntä.
Tämä tosiaan kuulostaa siltä, kuin joku paikka heiluisi ihan totaalisesti irti. Hiljeneepähän ainakin, sitten kun tippuu ;-)Jep, procarservicessä kävin näytämässä koliautoa. Oli kymmensenttinen jousen pätkä jousen kauluksessa pomppinut ;)
Ajaessa ei huomannut mitään muuta outoa kuin sen kalkatuksen siellä :=)
- Tapsa
Katsoppa (avaamalla) kallistuksen vakaajan tangon ja alatukivarren väliset puslat. Mulla (9000) näytti päälle päin hyviltä, mutta pitkä pultti oli kaivanut itsensä läpi kumiosasta ja osui suoraan alatukivarteen aiheuttaen just mainitsemasi kaltaisen ongelman.
Toinen vaihtoehto on McPhersonin yläpään laakeri. On jo työläämpi todeta.
Tapsa - Boost
9-3:ssani ilmeni etupäässä vastaavaa kolinaa, ja syylliseksi paljastui iskunvaimentimen ylätuki, jonka joustinosa oli rikkoutunut.
- alkup.
Mistä näkee, jos se ylätuen joustinosa on rikki? Pitääkö koko iskari ottaa ensin irti?
- NG900 SE
Alkuperäiset iskarit alkaa kolisemaan, ennen kuin ne menettää toiminta kykynsä.
Kolina loppui vaihdon jälkeen.
Tod.näk. tyyppivika.- alkup.
Tätä se pikahuollon mieskin ehdotteli kolinan syyksi. Voihan se tietysti olla mahdollista, kun alkuperäiset vielä ovat. En tosin heti olis uskonu, että iskarit tuollain kolisevat.
- make
alkup. kirjoitti:
Tätä se pikahuollon mieskin ehdotteli kolinan syyksi. Voihan se tietysti olla mahdollista, kun alkuperäiset vielä ovat. En tosin heti olis uskonu, että iskarit tuollain kolisevat.
mulla piti kans kolinaa ja vaihdatin iskarit loppu siihen,kannattaa kattoo ne muoviset yläpäänlaakeri systeemit että ovat ehjät!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179