20 sentin kolikko vm. 2000

rommicola

Kuulin, että 20 -sentin kolikko vuodelta 2000 olisi n. 80 euron arvoinen.

Pitääkö tämä paikkaansa? Onko kolikon maalla väliä vai ovatko kaikki arvokkaampia? Minulla on ranskalaisia ja belgialaisia kolikoita.

33

20343

Vastaukset 33

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja vielä kerran EIIIIII!!!!

Ei varmasti ole vuoden 2000 20 senttisen arvo 80 euroa. Lähempänä on 8 euroa. Toisaalta itselleni sopisi vallan mainiosti tuo 80€, niin tulisi äkkirikkaus.

Ilman muuta maalla on väliä tässä, kun kaikilla mailla on omat lyöntimääränsä kolikoille. Arvo riippuu pitkälti siitä miten yleinen kolikko on. Vuosiluku ja kunto ovat tärkeitä kriteerejä.

Edelleen kannattaa kääntyä vaikkapa tämän sivuston puoleen eurokolikkoasioissa (painosmäärät eri maiden ja vuosien kolikoille):
      http://www.kolikot.com/

• jdjgrgj

Lisätään nyt vielä tähän, että SUOMALAISIA 20 senttisiä on lyöty vuoden 2000 vuosiluvulla yhteensä 500.000 kpl, joten se on ainakin toistaiseksi lyöntimäärältään harvinaisin SUOMALAINEN 20 senttisten vuosikerta.

Arvo todennäköisesti nousee tulevaisuudessa, mutta ihan lähiaikoina tuo tuskin aivan pilviin asti kohoaa.

• l..
        jdjgrgj kirjoitti:

Lisätään nyt vielä tähän, että SUOMALAISIA 20 senttisiä on lyöty vuoden 2000 vuosiluvulla yhteensä 500.000 kpl, joten se on ainakin toistaiseksi lyöntimäärältään harvinaisin SUOMALAINEN 20 senttisten vuosikerta.

Arvo todennäköisesti nousee tulevaisuudessa, mutta ihan lähiaikoina tuo tuskin aivan pilviin asti kohoaa.

jos joku NYT haluaa, myyn 60egee. Jos ei kukaan haluu, niin sitten pihtaan että arvo nousee

• Todellisuuteen...
        l.. kirjoitti:

jos joku NYT haluaa, myyn 60egee. Jos ei kukaan haluu, niin sitten pihtaan että arvo nousee

Kyllä minäkin myyn vaikka kaikki nuo tuosta hyllyn reunalta tuhannella eurolla kappaleelta, mutta kovin moni tuskin ostaa sillä hinnalla. Oikea tämän hetken myyntiarvo liikkuu tosiaankin kierrosta poimitulla suomalaisella 20 c vm. 2000 tuossa maksimissaan kympin hujakoilla.

Luulatavasti saat jemmata tuota kolikkoasi vielä tovin, ellet löydä 'sopivaa' ostajaa. 60 euroa on vähintäänkin älytön pyyntö.

• andalucia2102

Myynnissä suomalainen 20 sentin kolikko vuodelta 2000.
        Ken haluaa ostaa..?..
        Korkein tarjoaja voittaa :)

T, Jenni

• anttirantala

Vain Suomalainen 20c vuodelta 2000 on arvokas.
      Annan sinulle muutamien arvokkaiden rahojen tietoja.

Suomalainen 20c vuodelta 2000
      Suomalainen 1€ vuodelta 2003
      Suomalainen kuparimarkka vuodelta 1949

• rommicola

Kiitos vastauksestasi.

En tosiaan ymmärrä noiden rahojen arvon päälle yhtään mitään. Kuulin vain tuollaisen jutun 20-senttisestä.

Täytyypä käydä läpi taas kolikkokukkaroa ja katsoa löytyisikö mitään arvokasta. ;)

• Niko Peaa

meikältä löyty tommonen 1999vuoden 20snt kolikko jossa semmone akka ja RF merkintä.alko kiinnostaa ku en oo ennen nähny moista

• Trollaaja (;

Se on ihan vaa Ranskan kolikko, mullakin on aikas montaki sellasta :))

• tuoksuva lokakuu

Hyvä Niko Peaa, kolikkosi on todellinen löytö. Vaikka siinä lukee 20 cents, niin kauppa pitää sitä 5 sentin arvoisena.

• Kyseessä ihan normaali Ranskan 20 sentin kolikko jonka painosmääräkin on suuri (reilut 450 mijoonaa kpl).

• nobody^^

mulla olisi vuoden 2000 suomen 20snt kolikko, joka on ''virheellinen'' . mikäs sen arvo olisi? (:

• 20 senttiä

mikä sellanen 20 sentin kolikko on jossa likee M.A.C ?? ois ihan kiva tietää

• 20 senttiä

oho kirjotus virhe piti lukee : mikä sellanen 20 sentin kolikko on jossa lukee M.A.C ...

• manimani..

Entäs 5 markan seteli,halkaistu.Silloin kauan sitten kun raha pantiin puoliksi,mulla on isäni tallentama iso 500 mk ja sitten vastaava pieni,kai korvaava sille isolle.

• Tällanen löyty

Onko kellään tietoa, mitä voisi olla vuoden 1963 20 pennisen arvo? Silloinhan rahauudistuksen myötä arvot hieman muuttuivat..

• faaaaaaaaaaa

Noin 0 euroa, jos ei ole pakasta suoraan vedetty.

• Mirqquuuuu

Minullakin on eestiläinen 20 senttinen 2000 vuodelta, mutta se sitten taitaa olla arvoton? :>
      Ja valitettavasti en tiedä ylläoleviin kysymyksiin vastauksia.

• lollllll

kolikko on sen arvonen mitä siiin lukee,,,

• KisuMisu

ööö...
        miten arvokas se 20c on? (2000-luku)
        ihan suomalainen raha...
        haittaako jos se vuosiluku on vinossa?
        toivottavasti ei.
        apua!
        mikä on arvo?
        Kiitos vastaajaille tai vastaajalle...

• 10 KPL

myyn kymmenen kappaletta markkoja.

• haisuli247

joni koivuniemi rules!!!!!!!!!

• SAMU XD SVÄRD

this is SUCK

• SAMU XD SVÄRD

THIS IS SUCK

• kuka ostaa

mulla löytyy 2 kpl 2000 vuoden 20 senttistä ja ihan suomalaisia.

• €Porho

Omistan 20centin kolikon vuodelta 2001 (suomalainen) jossa takapuolella ympärillä kiertää ns. tähdenlento. arvokas ja erittäin harvinainen todellakin.

• muumi7

pikku-myy on kallis...et saa mistään halavalla

• innokas ostaja

Jos joku on innokas myymään suomalaisen 2000-luvun 20 snt niin olen innokas ostamaan tämän rahan. Eli minulle voi laittaa viestiä osoitteeseen [email protected]

• kyllä!

ostakaa diablon kuulia ne hajoo piippuun!!!

• Mll69

Mulla on suomalainen 20c vuodelta 1999,ja Norja puuttu! Minkä arvonen kolikko voisi olla?

• Keräilijä

Mullakin on niitä. Mutta en itsekään tiedä niiden arvoa.

• Mahtilöytö
        Keräilijä kirjoitti:

Mullakin on niitä. Mutta en itsekään tiedä niiden arvoa.

Mä tiedän! Se arvo löytyy siitä kolikon kyljestä. Kyseistä kolikkoa on lyöty 42 350 000 kpl, joten niitä riittää.

• Anonyymi

mulla on 20 sentin kolikko joka on vuodelta 2000 ja siinä on mies ja siinä lukee AENTA en tiedä mitä se tarkoittaa mutta arvelen että tästä saisi edes 2€

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1371
    2. 68
      1340
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1261
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1255
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      1009
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      896
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      881
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      676
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      638
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      622
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      596
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      577
    Aihe