Kuulin, että 20 -sentin kolikko vuodelta 2000 olisi n. 80 euron arvoinen.
Pitääkö tämä paikkaansa? Onko kolikon maalla väliä vai ovatko kaikki arvokkaampia? Minulla on ranskalaisia ja belgialaisia kolikoita.
20 sentin kolikko vm. 2000
33
17021
Vastaukset
- ja vielä kerran EIIIIII!!!!
Ei varmasti ole vuoden 2000 20 senttisen arvo 80 euroa. Lähempänä on 8 euroa. Toisaalta itselleni sopisi vallan mainiosti tuo 80€, niin tulisi äkkirikkaus.
Ilman muuta maalla on väliä tässä, kun kaikilla mailla on omat lyöntimääränsä kolikoille. Arvo riippuu pitkälti siitä miten yleinen kolikko on. Vuosiluku ja kunto ovat tärkeitä kriteerejä.
Edelleen kannattaa kääntyä vaikkapa tämän sivuston puoleen eurokolikkoasioissa (painosmäärät eri maiden ja vuosien kolikoille):
http://www.kolikot.com/- jdjgrgj
Lisätään nyt vielä tähän, että SUOMALAISIA 20 senttisiä on lyöty vuoden 2000 vuosiluvulla yhteensä 500.000 kpl, joten se on ainakin toistaiseksi lyöntimäärältään harvinaisin SUOMALAINEN 20 senttisten vuosikerta.
Arvo todennäköisesti nousee tulevaisuudessa, mutta ihan lähiaikoina tuo tuskin aivan pilviin asti kohoaa. - l..
jdjgrgj kirjoitti:
Lisätään nyt vielä tähän, että SUOMALAISIA 20 senttisiä on lyöty vuoden 2000 vuosiluvulla yhteensä 500.000 kpl, joten se on ainakin toistaiseksi lyöntimäärältään harvinaisin SUOMALAINEN 20 senttisten vuosikerta.
Arvo todennäköisesti nousee tulevaisuudessa, mutta ihan lähiaikoina tuo tuskin aivan pilviin asti kohoaa.jos joku NYT haluaa, myyn 60egee. Jos ei kukaan haluu, niin sitten pihtaan että arvo nousee
- Todellisuuteen...
l.. kirjoitti:
jos joku NYT haluaa, myyn 60egee. Jos ei kukaan haluu, niin sitten pihtaan että arvo nousee
Kyllä minäkin myyn vaikka kaikki nuo tuosta hyllyn reunalta tuhannella eurolla kappaleelta, mutta kovin moni tuskin ostaa sillä hinnalla. Oikea tämän hetken myyntiarvo liikkuu tosiaankin kierrosta poimitulla suomalaisella 20 c vm. 2000 tuossa maksimissaan kympin hujakoilla.
Luulatavasti saat jemmata tuota kolikkoasi vielä tovin, ellet löydä 'sopivaa' ostajaa. 60 euroa on vähintäänkin älytön pyyntö. - andalucia2102
Myynnissä suomalainen 20 sentin kolikko vuodelta 2000.
Ken haluaa ostaa..?..
Korkein tarjoaja voittaa :)
T, Jenni
- anttirantala
Vain Suomalainen 20c vuodelta 2000 on arvokas.
Annan sinulle muutamien arvokkaiden rahojen tietoja.
Suomalainen 20c vuodelta 2000
Suomalainen 1€ vuodelta 2003
Suomalainen kuparimarkka vuodelta 1949- rommicola
Kiitos vastauksestasi.
En tosiaan ymmärrä noiden rahojen arvon päälle yhtään mitään. Kuulin vain tuollaisen jutun 20-senttisestä.
Täytyypä käydä läpi taas kolikkokukkaroa ja katsoa löytyisikö mitään arvokasta. ;)
- Niko Peaa
meikältä löyty tommonen 1999vuoden 20snt kolikko jossa semmone akka ja RF merkintä.alko kiinnostaa ku en oo ennen nähny moista
- Trollaaja (;
Se on ihan vaa Ranskan kolikko, mullakin on aikas montaki sellasta :))
- tuoksuva lokakuu
Hyvä Niko Peaa, kolikkosi on todellinen löytö. Vaikka siinä lukee 20 cents, niin kauppa pitää sitä 5 sentin arvoisena.
Kyseessä ihan normaali Ranskan 20 sentin kolikko jonka painosmääräkin on suuri (reilut 450 mijoonaa kpl).
- nobody^^
mulla olisi vuoden 2000 suomen 20snt kolikko, joka on ''virheellinen'' . mikäs sen arvo olisi? (:
- 20 senttiä
mikä sellanen 20 sentin kolikko on jossa likee M.A.C ?? ois ihan kiva tietää
- 20 senttiä
oho kirjotus virhe piti lukee : mikä sellanen 20 sentin kolikko on jossa lukee M.A.C ...
- manimani..
Entäs 5 markan seteli,halkaistu.Silloin kauan sitten kun raha pantiin puoliksi,mulla on isäni tallentama iso 500 mk ja sitten vastaava pieni,kai korvaava sille isolle.
- Tällanen löyty
Onko kellään tietoa, mitä voisi olla vuoden 1963 20 pennisen arvo? Silloinhan rahauudistuksen myötä arvot hieman muuttuivat..
- faaaaaaaaaaa
Noin 0 euroa, jos ei ole pakasta suoraan vedetty.
- Mirqquuuuu
Minullakin on eestiläinen 20 senttinen 2000 vuodelta, mutta se sitten taitaa olla arvoton? :>
Ja valitettavasti en tiedä ylläoleviin kysymyksiin vastauksia. - lollllll
kolikko on sen arvonen mitä siiin lukee,,,
- KisuMisu
ööö...
miten arvokas se 20c on? (2000-luku)
ihan suomalainen raha...
haittaako jos se vuosiluku on vinossa?
toivottavasti ei.
apua!
mikä on arvo?
Kiitos vastaajaille tai vastaajalle...
- 10 KPL
myyn kymmenen kappaletta markkoja.
- haisuli247
joni koivuniemi rules!!!!!!!!!
- SAMU XD SVÄRD
this is SUCK
- SAMU XD SVÄRD
THIS IS SUCK
- kuka ostaa
mulla löytyy 2 kpl 2000 vuoden 20 senttistä ja ihan suomalaisia.
- €Porho
Omistan 20centin kolikon vuodelta 2001 (suomalainen) jossa takapuolella ympärillä kiertää ns. tähdenlento. arvokas ja erittäin harvinainen todellakin.
- muumi7
pikku-myy on kallis...et saa mistään halavalla
- innokas ostaja
Jos joku on innokas myymään suomalaisen 2000-luvun 20 snt niin olen innokas ostamaan tämän rahan. Eli minulle voi laittaa viestiä osoitteeseen [email protected]
- kyllä!
ostakaa diablon kuulia ne hajoo piippuun!!!
- Mll69
Mulla on suomalainen 20c vuodelta 1999,ja Norja puuttu! Minkä arvonen kolikko voisi olla?
- Keräilijä
Mullakin on niitä. Mutta en itsekään tiedä niiden arvoa.
- Mahtilöytö
Keräilijä kirjoitti:
Mullakin on niitä. Mutta en itsekään tiedä niiden arvoa.
Mä tiedän! Se arvo löytyy siitä kolikon kyljestä. Kyseistä kolikkoa on lyöty 42 350 000 kpl, joten niitä riittää.
- Anonyymi
mulla on 20 sentin kolikko joka on vuodelta 2000 ja siinä on mies ja siinä lukee AENTA en tiedä mitä se tarkoittaa mutta arvelen että tästä saisi edes 2€
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070