Mitä esikaupunki alueita olisi syytä "kiertää"?

pallontallaaja22

Mitähän mestoja tulisi san franciscon alueella väistellä, että selviäisi suht koht kunnialla =)
Onko yksinäisen naisimmeisen turvallista kulkea iltasella?

9

5046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turvallisemmalta kuin on

      Joskus varoitettiin Haight-Ashburyn alueesta, tiedä sitten mitä nykyisin

    • -P-

      Yksi mistä monesti varotellaan on Tenderloinin alue, tosin siitä paikalliset tuntuvat olevan montaa mieltä. Toisten mielestä se ei sinällään ole vaarallinen, pikemminkin vain paikka jossa on "hiukan hämärää, valtavirralle vierasta toimintaa" :)

      Oman kokemuksen mukaan, on se vähän nuhjuisen oloinen enkä ehkä siellä ilta-aikaan liikkuisi, vaikkakin alueella on muutama hyväksi haukuttu ravintola.

      - P-

      • milla5

        Eli se sijaitsee Civic center alueella,eikä siellä kannata kävellä edes päivällä.Itse tulin juuri Usasta ja eksyin kaverini kanssa kyseiselle alueelle illalla.Iski pienoinen shokki,kun noustiin bussista.Onneksi vieressä oli hotelli jonne juoksimme turvaan.Emme saaneet hotellille edes taksia,koska taksit eivät suostu sinne tulemaan.Meille sanottiin,että olisimme päässeet hengestämme,jos olisimme kävelleet alueen läpi,joten en suosittele.


      • -P-
        milla5 kirjoitti:

        Eli se sijaitsee Civic center alueella,eikä siellä kannata kävellä edes päivällä.Itse tulin juuri Usasta ja eksyin kaverini kanssa kyseiselle alueelle illalla.Iski pienoinen shokki,kun noustiin bussista.Onneksi vieressä oli hotelli jonne juoksimme turvaan.Emme saaneet hotellille edes taksia,koska taksit eivät suostu sinne tulemaan.Meille sanottiin,että olisimme päässeet hengestämme,jos olisimme kävelleet alueen läpi,joten en suosittele.

        ...se on karu mesta, sitä ei voi kieltää, mutta useammankin paikallisen kanssa asiasta jutelleena, en pitäisi sitä ihan noin pahana, kyllä siellä päiväsaikaan voi liikkua suht ok, jos ei siitä pienestä rähjäisyydestä välitä.

        Ja ei koko Civic Centerin aluetta nyt todellakaan kannata alkaa välttämään, Tenderloinista on vain pieni osa sen alueella.

        Mutta, tämä aihe on sellainen joka jakaa kyllä paikallisetkin kahteen leiriin, toiset on samalla linjalla kuin milla, toiset....no, eri linjalla.

        -P


      • milla5
        -P- kirjoitti:

        ...se on karu mesta, sitä ei voi kieltää, mutta useammankin paikallisen kanssa asiasta jutelleena, en pitäisi sitä ihan noin pahana, kyllä siellä päiväsaikaan voi liikkua suht ok, jos ei siitä pienestä rähjäisyydestä välitä.

        Ja ei koko Civic Centerin aluetta nyt todellakaan kannata alkaa välttämään, Tenderloinista on vain pieni osa sen alueella.

        Mutta, tämä aihe on sellainen joka jakaa kyllä paikallisetkin kahteen leiriin, toiset on samalla linjalla kuin milla, toiset....no, eri linjalla.

        -P

        Joo,se on todellakin sellainen paikka mikä pitää itse kokea.Rikollisuus tilastoissa se on Pohjoisamerikan pahinta aluetta.Käveltiin siellä myös päiväsaikaan ja ihmeteltiin,että mites kaikki ihmiset on ihan huumeissa ja moni potki pysäköityjen autojen ikkunoita sisään,mutta ei meille tosiaan mitään käynyt.Illalla,kun olimme samalla alueella,niin näky oli niin järkyttävä,että sitä ei voi sanoin edes kuvailla. Lapset vetivät huumeita vanhempiensa kanssa ja ihmisillä oli aseita houisuissaan. Se pitää tosiaankin itse kokea.Paikalliset olivat myös hyvin järkyttyneitä,kun kuulivat missä olimme.


      • -P-
        milla5 kirjoitti:

        Joo,se on todellakin sellainen paikka mikä pitää itse kokea.Rikollisuus tilastoissa se on Pohjoisamerikan pahinta aluetta.Käveltiin siellä myös päiväsaikaan ja ihmeteltiin,että mites kaikki ihmiset on ihan huumeissa ja moni potki pysäköityjen autojen ikkunoita sisään,mutta ei meille tosiaan mitään käynyt.Illalla,kun olimme samalla alueella,niin näky oli niin järkyttävä,että sitä ei voi sanoin edes kuvailla. Lapset vetivät huumeita vanhempiensa kanssa ja ihmisillä oli aseita houisuissaan. Se pitää tosiaankin itse kokea.Paikalliset olivat myös hyvin järkyttyneitä,kun kuulivat missä olimme.

        Se on totta että tietyt Tenderloinin korttelit on hurjia, mutta alueena se on iso, eikä kaikki korttelit ole ollenkaan pahoja.

        Sen sijaan todella paha paikka on Hunters Bay, jonne paikalliset eivät todellakaan suosittele menemään, olipa päivä tai yö, onneksi sinne ei ole juuri kellään asiaakaan ellei ole menossa kattoaamn 49'rs matsia 3com areenalle. Mutta tuota paikkaa siis kannattaa todella välttää.

        -P-


    • kävellä

      Itse asuin friscossa monta vuotta ja ainut alue jota oikeastaan kannattaa välttää on jo tuossa aikasemminkin sanottu Tenderloin,nykyään siellä ongelmana jengien väliset "sodat".Muuten frisco on aivan mahtava kaupunki ja ihan turvallista on yksinkin siellä kävellä.Hauskaa matkaa :)

    • Flowergirl83

      Hei!

      Olin kesän alussa San Franciscossa pari viikkoa lomailemassa ja suosittelen välttämään Oakland-kaupunkia San Franciscon vieressä. Se on yksi rikos- ja murhatilastojen kärki kaupungeista USA:ssa. Muuten San Franciscossa on kyllä melko turvallinen paikka liikkua yksikseen. Iltasella tietenkin kannattaa pitää järki päässä. Mua myös suositeltiin välttämään keskustassa 6th street:illä liikkumista. Hyviä baareja löytyy South of Market alueelta, johon ei välttämättä yksin kannata tai jos menee niin sinne kannattaa ehdottomasti mennä taksilla. Alueena hieman levotonta iltasella, mutta sieltä löytyy tosi hyviä baareja! :) tietty, riippu mistä tykkää. San Franciscon vieressä on paljon ihania pikkukaupunkeja jossa kannattaa käydä,jos on aikaa. Niihin on helppo mennä paikallisjunilla, jonka käyttäminen on turvallista.

    • pelottavapaikka

      Älä varaa hotellia Oaklandin Mosswood Parkin ja MacArthurin läheisyyteen! Puisto täynnä kodittomia, asustavat teltoissa. Kyllä on surullista katseltavaa. Mac Arturin, metroaseman, läheisyydessä myös kodittomia, asuvat teltoissa ja rähjäisissä autoissa. Palaneita autoja ja epämääräistä sakkia (varsinkin siltojen alla). Illalla ei kyllä uskalla mennä ulos yksin, huumehörhöjä tai muuten vaan sekaisin olevia ihmisiä on paljon. Muutenkin rähjäinen paikka, rikkinäiset jalkakäytävät ja purkukuntoisia taloja paljon, rasismia valkoisia kohtaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe