Virtalukosta

Tiitu04

Ostin 2000 vuosimallia olevan Voyagerin.
Huomasin tänään, että avain lähtee virtalukosta, kun auto on käynnissä.
Onkohan tämä miten yleistä?
Ja mahtaakohan vaikuttaa katsastuksessa hylättävästi?

15

6245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opis

      Mulla meni kolme vuotta katsatuksessa läpi vaikka avain lähti irti kun auto oli käynnissä. Ilmeisesti katsimies ei kokeillut avainta. Tänävuonna narahti ja onneksi pelkän avaimen uusiminen auttoi. Avain pitää teettää Autokeskuksessa. Satasen verran lysti maksoi.

      • uusiksi......

        Uusi avain numeron perusteella ei vanhasta kopiota niin johan pelittää taas. Kun sulla noin uusi auto niin siinä avaimessa saattaa olla ajoneston kide ( kide -> harmaan värinen muoviosa avaimessa , ei kidettä -> musta muoviosa ) sisällä joka nostaa avaimen hintaa . Avain on tehty tarkoituksella pehmeämmästä materiaalista kuin virtalukon haitat että avain kuluisi eikä virtalukko , avainhan on halvempi uusia . Eli osta yksi uusi avain autokeskuksesta tai vastaavasta ja teetä siitä uudesta kopioita "suutarissa" ja jos mahdollista niin kierrätä avaimia niin kuluvat tasaisesti ja ongelma ei toistu kovin äkkiä . Muista toki että "suutarin" avaimet ovat todennäköisesti pehmeämpiä kuin alkuperäavaimet


      • Tiitu04
        uusiksi...... kirjoitti:

        Uusi avain numeron perusteella ei vanhasta kopiota niin johan pelittää taas. Kun sulla noin uusi auto niin siinä avaimessa saattaa olla ajoneston kide ( kide -> harmaan värinen muoviosa avaimessa , ei kidettä -> musta muoviosa ) sisällä joka nostaa avaimen hintaa . Avain on tehty tarkoituksella pehmeämmästä materiaalista kuin virtalukon haitat että avain kuluisi eikä virtalukko , avainhan on halvempi uusia . Eli osta yksi uusi avain autokeskuksesta tai vastaavasta ja teetä siitä uudesta kopioita "suutarissa" ja jos mahdollista niin kierrätä avaimia niin kuluvat tasaisesti ja ongelma ei toistu kovin äkkiä . Muista toki että "suutarin" avaimet ovat todennäköisesti pehmeämpiä kuin alkuperäavaimet

        Kiitoksia tiedoista. Täytyy teettää uusi aivan ja kokeilla, jos ongelma ratkeaisi sillä.


    • awd

      luultavasti avaimen uusiminen ei auta...tämä on ihan tyypillinen vika voikkarissa eli auton valmistenumerolla saa tilattua samalle avaimelle viralukon pohjan jonka asentaminen paikalle on simppeli juttu...(virtalukon pohjan mukana tulee avain jota ei ole koodattu ,joten ei lähde käyntiin sillä) merkkiliike pystyy kyllä koodaamaan sen käyttöön!

    • myös minua

      Omasta voikustani irtoaa myös avain auton käydessä, eikä siitä ole toistaiseksi konttorilla kukaan mitään huomauttanut. Eivät kai ole testanneet. Toisaalta onko siitä mitään haittaa jos avaimet saa pois virtalukosta auton käydessä? (Muuta kuin huonolla tuurilla avaimien katoaminen kesken ajon)

      • Rene

        Pari viikkoa sitten tuli hylkäys katsastuksessa kun avaimen sai pois auton käydessä. Uusi lukkopesä autokeskuksesta 93eur ja sarjoitus vanhaan avaimeen 40,35eur.
        Vaihto on aika simppeli ja helposti itse tehtävissä, tarvitaan ristipää ruuvimeisseli ja torx avaimet. Tais joku ruuvi olla myös torx jossa tappi keskellä.. mikä lie oikeaa nimeä en tiedä. Ja auto oli voyager -99.


      • näprääjä
        Rene kirjoitti:

        Pari viikkoa sitten tuli hylkäys katsastuksessa kun avaimen sai pois auton käydessä. Uusi lukkopesä autokeskuksesta 93eur ja sarjoitus vanhaan avaimeen 40,35eur.
        Vaihto on aika simppeli ja helposti itse tehtävissä, tarvitaan ristipää ruuvimeisseli ja torx avaimet. Tais joku ruuvi olla myös torx jossa tappi keskellä.. mikä lie oikeaa nimeä en tiedä. Ja auto oli voyager -99.

        Niin se aika rientää. Nykyisin lukkopesä maksaa 140 eur halvimmillaan ja sarjoitus 90 eur! Merkkikorjaamo myy sarjoitetun lukkopesän 300 euroon... kyllä kelepaa. Jenkkilästä saa tilattua lukko- kittiä, jossa on uusi pesä ja haittapala- sarja, jolla itse saa sarjoitettua. Hintaa tulenee alle 40 euroa rahteineen ja kuluineen.


      • vritaalukko
        näprääjä kirjoitti:

        Niin se aika rientää. Nykyisin lukkopesä maksaa 140 eur halvimmillaan ja sarjoitus 90 eur! Merkkikorjaamo myy sarjoitetun lukkopesän 300 euroon... kyllä kelepaa. Jenkkilästä saa tilattua lukko- kittiä, jossa on uusi pesä ja haittapala- sarja, jolla itse saa sarjoitettua. Hintaa tulenee alle 40 euroa rahteineen ja kuluineen.

        Mistä saapi jenkkilästä tilattua Suomeen?


      • Anonyymi
        vritaalukko kirjoitti:

        Mistä saapi jenkkilästä tilattua Suomeen?

        Esimerkiksi Rockauto


    • Neon 2001

      Itselläni on vm 2001 Neonissa samankaltainen vika kuin edellä on keskusteltu, eli avain lähtee virtalukosta moottorin ollessa käynnissä.

      Ostin kuitenkin kolariautosta uuden virtalukon, joka olisi tarkoitus asennuttaa paikoilleen seuraavan huollon yhteydessä. Huomasin kuitenkin, että tästäkin virtalukosta avain lähtee irti ainakin kahdessa asennossa, kun lukkoa ei ole vielä asennettu paikoilleen.

      Onkohan kenelläkään tietoa, korjaantuuko vika kun lukko on asennettu paikoilleen. Eli että avaimen saisi pois virtalukosta vain moottorin ollessa sammuksissa. Vai onkohan tässäkin virtalukossa sama vika kuin vanhassa?

    • neon 2001

      Sellaisen ohjeen sain taivuttamalla avaimen päästä vähän niin ei enään irtoa
      Ja toimi ainakin minulla. Nyt käytän suoraa avinta muuten mutta katsastukseen otan taivutetun

    • Theodor 100

      Neon 2000 minullakin ja aion vääntää avaimen pään myös,uudet lukot menee paskaksi jo ennen seuraavaa leimaa joten kannattaa ostaa USA- osalta virtalukko (75e) ja ja käyttää se ja vanha liikkeessä ja toivoa etteivät ala pulista kun on ostanut lukon muualta(joka on kestävämpi).

      • Anonyymi

        Mkäs sivusto mahtaa olla mistä osan tilasit


    • Anonyymi

      Toyotas on vain start/stop nappula ja lähetin taskussa!😜😜

    • Anonyymi

      Vanhemmissa Jenkeissä avain irtoaa sen takia et auton voi jättää käymään ilmastointi päällä.kuumana päivänä kätevä. Ovet lukkoon ja kauppaan. Ituhipit tykkää…..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe